Originally posted by Bmw Master
View Post
E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostEikö nesteiden vaihto kuulu enää huoltoihin?
Originally posted by Bmw Master View PostMahtaisikohan viemärinavaaja liuottaa puhtaaksi?
Originally posted by ptikkala View Postainakin kustcarilla sanoivat, että kun tuon lauhduttimen vai mikä prkl se onkaan vaihtaa niin aina menee hieman sitä lootaöljyä koolantin sekaan jos näin on niin kakottaako se tuo noita kennoja sitten. määristä eivät sanoneet mitään että minkä verran sekottuupi.Last edited by Tommix; 11-01-2013, 15:39.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postainakin kustcarilla sanoivat, että kun tuon lauhduttimen vai mikä prkl se onkaan vaihtaa niin aina menee hieman sitä lootaöljyä koolantin sekaan jos näin on niin kakottaako se tuo noita kennoja sitten. määristä eivät sanoneet mitään että minkä verran sekottuupi.
Paljon on itselläni vielä auton rassaamisesta oppimista, JOS merkkihuolto kerta osaa lauhduttimen vaihdossa sotkea lootaöljyt ja jäähdytysnesteet keskenään !?!?
Ainoastaan laskuastiaan nuo öljyt/nesteet voi keskenään sotkea EI AUTOON ellei omaa jotain taikurin kykyjä__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTotta. Pitäisi koko kenno laittaa likoomaan, mutta samallahan sinne laittaa uuden.
Nyt pitäisi miettiä tuon weban pumpun vaihto + vesiventtiilin tiivisteen palautus.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Tommix:
Koitahan saada se kenno puukotettua auki, niin nähdään, mikä siellä tukkii paikat. Sitten pääsee myös paremmin testaamaan, millä sen kuonan saa liukenemaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Pistäkää mulle yks rikkinäinen vaihdin,niin pesen ultraäänipesurilla sen... vai onkohan nuo kulumisesta johtuvia:think
Ja voishan sen lämppärinkennonkin pesasta jos se mahtuu tonne 10l astiaan....Last edited by exautisti; 12-01-2013, 13:32.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTommix:
Koitahan saada se kenno puukotettua auki, niin nähdään, mikä siellä tukkii paikat. Sitten pääsee myös paremmin testaamaan, millä sen kuonan saa liukenemaan.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTommix:
Koitahan saada se kenno puukotettua auki, niin nähdään, mikä siellä tukkii paikat. Sitten pääsee myös paremmin testaamaan, millä sen kuonan saa liukenemaan.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Weban kiertovesipumppu tuli vaihdettua.
Tässä lähtötilanne:
Siinä se pumppu nököttää, letkut lyttyn, liittimet irti ja letkut irti pumpusta. Pala kakkua, mutta tuo virtapiuha... Weba pitää irroittaa jotta saa sen irti webasta. Weba lähtee irti aika kivuttomasti, neste- ja polttoaineletkut oli kiinni koko ajan. Pari liitintä otin weban päältä irti.
Alin liitin on vesipumpun, näihin ei pääse käsiksi irroittamatta webaa sekä weban kiinnikelevyä.
BMW on päivittänyt tuon vesipumpun (tyyppivika korjausta on nyt helpotettu):
Tulevaisuudessa kun pumppu seuraavaksi korkkaa piuhaa ei tarviste enää webalta purkaa, pumpun päähän on ilmestynyt liitin.
Uusi pumppu on nyt paikoillaan, ja sitten vesiventtiilin kimppuun...Last edited by Tommix; 13-01-2013, 17:56.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Vesiventtiili purettuna
Vesiventtiiliilistä letkut ja sähköliitin irti. Puhdistin hyvin T10 ruuvien ympäristön sekä ruuvien kannan kolot. Kaikki 4 ruuvia lähti nätisti auki, sitten tukirauta irti venttiilistä => venttiili purkaantuu 3 osaan. Tässä "toimilaite":
Vasemmassa reunassa näkyy kartio joka sulkee (ykeensä poistettavan) alatiivisteen.
Pohja ilman tiivistetä:
Ja tiiviste paikoillaan:
Tuohon päälle tulee sitten muoviholkki (sopii onneksi vain yhteen asentoon) sekä tiivisteeksi o-rengas.
Kasataessa kannattaa varmistaa että ruvit lähtee oikeile jengoille.
Letkut ym. kiinni ja jännitys kasvoi, pitääkö vai vuotaako. No problems, nesteet pysyy siellä missä kuuluukin. Sisälokari paikoilleen ja testaamaan.
P.S. Huollossa mainittu kuristus, siitä en löytänyt jälkeäkään missään letkussa :think:think...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment