Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 523iA 2006 kylmäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 280Paavo
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 136
    • joensuu

    No kuittasin historiasta koodin pois ja ajelin pari kertaa lenkkiä ja kun uutta koodia ei antanut niin kävin sit leiman uusintanäytöstä hakemassa. Kone lämpenee nopeasti 93 asteeseen ja pysyy tasan tarkkaan siinä joten olettaisin termarin pelaavan niinkuin kuuluukin. Vai mikä näissä m54 on normaali vedenlämpö?

    Originally posted by 280Paavo View Post
    Nostellaans tätä ''vanhaa'' topikkia. Yritin leimata tänään autoa ja pomppas koska obd testissä oli tallessa koodi ''termostaatin ohjauspiiri korkea'' auto on kyllä todella lämmin ja ainakin kiekkomittarin asteikko nousee samaan kuin kesälläkin. mites näiden kanssa on käynyt onko ollut termari jumppaa vai pelkkä nollaus ja takaisin leimalle.. ja autohan oli -04 530iA
    Euro-spec supra tt
    e60 530i
    audi 100 2.6Q
    honda cbr 954

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

      Mulla on M54:n maksimilämmöt olleet n.95C, en muista että olisin nähnyt yli 100C astetta.
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Täällä samanlaisia kokemuksia N52 koneen kanssa. Lämmöt seilaa 70-80 välimaastoa lähinnä mutta joskus välillä saa aina +90 päälle mutta yleensä vaatii kovempaa ajonopeutta. Kabiinissa tukka hulmuaa mutta viileetä on.
        Mulla taitaa olla ihan alkuperäinen päätermari kun on metallirunkoinen, uudet lienee muovisia.

        Mutta kuinka monella on ollut vaihteiston lämmönvaihtimen termarissa oikeasti vikaa?
        Mietin että tilaanko suosiolla kummatkin vai pitäisikö ensin kokeilla pistää lämmönvaihtimen termarin kierto tukkoon.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Juggie
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 199
          • Pohjois-Pohjanmaa

          Palataampas taas tähänkin asiaan...
          Viime talvena lämpöjen nousemattomuusongelmaa ilmeni ja tähänkin ketjuun kirjoittelin, mutta vika meni ohitse vähän kuin itsestään.

          Marraskuussa, kun ajelin Kuusamossa -31C pakkasissa, niin tarkastin valikosta, että lämmöt pysyi reippaassa 90C:ssa ja olin hyvilläni.
          Nyt ongelma on kuitenkin tullut takaisin, eli ajossa lämmöt jämähtää ~85C:seen, vaikka tänäkään aamuna ei ollut kuin -12C pakkasta.
          Hytissä tarkenee kyllä, mutta kun sammuttaa ilmastoinnin, niin moottorin lämmöt alkaa välittömästi nousemaan.

          Ongelmia aloin epäillä, kun ropasin pari viikkoa takaperin takaluukun johtosarjoja ja oli sen takia akun kenkä irti, tuon jälkeen kulutus nousi reippaalla litralla.
          Ajot tapahtuu samalla reitillä ja samalla ajotyylillä.
          Katsoin illalla vikakoodit, eikä mitään löytynyt ja en muutenkaan jaksa uskoa, että nämä liittyisivät toisiinsa..

          Mistä porukka on hommannut noita Wahlerin termostaatteja, kun eikös se ollut toimiva?
          Viime talvena katselin termarin sijaintia konetilassa ja aika väljää taitaa olla ympärillä?
          Osaisiko joku sanoa onnistuuko tuo vaihtaa ilman nosturia, tai monttua? Parikymmentä senttiä nostavat ajorampit kyllä löytyy.
          Oliko N53:sen ilmaukseen jotain omaa prosessia?

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            Originally posted by Juggie View Post
            Palataampas taas tähänkin asiaan...
            Viime talvena lämpöjen nousemattomuusongelmaa ilmeni ja tähänkin ketjuun kirjoittelin, mutta vika meni ohitse vähän kuin itsestään.

