Selkeesti joku tän tapainen hakusessa http://www.automotivecomp.com/electranscon.html
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tuikku View PostAinoa,mikä enää harmittaa, on ihan liian korkeille kierroksille menevä vaihto kaasupohjassa, laatikko pitäis saada pyytämään uutta vaihdetta viimeistään neljässä tonnissa, olipa tilanne mikä tahansa, suorituskyvyn kannalta paras paikka varmaan olisi noin 3500 kohdalla, silloin seuraavan vaihteen veto alkaisi moottorinkin kannalta parhaalta kohden, eli kahden tonnin päältä.
Tähän nyt ratkaisua varmaan pitää odotella jonkin aikaa.
Comment
-
-
.
No, tähän minulla on sellainen vähän "halpa" ratkaisu, jonka toimivuutta olen nyt aamupäivän testaillut ja toimivaksi havainnut.
Se ei ratkaise millään muotoa "oikealla tavalla" asiaa, mutta auttaa kiertämään ongelman.
Ihan kaasupohjassa, kikdauni pohjaan painettuna, vaihtohetkelle on varmaan vaan yksi "kova" kriteeri, kierrosluku. Sitä en tiedä, mihin se on poltettu, moottorin ecuun vai vaihteiston.
Kaikilla muilla kaasupolkimen asennoilla voin "pakottaa" vaihdon max kierrokset, mihin halutaan.
Tämä meinaa siis myös kaasupolkimen asentoa : kikdaunia vasten.
Tällöin kuitenkin poljin jo pyytää 100%,n suorituskykyä.
No, laitoin nastan kaasupolkimen alle, juuri sellaisen, että poljin painuu pohjaan, muttei vielä naksauta kikdaunin relettä.
Testerillä vielä varmistin, että täyttä kaasua pyytää ja ohjelmasta max vaihtokierrosluku alle neljään tonnin.
Ja kas kummaa - toimii ja vaihto on parempi ja nopeampi ja seuraava vaihde tulee peliin jo selvästi alle kolmesta tonnista.
Kerrankin joku "oma patentti" toimii.
No, tämä ei nyt varsinaisesti ole mikään ratkaisu ongelmaan, se vaan kiertää sitä.
Kiiissvesala vois varmaan tietääkkin saisko sen kikdaunin testerillä ihan poikkeen, mersussa sen merkkitesterillä saa.
Sinänsä turhakin näissä, tiputtaa aina kaksi pykälää alemma ja kohta huomaa että on liikaa kierroksia ja vaihtaa isompaa ja vasta sitten mennään, turha kapistus.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
No, tähän minulla on sellainen vähän "halpa" ratkaisu, jonka toimivuutta olen nyt aamupäivän testaillut ja toimivaksi havainnut.
Se ei ratkaise millään muotoa "oikealla tavalla" asiaa, mutta auttaa kiertämään ongelman.
Ihan kaasupohjassa, kikdauni pohjaan painettuna, vaihtohetkelle on varmaan vaan yksi "kova" kriteeri, kierrosluku. Sitä en tiedä, mihin se on poltettu, moottorin ecuun vai vaihteiston.
Kaikilla muilla kaasupolkimen asennoilla voin "pakottaa" vaihdon max kierrokset, mihin halutaan.
Tämä meinaa siis myös kaasupolkimen asentoa : kikdaunia vasten.
Tällöin kuitenkin poljin jo pyytää 100%,n suorituskykyä.
No, laitoin nastan kaasupolkimen alle, juuri sellaisen, että poljin painuu pohjaan, muttei vielä naksauta kikdaunin relettä.
Testerillä vielä varmistin, että täyttä kaasua pyytää ja ohjelmasta max vaihtokierrosluku alle neljään tonnin.
Ja kas kummaa - toimii ja vaihto on parempi ja nopeampi ja seuraava vaihde tulee peliin jo selvästi alle kolmesta tonnista.
Kerrankin joku "oma patentti" toimii.
No, tämä ei nyt varsinaisesti ole mikään ratkaisu ongelmaan, se vaan kiertää sitä.
Kiiissvesala vois varmaan tietääkkin saisko sen kikdaunin testerillä ihan poikkeen, mersussa sen merkkitesterillä saa.
Sinänsä turhakin näissä, tiputtaa aina kaksi pykälää alemma ja kohta huomaa että on liikaa kierroksia ja vaihtaa isompaa ja vasta sitten mennään, turha kapistus.MB W164
ex: //DTM535
Comment
-
-
Minäpäs selvitän saako kickdownin kohtuudella naplattua pois pelistä. sen verran tuossa pikaseen moottorin ohjainten koodaus filuja selailin että ainaki niisä jotaki väännön rajotukseen liittyvää lymyää. oma värkki vaan X3 niin hankala toimia koekaniinina tälle e6x sarjalle.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostMinäpäs selvitän saako kickdownin kohtuudella naplattua pois pelistä. sen verran tuossa pikaseen moottorin ohjainten koodaus filuja selailin että ainaki niisä jotaki väännön rajotukseen liittyvää lymyää. oma värkki vaan X3 niin hankala toimia koekaniinina tälle e6x sarjalle.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostPittääkö tulla kyllään:thinkVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostSinänsä turhakin näissä, tiputtaa aina kaksi pykälää alemma ja kohta huomaa että on liikaa kierroksia ja vaihtaa isompaa ja vasta sitten mennään, turha kapistus.
Comment
-
-
Pitäisikö näillä eväin mennä jo 400 hv rikki?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
.
Ei
Valitettavasti ei.
Niin kovasti, kun haluaisinkin nyt olla väärässä, niin noin 50mm pakoreijästä ei taida olla millään mahdollista saada riittävästi virtausta läpi, kompurapuoli saattaisi juuri ja juuri riittääkkin.
Tässähän ei nyt vielä oikeasti ole viriteltykkään, on vaan tehty sellainen "kahden ahtimen " käyttöön otto" huolto ...
Vähän huono-oppinen kun olen.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
No niin, napluu taitaa lähestyä loppuaan.
Ahdin ja pakosarja vaihtui eilen, kiitos Terolle avusta.
Ahdin on hiljainen ja tuntuisi toimivan hyvin, savut hävisi - hetkeksi aikaa.
Kunhan ilmat lämpiää, niin pitää haalauta tehon mittaukseenkin.
Kulkukin on kohdillaan, lähtiessä keltainen valo vilkkuu ihan osakaasullakin, jos on pienintäkään epätasaisuutta tiessä, oli vaikka kuin lukkoperä.
Hyvän ahtimen Murolan paja tekee.
Hyvä oli edellinenkin, sanottakoon sekin, oikein hyvä.
Ahtopainetta on nyt 2,5bar, pysyy kurissa, ei piikittele, ei vielä mitään ylimääräistä ääntä ahtimeltakaan.
Muutaman hetken oli ihan savutonkin, mutta eihän sellainen käy päinsä joten oli "pakko" vähän lisätä syöttöjä.
Moottoriin menevän ilman määrästä en osaa oikein sanoa, kun se on yli maffin lukualueen => kun lukualue loppuu, siirtyy ohjelma automaattisesti paineohjatuksi, kunnes ilman määrä taas putoaa lukualueelle, jolloin palataan ilmamassa (lambda) ohjaukseen.
Syöttöjä on 100mg ohjelmasta, joka on monella eri testerilläkin todettu.
Lisäsyöttöä tulee lisäksi kun max railpaine on nostettu 1800baariin.
Näiden lisäksi suutinkarttaan on tehty 15% syötönlisäys.
Uskoisin, että max ruiskutusmäärän kokonaistaso voisi olla luokkaa 120-125mg/isku.
Teoreettinen max ruiskutusajan suurin pituus, jos kaikki mahdollinen toteutuu, on noin 1,3ms.
Tämä vastaa neljässä tonnissa aivan hiukan yli 31 asteen duraatiota, eli aivan ok vielä.
Tehdyt muutokset autoon:
Reilumman syötönlisäyksen kannalta tärkein yksittäinen tekijä moottoriin menevän ilman määrän lisäämiseksi on ahdin muutos.
Kunnollinen (siis ISO) cooleri varmistaa että lisäilma ei pelkästään paista moottoria, vaan todellakin lisää moottoriin menevän hapen määrää.
Näiden lisäksi ahtoputket kaikki on vaihdettu hiukan väljempiin ja kestävämpiin ja downpaippi väljempi.
Ohjelman olen naplannut itse.
Ei muuta varsinaisesti tehon tuottoon vaikuttavaa.
Muut muutokset:
Laatikon vahvistus Siekkisellä.
Tiedän, että se on kallista, mutta suosittelen lämpimästi kuitenkin, tulee niin suurin parannus tehon siirtoon ja laatikon käyttäytymiseen.
Lisäksi, samassa paikassa laitatin sen Quaifen, suosittelen sitäkin.
Tehokkaassa autossa luistonesto ihan "huomaamatta" rajoittaa tehoa, kun toinen rengas luistaa niin helposti, jo tämän poistuminen antaa erilaisen vasteen kiihtyvyydelle.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Nythän se kuulostaa hyvältä! Eli lähes kaikki tehty mitä "vakioon" voi tehdä!
Seuraavaksi vaihoehtona on sitten vaihtaa ahdin aivan eri tyyppiseksi ja tehdä pakosarja uudelleen!
Ei muutakuin penkkiin katsomaan miltä se vaikutaaLamborghini Gallardo
Ex:
F87 M2
F82 M4
F15 X5M50d
F31 330d
E60 M5
E46 M3
E63 645ci
E60 530d -07 M5D satinwhite
E36 M3 Turbo
E30 325 cäbi -92
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Muut muutokset:
Laatikon vahvistus Siekkisellä.
Tiedän, että se on kallista, mutta suosittelen lämpimästi kuitenkin, tulee niin suurin parannus tehon siirtoon ja laatikon käyttäytymiseen.
Lisäksi, samassa paikassa laitatin sen Quaifen, suosittelen sitäkin.
Tehokkaassa autossa luistonesto ihan "huomaamatta" rajoittaa tehoa, kun toinen rengas luistaa niin helposti, jo tämän poistuminen antaa erilaisen vasteen kiihtyvyydelle.
Sutimiseen auttanee vetotavan "muutos" ? (X)
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPaljonko ~€ maksoi vahvistus ?
Sutimiseen auttanee vetotavan "muutos" ? (X)
Iso ero laatikoissa kuulemma, vaihtaa vaihteet remontin jälkeen tarkemmin ja nopeammin! Oli verrattavissa smg laatikon vaihtonopeuksiin..Lamborghini Gallardo
Ex:
F87 M2
F82 M4
F15 X5M50d
F31 330d
E60 M5
E46 M3
E63 645ci
E60 530d -07 M5D satinwhite
E36 M3 Turbo
E30 325 cäbi -92
Comment
-
Comment