memebuy23buy

e61 05/06 dpf vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1374
    • Lempäälä

    #76
    Originally posted by Larzza View Post
    Sain tänään selvitettyä uudellamaalla tätä toimintaa harjoittaa samppasport.
    Hintaa oli 700-800e.Ei paha huomioiden uuden filtterin hinnan 1400e.

    tarviiko tuota nyt enään edes miettiä:think

    Paljonkohan tuosta 525dat saa poweria irti? dpf+softaus
    vakio 177hv 400nm
    liekö olla dat jos e6x alustainen...
    enyway, omassa 2.5 döössä (04) noilla modeilla se 200/500 kutakuinni. Ahdin rajoittaa, enempiä ei oikein saa turvallisesti.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      #77
      Ootko miettiny jos ostais vaan downpipen korvaavan putken ja sit kävis ohjelmoimassa? http://www.ecotune-scotland.co.uk/pr...tware_Included

      Ei tarvis rikkoa sitä orkkis dpf:fää ja sit vois myydä sen kovalla rahalla kaipaavalle ja ottaa vaihdossa sen rikkinäinen jonka sit tyhjää. En tiedä tekeeks toi ecotune automaateille ohjelmia.

      Just my 2 cents.
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        #78
        Originally posted by Larzza View Post
        Sain tänään selvitettyä uudellamaalla tätä toimintaa harjoittaa samppasport.
        Hintaa oli 700-800e.Ei paha huomioiden uuden filtterin hinnan 1400e.

        tarviiko tuota nyt enään edes miettiä:think

        Paljonkohan tuosta 525dat saa poweria irti? dpf+softaus
        vakio 177hv 400nm
        Aika kallis. Kaveri täällä e-p:llä tekee näitä, 400-600e sisältäen pöntön tyhjäyksen, ja yksillöllisen ohjelman + mahdollisuus säätää penkissä about samaan rahaan.

        Tehoa kannattaa otta joku ~230hv nyt kun vielä kun DPF:kin on pois.. enemmänkin varmaan saa, ei oo vielä tuollaisesta kukaan "pohjia" kokeillut. Porukoilla samanmoinen noilla tehoilla, dpf:n "huoltoväli" mennyt ajat jo umpeen, mutta suodatin pelaa vielä hienosti.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #79
          Originally posted by Matson^ View Post
          Aika kallis. Kaveri täällä e-p:llä tekee näitä, 400-600e sisältäen pöntön tyhjäyksen, ja yksillöllisen ohjelman + mahdollisuus säätää penkissä about samaan rahaan.

          Tehoa kannattaa otta joku ~230hv nyt kun vielä kun DPF:kin on pois.. enemmänkin varmaan saa, ei oo vielä tuollaisesta kukaan "pohjia" kokeillut. Porukoilla samanmoinen noilla tehoilla, dpf:n "huoltoväli" mennyt ajat jo umpeen, mutta suodatin pelaa vielä hienosti.
          Matsonille ääni sawosta
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1374
            • Lempäälä

            #80
            Originally posted by Matson^ View Post
            Aika kallis. Kaveri täällä e-p:llä tekee näitä, 400-600e sisältäen pöntön tyhjäyksen, ja yksillöllisen ohjelman + mahdollisuus säätää penkissä about samaan rahaan.

            Tehoa kannattaa otta joku ~230hv nyt kun vielä kun DPF:kin on pois.. enemmänkin varmaan saa, ei oo vielä tuollaisesta kukaan "pohjia" kokeillut. Porukoilla samanmoinen noilla tehoilla, dpf:n "huoltoväli" mennyt ajat jo umpeen, mutta suodatin pelaa vielä hienosti.
            melkein tekis mieli sanoa disclaimerina, että asioista tietävät rajoittavat alas vääntöä ettei voimansiirto pasko itseään, ja samalla rajoitetaan huipputehoa pakolämpöjen ja paineiden pitämiseksi aisoissa - ettei rikota taas moottoria tai turboa.

            pikkaise riippuu mite haluaa, jätän itse mielummin "reserviin" 30hp nykykonstruktiolla ja vähä vähemmän vääntöä tonne <1500rpm alueelle kun olen voimansiirron osia tai ahdinta uusimassa kerran vuoteen. Liekö laiskuus vai mikä..
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #81
              Originally posted by repsa View Post
              melkein tekis mieli sanoa disclaimerina, että asioista tietävät rajoittavat alas vääntöä ettei voimansiirto pasko itseään, ja samalla rajoitetaan huipputehoa pakolämpöjen ja paineiden pitämiseksi aisoissa - ettei rikota taas moottoria tai turboa.

