Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    Originally posted by veku View Post
    Ohhoh

    Mitäkähän laatikko on mieltä tuosta voimamäärästä:think
    Onkohan tuollainen voima määrä edes mahdollista. ?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by casino View Post
      Onkohan tuollainen voima määrä edes mahdollista. ?
      Kaikkihan on nykypäivänä lähes mahdollista, lista muutoksista ois kiva nähdä
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Ei oo uskottavat laput. Näin sano ainaki asiaan paremmin perehtyneet toverit.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 841
          • Espoo

          Originally posted by veku View Post
          Kaikkihan on nykypäivänä lähes mahdollista, lista muutoksista ois kiva nähdä
          Hybrid turbochargers by TURBOMOTORS
          Cosworth interooler, exhaust, remap by VKM MOTORS

          Tuon verranhan nuo naamakirja linkissä asiaa raottaa. Ei tunnu oikein ihan kaikki tuossa yhtälössä mätsäävän... syöttöpuolelle on pakko tehdä jotain noihin lukemiin päästäkseen.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            Yhtäkkiä vois kuvitella että suuttimet ja pumppukin ois vaihtolistalla jos tuollainen lukema tulisi..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • TommiT
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 81
              • Äänekoski

              Minä en ainakaan luota yhtään ulkomaalaisiin penkkilappuihin kun tuntuu aika isoja eroja löytyvän jo kotimaastakin. Varsinkin automaattilaatikolla varustettujen autojen kohdalla usein väännöt ihan mitä sattuu. Jenkeistäkin kun tulee autoja Suomeen niin monesti niistä on kummasti laivamatkalla hävinnyt 20-30% tehoista.
              E61 535d M-Sport

              Comment

              • Hjördis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 174
                • Kirkkonummi

                Kyllähän epäilys aitoudesta herää kun tehoa on saatu ulos sataa heppaa enemmän kuin kukaan muu. Mutta kun tulos on julkaistu vissiin arvostetun tekijän toimesta ja virallista kanavaa pitkin eikä aprillipäivänä, niin vaikea uskoa että olisi tarkoituksella vääristetty.

                Originally posted by veku View Post
                Ohhoh

                Mitäkähän laatikko on mieltä tuosta voimamäärästä:think
                Ei laatikko varmaan pitkässä juoksussa tuosta väännöstä tykkää. Jos oikein ymmärsin harvoista kirjoituksista mitä tästä autosta löytyy, niin vääntö on rajattu 1 -> 3 vaihteilla. Kyllähän nämä ZF laatikot ovat kovaa tekoa, ainakaan omalle kohdalle ei ole vielä tullut vastaan kunnossa olevaa 535d/335d laatikkoa joka olisi väännöllä tai teholla rikottu. Jotkut 335i miehet aja jopa tuplalla väännöllä vs. speksattu ilman ongelmia.

                Originally posted by veku View Post
                Kaikkihan on nykypäivänä lähes mahdollista, lista muutoksista ois kiva nähdä
                Omistajan mukaan mainitsemisen arvoiset ainekset ohjelman lisäksi ovat hybridi turbot, RS500 cooleri, suora putki ja uudet vakio suuttimet.

                Originally posted by veku View Post
                Yhtäkkiä vois kuvitella että suuttimet ja pumppukin ois vaihtolistalla jos tuollainen lukema tulisi..
                Muutoksia pumpuissa ei mainita missään. Mutta taitaa vakio polttoainesyötöllä päästä aika pitkälle kun huomioi maailmalla löytyvien 440 heppaisten x35d sylkemä musta savu läpi kierrosalueen. Ainakin savun määrästä näyttää siltä että happi loppuu polttokammioissa paljon aikaisemmin kuin polttoaine. Voihan olla että tässä Viron tapauksessa käytetään vielä lisänä onnistuneesti optimoidun metanoliruiskun todistetusti tuoma jopa 50 heppan hyöty x35d koneissa.

                Comment

                • celkku
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 59
                  • hml

                  Usein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.

                  Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.

                  Comment

                  • AiM
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 247
                    • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                    Originally posted by celkku View Post
                    Usein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.

