memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    Jos akussa on virtaa startata niin aja tuo matka hissukseen. Just ajelin yhtä autoa jossa hihnapyörää pystyi käsin pyörittelemään, ilman sähkölaitteita ja rauhallisesti ratin kanssa niin hihnat jaksaa pyöriä silti

    Hiljaa pystyy kyllä hinaamaankin tuon matkan.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • _Rontti
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 1195
      • Raahe

      pitääkö uusi ibs kaapeli ilmoittaa autolle koodaamalla tai muulla keinoin?
      -Raahe connection-
      E39 LeMans BlueM5
      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
      E39 523i Montrealblau
      E34 DiamantSchwartz 535i
      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 521
        • Rauma

        Originally posted by _Rontti View Post
        pitääkö uusi ibs kaapeli ilmoittaa autolle koodaamalla tai muulla keinoin?
        Ei tarvitse, sen kuin laitat uuden paikoilleen. Vikakoodit tietty kannattaa poistaa.
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • _Rontti
          BTCF Member
          • Sep 2008
          • 1195
          • Raahe

          Originally posted by enins View Post
          Ei tarvitse, sen kuin laitat uuden paikoilleen. Vikakoodit tietty kannattaa poistaa.
          kiitoksia! Pitääpä asennella samalla uusi ibs hässäkkä kun akun vaihdan!
          -Raahe connection-
          E39 LeMans BlueM5
          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
          E39 523i Montrealblau
          E34 DiamantSchwartz 535i
          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            Faijan 525:nen alkanut täristää kääntäessä mutkissa, suoraan ajaessa ei tunnu. Alustaa on koitettu väännellä ja käännellä, mutta ei huomattu mitään erikoista. Pari viikkoa sitten vaihdettu uusi kesärengassarja, voisiko renkaat jotenkin aiheuttaa tuon tärinän mutkissa?

            Comment

            • BeemeR1
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 310
              • Junttilan mutka

              Takapään narinasta päätellen "narinahela" mennyt. Aiheuttaako hylkäyksen katsastuksessa?

              Comment

              • GuGi_
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 700
                • Vantaa city

                Originally posted by BeemeR1 View Post
                Takapään narinasta päätellen "narinahela" mennyt. Aiheuttaako hylkäyksen katsastuksessa?
                Pelkkä ääni ei ole hylkäysperuste. Mutta kyllä se sitten on jos väljää löytyy. Oliko niin että perää piti nostaa jostain oikeasta kohdasta jotta tuo narinahelan väljyys on tarkistettavissa:think
                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                F11 525d -11
                E60 M5 -05
                E12 530i -75
                E32 730i - 91
                Chevy Silverado 3500 -93
                R33 Skyline GTS-T -93

                Comment

                • okkraj
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 95
                  • Espoo

                  Originally posted by aak3li View Post
                  Joo eli katsari meinas että vänkärin puolella raidetangon ulompi pää olis väljänä.
                  oisko minkälaine homma itte vaihtaa vai vienkö suosiolla liikkeeseen vaihdettavaks?:think

                  ja sitt semmone kysymys et ootteko huomannu orkkis päällä ja tarvikkeella isojaki eroja? ois puolet halvempi se tarvike
                  kiitoksia
                  Mä vaihdoin hetki sitten ja mulla oli ainakin renkaanpäästä niin piukassa se mutteri, että yksin ei pystynyt pitämään vastaan siitä torxista toisella kädellä. Mutteri nouse kyllä ihan hyvin sen tapin pään tasolle, mutta siitä eteenpäin todella tiukka. Ekan kanssa pyörähti sitten se torx kun en viittinyt pyytää ketään apuun, jolloin hommasta tulikin astetta mielenkiintoisempi ja dremel isolla laikalla pelasti niin sai sen tapin katkaistua kiertämällä akselin ympäri.

                  Toisella puolella kaveri sitten jeesas painamalla kaksin käsin torxista vastaan/alas ja itse availin mutteria kaksin käsin hampaat irvessä (en vieläkään käsitä että miten nuo voivat olla noin piukassa koko matkalta).

                  Teoriassa aivan olematon homma ja uudet osat meni 5 minuutissa paikoilleen/puoli (eikä niiden irroituskaan enempää pitäisi ottaa), mutta voi olla kyllä todella hankalakin ja yksin jopa mahdoton. Sanotaanko että 1h molemmat puolet ja itsellä meni varmana 2h tai 3h kun tuli tuollainen odottamaton kurvipallo enkä muistanut tota dremelin olemassa oloa heti (tai oikeastaan niitä isompia laikkoja).

                  Työkalut:
                  -1 iso jakari/kiintoavain (olisko 22mm vai 24mm), 2:lla tuonkokoisella jakarilla pärjää mainiosti (muuten tarttee olisko 3:a erikokoista kiintoavainta tai putkipihtejä tms).
                  - Torx pala ~30/40? jonka saat räikkään kiinni (jotta voit pitää siitä tapista vastaan ja saat painettua alaspäin ettei pyörähdä)
                  Mitään ulosvetäjiä hommassa ei tarvitse eli siellä on siellä on sileä kartio joka hakeutuu koloonsa ja näin ollen putoaa myös nätisti pois.

                  Minä tilasin kalikat täältä: http://eshop.original-teile.de/ mutta guntherillä "vähän kesti", pari päivää yli kuukausi tilauksesta osat olivat kotona eli en suosittele...

                  PS. katso että laitat sen kiristysholkin oikeinpäin takaisin
                  Last edited by okkraj; 19-06-2013, 07:43.
                  E61 530dA LCI 6/2007

                  Comment

                  • aak3li
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 136
                    • Raahe

                    Originally posted by okkraj View Post
                    Mä vaihdoin hetki sitten ja mulla oli ainakin renkaanpäästä niin piukassa se mutteri, että yksin ei pystynyt pitämään vastaan siitä torxista toisella kädellä. Mutteri nouse kyllä ihan hyvin sen tapin pään tasolle, mutta siitä eteenpäin todella tiukka. Ekan kanssa pyörähti sitten se torx kun en viittinyt pyytää ketään apuun, jolloin hommasta tulikin astetta mielenkiintoisempi ja dremel isolla laikalla pelasti niin sai sen tapin katkaistua kiertämällä akselin ympäri.

                    Toisella puolella kaveri sitten jeesas painamalla kaksin käsin torxista vastaan/alas ja itse availin mutteria kaksin käsin hampaat irvessä (en vieläkään käsitä että miten nuo voivat olla noin piukassa koko matkalta).

                    Teoriassa aivan olematon homma ja uudet osat meni 5 minuutissa paikoilleen/puoli (eikä niiden irroituskaan enempää pitäisi ottaa), mutta voi olla kyllä todella hankalakin ja yksin jopa mahdoton. Sanotaanko että 1h molemmat puolet ja itsellä meni varmana 2h tai 3h kun tuli tuollainen odottamaton kurvipallo enkä muistanut tota dremelin olemassa oloa heti (tai oikeastaan niitä isompia laikkoja).

                    Työkalut:
                    -1 iso jakari/kiintoavain (olisko 22mm vai 24mm), 2:lla tuonkokoisella jakarilla pärjää mainiosti (muuten tarttee olisko 3:a erikokoista kiintoavainta tai putkipihtejä tms).
                    - Torx pala ~30/40? jonka saat räikkään kiinni (jotta voit pitää siitä tapista vastaan ja saat painettua alaspäin ettei pyörähdä)
                    Mitään ulosvetäjiä hommassa ei tarvitse eli siellä on siellä on sileä kartio joka hakeutuu koloonsa ja näin ollen putoaa myös nätisti pois.

                    Minä tilasin kalikat täältä: http://eshop.original-teile.de/ mutta guntherillä "vähän kesti", pari päivää yli kuukausi tilauksesta osat olivat kotona eli en suosittele...

                    PS. katso että laitat sen kiristysholkin oikeinpäin takaisin
                    joo huomena menee liikkeeseen vaihtoon. ite tilasin osan shcmiedmannilta. saksalainen osa matkahuollon kautta n.38€

                    Comment

                    • Benzi87
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1106
                      • Oulu

                      Pikaista vinkkiä tarvitaan.
                      Edessä ois hammastangon vaihto 530d e61:seen vm.2004.

                      Kenelläkään tietoa saako hommaa hoidettua ilman että joutuu konetta nostamaan ja mitä muuta "kivaa" on edessä? :think
                      Operaatio alkaa tänään mikäli aikataulu antaa periksi tai viimeistään huomenna aamusta.

                      Mitkä öljyt kippaan sisään kun olen kohta lähdössä hakeen tarvikkeita? :think

                      EDIT: Tarvikkeet noudettu mutta vielä tarvii vinkkiä tuohon vaihto operaatioon.
                      Tänään on tarkoitus ruveta vaihto hommiin.
                      Last edited by Benzi87; 21-06-2013, 08:04.

                      Comment

                      • LasseE
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 416
                        • Kontiolahti/Joensuu

                        Jännite

                        Talvella vaihdoin jännitteensäätimen laturiin ja jännite oli 14.7-15.1..nyt kattelin huvikseen noita salavalikon tietoja ja huomasin jännitteen olevan 14.3-14.6. Onko normaalia että tippuu ajan kanssa noin jos säädin on vaihdettu vai onko muuta vikaa?
                        Ex. E46 330d -05
                        Ex. e61 530da -05
                        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                        Member of Team EastAudio
                        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          Originally posted by LasseE View Post
                          Talvella vaihdoin jännitteensäätimen laturiin ja jännite oli 14.7-15.1..nyt kattelin huvikseen noita salavalikon tietoja ja huomasin jännitteen olevan 14.3-14.6. Onko normaalia että tippuu ajan kanssa noin jos säädin on vaihdettu vai onko muuta vikaa?
                          Eikö se ibs säätele jännitettä jatkuvasti ainakin lämpötilan ja akun jännitteen mukaan.
                          E61 520Da

                          Comment

                          • _Rontti
                            BTCF Member
                            • Sep 2008
                            • 1195
                            • Raahe

                            mitäs öljyä tonne e60 535d perään laittas, kun tuli laitetttua quaifen lukko tuonne murikan sisään? Castrollia?
                            -Raahe connection-
                            E39 LeMans BlueM5
                            E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                            E39 523i Montrealblau
                            E34 DiamantSchwartz 535i
                            Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1065
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by _Rontti View Post
                              mitäs öljyä tonne e60 535d perään laittas, kun tuli laitetttua quaifen lukko tuonne murikan sisään? Castrollia?
                              Mitä vaan peräöljyä kunhan ei oo kitkaöljyä.

                              Redlinen öljyt on itellä, tyyppiä en nyt muista.
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • Aceishigh
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 295

                                Moro,

                                Huomasin tuossa, vasemmalta puolelta edestä kuuluu "klonksuntaa" tietyssä ratinkulmassa käännettäessä vasemmalle.

                                Mistäköhän voisi alkaa etsiskelemään syytä moiseen ääneen?
                                Old golfers never die, they only lose their balls.

                                BMW 740d xDrive (06/2014).

                                Comment

                                Working...
                                X