              pikkaise riippuu mite haluaa, jätän itse mielummin "reserviin" 30hp nykykonstruktiolla ja vähä vähemmän vääntöä tonne <1500rpm alueelle kun olen voimansiirron osia tai ahdinta uusimassa kerran vuoteen. Liekö laiskuus vai mikä..
              Juu ei perus käyttöautosta ole välttämättä järkeä niitä viimmeisiä repiä, että joutuu ajaessa varomaan väännätystä yms.. vaan ennemmin tekee ne varomiset sinne softaan. Harrastajan käyttöautot sitten erikseen
              Mutta ei tuo 230hv nyt 525d:lle vielä mikään ongelma ole, partikkelisuodattimen kanssa ehkä sellainen järkevä yläraja josta ei hirveästi kannata mennä ehkä yli :think Ainakin tuo vanhusten pirssi on pelannut reippaan 60tkm hienosti, eikä partikkelsuodattimen kanssa hätiä mitiä vaikka huoltoväli on tosiaan ollut jo pitkään ummessa.
              Last edited by Matson^; 02-06-2012, 11:06.
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1578

                #82
                herramunjee! oulusta sanoi että 530d softaus ja dpf poisto 990e!!! kukas noita samoja tekee tuolla eteläpohjanmaalla? mikäs tuo katsastustilanne on nyt noiden DPF poistojen kanssa? kai ne alkaa 2vko sen jälkee niitä jotenki penkoo ku minä saan sen poistatettua

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  #83
                  ^ http://www.ajtech.fi/ Ja ei pitäis olla katsastuksessa mitään ongelmia, eihän siinä mitata kuin savutus arvo. Tietysti ainakin dpf:n kuoret olisi hyvä olla paikallaan katsastuksessa muuten voi tulla muuten sanomista.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1578

                    #84
                    prkl tuntuu olevan kiireinen, puhelimeen ei aamupäivällä ole saanut yhteyttä niin jouduin sähköpostiin alentumaan... ei malttais odottaa vastausta josko sattuisi niin että pääsisi nopealla aikataululla tuon kotteron tuolla käyttämään ja nauttimaan kesälomarahojen tuhlailuista

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #85
                      Originally posted by ptikkala View Post
                      prkl tuntuu olevan kiireinen, puhelimeen ei aamupäivällä ole saanut yhteyttä niin jouduin sähköpostiin alentumaan... ei malttais odottaa vastausta josko sattuisi niin että pääsisi nopealla aikataululla tuon kotteron tuolla käyttämään ja nauttimaan kesälomarahojen tuhlailuista
                      Uskoisin kyllä että Antti soittaa takasinkin kun vaikka txt viestin laitat.

                      Kerro terveisiä kun saatte yhteyden

                      Antilta käy muuten sekin lootan ölpän vaihto kun viet pohjan ja öljyt mennessäsi.

                      Saa myöskin hankittua ne jos et itse niitä meinaa hankkia. Tosin siitä bmw loota öljystä en itse ainakaan aikanaan maksanut 20€/litralle lisää. Atffää saa evukkaasti muualta kuin marmorilta.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1578

                        #86
                        sin män ja mlatvala mainittu että oot menny öljynvaihtoja mainostelee

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1578

                          #87
                          nonnii lauantai aamuna on sitten tohtorilla käynti . kiitoksia vinkeistä mistä kannattaapi asiaa kysellä!

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #88
                            Originally posted by ptikkala View Post
                            nonnii lauantai aamuna on sitten tohtorilla käynti . kiitoksia vinkeistä mistä kannattaapi asiaa kysellä!
                            Et sinä tuohon lauantaihin mennessä saksasta ainakaan sitä ravenolin atffää zf6hp laatikolle kerkeä saada.

                            Meneekö siis shellin öljyillä vaihtoon?
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Whitebe
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 59
                              • Joensuu

                              #89
                              Mulla olis yksi 5l tonkka ylimääräsenä... jos joku tarttee
                              F07 535d GT Xdrive

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1578

                                #90
                                ei perkele oo vara noilla 26e/l litkuilla alkaa huuhtomaan . Kaverilla olisi ollut tuota Castrolin lootaöljyä mitä schmiedmannin sivuillakin on...
                                Last edited by ptikkala; 08-06-2012, 05:35.

                                Comment

                                Working...
                                X