Mitähän tuosta omasta 2.5l pannusta olisi saatavissa tehoja teoriassa jos nuo ahtoputket, coolerin, turbon, kytkimen ja suuttimet uusisi, kenties jopa isompiin?
Recrolla laatikon uudelleen rakennus olisi 1980e jos postittaa lootan, mutta se uusitaan normi osilla eikä tehdä mitään vahvistusta. Heidän mukaan tuon 6hp26 lootan vahvistaminen ei ole mahdollista. Vähän offtopikkia ☺
No offtopic:ia täältäkin, eli onko sitten järkeä laitattaa laatikkoa, jos vain samat ongelma kohdat uusitaan samoilla komponenteilla?
Ellei nyt auto ole sitten joku +300t-km ajettu yksilö...
Oikea paja, kun löytyy niin vaihteistokin varmasti vahvistuu.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Edelleen, kuulostaa täysin vieraalle koko tarve laatikon vahvistamisesta..
Joko teidän laatikot on valmiiksi rikki, tai 30d:ssä on jotain heikompaa sisässä, tai pienemmät paineet kytkimille tms.. :think Nimittäin ei nää 35d laatikot täällä pohjanmaalla muutakuin tykkää kun niillä ajetaan
Etenkin tuo oma "sportti-laatikolla" pätkii pykäliä sellaisella voimalla sisään että koko auto "hytkähtää" kuin kytkinpommia antaisi, jos isoimman väännön aikana menee suurempaa pyytämään... eikä ne tunnu "tavallisetkaan" laatikot esim Jusu^n autossa luistelevan sitten pätkääkään.
Liekö sitten liian vähä voimaa
Mitähän tuosta omasta 2.5l pannusta olisi saatavissa tehoja teoriassa jos nuo ahtoputket, coolerin, turbon, kytkimen ja suuttimet uusisi, kenties jopa isompiin?
Tuleeko jo halvemmaksi vaihtaa autoa?
Periaatteessa aika lähelle kolmelitraista samoilla osilla.
Pikkuisen pienempi tilavuus merkitsee pikkuisen pienempää ilman määrää käytännössä ja samalla tehoa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Edelleen, kuulostaa täysin vieraalle koko tarve laatikon vahvistamisesta..
Joko teidän laatikot on valmiiksi rikki, tai 30d:ssä on jotain heikompaa sisässä, tai pienemmät paineet kytkimille tms.. :think Nimittäin ei nää 35d laatikot täällä pohjanmaalla muutakuin tykkää kun niillä ajetaan
Etenkin tuo oma "sportti-laatikolla" pätkii pykäliä sellaisella voimalla sisään että koko auto "hytkähtää" kuin kytkinpommia antaisi, jos isoimman väännön aikana menee suurempaa pyytämään... eikä ne tunnu "tavallisetkaan" laatikot esim Jusu^n autossa luistelevan sitten pätkääkään.
Liekö sitten liian vähä voimaa
Pohjanmaalla on vaan selvästi paremmat ja tehokkaammat autot.
Täällä kehitysalueella pitää koettaa särkeä autot pienemmillä tehoilla.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Periaatteessa aika lähelle kolmelitraista samoilla osilla.
Pikkuisen pienempi tilavuus merkitsee pikkuisen pienempää ilman määrää käytännössä ja samalla tehoa.
Unohtaisin koko homman, kun pullon kaulaksi muodostuu vaihteisto GA 6HP19Z joka on BMW toimesta speksattu 400Nm väännölle. Lieneekö Jarkon toimesta vahvistettavissa JA onko mitään järkeä?
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
.
Noin 800nm kestää näiden vanhempien vakiolaatikko kunnossa ollessaan.
Valitettavan harvassa on kunnossa ...
Tuossa vielä viimeisiä vetoja muuten vakiolla tekniikalla, ahdin vaan vaihdettu.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Unohtaisin koko homman, kun pullon kaulaksi muodostuu vaihteisto GA 6HP19Z joka on BMW toimesta speksattu 400Nm väännölle. Lieneekö Jarkon toimesta vahvistettavissa JA onko mitään järkeä?
