Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timelord
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 504
    • Loimaa

    Originally posted by Makro86 View Post
    Noniin, kiitos kunnollisesta linkistä, nyt toimii Elikkäst mites sitä sit ite sais noin edullisesti moisen pelin tai edes jonkun verran alle 20teuron? Hhhmm... Pitäisi vaan uusi käytetty kulkine ostaa täsä öbäyt 1kk kuluessa ja mielellään tietysti baijerilainen sen pitäisi olla, sen verran positiivisesti vakuutti tuo e39 =)

    www.mobile.de www.autoscout24.de noin niinkun aluksi, jos saksanmaalta haluaa ehtiä. Tai ruotsista www.blocket.se

    Noihin hintoihin sit ~2000e hakukuluihin ja toiset ~1500 mahdollisiin rengas/ lohkiskuluihin. Verojen määrä löytyy tullin sivuilta.

    Sigun peli maksoi ruotsista reilun kympin, siihen pari tonnia hakuihin (tuotatin siis) ja vuoden sisällä 1500e renkaisiin joista talvipyörät realisoituivat silloin heti. Toki renkaat menee suomiautoistakin mutta kokonaisuutena sigun auto tuli ihan suomihintoihin. Suomesta ei vaan löytynyt alle 20KE maksavaa satkun ajettua M54B30:ä hyvillä varusteilla pari vuotta aikaa...

    Ja onhan tuosta tullilla sisässä reilu tonni...
    Last edited by Timelord; 21-09-2015, 17:21. Reason: kirotushärö
    W201 2,5D
    W123 280ce
    E21 316
    ex-E60 530ia
    ex-E53 4,4i
    ex-E39 523i
    ex-E34 520ia
    ex-E21 318i

    Comment

    • Makro86
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 146
      • Eurajoki

      Joo ulkomailta varmaan edullisesti saisi. Löyty tämmöinen nettiauton saloista:
      http://www.nettiauto.com/bmw/530/7538826
      Mitäs mieltä arvon raati on tästä? Ei mielestäni hullumpi vaihtoehto, m sport kun ei ole itelleni se must juttu. Hieman vaan mietityttää että miten on kone hajonnut jo 60tkm kohdalla?? O_o
      Ilmeisesti silti oikein soiva peli kyseessä kuitenkin

      Tosiaan olen tullut tulokseen että tyyppi olisi e61 ja malli 530i eli benziini
      **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

      Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
      Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
      Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
      Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

      Comment

      • protoni
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2008
        • 1365
        • Tampere

        Itselle ainakin nuo lättäpenkit saa aikaan niin isoja kylmiä väreitä, että jäisi ostamatta. Toisaalta itselle se m-sporttikin on must, joten makuasioitahan nämä ovat.

        Toisekseen mietityttää tuon ikäinen auto ilmeisesti ilman minkäänlaista moottorin lämmitintä? Kuinka monta Suomen talvea lienee nähnyt? Eikös VTT:n testin mukaan yksi kylmästartti rasittanut moottoria noin tuhannen ajokilometrin verran? Kuinka paljon sitten tämmösille kukin haluaa laskea painoarvoa. Joka tapauksessa jokin lämmitin tuohon varmaan kannattaisi investoida.

        Comment

        • Makro86
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 146
          • Eurajoki

          Originally posted by protoni View Post
          Itselle ainakin nuo lättäpenkit saa aikaan niin isoja kylmiä väreitä, että jäisi ostamatta. Toisaalta itselle se m-sporttikin on must, joten makuasioitahan nämä ovat.

          Toisekseen mietityttää tuon ikäinen auto ilmeisesti ilman minkäänlaista moottorin lämmitintä? Kuinka monta Suomen talvea lienee nähnyt? Eikös VTT:n testin mukaan yksi kylmästartti rasittanut moottoria noin tuhannen ajokilometrin verran? Kuinka paljon sitten tämmösille kukin haluaa laskea painoarvoa. Joka tapauksessa jokin lämmitin tuohon varmaan kannattaisi investoida.

          No tommoset penkit oli e39:kin ja ihan mukavat ne oli. Tietysti jotkut comfortit olis varmaan makeemmat mut ei sen niin väliä niin kun ei m sportillakaan.

