Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10065
    • KVLA

    Tyhmä kysymys ehkä,mutta riittääkö tuossa vakiossa pa-suodattimessa virtaukset,kun lähestytään moottoripuolen "huipputehoja" (isoilla syötöillä siis).

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3107

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Tyhmä kysymys ehkä,mutta riittääkö tuossa vakiossa pa-suodattimessa virtaukset,kun lähestytään moottoripuolen "huipputehoja" (isoilla syötöillä siis).
      Ratkaisuksi tähän voisi olla kaksi suodatinta rinnakkain?
      Kulkineet/projektit:

      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        530/535 näyttäisi olevan sama suodatin, joten en usko sen kunnossa ollessaan tämän vertaista virtausta vielä rajoittavan.
        Muutenkin tämä on vielä ihan alkutekijöissään, vakioilla osilla, ettei mistään oikeista rajoista vielä voi puhua.
        Jos mitään "viallista" osaa ei löydy, niin silloin täytyy ottaa varmaan lusikka kauniisti käteen ja naplata sellainen versio ohjelmasta, joka tällä kokoonpanolla toimii ilman ylimääräisiä herjoja.
        Pitää kuitenkin varuiksi jo ruveta 535,n pumppua hommaamaan, tuntuu niin kummalliselta, ettei tule vielä edes kunnolla savuja ja kuitenkin syöttövarat loppuu - sitä ei mersumies oikein käsitä ...

        ... Jossain osassa on pakko olla vikaa.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          .
          Ruiskutuspaineen laskeminen 1700baariin näyttää nyt poistaneen ristiriidan ja herjan.
          No, tällä mennään nyt talviaika.
          Vetoja on kuitenkin ihan liikaakin suhteessa pitoon ja ajotaitooni.
          Jollain toisella voi sitten olla paremmassa iskussa järjestelmä ja kestää enemmän syöttöjä, mutta se ei nyt ole olennaista tässä.
          Yritän saada mitattua tällä tällingillä.

          Faceliftissä on parempi ruiskutusjärjestelmä, enempi voi syöttöjä laittaa.


          Onko kukaan vaihtanut määränsäätäjää näihin vanhempiin.
          535,n pumpussa näyttäisi säätäjän kartat olevan erilaiset, joka meinaa että säätäjäkin silloin on ja tuskimpa taas pienempi.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • racediesel
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 248
            • porvoo

            moikka
            hyvä että olet saanut väliversion siihen tilaan että olisi aika mitata mitä se puskee ulos.
            mielenkiinnolla odotan tuloksia.
            pitkäveto: 357hv ja 827nm
            T:Pasi
            Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
            Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
            Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
            Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
            Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
            BMW 330d-00 250hv ja 630nm
            BMW 330D-05 vakio 2005
            BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
            BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
            BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              No joo, kohtapa tuon näkee.

              Löysin ehken syyn paineen aaltoiluun ja polttoaineen "loppumiseen".
              Kakkospytyn suutinputki on vuotanut suuttimen puolelta.
              On vaan niin pirun hankalessa paikassa, että vaatii imusarjan irroituksen se kunnollinen kiriminen.
              No, samalla sitten vaihdan hehkuyksikön, joka mulla jo uusi onkin ja hehkutulpat ja poistan läpät.
              Jouluaaton homma, kun ei tarvi enää niitä lahjan saamisia pelätä.

              Hah, pikkuisella tuurilla saan paineen nostettua takaisin ja syöttöjä lisää.
              Nyt kun ei tule yhtään näkyviä savuja - ja se tuntuu vähän kummalliselta...
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Voisko siinä oikeasti olla 350/7-800 savuitta?
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10065
                  • KVLA

                  Kysellään väliin tyhmiä,aihetta sivuten.Mitä tuollaisesta vakiosta 530d -08 saa "helposti" lukemia ilman mitään muutoksia?
                  Siis vakio-osilla ja pelkällä ohjelmoinnilla.Nyt vakiona se 235/500 ja mitään savustuspönttöä ei olisi tarkoitus säädättää jos tuolle linjalle ruvetaan.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Voisko siinä oikeasti olla 350/7-800 savuitta?
                    Samaa mietin itsekin,nyt huomasin kun on aj techin softa että savua tulee enempi kuin vanhalla softalla..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      Jos noin vähillä muutoksilla saa noin paljon paukkua niin minäkin haluun.
                      Last edited by Mik@; 23-12-2013, 18:38.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        mulle kans!

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          Vakiosta luokkaa 300/700 ohjelmalla lähtee kutakuinkin ilman mitään sen kummempia tuprutteluja, kuten tuolla topiikin alussa on lappu.
                          Käytännössä sama, että onko hiukkassuodatin paikoillaan, vai ei.
                          Kunnossa pitää olla.

                          Niin monesti olen näissä arvuutteluissa pettynyt, etten kehtaa kiihdytellä nyt ollenkaan.
                          Käytän penkissä ja tulee mitä tulee.
                          Itseasiassa ei ole nyt tarkoituskaan mitään yyperyli tulosta saadakkaan, vaan vertailukelpoinen mukavan tehon antava lappu, sellainen jonka voi tarvittaessa tehdä kenelle tahansa sitten uudestaan.
                          Siksi se pitää tulla oikeastaan savutta sellaisella syöttömäärällä ja ohjelmalla, jossa kaikki on tiedossa ja hallinnassa.
                          Hyvä toimivuus on kuitenkin se pääasia.
                          Ja mielummin laitan niitä lisäsyöttöjä sitten jollekkin toiselle.

                          Imusarjan käytinkin jo irti vähän etu ajassa.
                          Hehkuyksikön vaihto oli yllätyksekseni hankalampi työ, kun imusarja.
                          Läpät oli ihan kunnossa, joten jätin paikoilleen, alipaineletkun vaan katkaisin ja tukin.

                          ... Kakkanen oli ...
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            .
                            Imusarjan irrotuksesta näyttääkin tulevan ihan ruttiinijuttu.

                            Teen nyt jotain varmaan väärin, tai en uskalla vaan riittävän tiukkaan kiriä suutinputkia - vuotivat vieläkin.
                            No, yritin taas uudestaan.
                            Imusarja irtoaakin toisella kerralla jo melkoisen näppärästi - pahoin pelkään että liiankin tutuksi tulee homma.
                            Oikein tutulta alkaa tuntumaan tämä juttu, niin se on ollut aina aikaisemminkin että ne asiat, jotka etukäteen mietityttää ja jännittääkin, meneekin ok ja suksi alkaa tökkimään ihan sellaisissa perus asioissa, joita pitää ihan itsestään selviöinä - mutta nekin pitää saada toimimaan.
                            No, jospa se siitä korjaantuu, kunhan hintoihinsa ensin tulee.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              Eikös noista piezo vehkeistä lähde vähän enemmän kun vanhemmista...?

                              Originally posted by tuikku View Post
                              Vakiosta luokkaa 300/700 ohjelmalla lähtee kutakuinkin ilman mitään sen kummempia tuprutteluja, kuten tuolla topiikin alussa on lappu.
                              Käytännössä sama, että onko hiukkassuodatin paikoillaan, vai ei.
                              Kunnossa pitää olla.

                              Niin monesti olen näissä arvuutteluissa pettynyt, etten kehtaa kiihdytellä nyt ollenkaan.
                              Käytän penkissä ja tulee mitä tulee.
                              Itseasiassa ei ole nyt tarkoituskaan mitään yyperyli tulosta saadakkaan, vaan vertailukelpoinen mukavan tehon antava lappu, sellainen jonka voi tarvittaessa tehdä kenelle tahansa sitten uudestaan.
                              Siksi se pitää tulla oikeastaan savutta sellaisella syöttömäärällä ja ohjelmalla, jossa kaikki on tiedossa ja hallinnassa.
                              Hyvä toimivuus on kuitenkin se pääasia.
                              Ja mielummin laitan niitä lisäsyöttöjä sitten jollekkin toiselle.

                              Imusarjan käytinkin jo irti vähän etu ajassa.
                              Hehkuyksikön vaihto oli yllätyksekseni hankalampi työ, kun imusarja.
                              Läpät oli ihan kunnossa, joten jätin paikoilleen, alipaineletkun vaan katkaisin ja tukin.

                              ... Kakkanen oli ...
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1327
                                • Tornio

                                [QUOTE=tuikku;3219486].
                                Imusarjan irrotuksesta näyttääkin tulevan ihan ruttiinijuttu.

                                Teen nyt jotain varmaan väärin, tai en uskalla vaan riittävän tiukkaan kiriä suutinputkia - vuotivat vieläkin.
                                QUOTE]

                                Hmmm. Kunhan arvailen !! Olisikohan se suuttimen rungossa oleva ns. kaksoisnippa johon suihkuputki asennetaan löystynyt rungosta. Pari vastaavaa tapausta suutin huoltojen yhteydessä tullut esiin joissa kaksoisnippa rungosta löysällä. Kertaalleen löystynyttä nippaa EI periaatteessa voi ilman uutta tiiviste prikkaa kiriä paikoilleen. nipankiristys runkoon 40Nm
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