memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    AUC-sensorin vikojen tai tässä tapauksessa löytymättömyyden selvittäminen on kyllä hukkaan poltettua ruutia. Melkoisen hyödytön kapistus.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • syncro^^
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 765
      • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

      Originally posted by Mlatvala View Post
      kuopiossa on dieselhuolto. Olisko naumanen kun en muista..

      Huolto kärjellä tais olla 250-300€/kpl. En tosin tiedä jos sit viritätkin sitä suutinta, et mitä maksaa..

      Uusi rmfd suutin taitaa maksaa sit 400€ +pikkusen päälle.


      ja vielä että nämähän passaa vm04 autoon :think http://www.ebay.de/itm/Einspritzduse...#ht_2889wt_998
      Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

      BMW G31 540D x-Drive
      BMW F11 530DA -12

      Ex:
      BMW E61 535da individual -10 340/680nm
      BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
      BMW F30 320Da -12
      Bmw E70 3.0DA -07
      Bmw F10 525DA -10
      Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

      Comment

      • okkraj
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 95
        • Espoo

        Originally posted by Clavurion View Post
        AUC-sensorin vikojen tai tässä tapauksessa löytymättömyyden selvittäminen on kyllä hukkaan poltettua ruutia. Melkoisen hyödytön kapistus.
        Uusi anturi maksoi pari kymppiä ja jos sillä edes parit sianpaskat kabiinissa välttää, niin mielestäni maksaa itsensä takaisin...

        Uusi anturi on siis jo pöydällä, enää ei tarttisi kuin tietää minne sen tyrkkää. Tuulettimen kehyksessä tosiaan ei sille paikkaa ole eli ilmeisesti nuo workshop manuaalit eivät ole LCI-malliin eli pitänee yrittää etsiä sitten raitisilmasuodattimen vierestä (muistaakseni itse asiassa apparin puolella on joku piuha, pitääkin vilkaista).

        Ninja edit: siinähän se oli, uus osa vaan vähän erinäköinen kuin vanha niin ei itse tajunnut eli kiitokset Kesäromulle vinkistä mistä etsiä (tietysti elämää helpottaisi kun olisi autoon sopivat "korjausohjeet" eikä johonkin suunnilleen samaan malliin )...
        Last edited by okkraj; 19-07-2013, 10:47.
        E61 530dA LCI 6/2007

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 296

          Originally posted by Aceishigh View Post
          Oikealta enkelikaaret/parkit pimeänä. Minkälainen homma vaihtaa itse?

          Side/daytime light on right faulty.

          Tarvitseeko irroittaa umpio vai riittääkö pelkkä polttimon vaihto? Ilmeisesti H8 35W.
          Ei taidakaan olla pala kakkua, kun vähän itse tutkailin. Osaako joku kertoa, pitääkö alkaa irroittelemaan umpiota, jos meinaa parkkivalon vaihtaa Anneleista (sisempi ja ulompi samalta puolen)?

          Auto on 530dA LCI.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by Aceishigh View Post
            Ei taidakaan olla pala kakkua, kun vähän itse tutkailin. Osaako joku kertoa, pitääkö alkaa irroittelemaan umpiota, jos meinaa parkkivalon vaihtaa Anneleista (sisempi ja ulompi samalta puolen)?

            Auto on 530dA LCI.
            Niin yksi polttimohan siinä on molemmille enkeleiden valokuidulle. Polttimon vaihto onnistuu kyllä umpio paikallaan, mutta vaatii hieman gynekologista otetta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              Joo kyllä se on mahdollista vaihtaa paikallaankin, mutta eipä umpion irroitus ole kuin 5 min homma. Ylhäältä 2 torxia auki ja alhaalla tais olla 8mm pultit, niihin jollaki pitkällä jatkovarrella vähä löysää (ei kokonaan auki ettei vastamutterit tipahda) ja sitte puskurin pölylistan alta torxit auki niin puskurin yläosalle tulee vähä liikkumavaraa. Sitte se sieltä taittelemalla pitäskin tulla pois.
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • GuGi_
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 700
                • Vantaa city

                Tosiaan se umpion irtikäyttö on niin yksinkertanen ja pikanen homma että en jaksais nähä vaivaa kuoria käsistä nahkoja pois sorkkimalla sinne umpio paikallaan. Näitä hommia varten pitäs kotona olla aina se kiinalainen marjanpoimia joka hyppää sinne umpion reunalle istumaan ja työntää kädet kyynerpäitä myöten umpion sisään yltääkseen sen vaihtamaan
                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                F11 525d -11
                E60 M5 -05
                E12 530i -75
                E32 730i - 91
                Chevy Silverado 3500 -93
                R33 Skyline GTS-T -93

                Comment

                • aak3li
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 136
                  • Raahe

