Täältä sivun lopusta löytyy tämän ruotsalaisen 335d käppyrät metanooli/vesi ruiskutuksella ja ilman (kaikki muut olosuhteet samat). Ruiskutus näyttää tässä tapauksessa antavan noin 40 pyöräheppaa lisää.
Hienosti alkaa vähä ennen 3000 tuleen mukaan Ja siitä tappiin saakka!
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Onko minkä ikäinen 530d(onko siis pietzo suuttimet) ?
Oisko pre mallin lukemat max 270-280 noin 600-650 nm vääntöä vakio suuttimilla ja 35d suuttimilla melkeen taivas rajana
Tai no oisko tehoa 300-320 nurkilla ja vääntöä 700 nurkille
Nuo "noin" lukuja mutta antaa suuntaa
530 xd-08 Tuossa toissapäivinä heräteltiin henkiin niin noin 280hv/650nm ja en läheskää kaikkea halunnut otattaa irti sellaseks mukavan joukeaks tuonne liikenteeseen Kaikki filtterit sun muut on paikallaan vain ohjelmoitiin..
Noin simppelikö tämä viritys on? Ahtoputkeen kierre-reikä tulppa siihen ja sit joku säiliö noille viinaksille? Millanen mokkula siihen tulee tää sähköpuoli että se osaa sitä syöttää ja mistä se ottaa virtansa ja signaalinsa?
Korkeat ahtolämmöt voivat olla seurausta myös ahtimen ajautumisesta pois alueelta, onko noista karttoja olemassa? Siihen viittaa myös hukkaportin koon loppuminen, se on yleensä mitoitettu ahtimen alueen mukaan.
Toki lisäjäähdytys korjaa ongelmaa, mutta ahtimen olisi silti hyvä olla kartalla.
Korkeat ahtolämmöt voivat olla seurausta myös ahtimen ajautumisesta pois alueelta, onko noista karttoja olemassa? Siihen viittaa myös hukkaportin koon loppuminen, se on yleensä mitoitettu ahtimen alueen mukaan.
Toki lisäjäähdytys korjaa ongelmaa, mutta ahtimen olisi silti hyvä olla kartalla.
Nostettu ahtopyynti ja sen valvonta +/-0.4bar (yli=vikatila), jossa pysyy nykysillä syötöillä ja karkeasti nykytilaan suhteutetulla hukkaportilla. Rajaa siis tehty karttaan testaamalla mukaillen toteutumaa ja pyyntiä.
Lisäjäähdytys nimenomaan auttaa ainakin omassa. Lamda-ohjaus ja ahtolämpöanturit voi käsittääkseni jopa rajailla tehoja tällä hetkellä sen lisäksi, että ilman hapen määrä on alhanen. Ainakin lamda voi rajata sopan syöttöä jos maffin ohi virtaavan ilmamäärätieto on hapen osuuden osalta vääristynyttä. Seossuhde jää rikkakksi, eli savua entisestään enemmän...
Tyhmänä joutuu kysyyn, että onko ahtolämpötila-anturin tieto kuinka ohjaavaa ja missä asteissa tai astemuutoksissa se osaltaan alkaa rajottaan syöttöä merkittävästi?
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Miten pitkään noi säiliöt kestää?
Onks vähän hukkaa jos se alkaa sysäämään sitä vettä ja viinaa jo parin tuhannen rpm paikkeilta?
-näkyvät toisaalta olevan ohjelmoitavissa noilla potikoilla..
Miltei yksinkertainen jopa tuo koko järjestelmä. LMB paas tilaten!
Suotta sinne kahteentonniin vielä emmeitä kuluttaa, mutta yläpäähän lisää niimmaanpirusti!
Kyllä toi svantekin oli melkosen nosteen saanu sinne huipputehoalueelle. Ruiskutushetki mun mielestä alkaen siitä missä ei normi liikennevirran mukana mennessä vielä kiepit käy juurikaan. Eli vesi/metanoli säästyy arkiajoilla. Käytännössä ku siinä isomman ahtimen mukaantulossa alkais tuuppaan toi ruiskuki, niin olis varmaan melko kohdillaan.