            Marraskuussa, kun ajelin Kuusamossa -31C pakkasissa, niin tarkastin valikosta, että lämmöt pysyi reippaassa 90C:ssa ja olin hyvilläni.
            Nyt ongelma on kuitenkin tullut takaisin, eli ajossa lämmöt jämähtää ~85C:seen, vaikka tänäkään aamuna ei ollut kuin -12C pakkasta.
            Hytissä tarkenee kyllä, mutta kun sammuttaa ilmastoinnin, niin moottorin lämmöt alkaa välittömästi nousemaan.

            Ongelmia aloin epäillä, kun ropasin pari viikkoa takaperin takaluukun johtosarjoja ja oli sen takia akun kenkä irti, tuon jälkeen kulutus nousi reippaalla litralla.
            Ajot tapahtuu samalla reitillä ja samalla ajotyylillä.
            Katsoin illalla vikakoodit, eikä mitään löytynyt ja en muutenkaan jaksa uskoa, että nämä liittyisivät toisiinsa..

            Mistä porukka on hommannut noita Wahlerin termostaatteja, kun eikös se ollut toimiva?
            Viime talvena katselin termarin sijaintia konetilassa ja aika väljää taitaa olla ympärillä?
            Osaisiko joku sanoa onnistuuko tuo vaihtaa ilman nosturia, tai monttua? Parikymmentä senttiä nostavat ajorampit kyllä löytyy.
            Oliko N53:sen ilmaukseen jotain omaa prosessia?
            Termareista muisti / mutuilu muisti kuva jotta alkuperäinen BMW alumiini kuorinen ja tarvike yms. valmistajilla muovi kuorinen musta.
            Löytyykö Tarviketori / Oulu ?
            vaihto alakautta ja ajoramppien päältä onnistuu.
            ilmaus proseduuri =autosta virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan 30sec. sisällä vesipumppu lähtee käyntiin ja käy jaksoittain. Ja joissain versioissa ollut ominaisuutena jotta sähköinen pumppu käy ainoastaan kun kaasupoljin pohjassa. testaa tarvittaessa.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • Juggie
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 199
              • Pohjois-Pohjanmaa

              Originally posted by e46touring View Post
              Termareista muisti / mutuilu muisti kuva jotta alkuperäinen BMW alumiini kuorinen ja tarvike yms. valmistajilla muovi kuorinen musta.
              Löytyykö Tarviketori / Oulu ?
              vaihto alakautta ja ajoramppien päältä onnistuu.
              ilmaus proseduuri =autosta virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan 30sec. sisällä vesipumppu lähtee käyntiin ja käy jaksoittain. Ja joissain versioissa ollut ominaisuutena jotta sähköinen pumppu käy ainoastaan kun kaasupoljin pohjassa. testaa tarvittaessa.
              Kiitos tiedoista!
              Muistelisin, että minulla tuossa on jo nyt musta termostaatti, olisiko siis joskus vaihdettu (?)
              RealOEM:n esimerkkikuvassa termari on muovinen ja nettikuvien perusteella niin on Wahlerkin.
              Pitääpä käydä kyselemässä tuota tarviketorilta. Se taitaa olla varmin veikkaus toimivasta termarista.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Näinhän se on taas. Just tilasin kummatkin termarit ja nyt on toiminu 2 päivää putkeen, 96 astetta kokoajan.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Juggie
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 199
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  Originally posted by e46touring View Post
                  Termareista muisti / mutuilu muisti kuva jotta alkuperäinen BMW alumiini kuorinen ja tarvike yms. valmistajilla muovi kuorinen musta.
                  Löytyykö Tarviketori / Oulu ?
                  vaihto alakautta ja ajoramppien päältä onnistuu.
                  ilmaus proseduuri =autosta virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan 30sec. sisällä vesipumppu lähtee käyntiin ja käy jaksoittain. Ja joissain versioissa ollut ominaisuutena jotta sähköinen pumppu käy ainoastaan kun kaasupoljin pohjassa. testaa tarvittaessa.
                  Tarviketorilla olisi alumiinikuorista Wahleria hyllyssä, mutta sen osanumeroa en löydä Wahlerin katalogista, että uskaltaakohan tuota ostaa. :think
                  Myyjä kyllä sanoo, että tuo olisi sopiva BMW varaosanumeron perusteella