          Toi on kuulemma tänä kesänä vasta haettu saksaksta eli ei vielä yhtään talvea. Totta on et joku lämppäri siihe pitäisi hommata Onkos jollain ideaa miten voi olla mahdollista että 530i kone sanoo itsensä irti n 60tkm kohdalla?? Olisko saanu tuskaa sen verran vai jätetty öljyt vaihtamatta yms??
          **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

          Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
          Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
          Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
          Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5018
            • Paimio

            Originally posted by protoni View Post
            Toisekseen mietityttää tuon ikäinen auto ilmeisesti ilman minkäänlaista moottorin lämmitintä? Kuinka monta Suomen talvea lienee nähnyt? Eikös VTT:n testin mukaan yksi kylmästartti rasittanut moottoria noin tuhannen ajokilometrin verran? Kuinka paljon sitten tämmösille kukin haluaa laskea painoarvoa. Joka tapauksessa jokin lämmitin tuohon varmaan kannattaisi investoida.
            No höpöhöpö juttuja tuommoiset on. 1000km ajoa...

            Itsellä ei lämppärillistä autoa ole ollut sitten vuoden 2002 ja ihan hyvin on pärjätty. Mukavuusvaruste se on eipä juuri muuta. Nykyajan autot lähtee käyntiin ihan yhtälailla kylmällä kuin lämmitetylläkin koneella...ainoa ero on että kabiiniin tulee hieman nopeammin lämmintä jos lämppäri on...mutta penkinlämmittimillähän tuo korvataan.

            Niin ja vanhoina aikoina jolloin nämä lämmittimet olivat aitoja LOHKO-lämmittimiä saattoi niistä moottorillekin jotain hyötyä olla, mutta nykyajan letkulämmittimet ja säteilylämmittimet on moottorin suhteen täysin toisarvoisia.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17526
              • Turku

              Originally posted by protoni View Post
              Itselle ainakin nuo lättäpenkit saa aikaan niin isoja kylmiä väreitä, että jäisi ostamatta. Toisaalta itselle se m-sporttikin on must, joten makuasioitahan nämä ovat.
              Sama juttu, mutta tuossa on lisäksi manuaali-ilmastointikin.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • ohhoh
                Bimmer Rookie
                • Aug 2014
                • 191
                • .

                Originally posted by Laku View Post
                Sama juttu, mutta tuossa on lisäksi manuaali-ilmastointikin.
                Eikös niissa kaikissa automaattinen ole, laajennettu on asia erikseen mitä tuossa ei ole.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5018
                  • Paimio

                  Originally posted by ohhoh View Post
                  Eikös niissa kaikissa automaattinen ole, laajennettu on asia erikseen mitä tuossa ei ole.
                  Ei kyllä tuo on manuaalisella...tunnistaa erilaisista nupikoista!

                  Täytyy kyllä sanoa että tämä on varmaan ensimmäinen LCI-yksilö minkä olen nähnyt ilman automaatti-ilmastointia. Tuosta varmaan joutunut maksamaan extraa!
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • protoni
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2008
                    • 1365
                    • Tampere

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    No höpöhöpö juttuja tuommoiset on. 1000km ajoa...

                    Itsellä ei lämppärillistä autoa ole ollut sitten vuoden 2002 ja ihan hyvin on pärjätty. Mukavuusvaruste se on eipä juuri muuta. Nykyajan autot lähtee käyntiin ihan yhtälailla kylmällä kuin lämmitetylläkin koneella...ainoa ero on että kabiiniin tulee hieman nopeammin lämmintä jos lämppäri on...mutta penkinlämmittimillähän tuo korvataan.

                    Niin ja vanhoina aikoina jolloin nämä lämmittimet olivat aitoja LOHKO-lämmittimiä saattoi niistä moottorillekin jotain hyötyä olla, mutta nykyajan letkulämmittimet ja säteilylämmittimet on moottorin suhteen täysin toisarvoisia.
                    Eipä siinä taidettu mitään käynnistyvyyttä mitata, vaan moottorin kulumista. Ja ei se näköjään ollutkaan 1000km vaan 600km. Kuitenkin ihan merkittävä lukema. Ja vaikka tuo nyt ei välttämättä 1:1 toteudu käytännössä, niin ei tuo kuitenkaan pelkkää mutuakaan ole. Olettaisin ainakin että VTT on asian suhteen tehnyt jotain mittauksiakin.

                    Omassa menopelissä säteilylämppäri lämmittää kovillakin pakkasilla öljyn plussan puolelle salavalikon perusteella. Tuo on ainakin itselle tärkeämpää kuin lohkon tai sisätilan lämpiäminen, koska kulumisen kannalta öljyn voiteluominaisuudet lienee ne tärkeimmät. Toisaalta taas itsellä autot vaihtuu vuoden - kahden välein max, joten varmasti käytännössä on ihan sama käyttääkö lämmitintä vai ei.

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Ei kyllä tuo on manuaalisella...tunnistaa erilaisista nupikoista!

                      Täytyy kyllä sanoa että tämä on varmaan ensimmäinen LCI-yksilö minkä olen nähnyt ilman automaatti-ilmastointia. Tuosta varmaan joutunut maksamaan extraa!
                      Kyllä kai tuo on automaatti-ilmastointi? Ei vaan ole se laajennettu. Ainakin itselläni on tuollainen ja siinä AUTO nappi, käsinvaan sitten säädellään lämpötila oikeasta namiskasta.

                      Tähän malliin: http://i260.photobucket.com/albums/i...m/DSCF9126.jpg
                      Last edited by rizzo; 24-09-2015, 13:16.

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        Kaikissa BMW e60 autoissa on automaatti-ilmastointi. Niitä on kahta tyyppiä. Laajennettu, eli se missä on lämpötilansäädöt kummallekin etumatkustajalle ja se perus, jossa vain yksi lämpötilansäätö.
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Makro86
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 146
                          • Eurajoki

                          Originally posted by Fabsu View Post
                          Kaikissa BMW e60 autoissa on automaatti-ilmastointi. Niitä on kahta tyyppiä. Laajennettu, eli se missä on lämpötilansäädöt kummallekin etumatkustajalle ja se perus, jossa vain yksi lämpötilansäätö.
                          Noo yhtä kaikki tuon kanssa vaikka olisi manuaalinen ollut. Pääasia on mun mielestä että ilmastointi löytyy ja vieläpä TOIMII Saas nähdä millanen peli se sitten on kun käyn melko varmasti huomenna sitä kokeilemassa. Onko jotain mitä kannattaisi laittaa erityisemmälle merkille, automaattilaatikon toiminta??
                          **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                          Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                          Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                          Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                          Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5018
                            • Paimio

                            No niin ja taas sitä oppii uutta!

                            Täytyy kyllä todeta että en ole tuon näköisiä namiskoita ennen E60 nähnyt ja siksi veikkasin että manuaalinen ilmastointi saattaisi olla, mutta että näitäkin on sitten ollut vain yhdellä lämpötilansäädöllä...
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 446
                              • E-pohjanmaa

                              Originally posted by Makro86 View Post
                              Joo ulkomailta varmaan edullisesti saisi. Löyty tämmöinen nettiauton saloista:

                              Mitäs mieltä arvon raati on tästä? Ei mielestäni hullumpi vaihtoehto, m sport kun ei ole itelleni se must juttu. Hieman vaan mietityttää että miten on kone hajonnut jo 60tkm kohdalla?? O_o
                              Ilmeisesti silti oikein soiva peli kyseessä kuitenkin

                              Tosiaan olen tullut tulokseen että tyyppi olisi e61 ja malli 530i eli benziini
                              Kannattaa kysellä onko suuttimet ja korkeapainepumppu vaihdettu.
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              • Makro86
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 146
                                • Eurajoki

                                Originally posted by Maili View Post
                                Kannattaa kysellä onko suuttimet ja korkeapainepumppu vaihdettu.
                                Ainakin takaisinkutsu on suoritettu mutta korkeapainepumpusta en tiedä. Mihis se liittyy, siis johonkin tyyppivikaan jne?
                                Onkos muuten noita poppeja sitten helpompi myöhemmin vaihtaa parempiin vai millais nekin nyt näissä meni: perus, hifi ja logic 7 vai?
                                **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                                Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                                Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                                Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                                Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