Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    Originally posted by Hjördis View Post
    Täältä sivun lopusta löytyy tämän ruotsalaisen 335d käppyrät metanooli/vesi ruiskutuksella ja ilman (kaikki muut olosuhteet samat). Ruiskutus näyttää tässä tapauksessa antavan noin 40 pyöräheppaa lisää.
    Hienosti alkaa vähä ennen 3000 tuleen mukaan Ja siitä tappiin saakka!
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • bmw528
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 210
      • keskisuomi

      Originally posted by veku View Post
      Onko minkä ikäinen 530d(onko siis pietzo suuttimet) ?

      Oisko pre mallin lukemat max 270-280 noin 600-650 nm vääntöä vakio suuttimilla ja 35d suuttimilla melkeen taivas rajana

      Tai no oisko tehoa 300-320 nurkilla ja vääntöä 700 nurkille

      Nuo "noin" lukuja mutta antaa suuntaa
      530 xd-08 Tuossa toissapäivinä heräteltiin henkiin niin noin 280hv/650nm ja en läheskää kaikkea halunnut otattaa irti sellaseks mukavan joukeaks tuonne liikenteeseen Kaikki filtterit sun muut on paikallaan vain ohjelmoitiin..
      on löylyä!!!

      Comment

      • bmw528
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 210
        • keskisuomi

        Originally posted by nd4spd View Post
        2006 ja käsittääkseni on noi uudemmat suuttimet.
        Taitaa olla vasta lci malleissa eli vakiona 236hv..?
        on löylyä!!!

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          M57N2 530d 2006/01 on oma ja löytyy pietzot, mutta erit mitä LCIssä

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            Piezot tuli 530:een 2006 malliin eli 9/2005 alkaen...
            535d:een vasta LCI:ssä.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Noin simppelikö tämä viritys on? Ahtoputkeen kierre-reikä tulppa siihen ja sit joku säiliö noille viinaksille? Millanen mokkula siihen tulee tää sähköpuoli että se osaa sitä syöttää ja mistä se ottaa virtansa ja signaalinsa?


              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Yksinkertaisimmillaan pumpun relettä ohjataan painekytkimellä.

                Korkeat ahtolämmöt voivat olla seurausta myös ahtimen ajautumisesta pois alueelta, onko noista karttoja olemassa? Siihen viittaa myös hukkaportin koon loppuminen, se on yleensä mitoitettu ahtimen alueen mukaan.

                Toki lisäjäähdytys korjaa ongelmaa, mutta ahtimen olisi silti hyvä olla kartalla.
                Last edited by Cell; 21-03-2013, 13:45.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio



                  No ei ole paha rasti kytkeä

                  Miten pitkään noi säiliöt kestää?
                  Onks vähän hukkaa jos se alkaa sysäämään sitä vettä ja viinaa jo parin tuhannen rpm paikkeilta?

                  -näkyvät toisaalta olevan ohjelmoitavissa noilla potikoilla..

                  Miltei yksinkertainen jopa tuo koko järjestelmä. LMB paas tilaten!
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    Originally posted by Cell View Post
                    Yksinkertaisimmillaan pumpun relettä ohjataan painekytkimellä.

                    Korkeat ahtolämmöt voivat olla seurausta myös ahtimen ajautumisesta pois alueelta, onko noista karttoja olemassa? Siihen viittaa myös hukkaportin koon loppuminen, se on yleensä mitoitettu ahtimen alueen mukaan.

                    Toki lisäjäähdytys korjaa ongelmaa, mutta ahtimen olisi silti hyvä olla kartalla.
                    Nostettu ahtopyynti ja sen valvonta +/-0.4bar (yli=vikatila), jossa pysyy nykysillä syötöillä ja karkeasti nykytilaan suhteutetulla hukkaportilla. Rajaa siis tehty karttaan testaamalla mukaillen toteutumaa ja pyyntiä.
                    Lisäjäähdytys nimenomaan auttaa ainakin omassa. Lamda-ohjaus ja ahtolämpöanturit voi käsittääkseni jopa rajailla tehoja tällä hetkellä sen lisäksi, että ilman hapen määrä on alhanen. Ainakin lamda voi rajata sopan syöttöä jos maffin ohi virtaavan ilmamäärätieto on hapen osuuden osalta vääristynyttä. Seossuhde jää rikkakksi, eli savua entisestään enemmän...

                    Tyhmänä joutuu kysyyn, että onko ahtolämpötila-anturin tieto kuinka ohjaavaa ja missä asteissa tai astemuutoksissa se osaltaan alkaa rajottaan syöttöä merkittävästi?
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      http://www.snowperformance.net/produ...ion_pdf-52.pdf

                      No ei ole paha rasti kytkeä

                      Miten pitkään noi säiliöt kestää?
                      Onks vähän hukkaa jos se alkaa sysäämään sitä vettä ja viinaa jo parin tuhannen rpm paikkeilta?

                      -näkyvät toisaalta olevan ohjelmoitavissa noilla potikoilla..

