memebuy23buy

E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1424

    #91
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eikö nesteiden vaihto kuulu enää huoltoihin? Mahtaisikohan viemärinavaaja liuottaa puhtaaksi?
    Ei se taida kuulua, muistaakseni esim. Mondeo vm. -02 vaihtoväli on 10 vuotta. Jos oma paras veikkaukseni tällähetkellä (termarivika) pitää paikkansa niin samalla kantsii vaihtaa jäähdytysnesteet kokonaan.
    e39 M54B22 manual
    Polestar2 LRDM -21
    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1578

      #92
      ainakin kustcarilla sanoivat, että kun tuon lauhduttimen vai mikä prkl se onkaan vaihtaa niin aina menee hieman sitä lootaöljyä koolantin sekaan jos näin on niin kakottaako se tuo noita kennoja sitten. määristä eivät sanoneet mitään että minkä verran sekottuupi.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5478
        • S:t Karins

        #93
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Eikö nesteiden vaihto kuulu enää huoltoihin?
        Ei kuulu ainakaan e60/61 => "ikinesteet" :think
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Mahtaisikohan viemärinavaaja liuottaa puhtaaksi?
        Vesikemistin pitäisi ensin selvittää mitä tuosta bemun nesteestä tuonne kennoon liukenee ja sen mukaan määrittää pesuaine (pH). Ei tuo metallinpeuaine mitään käsisaippuaa ole... Ongelmana on että kun pillit on tukossa, neste menee mistä helpoiten pääsee => tukokset ei liukene.

        Originally posted by ptikkala View Post
        ainakin kustcarilla sanoivat, että kun tuon lauhduttimen vai mikä prkl se onkaan vaihtaa niin aina menee hieman sitä lootaöljyä koolantin sekaan jos näin on niin kakottaako se tuo noita kennoja sitten. määristä eivät sanoneet mitään että minkä verran sekottuupi.
        Omassa on ainakin originaali vaihdin kiinni joten ei vaikutusta.
        Last edited by Tommix; 11-01-2013, 15:39.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1336
          • Tornio

          #94
          Originally posted by ptikkala View Post
          ainakin kustcarilla sanoivat, että kun tuon lauhduttimen vai mikä prkl se onkaan vaihtaa niin aina menee hieman sitä lootaöljyä koolantin sekaan jos näin on niin kakottaako se tuo noita kennoja sitten. määristä eivät sanoneet mitään että minkä verran sekottuupi.
          Miten helv.... ne lootaöljyt ja jäähdytysnesteet VOIVAT sekoittaa keskenään ??
          Paljon on itselläni vielä auton rassaamisesta oppimista, JOS merkkihuolto kerta osaa lauhduttimen vaihdossa sotkea lootaöljyt ja jäähdytysnesteet keskenään !?!?

          Ainoastaan laskuastiaan nuo öljyt/nesteet voi keskenään sotkea EI AUTOON ellei omaa jotain taikurin kykyjä
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #95
            Originally posted by Tommix View Post
            Ongelmana on että kun pillit on tukossa, neste menee mistä helpoiten pääsee => tukokset ei liukene.
            Totta. Pitäisi koko kenno laittaa likoomaan, mutta samallahan sinne laittaa uuden

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5478
              • S:t Karins

              #96
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Totta. Pitäisi koko kenno laittaa likoomaan, mutta samallahan sinne laittaa uuden
              Ja tuo se perkeleellinen operaatio juurikin on .
              Nyt pitäisi miettiä tuon weban pumpun vaihto + vesiventtiilin tiivisteen palautus.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #97
                Tommix:

                Koitahan saada se kenno puukotettua auki, niin nähdään, mikä siellä tukkii paikat. Sitten pääsee myös paremmin testaamaan, millä sen kuonan saa liukenemaan.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #98
                  Pistäkää mulle yks rikkinäinen vaihdin,niin pesen ultraäänipesurilla sen... vai onkohan nuo kulumisesta johtuvia:think

                  Ja voishan sen lämppärinkennonkin pesasta jos se mahtuu tonne 10l astiaan....
                  Last edited by exautisti; 12-01-2013, 13:32.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #99
                    Originally posted by exautisti View Post

                    Ja voishan sen lämppärinkennonkin pesasta jos se mahtuu tonne 10l astiaan....
                    Ei siitä ole mitään hyötyä, kun suurin ja kallein homma on irroittaa kenno. Eli pitäisi saada pestyä se paikallaan ollessa.