                  Moro.
                  Seuraavanlainen probleema autossa. 530da e61.
                  Ilmastointi alkoi pikkuhiljaa temppuilemaan tässä kesällä, välillä puhalsi kylmää,
                  välillä ei, kunnes lopulta loppu kylmän ilman tulo kokonaan. Ilmastointi pysynyt
                  hyvin päällä koko tämän ajan. Käytin autoa paikallisella vianorilla ilmastoinnin
                  täyttöhuollossa ja kun sain auton takaisin niin kylmää pukkas kivasti.
                  Muutama päivä sen jälkeen ilmastointi alkoi pitämään suhinaa eikä kylmää tule enää ollenkaan.vuotoko jossain? Mitenhän tätä suhisevaa ääntä ei kuulunut ennen huoltoa?
                  Oisko vinkkejä.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by aak3li View Post
                    Moro.
                    Seuraavanlainen probleema autossa. 530da e61.
                    Ilmastointi alkoi pikkuhiljaa temppuilemaan tässä kesällä, välillä puhalsi kylmää,
                    välillä ei, kunnes lopulta loppu kylmän ilman tulo kokonaan. Ilmastointi pysynyt
                    hyvin päällä koko tämän ajan. Käytin autoa paikallisella vianorilla ilmastoinnin
                    täyttöhuollossa ja kun sain auton takaisin niin kylmää pukkas kivasti.
                    Muutama päivä sen jälkeen ilmastointi alkoi pitämään suhinaa eikä kylmää tule enää ollenkaan.vuotoko jossain? Mitenhän tätä suhisevaa ääntä ei kuulunut ennen huoltoa?
                    Oisko vinkkejä.
                    Suhina/kurina alkaa kun kaasut on liian vähissä...
                    Vuoto jossain. Käy vikanoorilla ja käske katsoa näkyykö vuotoja,
                    pitäisi olla väriaine lisätty kun on tehty täyttö...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • _Rontti
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 1195
                      • Raahe

                      Originally posted by aak3li View Post
                      Moro.
                      Seuraavanlainen probleema autossa. 530da e61.
                      Ilmastointi alkoi pikkuhiljaa temppuilemaan tässä kesällä, välillä puhalsi kylmää,
                      välillä ei, kunnes lopulta loppu kylmän ilman tulo kokonaan. Ilmastointi pysynyt
                      hyvin päällä koko tämän ajan. Käytin autoa paikallisella vianorilla ilmastoinnin
                      täyttöhuollossa ja kun sain auton takaisin niin kylmää pukkas kivasti.
                      Muutama päivä sen jälkeen ilmastointi alkoi pitämään suhinaa eikä kylmää tule enää ollenkaan.vuotoko jossain? Mitenhän tätä suhisevaa ääntä ei kuulunut ennen huoltoa?
                      Oisko vinkkejä.
                      kattele ilmastoinninkompuran letkuliitoksia ja pohjapanssarin poistamalla näät kompuran alapuolelle. Ite paikansin näin vuodon! auto menossa korjuuksille autoliikkeen piikkiin! Katsotaan uusitaanko kompura, vai pelkät O-renkaat kompuran letkuliitoksiin.
                      -Raahe connection-
                      E39 LeMans BlueM5
                      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                      E39 523i Montrealblau
                      E34 DiamantSchwartz 535i
                      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                      Comment

                      • aak3li
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 136
                        • Raahe

                        Jep pittääpä soitella huomena vianorille. Ihmetyttää vaan et mitenhän sitä sihinää ei kuulunu vielä sillon ku ilmastointi viimeksi toimi. Eikä kyllä kuulu nytkään ku vähä aikaa ja sit lakkaa

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          Originally posted by aak3li View Post
                          Jep pittääpä soitella huomena vianorille. Ihmetyttää vaan et mitenhän sitä sihinää ei kuulunu vielä sillon ku ilmastointi viimeksi toimi. Eikä kyllä kuulu nytkään ku vähä aikaa ja sit lakkaa
                          Kohta ei kuulu enää ollenkaan kun painetta on niin vähän ettei kompura lähde päälle. Mulla e39 sihisi ja suhisi vähän aikaa kun kennossa oli reikä.
                          E61 520Da

                          Comment

                          • aak3li
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 136
                            • Raahe

                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Kohta ei kuulu enää ollenkaan kun painetta on niin vähän ettei kompura lähde päälle. Mulla e39 sihisi ja suhisi vähän aikaa kun kennossa oli reikä.
                            Aiivan. Ja jostaki luin että näihin ku vaihtaa kennon nii se ei mikkää pikkuhomma olekkaa. Saatikka sitte halpa homma

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by aak3li View Post
                              Aiivan. Ja jostaki luin että näihin ku vaihtaa kennon nii se ei mikkää pikkuhomma olekkaa. Saatikka sitte halpa homma

                              Riippuu että onko kyseessä sisäkenno vai ei... Sisäkennon vaihto on työläs,
                              keulalla oleva lauhdutin vaihtuu kohtuu ajassa...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                ^Mulla oli siis keulan kennossa reikä. Mistäpä sitten johtuneen suhina.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X