e61 05/06 dpf vaihto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #136
    Kato meikäläisen postaus nro. 96, tässä topiikissa. Oliko sama teksti? Jos oli tuo sama, lähes satavarmasti termarit jumissa, mikä estää polton.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • A-Lo
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 19
      • Rovaniemi

      #137
      joo just toi sama se oli... pitääpä illalla tutkiskella foorumia ennemmälti mitä toimenpiteitä toi aiheuttaa... Kiitos tästä

      Comment

      • jusv
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 145
        • Turenki

        #138
        Originally posted by Fabsu View Post
        Kato meikäläisen postaus nro. 96, tässä topiikissa. Oliko sama teksti? Jos oli tuo sama, lähes satavarmasti termarit jumissa, mikä estää polton.
        Veikkaisin, että termarien jumissa oleminen on syy, miksi dpf on tukossa. Tuo herja kyllä melko varmasti aiheutuu siitä, että dpf:n vastapaineet on liian korkeat tukkeutumisen vuoksi...joka sinänsä on seurausta tukkeutuneista termareista...joskin syy voi olla myös joku muu...kuten väärät öljyt koneessa tms.

        Sinänsä saivartelua mutta noin sen veikkaan olevan. Sama herja tullee ruudulle siinäkin vaiheessa, kun dpf on vaihtokunnossa eikö poltolla enää aukene riittävästi? iDriven km näyttämä ei taida paljoa muuta tuijotella kuin nollauksesta kuluneita kilometrejä...vai onko asiasta jollain parempaa tietoa?

        Jussi

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #139
          Originally posted by A-Lo View Post
          joo just toi sama se oli... pitääpä illalla tutkiskella foorumia ennemmälti mitä toimenpiteitä toi aiheuttaa... Kiitos tästä

          Ota ensimmäiseksi salavalikko auki ja katso ne jäähdytysveden lämmöt (ohjeet löydät haulla). Jos lämmöt jäävät alle 80 asteen pidemmän ajon jälkeen, niin termarit pikaisesti vaihtoon! Tämän jälkeen läppäri kiinni koneeseen ja vikamuistia nollaamaan, pitäisi lähteä poltto toimimaan.
          Last edited by Fabsu; 25-10-2012, 18:07.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • A-Lo
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 19
            • Rovaniemi

            #140
            Joo, lämmöt nousi 70 asteeseen n.30min ajon aikana. On täällä kyllä -15 pakkasta joten vaikuttaakohan seki siihen?

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #141
              Kyllä ne lämmöt pitäisi nousta toimivilla termareilla sinne 90 asteen tuntumaan, kylmemmilläkin keleillä. Äkkiä vaan termarit vaihtoon!
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • A-Lo
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 19
                • Rovaniemi

                #142
                Montako termaria siinä pitää vaihtaa ja mitä ne on? Viddu ku kokoajan joku varotusvalo palaa....

                Comment

                • Fabsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1754

                  #143
                  EGR termostaatti ja sitten se ihan oikea termostaatti. Lisäksi jos autosi on automaatti on autossasi lisäksi lootan yhteydessä lämmönvaihdin. Lisätietoa niiden vaihtamisesta löydät haulla. Siitä vaan tutkimaan termareitten vaihtoa > http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=termostaatti
                  Last edited by Fabsu; 25-10-2012, 18:35.
                  AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                  ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                  e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                  e30 318i -88

                  Comment

                  • tonppa79
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 12
                    • öövervieska

                    #144
                    Nyt tuosta pöntön poistosta on kulunut jonkin aikaa ja ensimmäinen katsastuskin on takana. Kulutus on tippunut 0,7l/100km ajettu jotakin 20tkm

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #145
                      Originally posted by tonppa79 View Post
                      Nyt tuosta pöntön poistosta on kulunut jonkin aikaa ja ensimmäinen katsastuskin on takana. Kulutus on tippunut 0,7l/100km ajettu jotakin 20tkm
                      Paljonko oli savu-arvo?

                      Olikohan itellänikin 0,09 dpfn kanssa viimeks katsastuksessa.. ei siis kummasia muutoksia savuun..?
                      Last edited by Mlatvala; 09-01-2013, 12:52.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1579

                        #146
                        Minulla oli savu 0,06, DPF pois ja kutiteltu nätisti tehoja lisää. 530d vm06.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          #147
                          Originally posted by ptikkala View Post
                          Minulla oli savu 0,06, DPF pois ja kutiteltu nätisti tehoja lisää. 530d vm06.
                          Ei paha, ei...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • -rik
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 827
                            • Rovaniemi

                            #148
                            Paljoko on raja-arvo?
                            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              #149
                              Originally posted by -rik View Post
                              Paljoko on raja-arvo?
                              Euro4:ssa muistaakseni 1.5
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • A62
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 117
                                • Oulu

                                #150
                                Joulukuussa katsastin oman 530d:n, josta dpf poistettu kokonaan, siis tyhjä pönttö, ja poltot softattu pois. Raporttiin oli tulostettu puhdas 0 savutusarvoksi.. Että silleen.

                                Comment

                                Working...
                                X