Itse tullut loggailtua noita arvoja ja pyysin hatemi:lta Audin arvoja vertailuks, vaikkei nyt täysin vertailukelposia olekaan, mutta arvot ovat hyvin lähellä toisiaan. Audissa selkeästi noin 3300rpm:n jälkeen noin 100mg/isku enemmän ilmaa loppuun asti kuin mulla. Ahtoja mulla on väh 1,7 baria. Varsinainen kysymys kuulukin, että onko mulla mahdollisesti nyt niin, että maf:n mittauskyky on jo hiipunut, koska savua ei tule vaikka lambda on tyrkätty jo 0,95 softaan. Laskennallisesti ilmamäärästä ja syöttömäärästä lambda on tuo mitä softaan on laitettu (ei savua) ja logattu eli mitattu lambda on aina vähintään 0,1-0,13 enemmän. Tästä pähkäilemällä haiskahtaa, että koneeseen menee enemmän ilmaa kuin mitä maf mittaa. Kuulostaako järkeenkäyvältä? Ja uutta maffia koneeseen?
mulla nyt loggauksen mukaan 690nm @2500 ja vännöistä laskettuna (2*3,14*vääntö*rpm/s) 315 hv @ 3300, huipputeho liian alhaalla.
ja siis auto 530d e60
mulla nyt loggauksen mukaan 690nm @2500 ja vännöistä laskettuna (2*3,14*vääntö*rpm/s) 315 hv @ 3300, huipputeho liian alhaalla.
ja siis auto 530d e60
Comment