Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masander
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2010
    • 1396
    • Dingolfing

    Originally posted by walopower View Post
    170€ lastu+dpf+egr, tyytyväisyystakuulla, Espoossa.
    Laitatko mulle privalla lisätietoa ko. operaatiosta miten onnistuisi.
    sigpic

    Comment

    • Mylyperi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2018
      • 45
      • Oulu, finland

      Originally posted by Mylyperi View Post
      Kiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.

      Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:in ohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.

      0-200kmh 00:19:922s
      0-180kmh 00:15.940s
      0-160kmh 00:12.112s
      0-140kmh 00:09.637s
      0-120kmh 00:07.129s
      0-100kmh 00:05.214s



      Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
      Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllilla Saattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?


      Originally posted by Sinkola View Post
      Seuraakos äxää musta savu��
      Ei seuraa�� ihan valkoista pakokaasua tulee. Eikä nokeennu pakoputken päät. Viikko sitten katsastin niin savutusarvo oli 0,00. Jotku vaan osaa vissiin säätää niin ettei savuta��
      Last edited by Mylyperi; 25-03-2018, 16:21.
      Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
      Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

      Comment

      • JAK85
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2015
        • 210
        • Pello

        Mitenkä lci tuo turbo/ilmansuodatin väli, tarviiko avartaa vai onko pelkästään vanhemmissa ahdas?
        Meneekö tuohon edes klemmariliitoksella laittaa putkea turbolle kun muistelin että se väliputken liitos jättää aika vähän siihen kaulaa vapaaksi. Tehotavoite se 500 kaakkia
        E61 535D 360/750

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by Mylyperi View Post
          Ei seuraa�� ihan valkoista pakokaasua tulee. Eikä nokeennu pakoputken päät. Viikko sitten katsastin niin savutusarvo oli 0,00. Jotku vaan osaa vissiin säätää niin ettei savuta��
          Kyllähän niitä on jotka osaa, mutta sulla kyllä pää syy siihen on että sulla on hiukkassuodatin paikallaan. (enkä nyt tarkoittanut että Aj-tech ei osaisi siten säätää)
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Originally posted by JAK85 View Post
            Mitenkä lci tuo turbo/ilmansuodatin väli, tarviiko avartaa vai onko pelkästään vanhemmissa ahdas?
            Meneekö tuohon edes klemmariliitoksella laittaa putkea turbolle kun muistelin että se väliputken liitos jättää aika vähän siihen kaulaa vapaaksi. Tehotavoite se 500 kaakkia
            Ptoturbolta saa siihen turbolle uuden imukaulan, jolla saadaan alkuperäinen ahtimen sisälle tunkeutuva imuputki ahtimen kaulan päälle. Miten niin vaikeasti selitetty
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • JAK85
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2015
              • 210
              • Pello

              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Ptoturbolta saa siihen turbolle uuden imukaulan, jolla saadaan alkuperäinen ahtimen sisälle tunkeutuva imuputki ahtimen kaulan päälle. Miten niin vaikeasti selitetty
              Onko myös näihin lci? Jotenki jääny vain mieleen että huonosti tosiaan sitä kaulusta 😒
              E61 535D 360/750

              Comment

              • Mylyperi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 45
                • Oulu, finland

                Originally posted by makkis View Post
                Kyllähän niitä on jotka osaa, mutta sulla kyllä pää syy siihen on että sulla on hiukkassuodatin paikallaan. (enkä nyt tarkoittanut että Aj-tech ei osaisi siten säätää)
                Juu, on loukku paikallaan kun se ero loukun kanssa tai ilman on niin pieni (parikymmentä pollea) ettei viittiny alkaa poistamaan/reikää tekemään. En usko, että huomaa noilla 400hp tehoilla ajossa minkäänlaista eroa.
                Sitte kun se loukku tulee tiensä päähän, niin sit veke ja ohjelmointi pois poltosta.
                Huikee kone tuo x35d

                Oli muuten edellisessä 520d:ssä ohjelmointi loukku paikallaan ja optimoi autosi softa (nanitech) niin savutti melko paljon ja peräkin mustui pakoputken puolelta. Tehoa tuli kyllä luvattu määrä. Ihan eri moorttoreita kyllä että eihän tuota voi suoraa verrata.
                Last edited by Mylyperi; 26-03-2018, 12:04.
                Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
                Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by Mylyperi View Post
                  Juu, on loukku paikallaan kun se ero loukun kanssa tai ilman on niin pieni (parikymmentä pollea) ettei viittiny alkaa poistamaan/reikää tekemään. En usko, että huomaa noilla 400hp tehoilla ajossa minkäänlaista eroa.
                  Sitte kun se loukku tulee tiensä päähän, niin sit veke ja ohjelmointi pois poltosta.
                  Huikee kone tuo x35d

