memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • molotow
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 450
    • pohjanlahden rannoilla

    mites on noitten imusarjan läppien kans 525da ensirek.09/2007 onko siellä läpät jotka pitää poistaa vai ei?
    sigpic
    F11 520d 2014

    Comment

    • nachi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 378

      Originally posted by Attekun View Post

      Omaa tarvettani olen tässä vähän vielä tarkentanut. Työmatka-ajoa tulee nykyisestä asuinpaikasta 30tkm vuodessa, plus muut ajot päälle. Budjetin ollessa tiukka, mietin sellaistakin vaihtoehtoa, että ottaisin halvemmalla enemmän ajetun (250tkm+), koska silloin minun ajomäärällä arvonlasku olisi huomattavasti pienempi kuin esimerkiksi jos autolla olisi kilometrejä alle 200tkm. Mutta kysymys kuuluukin, että kestääkö nuo 300tkm tai päälle ajetut enää? Joutuu hintaerotuksen jo laittamaan sitten uusiin osiin? Kovasti ainakin esimerkiksi nettiautossa noita reippaammin ajettuja mainostetaan, että kilsat näkyy vain mittarissa. Tiedä sitten.
      E60/61 jos ostat tuosta budjettiluokasta noin 10-13k (530d käteisellä) pintaan Suomesta, niin saat perusvarusteilla tai tuurilla erittäin hyvilläkin varusteilla olevan käyttiksen. Näihin hieman enemmän ajettuihin on todennäköisesti laitettu jo ainakin:

      -Alustanosat
      -Pumppu/suuttmet
      -Läpät poistettu
      -Useat tyyppiviat korjattu
      -Automaatti korjattu

      Tätä jos pidät esimerkiksi vain 1-3 vuotta, niin myydessä saat edelleen sen samat 10-13k, joten arvonlasku on olematon, jos viitsit panostaa ilmoitukseen myydessä niin kenties jopa voitollinen.

      Kaupanpäälle ulkonäöllisestikään kun se halvempi ei hoidettuna näytä sen huonommalta kuin se 20-30k -yksilökään
      Last edited by nachi; 07-03-2014, 21:32.

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        Mitähän pumppua ja suuttimia tarkoitat? Kyllä nuo on aivan yksittäistapauksia ettei voi yleistää että paljon ajettuihin autoihin pitää laittaa (jos siis tarkoitit korkeapainepumppua ja moottorin suuttimia). Ja samaten automaatin korjaus, montako 6-vaihteista zf:ää on hajonnut aivan oikeasti? Turbiineja on kyllä vaihdeltu nykimisen vuoksi mutta turhaan. Turbiinin lukkokytkimen saa alkupään autoihin vaihtaa jos siltä tuntuu mutta mitään automaatin täyskunnostuksia ei kyllä tarvitse näihin tehdä. Kyllä täytyy sanoa että on ostajan markkinat nyt jos suomesta aikoo käteisellä hakea paljon ajetun e60 korisen 6-sylinterisen dieselin. Omaani olen kaupitellut nyt 10ke hinnalla jo pitkän aikaa, hiljaista tuntuu olevan.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • krimmu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 102
          • Turku

          Terve,

          nyt tarttis jostain löytää e61 530d tai 535d, mieluiten M-sport ja hyvillä varusteilla. Voi olla että saksanhakuhommiksi menee, mutta katsotaan nyt kuitenkin jos nettiautosta tai muualta löytyisi hyvä. Muutama ihan asiallinen tuolla näyttää olevan myynnissä, onko kellään kokemuksia näistä autoista?





          Comment

          • sfifg
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 154
            • E-P

            Ihan oikeasti jos budjetti on jo ostettaessa tiukka niin E6x dieselinä kannattaa unohtaa ja ostaa mieluumin vaikka e39.

            Jos ajelee +30tkm/vuosi niin ylläpitokulut ovat tuhansia, ei suinkaan satasia.
            Last edited by sfifg; 19-01-2015, 19:11.

            Comment

            • jeppe56
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 65
              • Keminmaa

              Originally posted by molotow View Post
              mites on noitten imusarjan läppien kans 525da ensirek.09/2007 onko siellä läpät jotka pitää poistaa vai ei?
              Ei ole enään läppiä tuossa, 03/2007 kun tuli tuo lci, niin niissä ei läppiä ole.
              ( Koskee siis tuota 525da mallia)

              Comment

              • rakkuj
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 306
                • Turun seutu

                Originally posted by krimmu View Post
                Terve,

                nyt tarttis jostain löytää e61 530d tai 535d, mieluiten M-sport ja hyvillä varusteilla. Voi olla että saksanhakuhommiksi menee, mutta katsotaan nyt kuitenkin jos nettiautosta tai muualta löytyisi hyvä. Muutama ihan asiallinen tuolla näyttää olevan myynnissä, onko kellään kokemuksia näistä autoista?





                http://www.nettiauto.com/bmw/530/6113739
                Onkos tuo eka noista ehdokeista nimimerkin "K70" entinen pirssi?
                G31 520xd
                F39

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17577
                  • Turku

                  Originally posted by rakkuj View Post
                  Onkos tuo eka noista ehdokeista nimimerkin "K70" entinen pirssi?
                  On, eli se ei varmaankaan ainakaan huono yksilö ole. Showroomhan siitä löytyy.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • krimmu
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 102
                    • Turku

                    Kiitos tiedosta, lueskelin läpi kaiken mitä K70 oli autosta kirjoitellut vuosien saatossa. Taatusti on hyvänä pidetty yksilö kyseessä. Tiedä sitten millaista runtua auto on saanut n. vuoden aikana tämän uuden omistajan toimesta

                    Olis kyllä siisti peli...