                    Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
                    Josta päästäänkin siihen että laskennallisella moottoriteholla voi pyyhkiä persettä kun vertaillaan tuloksia eri penkkien välillä. Saman penkin välisistä takapyörätehoista voikin jo jotain päätellä, mutta edelleenkin ne huippulukemat ei kerro auton kulusta vaan se miten se auto kulkee kelloa vastaan -foorumiltakin löytyy hyviä esimerkkejä tästä.

                    Näissä automaateissa laatikko vaihtaa ~4700rpm ja isommalle vaihdettaessa kierrokset putoaa 3500-4000rpm välille riippuen vaihteesta. Kulun kannalta on siis oleellista paljonko keskitehoa on juuri tuolla 3500-4700rpm välillä käytettävissä -varsin monet kovat penkitetyt lukemat jäävät tuonne alle 4000rpm alle ja puutuvat sen jälkeen joten keskiteho jää paljon pienemmäksi käytettävällä kierrosalueella kuin maksimiteho. Sit ihmetellään kun kulku ei paranekkaan samassa suhteessa vakioon vaikka huipputehoja saati huippuvääntöjä (mitkä täyskaasukiihdytysessä käytettävän kierroslukualueen ulkopuolella) paljon enemmän -ne vaan on liian matalilla kierroksilla kulun/kellon kannalta, mutta saavat auton tuntumaan arkiajossa (pienillä kierroksilla) tehokkaalta.



                    Mitä tulee takapyörätehoihin; tuossakaan niitä ei ole kuin 347hp (korjauskertoimia käyttämällä ilmoitetaan moottoritehoa 442hp) joka taas meikäläisittän laskettuna 15% tehohäviöllä (no joo, ehkä vähän alakanttiin kun neliveto) 408hp, mutta ne ovat oikeilla kierroksilla eli ylhäällä ja kulku verrattain erittäin hyvää.

                    Väittäsin että 290hp takapyöräteholla ollaan lähempänä 300hp kun 400hp tai ainakin kaukana 400hp tehosta -toisaalta kulkuahan se ei kerro, joten mitä merkitystä...
                    Last edited by AiM; 11-06-2015, 11:12.
                    BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                    454hp/850Nm
                    100-200kmh@9,98s
                    0-200kmh@15,35s
                    1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                    1 mile 259kmh

                    BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                    Project target;
                    +500hp/+1000Nm
                    100-200kmh@<9s
                    0-200kmh@<14s
                    1/4 mile <12s@19xkmh
                    1 mile +270kmh

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      Originally posted by celkku View Post

                      Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
                      Ehm...ei.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        Originally posted by celkku View Post
                        Usein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.

                        Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
                        Kun sinulta näyttää "puuttuvan" 50 heppaa, niin kannattaisikko laitaa auto kuntoon - tiedä vaikka saisit suunnilleen luvatun tehonkin sitten ...


                        Asiaan vaikuttavat muun muassa eri antureiden antama tieto moottorin tilasta, moottorin ohjain vähentää syöttömäärää niiden perusteella.
                        Tärkeitä antureita ovat vaikkapa ilmamassamittari, moottorin lämpöanturi, öljyn lämpö, tuloilman lämpö, ahtoilman lämpö, vaihteisto ölyn lämpö ...
                        Last edited by tuikku; 12-06-2015, 09:40.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • TommiT
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2015
                          • 81
                          • Äänekoski

                          Originally posted by celkku View Post
                          Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.

                          Jos moottorin ja pyörien välissä hukkaantuu 110hv niin joku paikka pitäisi lämmetä aika reippaasti
                          E61 535d M-Sport

                          Comment

                          • celkku
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 59
                            • hml

                            Originally posted by tuikku View Post
                            Kun sinulta näyttää "puuttuvan" 50 heppaa, niin kannattaisikko laitaa auto kuntoon - tiedä vaikka saisit suunnilleen luvatun tehonkin sitten ...


                            Asiaan vaikuttavat muun muassa eri antureiden antama tieto moottorin tilasta, moottorin ohjain vähentää syöttömäärää niiden perusteella.
                            Tärkeitä antureita ovat vaikkapa ilmamassamittari, moottorin lämpöanturi, öljyn lämpö, tuloilman lämpö, ahtoilman lämpö, vaihteisto ölyn lämpö ...
                            Saattaisihan se olla että auto kannattaisi aluksi korjata, vikaa ei vain meinaa löytyä.

