Vai mitä tapahtuu jos sitä ei tee vaikka poistaakin dpf?
Pörisee polton aikana ihan v*tun kovasti, tai ainakin niin kovasti että varmasti muutkin huomaa millon poltto on päällä Kyllä se poltto pitää ohjelmasta pois ottaa, tulee vikakoodi dpf:stä ja luultavasti increased emissions herja rupeaa pimpputtamaan idrivessa? mutta tietysti kukin tyylillään..
Kuinka vaikea on irroitttaa LCI-mallin yhdistelmäpönttö, jos jonain talven pimeänä iltana irroittaisi ja tekisi ennaltaehkäisevän peruspesun? Vaikeuttaako X-Driven komponentit irroitusta? Onko tästä kokemusta?
Jeh dpf puhdistettu ja taas muistuu mieleen miksi ostinkaan tuon auton.
nyt kesälomareissulle tiistaina ja lomalta palatessa odottaa diesel tuningbox....
ah miten ihanan teiniä
Tarkoitus oli tyhjentä partikkeli suodatin ja ohjelmoida, mutta 4 firmasta tullut tälläinen vastaus.
”Emme tee enää DPF tyhjennyksiä ja ohjelmallisia poistoja koska katsastuksien yhteydessä aletaan mittaamaan savujen lisäksi partikkelien määrää joten autot josta dpf on poistettu eivät mene siitä läpi”
missä noin sanoivat? alkukesästä tein minä tuota lastutuskyselyä niin ei puhuttu missään mitään ja ympäri suomea kyselin... voihan vitus jos tuo pitää kutinsa
Tarkoitus oli tyhjentä partikkeli suodatin ja ohjelmoida, mutta 4 firmasta tullut tälläinen vastaus.
”Emme tee enää DPF tyhjennyksiä ja ohjelmallisia poistoja koska katsastuksien yhteydessä aletaan mittaamaan savujen lisäksi partikkelien määrää joten autot josta dpf on poistettu eivät mene siitä läpi”
Pitääkö koko väite paikkansa:think
Mites dieseli savu ja partikkelit poikkeavat toisistaan?
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
missä noin sanoivat? alkukesästä tein minä tuota lastutuskyselyä niin ei puhuttu missään mitään ja ympäri suomea kyselin... voihan vitus jos tuo pitää kutinsa
Tarkoitus oli tyhjentä partikkeli suodatin ja ohjelmoida, mutta 4 firmasta tullut tälläinen vastaus.
”Emme tee enää DPF tyhjennyksiä ja ohjelmallisia poistoja koska katsastuksien yhteydessä aletaan mittaamaan savujen lisäksi partikkelien määrää joten autot josta dpf on poistettu eivät mene siitä läpi”
Pitääkö koko väite paikkansa:think
Olis kyllä mukava jos tuo tosiaan pitää paikkansa, omasta kulkineesta olis tarkotus poistaa dpf ensi lauantaina. Tämä tosin tehdään korvausputkella jolloin ehjä dpf jää itelle hyllyyn, käytetään sitä sitten paikoillaan jos katsastusmies alkaa mittailla partikkeleita...
partikkelit ovat nokea, jota kerääntyy putkistoon ja "jauhaantuu" pakokaasuvirran mukana pienemmäksi.
herää mieleeni vähän outo kysymys ; jos autossa sattuu dpf hajoamaan ja se saa aikaan putkiston sivujen täyttymisen noella --> uudellakin suotimella tulee partikkeleita.
tämän valossa vähän vaikuttas tommoinen partikkelimittaus muulla kun nykyistä valon läpäisyä mittaavalla tavalla vähä oudolta.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Tarkoitus oli tyhjentä partikkeli suodatin ja ohjelmoida, mutta 4 firmasta tullut tälläinen vastaus.
”Emme tee enää DPF tyhjennyksiä ja ohjelmallisia poistoja koska katsastuksien yhteydessä aletaan mittaamaan savujen lisäksi partikkelien määrää joten autot josta dpf on poistettu eivät mene siitä läpi”
Pitääkö koko väite paikkansa:think
Vaikka pitäisikin niin raja tulee ehkä alemmas, mutta ei kuitenkaan nollaan. Tuokin todennäköisesti koskee autoja joissa se dpf on pakollinen eli pääsääntöisesti euro5 päästöluokituksen autot. Ihan uudet bemut F-sarja taitaa olla ensimmäisiä euro5 bemuja.
Tarkoitus oli tyhjentä partikkeli suodatin ja ohjelmoida, mutta 4 firmasta tullut tälläinen vastaus.
”Emme tee enää DPF tyhjennyksiä ja ohjelmallisia poistoja koska katsastuksien yhteydessä aletaan mittaamaan savujen lisäksi partikkelien määrää joten autot josta dpf on poistettu eivät mene siitä läpi”
Pitääkö koko väite paikkansa:think
Ainakaan minä en ole kuullut koskaan tuollaista informaatiota. Ei ainkaan tällä hetkellä pitädä paikkaansa. Ja tuleehan noita dieselpäästömittauksia lähes jokapäivä useampia tehtyä. Mitään tuollaista tietoa ei ole Trafista ainakaan työnpaikkalleni koskaan tullut ja mittaukset siis suoritetaan samalla vanhalla totuttulla tavalla.
Olikos se nyt niin että 200tkm kohdalla alkaa iDrive herjailla tuosta DPF:stä? meikän pirssillä mittarin mukaan ajettu 147tkm joten herää epäilys että kilometrejä rukattu jossaki?? vai mistähän moinen:think
Miten se herjaa? Tuli mullakin ilmoitus idriveen tuosta partikkelifilteristä ja alennetuista tehoista. Syynä tosin oli vialliset termostaatit, joiden vuoksi lämmöt eivät nousseet yli 75 asteen, jotta poltto voisi alkaa. Mulla oli kilometrejä takana n.140 tim.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment