E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perlenbacher
    replied
    Onkohan vastaavaa hyötyä vaihtaa M57N25 imusarja kolmelitraisen versioon? Entäs suuttimet, lieneekö niissä merkittävää eroa? Vaiko ihan 35d suuttimet?

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by arska86 View Post
    Mulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.
    Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
    Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
    Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.
    Liekkö miten toimii tuollanen erillinen kerääjä, kun talvisaikaan tulee ajeltua pohjoisen reissua välillä kovallakin pakkasella. Voishan sen tehdä silleen, että helposti siirretävissä vakiopaikkaan. Lähinnä mietin onko jäätymisen riski siis suurempi.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Suosittelin tarkastamaan onko ahtopuolella kuinka paljon öljyä, varsinkin jos savuamisen merkkejä yhtään. Jos noin paljon hörppää ja puskee myös kompurapuoleltakin läpi, niin vaara että lähtee käymään öljyllä. Ei muuta kuin ahdin irti ja takaisin korjaukseen.

    EDIT: saako kysyä missä ahdin modattu?
    Varmaan on reilustikkin öljyä, jos on ahtoja voimakkaasti nostettu.
    Nämä dieselit alkaa hurjasti huohottamaan, kun ahtoja reilusti nostetaan ja laitetaan syöttöjä isolla kädellä. Huohottimesta tulee savua, niin kuin veturista.
    Suosittelen ehdottomasti erillistä kerääjä säilötä.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Pelkän kompurasiiven vaihtoa olen vähän niin kuin arvostellut ja oikeastaan melko voimakkaasti myös.
    No, sen verran pitää ottaa pikkuahtimen kohdalta takaisin, että saattaapi ollakkin niin että että juurikin se on ollut se tekijä, joka pitää sitä koko ahdinta vielä hengissä, niissä paketeissa.
    Nimittäin uuteen kompuraan tulee billettisiivellä sen verran lisää pitoa, ettei entistä korkeampi pakopaine saakaan sitä liiallisesti ylikierroksille ahtimien vaihtotilanteessa. Vakion pakosiiven teho ei varmaan riitä siihen. Siis ei se anna mitään lisää, kun ei se pääse edes kunnolla alueelle, mutta tyhmä mitoitus estää ylikierrokset.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by arska86 View Post
    Mulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.

    Aika kumma homma, että olisi mennyt samana päivänä tukkoon kun ahdin vaihtui. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia ja heti ahtimen vaihdon jälkeen kunnon savupilvi perässä ja putken päistä tulee ihan reiluina tippoina öljyä ja takaluukussa ja puskurissa pisaroita. Öljynpaluut ym on tuplatsekattu asennuksen jälkeen. n. 350 ajetun kilometrin jälkeen veikkaisin, että öljyä menee n. 2l/1000km

    Täytyy se huohotin vielä tarkistaa ja jos on ok, niin sitten varmaan vaan ollut huonoa tuuria. Hyvä tietää ettei ole yleinen ongelma.
    Suosittelin tarkastamaan onko ahtopuolella kuinka paljon öljyä, varsinkin jos savuamisen merkkejä yhtään. Jos noin paljon hörppää ja puskee myös kompurapuoleltakin läpi, niin vaara että lähtee käymään öljyllä. Ei muuta kuin ahdin irti ja takaisin korjaukseen.

    EDIT: saako kysyä missä ahdin modattu?
    Last edited by ///THe; 14-02-2016, 09:06.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    No, varsinaisesti tämä korjaaminen ei oikein kuulu tähän, kun tässä neuvotaan moieluummin sitä särkemispuolta.
    Originally posted by ///THe View Post
    Eihän missään oo väitettykkään. Kaksi vaihtoehtoa eroteltu TAI sanalla..
    No tuosta ensimmäisestä lauseesta sai kuvan että nyt oletettiin että oltiin korjaamassa, vaikka itseasiassa kait tässä yritetään yhtälailla rikkoa sitä ehjää modatulla föönillä :think

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ei kai missään lukenut että se vanha ahdin olisi mennyt rikki
    Eihän missään oo väitettykkään. Kaksi vaihtoehtoa eroteltu TAI sanalla..

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    No, varsinaisesti tämä korjaaminen ei oikein kuulu tähän, kun tässä neuvotaan moieluummin sitä särkemispuolta.

    Mutta, pakoputkeen pääsee öljyä vain ahtimen läpi, jos varsinainen moottorivaurio jätetään poikkeen.
    Joko entisen rikkoonnuttua siellä on "vanhaa varstoa", tai uudessa on jokin vaurio. Jos savuaa, tulee öljy moottorin läpi, jos ei niin suoraan pakosiiven puolelta, ei ole oikein muita vaihtoehtoja.
    Ei kai missään lukenut että se vanha ahdin olisi mennyt rikki

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    No, varsinaisesti tämä korjaaminen ei oikein kuulu tähän, kun tässä neuvotaan moieluummin sitä särkemispuolta.

    Mutta, pakoputkeen pääsee öljyä vain ahtimen läpi, jos varsinainen moottorivaurio jätetään poikkeen.
    Joko entisen rikkoonnuttua siellä on "vanhaa varstoa", tai uudessa on jokin vaurio. Jos savuaa, tulee öljy moottorin läpi, jos ei niin suoraan pakosiiven puolelta, ei ole oikein muita vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    Ei tuo vakio öljynpaluuputkikaan ainakaan helpota ahtimen oloja. Uskaltaisikohan tuosta koittaa kuristaa öljyn tulopuolta aavistuksen.



    Leave a comment:


  • hatemi
    replied
    Ei se ole tavatonta että ahtimen teossa menee joku vikaan. Tai akseli on alkuaankin viallinen. Muutenkin nuo AMG akselit on ongelmallisia siksi että niissä on vain yksi öljyrengas pakopuolella. Näistä on nykyään olemassa sellainenkin versio missä öljyrenkaita on kaksi.

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    Mulla ei ole e60 vaan uudempi N57 kone, jossa hieman erilainen huohotusjärjestelmä. Ahdin kuitenkin modattu samalla reseptillä ja tässä topicissa varmasti paras kokemus noista ahtimista.

    Aika kumma homma, että olisi mennyt samana päivänä tukkoon kun ahdin vaihtui. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia ja heti ahtimen vaihdon jälkeen kunnon savupilvi perässä ja putken päistä tulee ihan reiluina tippoina öljyä ja takaluukussa ja puskurissa pisaroita. Öljynpaluut ym on tuplatsekattu asennuksen jälkeen. n. 350 ajetun kilometrin jälkeen veikkaisin, että öljyä menee n. 2l/1000km

    Täytyy se huohotin vielä tarkistaa ja jos on ok, niin sitten varmaan vaan ollut huonoa tuuria. Hyvä tietää ettei ole yleinen ongelma.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Olen tehnyt noita useamman tusinaa, tuolla ahtimella.
    Ei vaikuta öljyn kiertoon, tai sotkeentumiseen.
    Sulla on varmaan huohotin tukossa, nämä huohottaa runsaasti, kun ahtoja nostellaan. ota se pikkuputsari kokonaan kokonaan poikkeen.
    Tai parempi vaihtoehto on vaihtaa tamppooni vortex malliin.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by arska86 View Post
    Mitenkäs ihmisillä on toiminut nuo muokatut vnt-ahtimet? Onko moni joutunut lähettämään takaisin liiallisen öljynkulutuksen takia tai pyyhkinyt takaluukusta ja pihalta kerran päivässä öljyroiskeet?
    Olen tehnyt noita useamman tusinaa, tuolla ahtimella.
    Ei vaikuta öljyn kiertoon, tai sotkeentumiseen.
    Sulla on varmaan huohotin tukossa, nämä huohottaa runsaasti, kun ahtoja nostellaan. ota se pikkuputsari kokonaan kokonaan poikkeen.

    Leave a comment:

Working...
X