Tarviiko toi erillistä säiliöö? Kusipoikasäiliöön litkut vaan, niin autoki ilmottaa ajoissa kun nesteet alkaa loppuun (eli valmis lisävaruste!!). Ja olis edes kerrankin pissapojassa nestettä (aina mulla tyhjänä).
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Tähän meille riittäis varmaankin joku halvempikin perusmalli, mitä toi snow performance tarjoaa? Riittävä paine, oikee suutinkoko ja painetieto ohjaus kohdilleen, niin pitäis mun vähäsen tiedon mukaan riittää ku meitin autot ei mitään ronkeleita ole.
edit. Eikös se ole ollut maan tapa ettei ny ainakaan ruattalaisille hävitä!
Tänään sai rapuloissaan sen verran aikaseksi, että tein tonne coolerin taakse sen levysen aukon pohjamuoviin. Sillain, että jätin taaimman reunan sahaamatta, jollon sen taittamalla sai hyvän ohjurin poistoilmalle. Sähköflekti noissa on vähän tiellä sielä coolerin takana, mutta ihan kohtalaisen hyvin ton silti sai toteutetuksi.
Sitten testaan...
Ilmanlämpötila -6c ja tiet kuivina. 4. Ja 5. vaihteilla matalilta kiepeiltä kaasujalka sinne kickdown kohtaan ja livedatan lukua. Toimenpiteen vaikutus oli, että nyt ei enään noussut ihan niin ylös ahtolämmöt ja laski heti 30 asteeseen kun vedon hölläsi. Softani 2,5bar ahdoilla lämpö maksimi on nyt 50asteessa.
Tämäkin nyt tietty on turhan korkea ahtolämpö ja kesähelteillä tilanne pahenee, mutta selvä apu tosta nyt jo oli.
Nyt vaan pitäis päättää alkaako tonne sovitteleen isompaa välijäähdytintä vai sitä vesiruuttaa vai jopa molempia. Tilaa tuolla puskurin takana on ruhtinaallisesti..
Toimenpiteen vaikutus oli, että nyt ei enään noussut ihan niin ylös ahtolämmöt ja laski heti 30 asteeseen kun vedon hölläsi. Softani 2,5bar ahdoilla lämpö maksimi on nyt 50asteessa.
Ihan hyvä tulos noinkin yksinkertaisella muutoksella.
Nyt vaan pitäis päättää alkaako tonne sovitteleen isompaa välijäähdytintä vai sitä vesiruuttaa vai jopa molempia. Tilaa tuolla puskurin takana on ruhtinaallisesti..
Molempia! Ja sitten asennuskuvia ja tuloksia tänne näytille.
Montako lisääheppaa muuten hukkaportin avarrus mahdollisti sun tapauksessa?
Ihan hyvä tulos noinkin yksinkertaisella muutoksella.
Molempia! Ja sitten asennuskuvia ja tuloksia tänne näytille.
Montako lisääheppaa muuten hukkaportin avarrus mahdollisti sun tapauksessa?
Tosi hankala mitään lukua heittää, mutta jos nyt jotain niin eiköhän tuo sellanen 40hv ole noitten ongelmien välillä riippuen mistä tilanteesta lähtee ja kuinka lähelle samaa tilannetta ajaa ohjelman.
Jälkiviisaana mun neuvo kaikille, jotka ylipäätänsä mitään ohjelmamuutoksia kaavailee x35d laitokseena, niin isompi cooleri ja erillinen hukkaportti ennen mitään ohjelmaa (+tietty putkisto tyhjäksi). Sit vaan osaavalle softanikkarille ja päättää ite millasen teholisän haluaa. Tällä konstilla homma on heti "terveellä" pohjalla ja muutokset on tosiaan halpoja toteuttaakin.
Comment