Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 523iA 2006 kylmäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    #31
    Väärä threadi prkl...
    Last edited by ptikkala; 31-01-2012, 07:15.

    Comment

    • code_xi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 64
      • Kempele

      #32
      Originally posted by ptikkala View Post
      -20 pakkasta ja lämmöt 70-77 astetta 30km matkalla. Pakkasesta huolimatta lämpöjen pitäisi nousta sinne 88-93 asteeseen? Munuaisia tosin en ole vielä tukkinut...
      Eikö sulla ollut nokivasara...
      E60 530i LCI M-Sport 2007

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #33
        perkele on ja näköjään olen kirjottanu väärään threadiin... my mistake

        Comment

        • E39touring
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 203
          • Janakkala

          #34
          Kumma juttu eilen illalla kun ulkona -23C ja auto lämpesi n.25 km matkalla täysin normaaliin +95-98C välillä. Jopa moottoritiellä ei mitään muutosta vaikka keulalla ei suojia!!

          Mikäs tätä oikein riivaa?? Olisiko kertaalleen uusittu moottorin termostaatti paskaalaatua??
          Välillä toimii ja välillä ei. Varaosanumerohan on RAOLEm.in listalla vaihtunut pariin otteeseen
          joten olisiko syynä ollut laatuheitot vai mikä??


          02 Thermostat 1 08/2006 11537536655 ENDED
          02 Thermostat 1 04/2007 11537544788 ENDED
          02 Thermostat 1 11537549476 $118.16

          Comment

          • mkor
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 1
            • Vantaa

            #35
            Itellä samanlaisia ongelmia ja autona 525xi vm.06 manuaali askilla.

            Semmosen asia oon ite ainakin huomannu, ku noita lämpöjä seurannu, et jos ajelee alle 90 kmh nii lämmöt on siin 80 asteen korvil. Mut aina kun ajelee yli 100 kmh niin nousee lämmöt sinne 97-100c.

            Mullakin vaihdettu termari, muttei ollut mitään vaikutusta asiaan.
            Olis kyl kiva tietää mistä tämmönen johtuu:think
            e60 525 xi
            ex: e39 523 touring

            Comment

            • juhani75
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 26
              • Kouvola

              #36
              Täällä näköjään keskustellaan samasta aiheesta josta kirjoitin tuonne 530i N53 ketjuun.
              Näyttäis nyt vähän siltä että termostaattien vaihdostakaan ei välttämättä ole hyötyä joten enpä vielä laitakaan niitä tilaukseen jos asiaan olisikin jokin muu ratkaisu.
              Sehän tässä sapettaa että välillä pelaa ja kohta taas ei:think

              Comment

              • Pyrsto
                Newbiemmer
                • May 2011
                • 8
                • Suomi

                #37
                Samanlaista vikaa

                Terve,

                Itsellä on samankaltaista ongelmaa oman 523ia:n kanssa. Autoliikkeen takuuta on vielä jäljellä ja olen jo vaihtanut päätermarin. Siitä ei tullut mitään muutosta. Lämmöt tässä pakkasessa jäävät tuonne 60 tuntumaan salavalikosta katsottuna ja ohjaamo ei lämpene.

                Sellaisen olen huomannut, että kun ottaa automaatti-ilmastoinnin kokonaan pois päältä (kääntää puhallusvoimakkuuskytkimen vastapäivään, ja sitten vielä lisää vastapäivään niin, että kaikki valot sammuvat ilmastoinnista), rupeaa auton moottorilämpö nousemaan. Se nousee 85-90 asteen haminoille, eli normaaliksi. Jos automaatti-ilmastoinnin laittaa sitten päälle, puhaltaa hetken lämmintä, mutta moottorilämmöt rupeavat laskemaan. Lopulta lämmöt ovat taas siinä 60 hujakoilla.

                Auto menee taas korjaukseen tiistaina ja vaihtavat vesiventtiilin, mutta en tiedä korjaako se asiaa millään tavalla. Onko tässä autossa sähköistä lämmitysvastusta puhaltimelle? Voiko sen toimimattomuus aiheuttaa ko. oireet? Ja voiko tuo vesiventtiili aiheuttaa noin suuret pudotukset moottorinlämmöissä? (Vesiventtiili ohjaa ilmastointia, jumii huollon mukaan välillä)

                Tarkistakaa muutkin, nouseeko lämmöt laittamalla puhallukset pois päältä..
                E61 523iA LCI -08

                Comment

                • juhani75
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 26
                  • Kouvola

                  #38
                  Mulla käyttäytyy myös niin että kun ottaa puhaltimen pois päältä alkaa lämpötilat nousemaan

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    #39
                    Originally posted by Pyrsto View Post
                    Terve,
                    Sellaisen olen huomannut, että kun ottaa automaatti-ilmastoinnin kokonaan pois päältä (kääntää puhallusvoimakkuuskytkimen vastapäivään, ja sitten vielä lisää vastapäivään niin, että kaikki valot sammuvat ilmastoinnista)
                    hmm, eikö ilmastointi lähtenyt lci mallissa napista? Täytyykin kokeilla puhallusvoimakkuden säädintä miten vaikuttaa. Omassa kyllä lämpöjä riittää ja jo 6km työmatkalla lämmöt nousee noin 60 C ilman lohkolämmitintä. Motarilla noin 100 C.

                    Comment

                    • E39touring
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 203
                      • Janakkala

                      #40
                      Originally posted by juhani75 View Post
                      Täällä näköjään keskustellaan samasta aiheesta josta kirjoitin tuonne 530i N53 ketjuun.
                      Näyttäis nyt vähän siltä että termostaattien vaihdostakaan ei välttämättä ole hyötyä joten enpä vielä laitakaan niitä tilaukseen jos asiaan olisikin jokin muu ratkaisu.
                      Sehän tässä sapettaa että välillä pelaa ja kohta taas ei:think



                      Mulla vaihdettu molemmat, mutta juuri tuollainen kuvaamasi vaiva kiusaa. Alan kohta epäillä että ominaisuus!!!
                      Tänään Mp-messuilta tulessa taasen hienosti motarilla lämmöt +99 vaikka pakastakin lähes parikymmentä astetta. Menessä meinas hyttiin paleltua, mutta kävin välikahvilla Roosassa ja lähteissä taasen alkoi lämpöä pukkaamaan. Jumittasiko vesiventtiili??
                      Ei ymmärrä ei......???

                      Comment

                      • E39touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 203
                        • Janakkala

                        #41
                        Uutta ajatusta tähän ongelmaan kun kelitkin kohdillaan aamulla -27 täälä hämessä ja aamulla kauppareissulla vaimo oikein "kehui" bmw.n kylmyyttä!!

                        Eli minulla autossani webasto mallia tehdasasennus. Seuraavanlainen teoria ongelmaan pätkähti "päiväunien" jälkeen mieleen. Tuossa ensin tuo osaluettelo: http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...ves_ihka_high/

                        Voisiko välillä lämpää välillä ei ongelmaan pädetä seuraavanlainen teoria?

                        Kuvassa osa no.7 (Changeover valve) jumittaisi välillä tai olisi jumissa ja laskisi moottorilta tulevan lämpimän veden takaisin paluuputkeen osa no.3 (hose F radiator and engine return)
                        Jolloin osa lämpimästä vedestä karkaisi takaisin ja ei antaisi lisälämpöä kennolle.

                        Ei tietenkään päde autoissa joissa ei webastoa ole asennettuna!!

                        Mitäs olette mieltä??

                        Comment

                        • juhani75
                          Newbiemmer
                          • Nov 2011
                          • 26
                          • Kouvola

                          #42
                          Tuo voisi olla yksi teoria mutta mulla ainakin käyttäytyy niin että lämmintä kyllä piisaa kabiiniin kunhan lämmöt ovat yli 75.
                          Jos tuo osa no.7 päästää vedet paluukiertoon niin sen tuskin pitäisi vaikuttaa moottorin lämpötiloihin alentavasti, kabiinin lämpötiloihin kylläkin.

                          Comment

                          • code_xi
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 64
                            • Kempele

                            #43
                            Kyllä mulla pitää olla lämmöt likellä 90C että kabiinissa tarkenee kunnolla, en muuten olisi hogannut edes alkaa tarkkaileen lämpöjä.
                            E60 530i LCI M-Sport 2007

                            Comment

                            • juhani75
                              Newbiemmer
                              • Nov 2011
                              • 26
                              • Kouvola

                              #44
                              Ehkä tuo lämpötila tuli laitettua hieman alakanttiin. Yli 75 lämpötiloissa alkaa kabiini lämpenemään mutta tietenkin aika hitaasti versus 90. Puhaltimen pystyy kuitenkin laittamaan autolle niin ettei se huuda täysillä kokoajan, vaatii tietenkin aikaa että näillä pakkasilla kierrokset laskevat puhaltimesta.
                              Jakkaralämmitys on onneksi sähköinen

                              Comment

                              • code_xi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2009
                                • 64
                                • Kempele

                                #45
                                E39Touring: Eihän sulla ole ollut yhtäaikaa akkumurheita?

                                Mulla pukkii välillä "Increased battery discharge" iDrivessa/Check Controllissa. Tiedä sitten että voisiko liittyä aiheeseen, kun näköjään se aiheuttaa kaikkia muita lieveilmiöitä kuitenkin.
                                E60 530i LCI M-Sport 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