                  Oli muuten edellisessä 520d:ssä ohjelmointi loukku paikallaan ja optimoi autosi softa (nanitech) niin savutti melko paljon ja peräkin mustui pakoputken puolelta. Tehoa tuli kyllä luvattu määrä. Ihan eri moorttoreita kyllä että eihän tuota voi suoraa verrata.
                  Ei se kunnossa ollessa vaikuta tehoon.
                  Tuossa 520d:ssä on ollu viallinen dpf.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Sinkola
                    Newbiemmer
                    • Jan 2017
                    • 22
                    • Lohja

                    Originally posted by makkis View Post
                    Kyllähän niitä on jotka osaa, mutta sulla kyllä pää syy siihen on että sulla on hiukkassuodatin paikallaan. (enkä nyt tarkoittanut että Aj-tech ei osaisi siten säätää)
                    Niin joo tota en huonannut.. omaa autoo seuras erittäin sankkasavu😄 nyt on ohjelma vaihtunut..

                    Comment

                    • isolohko
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 902
                      • Kymenlaakso

                      Pari kommenttia ohjelmoidun sigun ajeluista muutaman viikon kokemuksella, eli laitettu cdi tuikun 400/800 ohjelma - ei säädetty/mitattu penkissä, egr disa ja sitten hetken päästä dpf remove. Ennen ohjelmointia ajattelin, että penkitys ilman muuta, että näkee mitä oikeasti tuli - vaan nyt persdyno ja muutkin kokemukset kun niin pistää naamaa virneeseen, niin täytyy allekirjottaa fiilispohjaisuuden mukavuus, mitäpä sillä penkkilapulla, jos on hauskaa?

                      Toinen aatos, jota siis ohjelmoijat asiallisesti foorumillakin muistuttelevat, että kunnossa olevaan autoon homma rokkaa. Eipä tuossa omassa isompia ollut, mutta kun radallakin pari kertaa kurvaillut, niin onhan siinä omat kommervenkkinsä, jotka menee harrastuksen tuoman selvittelyn ilon piikkiin nekin. Vauhdit kun kasvaa, niin lämmöt, alusta ja jarrut jne jne

                      Tokihan tämä enemmin tai myöhemmin jostain rapsahtaa, korjaillaan sitten, mutta omasta puolesta kiitos ja kumarrus kehitystyötä aiheen piirissä tehneille, laitteesta tulee aivan eri kiva pelkällä ohjelmallakin!

                      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                      Comment

                      • atcc
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 373
                        • Joensuu

                        Originally posted by isolohko View Post
                        Pari kommenttia ohjelmoidun sigun ajeluista muutaman viikon kokemuksella, eli laitettu cdi tuikun 400/800 ohjelma - ei säädetty/mitattu penkissä, egr disa ja sitten hetken päästä dpf remove. Ennen ohjelmointia ajattelin, että penkitys ilman muuta, että näkee mitä oikeasti tuli - vaan nyt persdyno ja muutkin kokemukset kun niin pistää naamaa virneeseen, niin täytyy allekirjottaa fiilispohjaisuuden mukavuus, mitäpä sillä penkkilapulla, jos on hauskaa?

                        Toinen aatos, jota siis ohjelmoijat asiallisesti foorumillakin muistuttelevat, että kunnossa olevaan autoon homma rokkaa. Eipä tuossa omassa isompia ollut, mutta kun radallakin pari kertaa kurvaillut, niin onhan siinä omat kommervenkkinsä, jotka menee harrastuksen tuoman selvittelyn ilon piikkiin nekin. Vauhdit kun kasvaa, niin lämmöt, alusta ja jarrut jne jne