                    Comment

                    • mr81
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 300
                      • PK-seutu

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tommix:

                      Koitahan saada se kenno puukotettua auki, niin nähdään, mikä siellä tukkii paikat. Sitten pääsee myös paremmin testaamaan, millä sen kuonan saa liukenemaan.
                      Oman aukasin ja se oli semmoista vihreää limaa/mönjää molemmista reunoista noin 1/3 matkan verran kummastakin reunasta. Se 1/3 osa keskeltä oli ihan puhdas
                      E65 730d '08 Monaco blue
                      Ex: E60 523iA '08

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5478
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Tommix:

                        Koitahan saada se kenno puukotettua auki, niin nähdään, mikä siellä tukkii paikat. Sitten pääsee myös paremmin testaamaan, millä sen kuonan saa liukenemaan.
                        Yes, näin koitan tehdä. Kenno on vielä korjamolla käyn viikolla hakemassa sen. Sitten pitäisi miettiä miten saa avattua niin että pääse ongelmaan parhaiten käsiksi...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Nobody
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 224
                          • KOTKA

                          Sikäli jos jotain kiinnostaa niin oma ongelmani poistui tuolla Kv-pumpun vaihdolla. Uusi tilalle -> taas surisee (kuulee kyllä korvalla selvästi) ja puhaltaa lämmintä, tyhjäkäynnilläkin. Vikakoodia ei antanut pumpulle vaan oliskohan ollut lämmityslaitteen paneeli tms.
                          - Nobody is perfect -

                          Comment

                          • mattimoi
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 49
                            • Viiala

                            sama homma, pumpun vaihdolla rupes lämpiään ihan erilailla ja taukolämmityskin toimii
                            e61

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5478
                              • S:t Karins

                              Weban kiertovesipumppu tuli vaihdettua.
                              Tässä lähtötilanne:


                              Siinä se pumppu nököttää, letkut lyttyn, liittimet irti ja letkut irti pumpusta. Pala kakkua, mutta tuo virtapiuha... Weba pitää irroittaa jotta saa sen irti webasta. Weba lähtee irti aika kivuttomasti, neste- ja polttoaineletkut oli kiinni koko ajan. Pari liitintä otin weban päältä irti.


                              Alin liitin on vesipumpun, näihin ei pääse käsiksi irroittamatta webaa sekä weban kiinnikelevyä.

                              BMW on päivittänyt tuon vesipumpun (tyyppivika korjausta on nyt helpotettu):


                              Tulevaisuudessa kun pumppu seuraavaksi korkkaa piuhaa ei tarviste enää webalta purkaa, pumpun päähän on ilmestynyt liitin .
                              Uusi pumppu on nyt paikoillaan, ja sitten vesiventtiilin kimppuun...
                              Last edited by Tommix; 13-01-2013, 17:56.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5478
                                • S:t Karins

                                Vesiventtiili purettuna

                                Vesiventtiiliilistä letkut ja sähköliitin irti. Puhdistin hyvin T10 ruuvien ympäristön sekä ruuvien kannan kolot. Kaikki 4 ruuvia lähti nätisti auki, sitten tukirauta irti venttiilistä => venttiili purkaantuu 3 osaan. Tässä "toimilaite":



                                Vasemmassa reunassa näkyy kartio joka sulkee (ykeensä poistettavan) alatiivisteen.
                                Pohja ilman tiivistetä:


                                Ja tiiviste paikoillaan:


                                Tuohon päälle tulee sitten muoviholkki (sopii onneksi vain yhteen asentoon) sekä tiivisteeksi o-rengas.
                                Kasataessa kannattaa varmistaa että ruvit lähtee oikeile jengoille.
                                Letkut ym. kiinni ja jännitys kasvoi, pitääkö vai vuotaako. No problems, nesteet pysyy siellä missä kuuluukin. Sisälokari paikoilleen ja testaamaan.

                                P.S. Huollossa mainittu kuristus, siitä en löytänyt jälkeäkään missään letkussa :think:think...
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X