empäs kysynyt arvoja kun oli katsastus taas kerran myöhässä niin sitä siinä sai selitellä meinas katsastusmies että sais tulla vaikka kuukautta aikaisemmin
600e maksoi dpf:n poisto, läppien poisto, softa ja penkitys... taisi siinä hehkutkin vaihtua releineen... ja tuossa tuo dpf lähti siitä yhdistelmä pömpylästä.
Pikkasen ot...
mutta mistä johtuu sen kun polttoprosessi on päällä, niin auto ei meinaa kulkea MIHINKÄÄN?
Eli valoista lähtiessä, kierrokset nousee 1700rpm...eikä nouse siitä mihinkään vaikka kuinka painaisi kaasua. Siinä ne jengat pysyy n.5-10sec jonka jälkee
auto lähtee aivan yllättäen ku tykin suusta, ja pojalta meinaa niskat mennä turvaistuimessa siitä kiihdytyksestä.
Aivan sama lähteekö D vai DS:llä tai manuaali puolellla. Ja kyseinen vika on vain silloin kun dpf poltto on päällä. Tällainen "vika" on jo turvallisuus riski, koska ajoittain tuo on samanlaista vauhdissakin.....auto ei tottele kaasupoljinta polton aikana.
Auto siis 535d -05 (harisen ohjelmointi tehty viime syksynä)
Pikkasen ot...
mutta mistä johtuu sen kun polttoprosessi on päällä, niin auto ei meinaa kulkea MIHINKÄÄN?
Eli valoista lähtiessä, kierrokset nousee 1700rpm...eikä nouse siitä mihinkään vaikka kuinka painaisi kaasua. Siinä ne jengat pysyy n.5-10sec jonka jälkee
auto lähtee aivan yllättäen ku tykin suusta, ja pojalta meinaa niskat mennä turvaistuimessa siitä kiihdytyksestä.
Aivan sama lähteekö D vai DS:llä tai manuaali puolellla. Ja kyseinen vika on vain silloin kun dpf poltto on päällä. Tällainen "vika" on jo turvallisuus riski, koska ajoittain tuo on samanlaista vauhdissakin.....auto ei tottele kaasupoljinta polton aikana.
Auto siis 535d -05 (harisen ohjelmointi tehty viime syksynä)
Veikkaisin, että EGR-venttiili on tukossa tai se EGR vetelee viimeisiään. Mulla edellisessä autossa Opel Zafira teki tuolla lailla, että tehot hävis aivan minimiin ja "korjaantui" tilapäisesti kait sen polton tms. jälkeen, mutta vähän tuon jälkeen piti se koko venttiili uusia. Itellä tänään kans teki tuon polton (äänestä selvästi kuulee), mutta hyvin silti jaksaa vetää paikaltaankin lähtiessä ja polton jälkeen on kone taas huomattavasti pirteämpi. Huono puoli on, että melko tiheään tuota polttoa silti tekee joten tulkitsen sen niin, että DPF-pönttö on jo aika täynnä eli kaipais vähintään höönäystä.
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Mulla mittarissa vajaa 160tkm ja tuntuu että tuon regeneroinnin tekee tankillisella 3-4 kertaa. Lämmöt nousee koska termarit vaihdettu ja salavalikosta katsottu.
On selvästi tukkoisemman tuntuinen polton ollessa päällä.
Auto siis 530d E61 2005.
Last edited by BFI18; 14-05-2013, 08:09.
Reason: lisäys
Mulla mittarissa vajaa 160tkm ja tuntuu että tuon regeneroinnin tekee tankillisella 3-4 kertaa. Lämmöt nousee koska termarit vaihdettu ja salavalikosta katsottu.
On selvästi tukkoisemman tuntuinen polton ollessa päällä.
Auto siis 530d E61 2005.
Tulppauta pois vaan, niin loppuu "nuhailu". Mulla on just autosta poistettu dpf ja uusi koodi sisään. Kyllä tuntuu aivan eri autolta ja voi kyllä suositella! Pitää tosin laittaa sitten koodia, jos tulee jotain ongelmia. Toistaiseksi kyllä kaiken vaivan ja euron arvoinen juttu.
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
moro.onko kellään kokemusta moisesta,mulla bemu tekee kun poltto lähtee käyntiin niin moottori jarrutuksessa pölähtää putkesta sinistä tosi kitkerää savua ja kun poltto loppuu niin ei tule savua,edellinen omistaja on tyhjentäny dpf pöntön ja poltto ohjelmaa ei ole poistettu.auto on siis 530d e61 2004.:think
moro.onko kellään kokemusta moisesta,mulla bemu tekee kun poltto lähtee käyntiin niin moottori jarrutuksessa pölähtää putkesta sinistä tosi kitkerää savua ja kun poltto loppuu niin ei tule savua,edellinen omistaja on tyhjentäny dpf pöntön ja poltto ohjelmaa ei ole poistettu.auto on siis 530d e61 2004.:think
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Comment