Originally posted by veku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
-
-
Ei oo uskottavat laput. Näin sano ainaki asiaan paremmin perehtyneet toverit.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostKaikkihan on nykypäivänä lähes mahdollista, lista muutoksista ois kiva nähdä
Cosworth interooler, exhaust, remap by VKM MOTORS
Tuon verranhan nuo naamakirja linkissä asiaa raottaa. Ei tunnu oikein ihan kaikki tuossa yhtälössä mätsäävän... syöttöpuolelle on pakko tehdä jotain noihin lukemiin päästäkseen.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Minä en ainakaan luota yhtään ulkomaalaisiin penkkilappuihin kun tuntuu aika isoja eroja löytyvän jo kotimaastakin. Varsinkin automaattilaatikolla varustettujen autojen kohdalla usein väännöt ihan mitä sattuu. Jenkeistäkin kun tulee autoja Suomeen niin monesti niistä on kummasti laivamatkalla hävinnyt 20-30% tehoista.E61 535d M-Sport
Comment
-
-
Kyllähän epäilys aitoudesta herää kun tehoa on saatu ulos sataa heppaa enemmän kuin kukaan muu. Mutta kun tulos on julkaistu vissiin arvostetun tekijän toimesta ja virallista kanavaa pitkin eikä aprillipäivänä, niin vaikea uskoa että olisi tarkoituksella vääristetty.
Originally posted by veku View PostOhhoh
Mitäkähän laatikko on mieltä tuosta voimamäärästä:think
Originally posted by veku View PostKaikkihan on nykypäivänä lähes mahdollista, lista muutoksista ois kiva nähdä
Originally posted by veku View PostYhtäkkiä vois kuvitella että suuttimet ja pumppukin ois vaihtolistalla jos tuollainen lukema tulisi..
Comment
-
-
Usein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.
Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
Comment
-
-
Originally posted by celkku View PostUsein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.
Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.Saman penkin välisistä takapyörätehoista voikin jo jotain päätellä, mutta edelleenkin ne huippulukemat ei kerro auton kulusta vaan se miten se auto kulkee kelloa vastaan -foorumiltakin löytyy hyviä esimerkkejä tästä.
Näissä automaateissa laatikko vaihtaa ~4700rpm ja isommalle vaihdettaessa kierrokset putoaa 3500-4000rpm välille riippuen vaihteesta. Kulun kannalta on siis oleellista paljonko keskitehoa on juuri tuolla 3500-4700rpm välillä käytettävissä -varsin monet kovat penkitetyt lukemat jäävät tuonne alle 4000rpm alle ja puutuvat sen jälkeen joten keskiteho jää paljon pienemmäksi käytettävällä kierrosalueella kuin maksimiteho. Sit ihmetellään kun kulku ei paranekkaan samassa suhteessa vakioon vaikka huipputehoja saati huippuvääntöjä (mitkä täyskaasukiihdytysessä käytettävän kierroslukualueen ulkopuolella) paljon enemmän -ne vaan on liian matalilla kierroksilla kulun/kellon kannalta, mutta saavat auton tuntumaan arkiajossa (pienillä kierroksilla) tehokkaalta.
Mitä tulee takapyörätehoihin; tuossakaan niitä ei ole kuin 347hp (korjauskertoimia käyttämällä ilmoitetaan moottoritehoa 442hp) joka taas meikäläisittän laskettuna 15% tehohäviöllä (no joo, ehkä vähän alakanttiin kun neliveto) 408hp, mutta ne ovat oikeilla kierroksilla eli ylhäällä ja kulku verrattain erittäin hyvää.
Väittäsin että 290hp takapyöräteholla ollaan lähempänä 300hp kun 400hp tai ainakin kaukana 400hp tehosta -toisaalta kulkuahan se ei kerro, joten mitä merkitystä...Last edited by AiM; 11-06-2015, 11:12.BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Originally posted by celkku View PostUsein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.
Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
Asiaan vaikuttavat muun muassa eri antureiden antama tieto moottorin tilasta, moottorin ohjain vähentää syöttömäärää niiden perusteella.
Tärkeitä antureita ovat vaikkapa ilmamassamittari, moottorin lämpöanturi, öljyn lämpö, tuloilman lämpö, ahtoilman lämpö, vaihteisto ölyn lämpö ...Last edited by tuikku; 12-06-2015, 09:40.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by celkku View PostOmassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
Jos moottorin ja pyörien välissä hukkaantuu 110hv niin joku paikka pitäisi lämmetä aika reippaastiE61 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostKun sinulta näyttää "puuttuvan" 50 heppaa, niin kannattaisikko laitaa auto kuntoon - tiedä vaikka saisit suunnilleen luvatun tehonkin sitten ...
