Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///-M3
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 304
    • lahti

    Originally posted by Grapes View Post
    Ostin sigun e60:sen kun siinä oli mittarissa 250tkm ja ihan just tulee täyteen 400tkm. Kilometrit on pääasiassa maantie/moottoritie ajoa. Kahteen kertaan on ohjelmoitu ja samalla kerrottu uudet tehot/väännöt laatikolle ja adaptaatiot nollattu.
    Vaihtaa edelleen nätisti, ei jumita, paukuta eikä muutakaan.

    Ainoa ongelma on ilmaantuu yleensä silloin, kun lämpötila on nollan tietämissä ja vauhti 80-90kmh niin silloin kierroslukumittari hieman vaeltee ja ikäänkuin laatikko miettii kumman vaihteen se laittaa, tällöin laitan kepin sport asentoon ja kaikki ok.
    Joku muukin täällä joskus kirjotteli juurikin tuosta lämpötilan ollessa nollan tietämillä ja silloin ilmenevästä laatikon käyttäytymisestä.

    Mutta päivitellään tänne jos ongelmia alkaa ilmetä ja millä kilsoilĺa, siihen asti vaan lappua lattiaan

    mulla tekee samaa eli tota vaellusta... niin se tekee sen sen takia ettei laatikko osaa päättää minkä vaihteen laittaisi päälle mikä on hämmentävää mä en laita sporttia päälle mutta heitän sen manuaali modelle niin sit se ei tee sitä.

    edit autona 530d e60 lci 164t ajettu ja aion ajaa sillä niin kauan että hajoaa totaalisen paskaksi, en meinannu öljyjä alkaa vaihteleen.
    Last edited by ///-M3; 01-09-2016, 11:04.
    S54B32

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      Originally posted by ///-M3 View Post
      mulla tekee samaa eli tota vaellusta... niin se tekee sen sen takia ettei laatikko osaa päättää minkä vaihteen laittaisi päälle mikä on hämmentävää mä en laita sporttia päälle mutta heitän sen manuaali modelle niin sit se ei tee sitä.

      edit autona 530d e60 lci 164t ajettu ja aion ajaa sillä niin kauan että hajoaa totaalisen paskaksi, en meinannu öljyjä alkaa vaihteleen.
      Noin matalassa nopeudessa (80km/h) eikö tuo ole ihan normaalia.
      Irroittaa muuntimen lukosta esim.ylämäessä.
      Varsinkin kylmällä koneella tekee tuota.(etenkin jos laatikko vielä lämmitys moodissa)
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • ///-M3
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 304
        • lahti

        Originally posted by Nettipepe View Post
        Noin matalassa nopeudessa (80km/h) eikö tuo ole ihan normaalia.
        Irroittaa muuntimen lukosta esim.ylämäessä.
        Varsinkin kylmällä koneella tekee tuota.(etenkin jos laatikko vielä lämmitys moodissa)

        emt mul tekee lämpinäkin, noh kestää kun kestää sitten uus laatikko.
        S54B32

        Comment

        • levis69
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 186
          • Etelä-Savo

          Olen tovin jos toisenkin etsinyt vastausta siihen että korjaantuuko tuo "humppaaminen" tuolla turbiinilukon solenoidin vaihdolla vaihdolla vai ei??
          Eli onko joku saanut vian korjattua pelkästään solenoidien vaihdolla?
          E63 M6

          "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

          ex:
          e21 323i
          e30 316
          e30 M3
          e34 524td
          e34 520i
          e39 530da
          e39 540i 6v.
          E61 535d

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            Onko muut havainneet tällaista efektiä:

            Kruisaillaan vakkari päällä esim. 100 km/h, eli kuutonen silmässä ja alkaa hieman jyrkempi maantien alamäki. Laatikko pitää kyllä kuutosen päällä, mutta kierrokset alkavat nyökkiä alaspäin auton alettua rullata mäkeä alas. Aivan kuin laatikko irrottaisi lukkoa ja taas kytkisi päälle. Tilanne normalisoituu mäen jatkuessa tai tasamaan alkaessa. Varsinaisesti tämä ei ilmene muusta kuin kierroslukumittarista.

