Ainoa,mikä enää harmittaa, on ihan liian korkeille kierroksille menevä vaihto kaasupohjassa, laatikko pitäis saada pyytämään uutta vaihdetta viimeistään neljässä tonnissa, olipa tilanne mikä tahansa, suorituskyvyn kannalta paras paikka varmaan olisi noin 3500 kohdalla, silloin seuraavan vaihteen veto alkaisi moottorinkin kannalta parhaalta kohden, eli kahden tonnin päältä.
Tähän nyt ratkaisua varmaan pitää odotella jonkin aikaa.
Saman huomioinut vakiossa 525d:ssä. Ohituksia (jos ripeästi haluaa suoriutua) ei kannata D:llä tai Sport+ modella suorittaa, molemmat huudattaa konetta täysin tarpeettoman korkeille rpm:lle, ~4500. Kiihtyvyys on jo persdynolla huomattavasti ripeämpää kun valitsee manuaalisesti vaihteen jolla kiihdytyksen lähtötilanteessa kierrokset asettuvat 2000-2500 välille, tästä vedätys (ei kickdownille) ~4000-4100 tasolle jossa isompi pykälä pesään. Yli 4100rpm huomaa Sport+:lla selvän nyykähdyksen ennen vaihteen vaihtumista 4500rpm kohdalla, aurinkokellolla mitattuna jokaisen 4100-4500 välillä menetetään 0,1-0,3sek kiihtyvyydestä.
.
No, tähän minulla on sellainen vähän "halpa" ratkaisu, jonka toimivuutta olen nyt aamupäivän testaillut ja toimivaksi havainnut.
Se ei ratkaise millään muotoa "oikealla tavalla" asiaa, mutta auttaa kiertämään ongelman.
Ihan kaasupohjassa, kikdauni pohjaan painettuna, vaihtohetkelle on varmaan vaan yksi "kova" kriteeri, kierrosluku. Sitä en tiedä, mihin se on poltettu, moottorin ecuun vai vaihteiston.
Kaikilla muilla kaasupolkimen asennoilla voin "pakottaa" vaihdon max kierrokset, mihin halutaan.
Tämä meinaa siis myös kaasupolkimen asentoa : kikdaunia vasten.
Tällöin kuitenkin poljin jo pyytää 100%,n suorituskykyä.
No, laitoin nastan kaasupolkimen alle, juuri sellaisen, että poljin painuu pohjaan, muttei vielä naksauta kikdaunin relettä.
Testerillä vielä varmistin, että täyttä kaasua pyytää ja ohjelmasta max vaihtokierrosluku alle neljään tonnin.
Ja kas kummaa - toimii ja vaihto on parempi ja nopeampi ja seuraava vaihde tulee peliin jo selvästi alle kolmesta tonnista.
Kerrankin joku "oma patentti" toimii.
No, tämä ei nyt varsinaisesti ole mikään ratkaisu ongelmaan, se vaan kiertää sitä.
Kiiissvesala vois varmaan tietääkkin saisko sen kikdaunin testerillä ihan poikkeen, mersussa sen merkkitesterillä saa.
Sinänsä turhakin näissä, tiputtaa aina kaksi pykälää alemma ja kohta huomaa että on liikaa kierroksia ja vaihtaa isompaa ja vasta sitten mennään, turha kapistus.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No, tähän minulla on sellainen vähän "halpa" ratkaisu, jonka toimivuutta olen nyt aamupäivän testaillut ja toimivaksi havainnut.
Se ei ratkaise millään muotoa "oikealla tavalla" asiaa, mutta auttaa kiertämään ongelman.
Ihan kaasupohjassa, kikdauni pohjaan painettuna, vaihtohetkelle on varmaan vaan yksi "kova" kriteeri, kierrosluku. Sitä en tiedä, mihin se on poltettu, moottorin ecuun vai vaihteiston.
Kaikilla muilla kaasupolkimen asennoilla voin "pakottaa" vaihdon max kierrokset, mihin halutaan.
Tämä meinaa siis myös kaasupolkimen asentoa : kikdaunia vasten.
Tällöin kuitenkin poljin jo pyytää 100%,n suorituskykyä.
No, laitoin nastan kaasupolkimen alle, juuri sellaisen, että poljin painuu pohjaan, muttei vielä naksauta kikdaunin relettä.
Testerillä vielä varmistin, että täyttä kaasua pyytää ja ohjelmasta max vaihtokierrosluku alle neljään tonnin.
Ja kas kummaa - toimii ja vaihto on parempi ja nopeampi ja seuraava vaihde tulee peliin jo selvästi alle kolmesta tonnista.
Kerrankin joku "oma patentti" toimii.
No, tämä ei nyt varsinaisesti ole mikään ratkaisu ongelmaan, se vaan kiertää sitä.
Kiiissvesala vois varmaan tietääkkin saisko sen kikdaunin testerillä ihan poikkeen, mersussa sen merkkitesterillä saa.
Sinänsä turhakin näissä, tiputtaa aina kaksi pykälää alemma ja kohta huomaa että on liikaa kierroksia ja vaihtaa isompaa ja vasta sitten mennään, turha kapistus.
Hatun nosto tälle keksinnölle. Yksinkertainen yleensä toimii. Paras osa on pois jätetty osa.
Minäpäs selvitän saako kickdownin kohtuudella naplattua pois pelistä. sen verran tuossa pikaseen moottorin ohjainten koodaus filuja selailin että ainaki niisä jotaki väännön rajotukseen liittyvää lymyää. oma värkki vaan X3 niin hankala toimia koekaniinina tälle e6x sarjalle.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Minäpäs selvitän saako kickdownin kohtuudella naplattua pois pelistä. sen verran tuossa pikaseen moottorin ohjainten koodaus filuja selailin että ainaki niisä jotaki väännön rajotukseen liittyvää lymyää. oma värkki vaan X3 niin hankala toimia koekaniinina tälle e6x sarjalle.
Sinänsä turhakin näissä, tiputtaa aina kaksi pykälää alemma ja kohta huomaa että on liikaa kierroksia ja vaihtaa isompaa ja vasta sitten mennään, turha kapistus.
Juurikin tämän takia en ole koskaan täyskiihdytyksiä polkenut kd:lle vaan juurikin "naksahdusta" vasten vain. Todellakin hölmöltä tuntuu mitä tehtaalla on ajateltu tuon kd:n säädön suhteen, eikö ne siellä tiedä että diesel kulkee väännöllä eikä kierroksilla ?
Näyttäis, että kohta ollaan finaalissa.
Pikku rutistus vielä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
.
Ei
Valitettavasti ei.
Niin kovasti, kun haluaisinkin nyt olla väärässä, niin noin 50mm pakoreijästä ei taida olla millään mahdollista saada riittävästi virtausta läpi, kompurapuoli saattaisi juuri ja juuri riittääkkin.
Tässähän ei nyt vielä oikeasti ole viriteltykkään, on vaan tehty sellainen "kahden ahtimen " käyttöön otto" huolto ...
Vähän huono-oppinen kun olen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No niin, napluu taitaa lähestyä loppuaan.
Ahdin ja pakosarja vaihtui eilen, kiitos Terolle avusta.
Ahdin on hiljainen ja tuntuisi toimivan hyvin, savut hävisi - hetkeksi aikaa.
Kunhan ilmat lämpiää, niin pitää haalauta tehon mittaukseenkin.
Kulkukin on kohdillaan, lähtiessä keltainen valo vilkkuu ihan osakaasullakin, jos on pienintäkään epätasaisuutta tiessä, oli vaikka kuin lukkoperä.
Hyvän ahtimen Murolan paja tekee.
Hyvä oli edellinenkin, sanottakoon sekin, oikein hyvä.
Ahtopainetta on nyt 2,5bar, pysyy kurissa, ei piikittele, ei vielä mitään ylimääräistä ääntä ahtimeltakaan.
Muutaman hetken oli ihan savutonkin, mutta eihän sellainen käy päinsä joten oli "pakko" vähän lisätä syöttöjä.
Moottoriin menevän ilman määrästä en osaa oikein sanoa, kun se on yli maffin lukualueen => kun lukualue loppuu, siirtyy ohjelma automaattisesti paineohjatuksi, kunnes ilman määrä taas putoaa lukualueelle, jolloin palataan ilmamassa (lambda) ohjaukseen.
Syöttöjä on 100mg ohjelmasta, joka on monella eri testerilläkin todettu.
Lisäsyöttöä tulee lisäksi kun max railpaine on nostettu 1800baariin.
Näiden lisäksi suutinkarttaan on tehty 15% syötönlisäys.
Uskoisin, että max ruiskutusmäärän kokonaistaso voisi olla luokkaa 120-125mg/isku.
Teoreettinen max ruiskutusajan suurin pituus, jos kaikki mahdollinen toteutuu, on noin 1,3ms.
Tämä vastaa neljässä tonnissa aivan hiukan yli 31 asteen duraatiota, eli aivan ok vielä.
Tehdyt muutokset autoon:
Reilumman syötönlisäyksen kannalta tärkein yksittäinen tekijä moottoriin menevän ilman määrän lisäämiseksi on ahdin muutos.
Kunnollinen (siis ISO) cooleri varmistaa että lisäilma ei pelkästään paista moottoria, vaan todellakin lisää moottoriin menevän hapen määrää.
Näiden lisäksi ahtoputket kaikki on vaihdettu hiukan väljempiin ja kestävämpiin ja downpaippi väljempi.
Ohjelman olen naplannut itse.
Ei muuta varsinaisesti tehon tuottoon vaikuttavaa.
Muut muutokset:
Laatikon vahvistus Siekkisellä.
Tiedän, että se on kallista, mutta suosittelen lämpimästi kuitenkin, tulee niin suurin parannus tehon siirtoon ja laatikon käyttäytymiseen.
Lisäksi, samassa paikassa laitatin sen Quaifen, suosittelen sitäkin.
Tehokkaassa autossa luistonesto ihan "huomaamatta" rajoittaa tehoa, kun toinen rengas luistaa niin helposti, jo tämän poistuminen antaa erilaisen vasteen kiihtyvyydelle.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Nythän se kuulostaa hyvältä! Eli lähes kaikki tehty mitä "vakioon" voi tehdä!
Seuraavaksi vaihoehtona on sitten vaihtaa ahdin aivan eri tyyppiseksi ja tehdä pakosarja uudelleen!
Muut muutokset:
Laatikon vahvistus Siekkisellä.
Tiedän, että se on kallista, mutta suosittelen lämpimästi kuitenkin, tulee niin suurin parannus tehon siirtoon ja laatikon käyttäytymiseen.
Lisäksi, samassa paikassa laitatin sen Quaifen, suosittelen sitäkin.
Tehokkaassa autossa luistonesto ihan "huomaamatta" rajoittaa tehoa, kun toinen rengas luistaa niin helposti, jo tämän poistuminen antaa erilaisen vasteen kiihtyvyydelle.
Vahvistus maksaa 3500€ avaimet käteen periaatteella!
Iso ero laatikoissa kuulemma, vaihtaa vaihteet remontin jälkeen tarkemmin ja nopeammin! Oli verrattavissa smg laatikon vaihtonopeuksiin..
Comment