                      Miltei yksinkertainen jopa tuo koko järjestelmä. LMB paas tilaten!
                      Suotta sinne kahteentonniin vielä emmeitä kuluttaa, mutta yläpäähän lisää niimmaanpirusti!
                      Kyllä toi svantekin oli melkosen nosteen saanu sinne huipputehoalueelle. Ruiskutushetki mun mielestä alkaen siitä missä ei normi liikennevirran mukana mennessä vielä kiepit käy juurikaan. Eli vesi/metanoli säästyy arkiajoilla. Käytännössä ku siinä isomman ahtimen mukaantulossa alkais tuuppaan toi ruiskuki, niin olis varmaan melko kohdillaan.

                      Tarviiko toi erillistä säiliöö? Kusipoikasäiliöön litkut vaan, niin autoki ilmottaa ajoissa kun nesteet alkaa loppuun (eli valmis lisävaruste!!). Ja olis edes kerrankin pissapojassa nestettä (aina mulla tyhjänä).
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        Tähän meille riittäis varmaankin joku halvempikin perusmalli, mitä toi snow performance tarjoaa? Riittävä paine, oikee suutinkoko ja painetieto ohjaus kohdilleen, niin pitäis mun vähäsen tiedon mukaan riittää ku meitin autot ei mitään ronkeleita ole.

                        edit. Eikös se ole ollut maan tapa ettei ny ainakaan ruattalaisille hävitä!

                        edit2. http://www.coolingmist.com/pagedispl...key=turbo_kits
                        Last edited by LeMansBlau; 21-03-2013, 17:03.
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          Päivitystä rintamalta.

                          Tänään sai rapuloissaan sen verran aikaseksi, että tein tonne coolerin taakse sen levysen aukon pohjamuoviin. Sillain, että jätin taaimman reunan sahaamatta, jollon sen taittamalla sai hyvän ohjurin poistoilmalle. Sähköflekti noissa on vähän tiellä sielä coolerin takana, mutta ihan kohtalaisen hyvin ton silti sai toteutetuksi.

                          Sitten testaan...

                          Ilmanlämpötila -6c ja tiet kuivina. 4. Ja 5. vaihteilla matalilta kiepeiltä kaasujalka sinne kickdown kohtaan ja livedatan lukua. Toimenpiteen vaikutus oli, että nyt ei enään noussut ihan niin ylös ahtolämmöt ja laski heti 30 asteeseen kun vedon hölläsi. Softani 2,5bar ahdoilla lämpö maksimi on nyt 50asteessa.
                          Tämäkin nyt tietty on turhan korkea ahtolämpö ja kesähelteillä tilanne pahenee, mutta selvä apu tosta nyt jo oli.

                          Nyt vaan pitäis päättää alkaako tonne sovitteleen isompaa välijäähdytintä vai sitä vesiruuttaa vai jopa molempia. Tilaa tuolla puskurin takana on ruhtinaallisesti..
                          Last edited by LeMansBlau; 24-03-2013, 02:25.
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • Hjördis
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 174
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by LeMansBlau View Post
                            Toimenpiteen vaikutus oli, että nyt ei enään noussut ihan niin ylös ahtolämmöt ja laski heti 30 asteeseen kun vedon hölläsi. Softani 2,5bar ahdoilla lämpö maksimi on nyt 50asteessa.
                            Ihan hyvä tulos noinkin yksinkertaisella muutoksella.

                            Originally posted by LeMansBlau View Post
                            Nyt vaan pitäis päättää alkaako tonne sovitteleen isompaa välijäähdytintä vai sitä vesiruuttaa vai jopa molempia. Tilaa tuolla puskurin takana on ruhtinaallisesti..
                            Molempia! Ja sitten asennuskuvia ja tuloksia tänne näytille.

                            Montako lisääheppaa muuten hukkaportin avarrus mahdollisti sun tapauksessa?

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              Originally posted by Hjördis View Post
                              Ihan hyvä tulos noinkin yksinkertaisella muutoksella.



                              Molempia! Ja sitten asennuskuvia ja tuloksia tänne näytille.

                              Montako lisääheppaa muuten hukkaportin avarrus mahdollisti sun tapauksessa?
                              Tosi hankala mitään lukua heittää, mutta jos nyt jotain niin eiköhän tuo sellanen 40hv ole noitten ongelmien välillä riippuen mistä tilanteesta lähtee ja kuinka lähelle samaa tilannetta ajaa ohjelman.

                              Jälkiviisaana mun neuvo kaikille, jotka ylipäätänsä mitään ohjelmamuutoksia kaavailee x35d laitokseena, niin isompi cooleri ja erillinen hukkaportti ennen mitään ohjelmaa (+tietty putkisto tyhjäksi). Sit vaan osaavalle softanikkarille ja päättää ite millasen teholisän haluaa. Tällä konstilla homma on heti "terveellä" pohjalla ja muutokset on tosiaan halpoja toteuttaakin.
                              Last edited by LeMansBlau; 25-03-2013, 17:26.
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Siinä on sitten se hukkaportin mitoitus vielä, pitäis olla aika sopiva tai muuten tulee säädön kanssa ongelmia.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