            Toinen kumma on, kun kylmällä laatikolla lähdetään maantienopeuksiin. Joskus saattaa hummailla jossain 80 km/h tienoilla viitosvaihteella kierrokset ylös-alas ehkä 300-400 rpm, mutta loppuu kun kaasua vähentää tai painaa lisää. Lämpöisenä ei tee tuota. Tätähän esiintyy kai aika yleisesti.

            Sitten vielä sellainen kylmän laatikon kummallisuus on joskus tullut vastaan, kun turbiini lukittuu ensimmäistä kertaa päälle noissa nopeuksissa ja kierrokset putoavat alaspäin. Jostain kuuluu hetkellinen resonoiva ääni, ikään kuin murahdus tai korahdus. Tuokin tapahtuu vain kylmänä eikä se sitten yleensä toistu samalla ajokerralla.

            Voisihan se olla, että venttiilikoneisto kaipaisi hieman huolenpitoa?

            Comment

            • ///-M3
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 304
              • lahti

              Originally posted by tabasco View Post
              Onko muut havainneet tällaista efektiä:

              Kruisaillaan vakkari päällä esim. 100 km/h, eli kuutonen silmässä ja alkaa hieman jyrkempi maantien alamäki. Laatikko pitää kyllä kuutosen päällä, mutta kierrokset alkavat nyökkiä alaspäin auton alettua rullata mäkeä alas. Aivan kuin laatikko irrottaisi lukkoa ja taas kytkisi päälle. Tilanne normalisoituu mäen jatkuessa tai tasamaan alkaessa. Varsinaisesti tämä ei ilmene muusta kuin kierroslukumittarista.

              Toinen kumma on, kun kylmällä laatikolla lähdetään maantienopeuksiin. Joskus saattaa hummailla jossain 80 km/h tienoilla viitosvaihteella kierrokset ylös-alas ehkä 300-400 rpm, mutta loppuu kun kaasua vähentää tai painaa lisää. Lämpöisenä ei tee tuota. Tätähän esiintyy kai aika yleisesti.

              Sitten vielä sellainen kylmän laatikon kummallisuus on joskus tullut vastaan, kun turbiini lukittuu ensimmäistä kertaa päälle noissa nopeuksissa ja kierrokset putoavat alaspäin. Jostain kuuluu hetkellinen resonoiva ääni, ikään kuin murahdus tai korahdus. Tuokin tapahtuu vain kylmänä eikä se sitten yleensä toistu samalla ajokerralla.

              Voisihan se olla, että venttiilikoneisto kaipaisi hieman huolenpitoa?

              Tekeekö samaa manuaali puolella? jos tekee manuaali puolella myös niin siellä on tekninen murhe jos tekee vain d:llä niin se on vain vaihteiston vaihtamis tarven epäröinti eli ei osaa päättää..
              S54B32

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                Originally posted by ///-M3 View Post
                Tekeekö samaa manuaali puolella? jos tekee manuaali puolella myös niin siellä on tekninen murhe jos tekee vain d:llä niin se on vain vaihteiston vaihtamis tarven epäröinti eli ei osaa päättää..
                Hyvä pointti, ei näköjään epäröi M6:lla, vaan ainoastaan D:llä.

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2098
                  • *

                  Originally posted by Ccccc View Post
                  Joo tiedossa on että öljynvaihdolla ja noilla lisäaineilla saattaa saada lisää peliaikaa. Mutta vikaahan nuo ei sieltä korjaa. Tarkotus ois kumminki pitää autoa pitempään ja öljynvaihto teetettynä on halvimmillaankin noin 400-450€ joka olis jo aika kova "käsiraha" oikeessa remontissa..
                  No kaikki on suhteellista. Mitenkään kantaa ottamatta sinun autosi arvoon, niin kannattaako "kymppitonnin" autoon alkaa tekemään 2500-3000 laatikkoremppaa. Jos sitä "lisäaikaa" saa ostettua laatikolle vaikka 200tkm niin sittenhän se auto muutenkin alkaa olla elinkaarensa päässä. Pre-lci e60 alkaa olla jo vanha auto ja esim. vaihtolaatikoita saa ebaysta varsin kohtuu hintaan jos jotain isompaa hajoaa kannattaisi miettiä esim. redlinen öljyjä laatikkoon, niistä on paljon positiivisia kokemuksia porukalla.
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • Ccccc
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2015
                    • 112
                    • Valkeakoski