                            Alkuperäiseen viestiini viitaten, en kommentoinut lastuttajaa tai hänen lupaustaan hevosvoimista. Kiinnosti vain tietää näiden +400hv autojen takapyörä tehoja. Omassani oli 290hv, joten mietin paljonko sitä on hukassa, vai onko ollenkaan.

                            Tällä hetkellä autossa on tilanne että ohjelma varmasti antaisi myöden saavuttaa lähelle tuon 400hv tehon jos tosiaan kaikki muu toimisi, tänään vaihdoin maffin, käytännössä ei mitään vaikutusta, taitaa seuraavana olla listalla ainakin mainitsemiesi antureiden tarkastus. Löytyisikö tietoa minkälaisia lukemia miltäkin antureilta saisi tulla, siten että ohjelmaa antaisi vielä "täyden" syötön?

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              .
                              Kyllä sinulta puuttuu viitisen kymmentä hv,a.
                              Mutta voi se aivan hyvin olla ihan minun virheenikin, on kyllä käynyt niinkin.

                              Katsoitko, että maffin vaihdon jälkeen arvot nousi, nollasitko aikaisemman oppimisen, nopeuttaa uudelleen sopeutumista.
                              Kun vääntö on ok ja max teho ei, niin se meinaa, että haluttu syöttömäärä toteutuu, mutta jostain syystä leikkaantuu ennen max tehoa.
                              => jokin alkaa rajoittamaan syöttömäärää haluttua pienemmäksi.
                              Jos ei tule savua => ohjelma rajoittaa syötön, anturitietojen perusteella.
                              Jos savuttaa => mekaaninen vika, tai liikaa syöttöjä.

                              "Helpoin" selitys olisi nousevat ahtolämmöt, nyrkkisääntö yksi aste yli 50,n syö yhden hv,n. Moottorin ohjain rajoittaa, eikä siinä ole happeakaan.
                              Moottorin nesteille rajat alkaa noin 90,stä.
                              Näyttääkö kaikki paineet samaa arvoa, kun moottori on sammuksissa, virta päällä.
                              Nouseeko railpaine, 1800bar, pysyykö
                              Nouseeko ahtopaine, pysyykö kurissa, 2,2bar.
                              Miten maffin arvo käyttäytyy 3000-4000rpm.
                              Mikä on syöttömäärä, pitäis olla välillä 85-100mg testerillä katsottuna.
                              Lamda-anturi voi olla sökö.

                              Käytännössä ilmamassamittari on bemarissa ainut anturi, joka "antaa" syöttöjä, kaikki muut rajoittaa sitä.
                              No, mappianturilla on kyllä tietyissä tilanteissa molempia toimintoja.

                              Lamda-anturin irrottaminen antaa muistaakseni epäuskottavuus herjan ja ohjelma siirtyy kiinteään arvoon, jota en nyt ulkoa muista, olikohan peräti 1. (eli ei rajoita, ohjelma siirtyy paineohjatuksi, muistaakseni näin)

                              Bemarin ohjelmassa on paljon erilaisia vikatiloja muistuttavia "tasoja", joihin ohjelma kätevästi tuntuu siirtyvän ja joista ei tule mitään herjaa, aivan ihania etsiä ja löytää.
                              Listasta on varmaan hyötyä kaikille, jotka painiskelee "kulkuongelmien" kanssa. Nuo kun tarkastaa, niin pitäis jo jotain selvitä.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • celkku
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 59
                                • hml

                                Tuolla bosch kts:llä loggaus on hieman huonoa, on sen verran hidas, olisiko jollain ehdottaa jotain parempaa?

                                Ilmamassa arvot eivät muuttuneet juuri nimeksikään mittarin vaihdolla.

                                Ilmamassa noin 1450mg / 3400rpm - 1400mg / 3900rpm tämän jälkeen lähtee laskemaan suht rajusti
                                Ahtopaine pysyy pientä piikkausta lukuun ottamatta hienosti tuossa 2.2bar

                                Railipaine pysyy tasaisesti 1860bar.
                                Parhaillaan testerin mukaan syöttöä oli 89mg, tämä oli hyvin pienen hetken..
                                Tulee mieleen että ahtimessa olisi jotain mätää, painetta on mutta ilma ei liiku?


                                edit, autoon oli ilmestynyt vikakoodi jostain epäuskottavasta käyrästä??
                                Last edited by celkku; 15-06-2015, 23:44.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