Asiaan vaikuttavat muun muassa eri antureiden antama tieto moottorin tilasta, moottorin ohjain vähentää syöttömäärää niiden perusteella.
Tärkeitä antureita ovat vaikkapa ilmamassamittari, moottorin lämpöanturi, öljyn lämpö, tuloilman lämpö, ahtoilman lämpö, vaihteisto ölyn lämpö ...
Alkuperäiseen viestiini viitaten, en kommentoinut lastuttajaa tai hänen lupaustaan hevosvoimista. Kiinnosti vain tietää näiden +400hv autojen takapyörä tehoja. Omassani oli 290hv, joten mietin paljonko sitä on hukassa, vai onko ollenkaan.
Tällä hetkellä autossa on tilanne että ohjelma varmasti antaisi myöden saavuttaa lähelle tuon 400hv tehon jos tosiaan kaikki muu toimisi, tänään vaihdoin maffin, käytännössä ei mitään vaikutusta, taitaa seuraavana olla listalla ainakin mainitsemiesi antureiden tarkastus. Löytyisikö tietoa minkälaisia lukemia miltäkin antureilta saisi tulla, siten että ohjelmaa antaisi vielä "täyden" syötön?
Comment
-
-
.
Kyllä sinulta puuttuu viitisen kymmentä hv,a.
Mutta voi se aivan hyvin olla ihan minun virheenikin, on kyllä käynyt niinkin.
Katsoitko, että maffin vaihdon jälkeen arvot nousi, nollasitko aikaisemman oppimisen, nopeuttaa uudelleen sopeutumista.
Kun vääntö on ok ja max teho ei, niin se meinaa, että haluttu syöttömäärä toteutuu, mutta jostain syystä leikkaantuu ennen max tehoa.
=> jokin alkaa rajoittamaan syöttömäärää haluttua pienemmäksi.
Jos ei tule savua => ohjelma rajoittaa syötön, anturitietojen perusteella.
Jos savuttaa => mekaaninen vika, tai liikaa syöttöjä.
"Helpoin" selitys olisi nousevat ahtolämmöt, nyrkkisääntö yksi aste yli 50,n syö yhden hv,n. Moottorin ohjain rajoittaa, eikä siinä ole happeakaan.
Moottorin nesteille rajat alkaa noin 90,stä.
Näyttääkö kaikki paineet samaa arvoa, kun moottori on sammuksissa, virta päällä.
Nouseeko railpaine, 1800bar, pysyykö
Nouseeko ahtopaine, pysyykö kurissa, 2,2bar.
Miten maffin arvo käyttäytyy 3000-4000rpm.
Mikä on syöttömäärä, pitäis olla välillä 85-100mg testerillä katsottuna.
Lamda-anturi voi olla sökö.
Käytännössä ilmamassamittari on bemarissa ainut anturi, joka "antaa" syöttöjä, kaikki muut rajoittaa sitä.
No, mappianturilla on kyllä tietyissä tilanteissa molempia toimintoja.
Lamda-anturin irrottaminen antaa muistaakseni epäuskottavuus herjan ja ohjelma siirtyy kiinteään arvoon, jota en nyt ulkoa muista, olikohan peräti 1. (eli ei rajoita, ohjelma siirtyy paineohjatuksi, muistaakseni näin)
Bemarin ohjelmassa on paljon erilaisia vikatiloja muistuttavia "tasoja", joihin ohjelma kätevästi tuntuu siirtyvän ja joista ei tule mitään herjaa, aivan ihania etsiä ja löytää.
Listasta on varmaan hyötyä kaikille, jotka painiskelee "kulkuongelmien" kanssa. Nuo kun tarkastaa, niin pitäis jo jotain selvitä.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Tuolla bosch kts:llä loggaus on hieman huonoa, on sen verran hidas, olisiko jollain ehdottaa jotain parempaa?
Ilmamassa arvot eivät muuttuneet juuri nimeksikään mittarin vaihdolla.
Ilmamassa noin 1450mg / 3400rpm - 1400mg / 3900rpm tämän jälkeen lähtee laskemaan suht rajusti
Ahtopaine pysyy pientä piikkausta lukuun ottamatta hienosti tuossa 2.2bar
Railipaine pysyy tasaisesti 1860bar.
Parhaillaan testerin mukaan syöttöä oli 89mg, tämä oli hyvin pienen hetken..
Tulee mieleen että ahtimessa olisi jotain mätää, painetta on mutta ilma ei liiku?
edit, autoon oli ilmestynyt vikakoodi jostain epäuskottavasta käyrästä??Last edited by celkku; 15-06-2015, 23:44.
Comment
-
Comment