Originally posted by Hjördis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Originally posted by veku View PostOnko minkä ikäinen 530d(onko siis pietzo suuttimet) ?
Oisko pre mallin lukemat max 270-280 noin 600-650 nm vääntöä vakio suuttimilla ja 35d suuttimilla melkeen taivas rajana
Tai no oisko tehoa 300-320 nurkilla ja vääntöä 700 nurkille
Nuo "noin" lukuja mutta antaa suuntaaon löylyä!!!
Comment
-
-
Piezot tuli 530:een 2006 malliin eli 9/2005 alkaen...
535d:een vasta LCI:ssä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Yksinkertaisimmillaan pumpun relettä ohjataan painekytkimellä.
Korkeat ahtolämmöt voivat olla seurausta myös ahtimen ajautumisesta pois alueelta, onko noista karttoja olemassa? Siihen viittaa myös hukkaportin koon loppuminen, se on yleensä mitoitettu ahtimen alueen mukaan.
Toki lisäjäähdytys korjaa ongelmaa, mutta ahtimen olisi silti hyvä olla kartalla.Last edited by Cell; 21-03-2013, 13:45.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
No ei ole paha rasti kytkeä
Miten pitkään noi säiliöt kestää?
Onks vähän hukkaa jos se alkaa sysäämään sitä vettä ja viinaa jo parin tuhannen rpm paikkeilta?
-näkyvät toisaalta olevan ohjelmoitavissa noilla potikoilla..
Miltei yksinkertainen jopa tuo koko järjestelmä. LMB paas tilaten!E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostYksinkertaisimmillaan pumpun relettä ohjataan painekytkimellä.
Korkeat ahtolämmöt voivat olla seurausta myös ahtimen ajautumisesta pois alueelta, onko noista karttoja olemassa? Siihen viittaa myös hukkaportin koon loppuminen, se on yleensä mitoitettu ahtimen alueen mukaan.
Toki lisäjäähdytys korjaa ongelmaa, mutta ahtimen olisi silti hyvä olla kartalla.
Lisäjäähdytys nimenomaan auttaa ainakin omassa. Lamda-ohjaus ja ahtolämpöanturit voi käsittääkseni jopa rajailla tehoja tällä hetkellä sen lisäksi, että ilman hapen määrä on alhanen. Ainakin lamda voi rajata sopan syöttöä jos maffin ohi virtaavan ilmamäärätieto on hapen osuuden osalta vääristynyttä. Seossuhde jää rikkakksi, eli savua entisestään enemmän...
Tyhmänä joutuu kysyyn, että onko ahtolämpötila-anturin tieto kuinka ohjaavaa ja missä asteissa tai astemuutoksissa se osaltaan alkaa rajottaan syöttöä merkittävästi?///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View Posthttp://www.snowperformance.net/produ...ion_pdf-52.pdf
No ei ole paha rasti kytkeä
Miten pitkään noi säiliöt kestää?
Onks vähän hukkaa jos se alkaa sysäämään sitä vettä ja viinaa jo parin tuhannen rpm paikkeilta?
-näkyvät toisaalta olevan ohjelmoitavissa noilla potikoilla..
Miltei yksinkertainen jopa tuo koko järjestelmä. LMB paas tilaten!
Kyllä toi svantekin oli melkosen nosteen saanu sinne huipputehoalueelle. Ruiskutushetki mun mielestä alkaen siitä missä ei normi liikennevirran mukana mennessä vielä kiepit käy juurikaan. Eli vesi/metanoli säästyy arkiajoilla. Käytännössä ku siinä isomman ahtimen mukaantulossa alkais tuuppaan toi ruiskuki, niin olis varmaan melko kohdillaan.
Tarviiko toi erillistä säiliöö? Kusipoikasäiliöön litkut vaan, niin autoki ilmottaa ajoissa kun nesteet alkaa loppuun (eli valmis lisävaruste!!). Ja olis edes kerrankin pissapojassa nestettä (aina mulla tyhjänä).///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Tähän meille riittäis varmaankin joku halvempikin perusmalli, mitä toi snow performance tarjoaa? Riittävä paine, oikee suutinkoko ja painetieto ohjaus kohdilleen, niin pitäis mun vähäsen tiedon mukaan riittää ku meitin autot ei mitään ronkeleita ole.
edit. Eikös se ole ollut maan tapa ettei ny ainakaan ruattalaisille hävitä!
edit2. http://www.coolingmist.com/pagedispl...key=turbo_kitsLast edited by LeMansBlau; 21-03-2013, 17:03.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Päivitystä rintamalta.
Tänään sai rapuloissaan sen verran aikaseksi, että tein tonne coolerin taakse sen levysen aukon pohjamuoviin. Sillain, että jätin taaimman reunan sahaamatta, jollon sen taittamalla sai hyvän ohjurin poistoilmalle. Sähköflekti noissa on vähän tiellä sielä coolerin takana, mutta ihan kohtalaisen hyvin ton silti sai toteutetuksi.
Sitten testaan...
Ilmanlämpötila -6c ja tiet kuivina. 4. Ja 5. vaihteilla matalilta kiepeiltä kaasujalka sinne kickdown kohtaan ja livedatan lukua. Toimenpiteen vaikutus oli, että nyt ei enään noussut ihan niin ylös ahtolämmöt ja laski heti 30 asteeseen kun vedon hölläsi. Softani 2,5bar ahdoilla lämpö maksimi on nyt 50asteessa.
Tämäkin nyt tietty on turhan korkea ahtolämpö ja kesähelteillä tilanne pahenee, mutta selvä apu tosta nyt jo oli.
Nyt vaan pitäis päättää alkaako tonne sovitteleen isompaa välijäähdytintä vai sitä vesiruuttaa vai jopa molempia. Tilaa tuolla puskurin takana on ruhtinaallisesti..Last edited by LeMansBlau; 24-03-2013, 02:25.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostToimenpiteen vaikutus oli, että nyt ei enään noussut ihan niin ylös ahtolämmöt ja laski heti 30 asteeseen kun vedon hölläsi. Softani 2,5bar ahdoilla lämpö maksimi on nyt 50asteessa.
Originally posted by LeMansBlau View PostNyt vaan pitäis päättää alkaako tonne sovitteleen isompaa välijäähdytintä vai sitä vesiruuttaa vai jopa molempia. Tilaa tuolla puskurin takana on ruhtinaallisesti..
Montako lisääheppaa muuten hukkaportin avarrus mahdollisti sun tapauksessa?
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostIhan hyvä tulos noinkin yksinkertaisella muutoksella.
Molempia! Ja sitten asennuskuvia ja tuloksia tänne näytille.
Montako lisääheppaa muuten hukkaportin avarrus mahdollisti sun tapauksessa?
Jälkiviisaana mun neuvo kaikille, jotka ylipäätänsä mitään ohjelmamuutoksia kaavailee x35d laitokseena, niin isompi cooleri ja erillinen hukkaportti ennen mitään ohjelmaa (+tietty putkisto tyhjäksi). Sit vaan osaavalle softanikkarille ja päättää ite millasen teholisän haluaa. Tällä konstilla homma on heti "terveellä" pohjalla ja muutokset on tosiaan halpoja toteuttaakin.Last edited by LeMansBlau; 25-03-2013, 17:26.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Siinä on sitten se hukkaportin mitoitus vielä, pitäis olla aika sopiva tai muuten tulee säädön kanssa ongelmia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment