e61 05/06 dpf vaihto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axel Gardan
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 22
    • Kanta-Häme

    #91
    Onko kukaan käyttänyt vartavasten dpf:n puhdistukseen tarkoitettuja pesuaineita? Kuulin tuossa juuri ensimmäisiä lähipiirin kokemuksia LiquiMoly:n kamasta, jota olivat yhteen vaggilaiseen kokeilleet.
    Ensikokemukset ihan ok.
    2-aineinen käsittely, joka tehdään pöntön läpi pesemällä/ huuhtomalla.
    Ei siis mikään polttoaineeseen lisättävä aine.

    Comment

    • GuGi_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 700
      • Vantaa city

      #92
      Originally posted by Larzza View Post
      Sain tänään selvitettyä uudellamaalla tätä toimintaa harjoittaa samppasport.
      Hintaa oli 700-800e.Ei paha huomioiden uuden filtterin hinnan 1400e.

      tarviiko tuota nyt enään edes miettiä:think

      Paljonkohan tuosta 525dat saa poweria irti? dpf+softaus
      vakio 177hv 400nm
      Onko kellään kokemusta tosta samppasportista? Toihan on enemmänki "volvopaja". Kuulemma Karalan vanha penkki ja ohjelmat. Onko toi Karalan ohjelma ihan susi? Eikö Uudeltamaalta löydy muita tekiöitä tohon pöntönpoistoon ja ohjelmointiin? Vai täytyykö täältä lähteä tonne AJ techille tohon operaatioon?
      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

      F11 525d -11
      E60 M5 -05
      E12 530i -75
      E32 730i - 91
      Chevy Silverado 3500 -93
      R33 Skyline GTS-T -93

      Comment

      • Whitebe
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 59
        • Joensuu

        #93
        Originally posted by GuGi_ View Post
        Onko kellään kokemusta tosta samppasportista? Toihan on enemmänki "volvopaja". Kuulemma Karalan vanha penkki ja ohjelmat. Onko toi Karalan ohjelma ihan susi? Eikö Uudeltamaalta löydy muita tekiöitä tohon pöntönpoistoon ja ohjelmointiin? Vai täytyykö täältä lähteä tonne AJ techille tohon operaatioon?
        Kannattaa kysyä aj techkin tarjous. Itekkin ajoin Seinäjoelle Joensuusta.... Ja kyllä kannatti
        F07 535d GT Xdrive

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1579

          #94
          Samoin ite kävin tossa ajtechillä ja tyytyväinen olen, saa nähdä tuleeko hinku käydä vielä ottamassa enemmän irti

          Comment

          • GuGi_
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 700
            • Vantaa city

            #95
            Aj techille vie nyt minunki tie reilun viikon päästä. Saas nähä miten ne suupielet taipuu tuon reissun takastulomatkalla.
            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

            F11 525d -11
            E60 M5 -05
            E12 530i -75
            E32 730i - 91
            Chevy Silverado 3500 -93
            R33 Skyline GTS-T -93

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #96
              Noniin, tällaista herjaa tällä kertaa. Mikäköhän on tukkinut pöntön? Autossa tietääkseni vakio-ohjelma. Saanko millään keinoa tuota puhdistettua? Suodattimen vaihtoon i-driven mukaan vielä 60 tkm.
              Attached Files
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • Vilikki
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 6309
                • Raahe

                #97
                Originally posted by Fabsu View Post
                Noniin, tällaista herjaa tällä kertaa. Mikäköhän on tukkinut pöntön? Autossa tietääkseni vakio-ohjelma. Saanko millään keinoa tuota puhdistettua? Suodattimen vaihtoon i-driven mukaan vielä 60 tkm.
                polttaako se sun auto tota puhtaaksi koskaan? Termostaatit vaihtoon jos ei polttele, polttaa vain tietyssä lämpötilassa ymmärtääkseni.
                BMW e36 316i Turbo Compact

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1579

                  #98
                  joo valikosta vain tarkkailemaan lämpöjä jonka jälkeen termarit vaihtoon. Naapuri ainaki pesi DPF:nsä ihan liuottimella ja painepesurilla jonka jälkeen vedot tuli takas ja on ilmeisesti jo pidemmän matkaa sillä ajellut.

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #99
                    Osaako joku neuvoa nopeasti, että miten ne lämmöt saa näkyviin? "Kierroslukulämpömittarin" mukaan lämmöt normaalit, eli nousee sinne 4600 kierroksen tuntumaan.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1344
                      • Kajaani

                      #100
                      Originally posted by Fabsu View Post
                      Osaako joku neuvoa nopeasti, että miten ne lämmöt saa näkyviin? "Kierroslukulämpömittarin" mukaan lämmöt normaalit, eli nousee sinne 4600 kierroksen tuntumaan.
                      Searchista voi olla apua joskus

                      Tesla M3 performance
                      ExF30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #101
                        No niin, kiitokset avusta. Pitää käydä jossain vaiheessa kyttäilemässä lämpöjä.
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          #102
                          Puolen tunnin ajon jälkeen lämmöt 73-77 astetta. Kun pysähtyy, lämmöt nousevat viiden minuutin odottelun jälkeen 90 asteeseen.
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1344
                            • Kajaani

                            #103
                            Originally posted by Fabsu View Post
                            Puolen tunnin ajon jälkeen lämmöt 73-77 astetta. Kun pysähtyy, lämmöt nousevat viiden minuutin odottelun jälkeen 90 asteeseen.
                            Termarijumppaa sitten luvassa, jos ei kesäkelillä lämmöt tuon enempää nouse ajossa.
                            DPF-polton alkamisen alalämpötila taisi olla se 75 astetta eli aika epätodennäköistä, että sinun auto sitä tekee -> dpf tukkeutuu.
                            Tesla M3 performance
                            ExF30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              #104
                              Näin itsekin tuon asian tulkitsin, kun noita lämpöjä tarkkailin. Kertauksena, mitkä parametrit piti täyttyä, että järjestelmä lähtee tekemään polton? Joskus olen kyllä sen lukenut, mutta ei jaksa lähteä kahlaamaan kaikkia keskusteluita läpi.
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1344
                                • Kajaani

                                #105
                                Originally posted by Fabsu View Post
                                Näin itsekin tuon asian tulkitsin, kun noita lämpöjä tarkkailin. Kertauksena, mitkä parametrit piti täyttyä, että järjestelmä lähtee tekemään polton? Joskus olen kyllä sen lukenut, mutta ei jaksa lähteä kahlaamaan kaikkia keskusteluita läpi.
                                Taisi olla ainakin.
                                Lämmöt 75 astetta
                                pakolämpö 240 astetta.
                                Tankissa löpöä ainakin 10 litraa. (käytännössä tankinkuva ei saa olla näytössä)
                                Olisiko ollut myös ettei vikakoodeja kovinkaan paljon päällä (kenties hehkuista)
                                Sitten kun lämmöt kunnossa niin voi koettaa pakottaa regeneraatiota päälle.
                                Jatkuvalla pakottamisella jotkut saaneet hyviä tuloksia aikaan.
                                Tesla M3 performance
                                ExF30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X