                    Comment

                    • Attekun
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1407
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by joko View Post
                      Kyllä täytyy sanoa että on ostajan markkinat nyt jos suomesta aikoo käteisellä hakea paljon ajetun e60 korisen 6-sylinterisen dieselin. Omaani olen kaupitellut nyt 10ke hinnalla jo pitkän aikaa, hiljaista tuntuu olevan.
                      Mulla on nettiautossa hakuvahti, mutta heitätkö linkkiä sun pirssiin? Voisin tarkastella hieman.
                      Toyota Alphard MS
                      Peugeot e-2008
                      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                      Comment

                      • Attekun
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1407
                        • Saarijärvi



                        Ja hinta se vaan tippuu suomen halvimmassa E61 dieselissä. Myyjältä kysäisin maililla tehtyjä korjauksia niin tällaisia vastaili:

                        Auto on ollut minulla helmikkusta 2010 jolloin siinä oli mittarissa 200 tkm
                        Edellinen omista oli vaihtanut juuri peräänja laatikkoon öljyt ja vaihtanut perän tasonsäädön kompuran.

                        Itse olen autoa huoltanut.
                        Normihuollot 30 tkm välein huolto ohjelman mukaisesti.
                        Lisäksi etupyörän laakerit 270tkm.
                        Matkustajan puolen penkin airbag tunnistinmatto 220 tkm
                        Lämppärinmoottori + vastus 290 tkm
                        Hehkut + ohjainyksikkö 250 tkm ja läppien poisto
                        Kampiakselin värinän vaimennin 320 tkm
                        Siirtopumpun vaihto 300 tkm
                        Uusi pakosarja 420 tkm
                        Dpf poisto 350 tkm
                        Maf antureita ainakin 3 kpl
                        Kaikki termarit 3kpl 320 tkm
                        Takaluukun johtojen korjaus 390 tkm
                        Bluetooth yksikkö 390 tkm
                        Xsenonin sytytin vaihtdettu 370 tkm. Lampunkorkeussäädön yksikkö vielä pimeänä vas.etu.
                        Jarrulevyt ja palat vaihdettu 350 tkm
                        Akku vaihdettu 400 tkm.


                        Mitä huomioita tuosta nousee asiantuntijoilla mieleen?
                        Toyota Alphard MS
                        Peugeot e-2008
                        ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                        Comment

                        • mize
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 184
                          • siuntio

                          Käyttis ois tarkoitus ostaa nyt ja joku 12-14k budjetilla jotenka luultavasti se tulee sitten olemaan e60/61 mitä noissa kannattaa erityisesti huomioida :think ja mikähän mahtaisi olla paras ratkaisu moottorin/vaihteiston suhteen sekalaiseen ajoon? Dieseliä olen kyllä miettinyt mutta ei kai se bensa koneellinenkaan täysin pois suljettu vaihto ehto olisi vaiko? Henkilökohtaisesti pidän manuaalia mukavempana ja varmempana mutta nekin tuntuu aika harvassa olevan? Ja toki jos jollain täällä sattuu tuohon hinta luokkaan osuva olemaan myynnissä niin tarjotkaa ihmeessä

                          ps. tähän mennessä ajellut vain 90 vuoden alle olevia kotteroita niin tuskin tulee huomattua koeajaessa tuommosta uudempaa yhtään mitään vikoja
                          NYT:
                          e36 ///M3 evo 4d , e91 325d
                          EX:
                          e36 325i e36 318iS, e34 525tds, e36 320i, e30 318i, e34 520i, e32 730iA, e36 316i, e34 525i, e60 530dA, e34 525i, e32 730i, e32 750iAL, e30 323i cabriolet, e30 320i, e34 520i touring, e21 320i, e34 525TDi touring, e30 318iS, e24 628CSia, e36 325i 4d, e34 525tic, e30 316, e34 525i

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            Originally posted by Attekun View Post
                            http://www.nettiauto.com/bmw/525/6203247

                            Mitä huomioita tuosta nousee asiantuntijoilla mieleen?
                            Alustan kunto ainakin on mysteeri vielä.
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                              Alustan kunto ainakin on mysteeri vielä.
                              CCC voi myös alkaa oireillla. Tai, no, olisi kyllä jo noilla kiometreillä pitänyt. Eli joko on jo vaihdettu tai sitten se ei hajoakaan.
                              OT: kuinkahan monessa noissa MASK/CCC tapauksissa vika itse asiassa on MULF eikä nuo em yksiköt?

                              Turbo kunto kannattaa myös tarkistaa.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by jaki View Post
                                CCC voi myös alkaa oireillla. Tai, no, olisi kyllä jo noilla kiometreillä pitänyt. Eli joko on jo vaihdettu tai sitten se ei hajoakaan.
                                OT: kuinkahan monessa noissa MASK/CCC tapauksissa vika itse asiassa on MULF eikä nuo em yksiköt?
                                Tiedä häntä. Mites LCI CCC, olikos tässäkin vielä erillinen MULF tms.?
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X