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    Originally posted by Juggie View Post
                    Tarviketorilla olisi alumiinikuorista Wahleria hyllyssä, mutta sen osanumeroa en löydä Wahlerin katalogista, että uskaltaakohan tuota ostaa. :think
                    Myyjä kyllä sanoo, että tuo olisi sopiva BMW varaosanumeron perusteella
                    auttaisiko nämä 2 linkkiä ostopäätökseen.


                    ja vertailu numerolla tarvikevalmistajiin.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • Juggie
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 199
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      Originally posted by e46touring View Post
                      auttaisiko nämä 2 linkkiä ostopäätökseen.


                      ja vertailu numerolla tarvikevalmistajiin.
                      http://www.findpart.org/part/wah-468997
                      Kyllähän ne auttaa.
                      Toisessa linkissä oleva 4689.97 on heillä hyllyssä
                      Wahlerin katalogista löysin vain tuon toisen ehdokkaan, eli 410086.97D0 joka on muovinen

                      Käynpä töiden jälkeen noutamassa, kiitos

                      Comment

                      • E39touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 203
                        • Janakkala

                        Originally posted by Juggie View Post
                        Kyllähän ne auttaa.
                        Toisessa linkissä oleva 4689.97 on heillä hyllyssä
                        Wahlerin katalogista löysin vain tuon toisen ehdokkaan, eli 410086.97D0 joka on muovinen

                        Käynpä töiden jälkeen noutamassa, kiitos

                        Jokos alumiininen termari paikoillaan?? Oma Wahler (muovisella rungolla) pelannut vuodenpäivät kuten kuuluu!! Eilen illalla kaupunkipyörimistä ja lämmöt 96-98C välillä, Toki olen jo toista talvea ajannut nokkapeitoilla, mutta palella ei tarvitse ja sehän tärkeintä.

                        Last edited by E39touring; 25-01-2014, 14:47.

                        Comment

                        • Juggie
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 199
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          Originally posted by E39touring View Post
                          Jokos alumiininen termari paikoillaan?? Oma Wahler (muovisella rungolla) pelannut vuodenpäivät kuten kuuluu!! Eilen illalla kaupunkipyörimistä ja lämmöt 96-98C välillä, Toki olen jo toista talvea ajannut nokkapeitoilla, mutta palella ei tarvitse ja sehän tärkeintä.

                          http://tuneko.com/suomi/Viimasuoja-M...okkapeitto.php
                          Kävin hakemassa sen, mutta en ole ehtinyt vielä asentamaan paikoilleen.
                          Viikonloppu menee mamman kanssa hotellissa makoillessa.
                          Ensi viikolla pitäisi saada asennettua.

                          Comment

                          • Noesoe
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 104
                            • Pirkanmaa

                            Minkäverran tuota keulaa uskaltaa tukkia? Itsellä on autossa kaihtimet munuaisten takana ja huohotinkin on mallia cold country, mutta silti vaan tulee muljua. Muuten auto kyllä lämpiää nätisti. Ja mottina m54b30

                            Comment

                            • overboost
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 181
                              • E-Suomi

                              Originally posted by Juggie View Post
                              Kiitos tiedoista!
                              Muistelisin, että minulla tuossa on jo nyt musta termostaatti, olisiko siis joskus vaihdettu (?)
                              RealOEM:n esimerkkikuvassa termari on muovinen ja nettikuvien perusteella niin on Wahlerkin.
                              Pitääpä käydä kyselemässä tuota tarviketorilta. Se taitaa olla varmin veikkaus toimivasta termarista.
                              Alkuperäinen on musta muovinen ja Wahler on sama osa. Siis n53:ssa.

                              Comment

                              • E39touring
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 203
                                • Janakkala

                                Originally posted by Noesoe View Post
                                Minkäverran tuota keulaa uskaltaa tukkia? Itsellä on autossa kaihtimet munuaisten takana ja huohotinkin on mallia cold country, mutta silti vaan tulee muljua. Muuten auto kyllä lämpiää nätisti. Ja mottina m54b30
                                Omassa M-sport keulassa on yhtenäinen peitto, niin että munuaisten reunoista vapaana n.3-5cm ja alaosa ummessa kokonaan. Lämpömittarin anturi suojan ulkopuolella, kun asensin omatekemäni suojan yläkäutta maskin taakse.
                                Last edited by E39touring; 28-01-2014, 20:40.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