memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RaRi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 36
    • Vantaa



    ko. yksilöä on tarkoitus mennä Lauantaina kattomaan ja nyt kun tässä on jostain syystä vinksahtanut noihin uudempiin dieseleihin, niin alkoi pelottamaan kuuluisat jakopään ongelmat. 520d kiinnostaa taloudellisuuden ja ylläpidon kannalta.Onko noissa miten suuri riski,että joutuu isompaan remonttiin tai jopa vaihtamaan koko motin? Vai pitäisikö kattoa suosiolla 6-koneella olevia.

    Comment

    • mr81
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 300
      • PK-seutu

      Kova hinta kyl autossa, jossa nahat ja vanteet business varustelun lisäksi.
      E65 730d '08 Monaco blue
      Ex: E60 523iA '08

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 761
        • Kerava

        Varusteethan on ihan ok, sporttipenkit, nahkaa ja väri ok, tutkat, suksiluukku. (=aika harvassa muuten on) Ainoa miinus on 2,0. Mutta noihan on makuasioita.
        Jos vaihdokista saa jees hyvityksen, niin mikä ettei.
        Kallis? Käärinliinoissa ei ole taskuja.
        Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • JJtalo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 350
          • Kokkola

          kyllä nuo kutosetki maantiellä menee aika höyryillä kun kaikki on kunnossa (nyt talvirajotuksilla 5,1 kun käytiin jkl:ssä), mutta toki 2 litranen on varmaan vielä pihimpi.
          Aika paljon noita 2 litrasia on tuolla tien päällä, suhteutettuna aika harva joutunut painiin jakopääongelmien kanssa, tai sitten ne ovat vasta edessäpäin...

          Comment

          • m1g3
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 66
            • Tampere

            Pitäisi nyt sitten vaihteeksi e61 bemua laitella. Edellinen e46 oli sellainen murheenkryyni että ajattelin jo olla kyseiseen merkkiin olla koskematta Toki aikaisemmat bemarikokemukset ovat todella hyviä. Olen miettinyt 2007 vuoden 525d tai 530xd hommailla. Kilometrit noin 200tkm.

            Minkälaiset ylläpitokustannukset ovat suurinpiirtein?
            Eikös 2007 tullut tuo facelift?
            Entä nuo kolmilitraiset kiisselit, ovatko varmatoimisia? Jakopää ketjulla? Aiheuttaako neliveto päänvaivaa? Ennenkaikkea pieni kulutus suhteessa tehoon kyseisillä moottoreilla miellyttää.
            Ovatko automaatit luotettavia?
            Tuontiautojahan nuo taitavat pitkälti olla. Aiheuttaako toimenpiteitä?
            Volvo V40 2.0T -04

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              Originally posted by m1g3 View Post
              Pitäisi nyt sitten vaihteeksi e61 bemua laitella. Edellinen e46 oli sellainen murheenkryyni että ajattelin jo olla kyseiseen merkkiin olla koskematta Toki aikaisemmat bemarikokemukset ovat todella hyviä. Olen miettinyt 2007 vuoden 525d tai 530xd hommailla. Kilometrit noin 200tkm.

              Minkälaiset ylläpitokustannukset ovat suurinpiirtein?
              Eikös 2007 tullut tuo facelift?
              Entä nuo kolmilitraiset kiisselit, ovatko varmatoimisia? Jakopää ketjulla? Aiheuttaako neliveto päänvaivaa? Ennenkaikkea pieni kulutus suhteessa tehoon kyseisillä moottoreilla miellyttää.
              Ovatko automaatit luotettavia?
              Tuontiautojahan nuo taitavat pitkälti olla. Aiheuttaako toimenpiteitä?
              Ota yhteytta nimimerkki MajorDrake:en. Ite sain ainakin hänen kautta hyvän laitteen, toki E60:sen, mutta kumminkin. Hän osaa muutenkin vastata moniin kysymyksiin liittyen E6x koriin.
              F01 730d -13

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by m1g3 View Post
                Pitäisi nyt sitten vaihteeksi e61 bemua laitella. Edellinen e46 oli sellainen murheenkryyni että ajattelin jo olla kyseiseen merkkiin olla koskematta Toki aikaisemmat bemarikokemukset ovat todella hyviä. Olen miettinyt 2007 vuoden 525d tai 530xd hommailla. Kilometrit noin 200tkm.

                Minkälaiset ylläpitokustannukset ovat suurinpiirtein?
                Eikös 2007 tullut tuo facelift?
                Entä nuo kolmilitraiset kiisselit, ovatko varmatoimisia? Jakopää ketjulla? Aiheuttaako neliveto päänvaivaa? Ennenkaikkea pieni kulutus suhteessa tehoon kyseisillä moottoreilla miellyttää.
                Ovatko automaatit luotettavia?
                Tuontiautojahan nuo taitavat pitkälti olla. Aiheuttaako toimenpiteitä?
                Jep 07 syyskuu ? tuli faceliftit

                Hyviä autoja ovat,nyt reilut 180 tkm ajettu kahdella eri E61:llä.

                Tyyppiviat : Termarit,startti 530d,farkussa luukun johtosarjat,antennivahvistin,hehkut..

                Jakopää ketjulla,läpät pois ja huollot ajallaan niin noilla kyllä ajaa

                Laatikko kestää,myös ohjelmoituna..
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by veku View Post
                  Jep 07 syyskuu ? tuli faceliftit

                  Hyviä autoja ovat,nyt reilut 180 tkm ajettu kahdella eri E61:llä.

                  Tyyppiviat : Termarit,startti 530d,farkussa luukun johtosarjat,antennivahvistin,hehkut..

                  Jakopää ketjulla,läpät pois ja huollot ajallaan niin noilla kyllä ajaa

                  Laatikko kestää,myös ohjelmoituna..
                  No, 3/2007 tuli facelift ja onpa mulla ollut 23.2.2007 valmistettu LCI malli, CU58062...
                  Last edited by MajorDrake; 20-11-2013, 09:52.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3399
                    • Tre

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Mitkä kalleimmat rempat?
                    Laatikko vasta kunnostettu?

                    Hyvällä tuurilla selviää vielä pitkään ilman isompia ongemia,
                    mutta kyllä noin paljon ajettuun voi joutua tekemään aika paljon remonttia seuraavan 100 tkm aikana...
                    Onko tuo 400-500tkm välin ongelmat sillä tavalla "faktaa", että siitä voisi kääntäen päätellä jotta esim. väli 280-380 tkm olisi paljonkin huolettomampi?
                    Kunhan pähkäilen itselleni, että onko pikkaisen vajaa 300tkm ajettu e61 hyvä ostos
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      Makuasiota mutta itse en 300tkm ajettua autoa ottaisi kun japsina. E60 sarja on jo niin paljon täynnä elektroniikkaa että porsii jo ajan kanssa... Tietty jos se on 2010 mallin 300tkm ajettu taksi niin sit voipi tovin kestääki koska on jo varmaan lootaki jo vaihdettu.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Mikiis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 906
                        • Oulu

                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Makuasiota mutta itse en 300tkm ajettua autoa ottaisi kun japsina. E60 sarja on jo niin paljon täynnä elektroniikkaa että porsii jo ajan kanssa... Tietty jos se on 2010 mallin 300tkm ajettu taksi niin sit voipi tovin kestääki koska on jo varmaan lootaki jo vaihdettu.
                        Höpö höpö, vasta sisäänajettuja. Ja on ollu monta ei-japsia nuilla kilsoilla. Nykyisellä 300tkm meni vasta rikki, ja nyt vasta alettu ottaan tehoja irti

                        Onhan toki Ceerayllä tosi puheessa asiaakin, mutta taitaa olla Ceerayllä, ollut niin paljon omassa murheita, että kääntynyt negatiiviseksi ajatusmaailma

                        Vai muistanko väärin, että haaveilet natsipakastimen sisarmallista?
                        F11 530d -11
                        E91 -06 320d
                        x2 Tuikut
                        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          Onhan noita vikoja ollut kaikissa mun bemuissa ihan riittämiin.. silti tässä f25 kaavailen

                          Tai 530xda f11 kaikilla mausteilla.. hankala tulla toimeen ilman hudia kun jo yli 5v ajanut sellaisen kanssa.
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by Ceeray View Post

                            Tai 530xda f11 kaikilla mausteilla.. hankala tulla toimeen ilman hudia kun jo yli 5v ajanut sellaisen kanssa.
                            Toimis täälläkin
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              Itsellä nyt 190 t k ajettu E61 530dA ja hyvin pienillä vioilla menty. Parina päivänä ollut ajossa 2006 535d 330 tkm ajettu, ja en oikein keksi miten se olisi yhtään huonompi. Siisti sisältä, hyvä ajaa ja kaikki toimii eikä kolise tms mistään. Tämä liittyy pohdintaan laittaisiko oman lähes täyteen ladatun auton nyt myyntiin, kun kilometrit on sopivalla lukemalla vai ajaisiko vielä seuraavat 150 tkm :think
                              Nimittäin hyvät E60/61:t maksaa tällä hetkellä Saksassa ihan älyttömiä, jos siis haluaa erittäin hyvillä varusteilla.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • GuGi_
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 700
                                • Vantaa city

                                Itsekkin tässä pähkäilly että alkaako olla metrit sitä luokkaa että laittaa vaihtoon. Mutta sitten kun on tarkemmin ajatellu ni ei oikeen tiiä kumminko ois parempi. Itellä on täysin toimiva kampe melkein kaikilla tarpeellisilla ja tarpeettomilla varusteilla. Ja hyvin pitkälti omasta toimesta kaikki mallille tyypilliset vikapaikat käyty läpi. Ni en oikeen tiiä onko järkee laittaa uutta tilalle missä alkais sama rumba ku tän kanssa on käyty. Uus tulis kuitenkin olemaan 61 korinen saman valmistajan tekele. Toki F11:kin kelpais, mut meikäläisen pinkka ei sitä tällä hetkellä kestä. Koska sen pitäs olla vähintään 30d ja varusteet vähintään samaa tasoa kun tänhetkinen kulkine tarjoo. Toki mun toukalla alkaa olla ikää jo kohta arvostettavan konjakin verran, mutta on se vaan perkeleen hyvä auto vielä. Ja oikein hoidettuna ja huollettuna se kestää vielä kauan. Mittarissa tais tänään olla jotain 252K eikä näy tai tunnu kyllä siltä. On tullu koitettua 100K vähemmän ajtteua ja puolet nuorempaa vastaavaa josta sai aivan pommin fiiliksen.
                                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                                F11 525d -11
                                E60 M5 -05
                                E12 530i -75
                                E32 730i - 91
                                Chevy Silverado 3500 -93
                                R33 Skyline GTS-T -93

                                Comment

                                Working...
                                X