                        Tokihan tämä enemmin tai myöhemmin jostain rapsahtaa, korjaillaan sitten, mutta omasta puolesta kiitos ja kumarrus kehitystyötä aiheen piirissä tehneille, laitteesta tulee aivan eri kiva pelkällä ohjelmallakin!
                        Erittäin hyvä kommentti Kaikki ei ole kiinni luvuista tai että on parempi kuin toisilla. Pääasia että itsellä on mukavaa ja tuntee onnistumisen tunnetta. Harrastukseen kuuluu ylä- ja alamäet
                        F15 X5 M50d -15
                        Ex:
                        F11 530dA xDrive -11
                        E61 530xdA M-sport LCI -07

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 902
                          • Kymenlaakso

                          Originally posted by isolohko View Post
                          Pari kommenttia ohjelmoidun sigun ajeluista muutaman viikon kokemuksella, eli laitettu cdi tuikun 400/800 ohjelma - ei säädetty/mitattu penkissä, egr disa ja sitten hetken päästä dpf remove. Ennen ohjelmointia ajattelin, että penkitys ilman muuta, että näkee mitä oikeasti tuli - vaan nyt persdyno ja muutkin kokemukset kun niin pistää naamaa virneeseen, niin täytyy allekirjottaa fiilispohjaisuuden mukavuus, mitäpä sillä penkkilapulla, jos on hauskaa?

                          Toinen aatos, jota siis ohjelmoijat asiallisesti foorumillakin muistuttelevat, että kunnossa olevaan autoon homma rokkaa. Eipä tuossa omassa isompia ollut, mutta kun radallakin pari kertaa kurvaillut, niin onhan siinä omat kommervenkkinsä, jotka menee harrastuksen tuoman selvittelyn ilon piikkiin nekin. Vauhdit kun kasvaa, niin lämmöt, alusta ja jarrut jne jne

                          Tokihan tämä enemmin tai myöhemmin jostain rapsahtaa, korjaillaan sitten, mutta omasta puolesta kiitos ja kumarrus kehitystyötä aiheen piirissä tehneille, laitteesta tulee aivan eri kiva pelkällä ohjelmallakin!
                          Kun tuolla ratapäiväkäynneillä (maantiellä toimii ok) on hieman ollut vikatilaan menon vaivaa, mm. rail paineisiin viittaavilla 4560, 4570 ja 4710 herjoilla epäluotettavalla Carlyllä katsottuna, niin tuli kommentti, josko pumppu onkin jotain muuta kuin R75, no, se on R70. Josta ei siis taida 370/750 enempää tullakkaan. Että kannattaa kurkkia vaikka tarkastuspeilillä, mitä siinä pumpun kyljessä lukeepi, kun ohjelmia alkaa pyytämään. Onko se vian aiheuttaja taitaa selvitä R90 asentamalla.

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 573
                            • pk

                            Originally posted by isolohko View Post
                            Kun tuolla ratapäiväkäynneillä (maantiellä toimii ok) on hieman ollut vikatilaan menon vaivaa, mm. rail paineisiin viittaavilla 4560, 4570 ja 4710 herjoilla epäluotettavalla Carlyllä katsottuna, niin tuli kommentti, josko pumppu onkin jotain muuta kuin R75, no, se on R70. Josta ei siis taida 370/750 enempää tullakkaan. Että kannattaa kurkkia vaikka tarkastuspeilillä, mitä siinä pumpun kyljessä lukeepi, kun ohjelmia alkaa pyytämään. Onko se vian aiheuttaja taitaa selvitä R90 asentamalla.
                            Kyllä ilman ahdinmuutoksiakin R90 pumpusta on hyötyä, mutta onhan välijäähy jo vaihdettu isompaan? Jo matalaviritteisemmälläkin ohjelmalla vakio IC:llä ahtoilman lämpötila karkailee.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 902
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by Jacques View Post
                              Kyllä ilman ahdinmuutoksiakin R90 pumpusta on hyötyä, mutta onhan välijäähy jo vaihdettu isompaan? Jo matalaviritteisemmälläkin ohjelmalla vakio IC:llä ahtoilman lämpötila karkailee.
                              Eipä ole vaihdettu välijäähyä. Onkohan esim. Wagnerin IC vs. vesiruiskutuksen jäähdyttävä vaikutus tortta på tortta? Eli ”riittääkö” toinen ja jos laittaa toisenkin tuleeko siitä enää jäähdytykseen lisäystä?

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                Eiköhän molemmista saa hyötyä enemmän kuin vain toisesta. Vesiruiskutuksesta ei kokemusta, mutta kyllä sitä kannattaa tehostaa tavalla tai toisella.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