                    Originally posted by Driver22 View Post
                    No kaikki on suhteellista. Mitenkään kantaa ottamatta sinun autosi arvoon, niin kannattaako "kymppitonnin" autoon alkaa tekemään 2500-3000 laatikkoremppaa. Jos sitä "lisäaikaa" saa ostettua laatikolle vaikka 200tkm niin sittenhän se auto muutenkin alkaa olla elinkaarensa päässä. Pre-lci e60 alkaa olla jo vanha auto ja esim. vaihtolaatikoita saa ebaysta varsin kohtuu hintaan jos jotain isompaa hajoaa kannattaisi miettiä esim. redlinen öljyjä laatikkoon, niistä on paljon positiivisia kokemuksia porukalla.
                    Nojuu totta tuokin. Osaatko sanoa että jos vaihtaa öljyt niin onko adaptaatioiden nollaaminen kannattavaa/järkevää? Ilmeisesti opetusajo pitäisi suorittaa mitä monikaan ei tunnu tehneen..
                    Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                    INPA ISTA

                    Comment

                    • ///-M3
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 304
                      • lahti

                      Quote:
                      Originally Posted by ///-M3
                      Tekeekö samaa manuaali puolella? jos tekee manuaali puolella myös niin siellä on tekninen murhe jos tekee vain d:llä niin se on vain vaihteiston vaihtamis tarven epäröinti eli ei osaa päättää..

                      Hyvä pointti, ei näköjään epäröi M6:lla, vaan ainoastaan D:llä.




                      nollasin eilen laatikon adaptaatiot.. suoritin opetusajon netistä katsomani ohjeen mukaisesti-----> loppui se pieni humppaus mitä tekee d:llä
                      S54B32

                      Comment

                      • Arppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1046
                        • Lumbriver

                        Linkkiä tälle opetusajolle? Oma tekee samaa deellä mutta ei manuaalipuolella.
                        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                        -Raahe Connection-
                        -Team Kärppä- limited edition

                        Comment

                        • ///-M3
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 304
                          • lahti

                          Originally posted by Arppa View Post
                          Linkkiä tälle opetusajolle? Oma tekee samaa deellä mutta ei manuaalipuolella.

                          saatana, en löydä enää linkkiä, meni niin että nollaus ja 0-60kmh, 3km ajoa, ei jarrutuksia ym sitten pysähdys ja taas 0-60kmh, 3km ajoa, se oli siinä.. siihen loppui omalta osaltani oireet.
                          S54B32

                          Comment

                          • Arppa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1046
                            • Lumbriver

                            Originally posted by ///-M3 View Post
                            saatana, en löydä enää linkkiä, meni niin että nollaus ja 0-60kmh, 3km ajoa, ei jarrutuksia ym sitten pysähdys ja taas 0-60kmh, 3km ajoa, se oli siinä.. siihen loppui omalta osaltani oireet.
                            Jees, nollautuuko adaptaatiot oikeasti sillä kaasupedaali 30sek pohjaan virrat päällä?
                            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                            -Raahe Connection-
                            -Team Kärppä- limited edition

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5013
                              • Paimio

                              Originally posted by Arppa View Post
                              Jees, nollautuuko adaptaatiot oikeasti sillä kaasupedaali 30sek pohjaan virrat päällä?
                              Ei. Kyllä ne täytyy INPAn kautta nollata. Muistaakseni tuo nollaa vain kaasupolkimen asentotunnistimen...näin ainakin E65.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • Arppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1046
                                • Lumbriver

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Ei. Kyllä ne täytyy INPAn kautta nollata. Muistaakseni tuo nollaa vain kaasupolkimen asentotunnistimen...näin ainakin E65.
                                Hyvä tietää kun kokeilin niin en huomannut mitään vaikutusta Ulkomaan intternetistä lueskelin ja siellä ne tuota neuvoi e6x-korisissa tekemään...
                                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                                -Raahe Connection-
                                -Team Kärppä- limited edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