Hyvä laatikko.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Unohtaisin koko homman, kun pullon kaulaksi muodostuu vaihteisto GA 6HP19Z joka on BMW toimesta speksattu 400Nm väännölle. Lieneekö Jarkon toimesta vahvistettavissa JA onko mitään järkeä?
Eikös 2,5 litraisessa ole aina sama "kakskutonen" ja kolmelitraisessa 25d:ssä sitten "ysitoistanen" :think
Joo hyviähän nämä ZF hp6 laatikot, mutta esim. sinulla zf 6hp 26 laatikko 3,0l koneen perässä joka on krouvimpaa tekoa. Tuo 6hp 19 laatikko 525d perässä on samaa "hempuli" sarjaa mitä Bensa vehkeissä käytetään ja ymmärtääkseni ottaa lopullisesti loimeensa tuossa 600nm kohdilla.
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
.
Kyylläkyllä
Olet varmaan oikeassa.
Mutta minullakin on samanlainen käsitys näistä laatikoista, kun Matsonilla.
Että jostain syystä pikkumoottoriin on laitettu isomman laatikko ja voimansiirto.
Kun moottori muuttuu sitten kolmilitraiseksi, niin ahtimet, suuttimet ja laatikot menee ihan sikin sokin.
Tämä nykyinen ahdin, siis vakio ottopää billetti + amg on voimansiirrolle huomattavasti lempeämpi, kun edellinen versio, jossa ottopää oli noin 50mm.
Kun ottopäätä isonnetaan, muuttuu herääminen sitä tehden äkkiä rajummaksi ja ne sakkausvaivatkin alkaa nostaa päätään, vakio ottopäällä ei saa sakkaamaan millään, mikä on aivan luonnollistakin, kun hiukan miettii asiaa ja sitä heräämis tilannetta.
Isompi ottopää antaa heräämisvaiheessa koko ajan enemmän ilmaa moottoriin, kun mikään ei vielä ahdista, pienemmällä ottopäällä ilman määrän nousu riippuu alussakin enemmän ahtopaineen nousuvauhdista, "lähtötilanteessa" merkittävä ero.
Kaikki näkee noista minun autoni käyristä, ettei alas ja keskialueelle tarvi yhtään lisää, huonous on siellä 3500-400rpm välillä, johon olen nyt tällä yrittänyt saada parannusta, aina niin luotettavalla perstuntumalla ehkä jotain on tapahtunutkin.
Herääminen tällä kombinaatiolla on rauhallisempaa, uskoisin että väännön korkeimmat alueet alkaa noin ~2500rpm kohdilta, entisen ~2200 sijaan.
Mutta tämä on ok, sopii hyvin laatikon kanssa "yhteen", hyvinhyvin usein kun laatikko matka-ajussa tiputtaa yhden pykälän, niin ollaan juuri tuossa ++2000rpm alueella, josta hetikohta alkaakin se paras veto.
Jos näillä cooleri, ahtoputket, dowpipe, ahdin - muutoksilla en saa ylärekisteriin lisää, niin alan hiljalleen uskoa että suuttimet pitää vaihtaa.
Joku kummallinen tässä kangertaa.
535,n suuttimissa on se sadan millin akseli valmiina, tähän omaani ole sen joutunut itse tekemään, se on tosin skaalattu oikein, mutta eihän se sitä valmistajan karttaa vastaa kuitenkaan, voi olla että vaikka ruiskutusaika ei liian pitkä olekkaan, mutta suutin ei enää max syötöillä toimikkaan, niin kuin kuvittelen, tämä solenoidi suuttimen toimintaperiaate on vähän sellainen ...
Piezoilla tilanne on lähtökohtaisesti toimintaperiaatteen ja käytännönkin kannalta parempi prosentti muutoksiinkin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Joo
Ihan tavan 530 suuttimista jo tulee aika moinen muutos, jotain 25% luokkaa, 535 suutin ei anna siihen kun jotain 15% kork lisää.
Luulen ettei pysty hyödyntämään, ilma ei yhdellä ahtimella riitä, ellei muuta johonkin sinkkiämpäri holsettiin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment