E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jusu^
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Huomaan vahingossa tilanneeni puimuriin uuden pakoputkiston.
    Alkuputki taka-akselille asti 3,5" yhdellä Vibramin resonaattorilla, sekä joustopalalla. Loppuosa taka-akselin yli erikseen Marteliuksella teetätettyyn kammiovaimentimeen 3", sellaisena loppuun asti.
    Toivottavasti loppuviikolla joku kasaa sen auton alle toimintaan.
    No, asia nyt alkoi vaivaamaan kovin ja mukavahan tuo on tietää, vaikuttaako jotain.
    Vaikuttaiskohan :think

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Ääninäytettä? :think Mitäs kustansi ja mistä? Saisko 335d:hen? Mutta.... miksi käyrä alas

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Pikkuisen kovat on äänet.
    Mutta ei kolise mihinkään, eikä roiku.
    Pakoputken pää on alaspäin.
    Ihan hyvä putki tuli.
    En kerinnyt tänään mittaamaan päivällä, illalla oli liian liukasta.


    Leave a comment:


  • jp_olli
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Ajankuluksi katselin noita viripajoja.
    Hartge. 438hp/840Nm.
    Profituning.

    Jne...
    tuikulle tai jollekin muulle niin sitten näkee mistä puristaa jos ei 100 lisäheppaa saa irti
    Keminmaan pajalla on tehty yksi 2012 vuoden malli. Dpf-pois ja Racelogicilla mitattuna renkaalla on ollut 280Kw ja väännöt syötön perusteella selvästi yli 900Nm.

    Tuskin siis Tuikulle tai muillekaan muodostuu ongelmaksi saada noihin lisätehoa.
    Last edited by jp_olli; 10-03-2016, 20:18.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Rieseli View Post
    Millaiset palikat M550d:ssä on tehtaalta lähtiessä ohjelmointia ajatellen?
    Ajankuluksi katselin noita viripajoja.
    Hartge. 438hp/840Nm.
    Profituning.

    Jne...
    tuikulle tai jollekin muulle niin sitten näkee mistä puristaa jos ei 100 lisäheppaa saa irti

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Pakoputki olis siinä vielä siististi paketissa.
    Alkuptuki 3,5" yhdellä Vibramin resonaattorilla.
    Taka-akselin ylitys ja siitä loppuun 3" yhdellä erikseen Marteliuksella teetätetyllä kammiovaimentimella.
    Tässä ei nyt ole sitten kromattuja putkenpäitä, olen koettanut polttaa ruutia ennemminkin virtaavuuteen ja kuitenkin hiljaiseen äänimaailmaan.


    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Eipä ole minun kynsiini tuollaista vielä osunut.
    Mutta eiköhän tuostakin lähde vähintäänkin se ++100hv, mitä muistakin useamman ahtimen malleista.

    Leave a comment:


  • Rieseli
    replied
    M550d

    Millaiset palikat M550d:ssä on tehtaalta lähtiessä ohjelmointia ajatellen?

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Sellainen tieto pyydettiin välittämään, että myös näihin uudempien X35 tuplaturbojen suurempaan ahtimeen on saatu sovitettua tämä sama pakosiipi kun mullakin on omassani.
    Tämä siis käsittääkseni tarkoittaa juurikin 335d ja Lci 535d malleja.
    Touhutonnin se taisi ainakin vielä toistaiseksi ProTurbolla maksaa.
    Uudemman mallinen on kuulemma hankalampi tehdä.
    No, vetoja kuitenkin tulee siihen malliin, että mahdollisuus särkeä jotain kallista kasvaa jo toiseen tai kolmanteen potenssiin ....
    Pitää olla laitteet kunnossa ja järki päässä.
    Nämä alkaa nimittäin oikeasti jo kulkemaan.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Huomaan vahingossa tilanneeni puimuriin uuden pakoputkiston.
    Alkuputki taka-akselille asti 3,5" yhdellä Vibramin resonaattorilla, sekä joustopalalla. Loppuosa taka-akselin yli erikseen Marteliuksella teetätettyyn kammiovaimentimeen 3", sellaisena loppuun asti.
    Toivottavasti loppuviikolla joku kasaa sen auton alle toimintaan.
    No, asia nyt alkoi vaivaamaan kovin ja mukavahan tuo on tietää, vaikuttaako jotain.
    Kaikkia sitä sattuu

    No mä tiiän yhen innokkaan asentajan oulusta. Työn jälki on mitä sattuu ja muutenki kovin ihmeellinen kaveri

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Huomaan vahingossa tilanneeni puimuriin uuden pakoputkiston.
    Alkuputki taka-akselille asti 3,5" yhdellä Vibramin resonaattorilla, sekä joustopalalla. Loppuosa taka-akselin yli erikseen Marteliuksella teetätettyyn kammiovaimentimeen 3", sellaisena loppuun asti.
    Toivottavasti loppuviikolla joku kasaa sen auton alle toimintaan.
    No, asia nyt alkoi vaivaamaan kovin ja mukavahan tuo on tietää, vaikuttaako jotain.

    Leave a comment:


  • Juha65
    replied
    Itse vaihataisin öljyn paluuputken halkaisijaltaan isompaan:think

    Omasta kokemuksesta (ei BMW) tein kilpakäyttöä varten keräyssäiliön ahtimen öljynpaluu putkeen, koska puski tosiaan imupuolelle öljyä (tässä tapauksessa) ja varustin vielä varmuuden vuoksi öljynpaluu pumpulla.

    Leave a comment:


  • hatemi
    replied
    Finturbolla pitäisi vielä löytyä niitä erimallisia akseleita.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    No jospa lopulta uskoisin ja yrittäisin auttaakkin, eikä vain vängätä vastaan.

    Ahtimen tekijä on oikeassa siinä siipiasiassa.
    Lopulta pakopaine tiivistää ja pitää öljyn poissa pakoputkesta.
    Ahtimen siipien asennolla on väliä.
    Pitäisi saada vissiin pikkuisen pakopainetta lisää.

    Helppo ja varmasti tepsivä keino on tulevan öljymäärän rajoittaminen, siihen on (kuulalaakeriahtimille) tarkoitettuja suuttimiakin.
    Luulisin että millinen reikä jo hyvin riittää, mutta kokeile, millä alkaa vaikuttamaan.

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    No jotain pitää koittaa. Autossa on kaikki niinkuin kuuluukin, mutta ahdin työntää öljyä pakopuolelle ihan sukkana.

    Ahdin käytetty pajalla tarkistuksessa ja kuulemma ehjä. Vakioahdin tilalle, niin kaikki ongelmat häviää.

    Kuulemma softalla saisi öljynkulutuksen loppumaan säätämällä siipiä kiinni päin, mutta ne on matka-ajossa jo kiinni.

    Leave a comment:

Working...
X