E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onkohan vastaavaa hyötyä vaihtaa M57N25 imusarja kolmelitraisen versioon? Entäs suuttimet, lieneekö niissä merkittävää eroa? Vaiko ihan 35d suuttimet?
-
Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?Originally posted by arska86 View PostMulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.
Leave a comment:
-
Liekkö miten toimii tuollanen erillinen kerääjä, kun talvisaikaan tulee ajeltua pohjoisen reissua välillä kovallakin pakkasella. Voishan sen tehdä silleen, että helposti siirretävissä vakiopaikkaan. Lähinnä mietin onko jäätymisen riski siis suurempi.Originally posted by tuikku View PostVarmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
Leave a comment:
-
Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.Originally posted by ///THe View PostSuosittelin tarkastamaan onko ahtopuolella kuinka paljon öljyä, varsinkin jos savuamisen merkkejä yhtään. Jos noin paljon hörppää ja puskee myös kompurapuoleltakin läpi, niin vaara että lähtee käymään öljyllä. Ei muuta kuin ahdin irti ja takaisin korjaukseen.
EDIT: saako kysyä missä ahdin modattu?
Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
Leave a comment:
-
.
Pelkän kompurasiiven vaihtoa olen vähän niin kuin arvostellut ja oikeastaan melko voimakkaasti myös.
No, sen verran pitää ottaa pikkuahtimen kohdalta takaisin, että saattaapi ollakkin niin että että juurikin se on ollut se tekijä, joka pitää sitä koko ahdinta vielä hengissä, niissä paketeissa.
Nimittäin uuteen kompuraan tulee billettisiivellä sen verran lisää pitoa, ettei entistä korkeampi pakopaine saakaan sitä liiallisesti ylikierroksille ahtimien vaihtotilanteessa. Vakion pakosiiven teho ei varmaan riitä siihen. Siis ei se anna mitään lisää, kun ei se pääse edes kunnolla alueelle, mutta tyhmä mitoitus estää ylikierrokset.
Leave a comment:
-
Suosittelin tarkastamaan onko ahtopuolella kuinka paljon öljyä, varsinkin jos savuamisen merkkejä yhtään. Jos noin paljon hörppää ja puskee myös kompurapuoleltakin läpi, niin vaara että lähtee käymään öljyllä. Ei muuta kuin ahdin irti ja takaisin korjaukseen.Originally posted by arska86 View PostMulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.
Aika kumma homma, että olisi mennyt samana päivänä tukkoon kun ahdin vaihtui. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia ja heti ahtimen vaihdon jälkeen kunnon savupilvi perässä ja putken päistä tulee ihan reiluina tippoina öljyä ja takaluukussa ja puskurissa pisaroita. Öljynpaluut ym on tuplatsekattu asennuksen jälkeen. n. 350 ajetun kilometrin jälkeen veikkaisin, että öljyä menee n. 2l/1000km
Täytyy se huohotin vielä tarkistaa ja jos on ok, niin sitten varmaan vaan ollut huonoa tuuria. Hyvä tietää ettei ole yleinen ongelma.
EDIT: saako kysyä missä ahdin modattu?Last edited by ///THe; 14-02-2016, 09:06.
Leave a comment:
-
Originally posted by tuikku View Post.
No, varsinaisesti tämä korjaaminen ei oikein kuulu tähän, kun tässä neuvotaan moieluummin sitä särkemispuolta.No tuosta ensimmäisestä lauseesta sai kuvan että nyt oletettiin että oltiin korjaamassa, vaikka itseasiassa kait tässä yritetään yhtälailla rikkoa sitä ehjää modatulla föönillä :thinkOriginally posted by ///THe View PostEihän missään oo väitettykkään. Kaksi vaihtoehtoa eroteltu TAI sanalla..
Leave a comment:
-
Ei kai missään lukenut että se vanha ahdin olisi mennyt rikkiOriginally posted by tuikku View Post.
No, varsinaisesti tämä korjaaminen ei oikein kuulu tähän, kun tässä neuvotaan moieluummin sitä särkemispuolta.
Mutta, pakoputkeen pääsee öljyä vain ahtimen läpi, jos varsinainen moottorivaurio jätetään poikkeen.
Joko entisen rikkoonnuttua siellä on "vanhaa varstoa", tai uudessa on jokin vaurio. Jos savuaa, tulee öljy moottorin läpi, jos ei niin suoraan pakosiiven puolelta, ei ole oikein muita vaihtoehtoja.
Leave a comment:
-
.
No, varsinaisesti tämä korjaaminen ei oikein kuulu tähän, kun tässä neuvotaan moieluummin sitä särkemispuolta.
Mutta, pakoputkeen pääsee öljyä vain ahtimen läpi, jos varsinainen moottorivaurio jätetään poikkeen.
Joko entisen rikkoonnuttua siellä on "vanhaa varstoa", tai uudessa on jokin vaurio. Jos savuaa, tulee öljy moottorin läpi, jos ei niin suoraan pakosiiven puolelta, ei ole oikein muita vaihtoehtoja.
Leave a comment:
-
Ei tuo vakio öljynpaluuputkikaan ainakaan helpota ahtimen oloja. Uskaltaisikohan tuosta koittaa kuristaa öljyn tulopuolta aavistuksen.
Leave a comment:
-
Ei se ole tavatonta että ahtimen teossa menee joku vikaan. Tai akseli on alkuaankin viallinen. Muutenkin nuo AMG akselit on ongelmallisia siksi että niissä on vain yksi öljyrengas pakopuolella. Näistä on nykyään olemassa sellainenkin versio missä öljyrenkaita on kaksi.
Leave a comment:
-
Mulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.
Aika kumma homma, että olisi mennyt samana päivänä tukkoon kun ahdin vaihtui. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia ja heti ahtimen vaihdon jälkeen kunnon savupilvi perässä ja putken päistä tulee ihan reiluina tippoina öljyä ja takaluukussa ja puskurissa pisaroita. Öljynpaluut ym on tuplatsekattu asennuksen jälkeen. n. 350 ajetun kilometrin jälkeen veikkaisin, että öljyä menee n. 2l/1000km
Täytyy se huohotin vielä tarkistaa ja jos on ok, niin sitten varmaan vaan ollut huonoa tuuria. Hyvä tietää ettei ole yleinen ongelma.
Leave a comment:
-
Tai parempi vaihtoehto on vaihtaa tamppooni vortex malliin.Originally posted by tuikku View PostOlen tehnyt noita useamman tusinaa, tuolla ahtimella.
Ei vaikuta öljyn kiertoon, tai sotkeentumiseen.
Sulla on varmaan huohotin tukossa, nämä huohottaa runsaasti, kun ahtoja nostellaan. ota se pikkuputsari kokonaan kokonaan poikkeen.
Leave a comment:
-
Olen tehnyt noita useamman tusinaa, tuolla ahtimella.Originally posted by arska86 View PostMitenkäs ihmisillä on toiminut nuo muokatut vnt-ahtimet? Onko moni joutunut lähettämään takaisin liiallisen öljynkulutuksen takia tai pyyhkinyt takaluukusta ja pihalta kerran päivässä öljyroiskeet?
Ei vaikuta öljyn kiertoon, tai sotkeentumiseen.
Sulla on varmaan huohotin tukossa, nämä huohottaa runsaasti, kun ahtoja nostellaan. ota se pikkuputsari kokonaan kokonaan poikkeen.
Leave a comment:
Leave a comment: