Tyhmä kysymys ehkä,mutta riittääkö tuossa vakiossa pa-suodattimessa virtaukset,kun lähestytään moottoripuolen "huipputehoja" (isoilla syötöillä siis).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTyhmä kysymys ehkä,mutta riittääkö tuossa vakiossa pa-suodattimessa virtaukset,kun lähestytään moottoripuolen "huipputehoja" (isoilla syötöillä siis).Kulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
.
530/535 näyttäisi olevan sama suodatin, joten en usko sen kunnossa ollessaan tämän vertaista virtausta vielä rajoittavan.
Muutenkin tämä on vielä ihan alkutekijöissään, vakioilla osilla, ettei mistään oikeista rajoista vielä voi puhua.
Jos mitään "viallista" osaa ei löydy, niin silloin täytyy ottaa varmaan lusikka kauniisti käteen ja naplata sellainen versio ohjelmasta, joka tällä kokoonpanolla toimii ilman ylimääräisiä herjoja.
Pitää kuitenkin varuiksi jo ruveta 535,n pumppua hommaamaan, tuntuu niin kummalliselta, ettei tule vielä edes kunnolla savuja ja kuitenkin syöttövarat loppuu - sitä ei mersumies oikein käsitä ...
... Jossain osassa on pakko olla vikaa.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
Ruiskutuspaineen laskeminen 1700baariin näyttää nyt poistaneen ristiriidan ja herjan.
No, tällä mennään nyt talviaika.
Vetoja on kuitenkin ihan liikaakin suhteessa pitoon ja ajotaitooni.
Jollain toisella voi sitten olla paremmassa iskussa järjestelmä ja kestää enemmän syöttöjä, mutta se ei nyt ole olennaista tässä.
Yritän saada mitattua tällä tällingillä.
Faceliftissä on parempi ruiskutusjärjestelmä, enempi voi syöttöjä laittaa.
Onko kukaan vaihtanut määränsäätäjää näihin vanhempiin.
535,n pumpussa näyttäisi säätäjän kartat olevan erilaiset, joka meinaa että säätäjäkin silloin on ja tuskimpa taas pienempi.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
moikka
hyvä että olet saanut väliversion siihen tilaan että olisi aika mitata mitä se puskee ulos.
mielenkiinnolla odotan tuloksia.
pitkäveto: 357hv ja 827nm
T:PasiFord Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment
-
-
.
No joo, kohtapa tuon näkee.
Löysin ehken syyn paineen aaltoiluun ja polttoaineen "loppumiseen".
Kakkospytyn suutinputki on vuotanut suuttimen puolelta.
On vaan niin pirun hankalessa paikassa, että vaatii imusarjan irroituksen se kunnollinen kiriminen.
No, samalla sitten vaihdan hehkuyksikön, joka mulla jo uusi onkin ja hehkutulpat ja poistan läpät.
Jouluaaton homma, kun ei tarvi enää niitä lahjan saamisia pelätä.
Hah, pikkuisella tuurilla saan paineen nostettua takaisin ja syöttöjä lisää.
Nyt kun ei tule yhtään näkyviä savuja - ja se tuntuu vähän kummalliselta...CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Vakiosta luokkaa 300/700 ohjelmalla lähtee kutakuinkin ilman mitään sen kummempia tuprutteluja, kuten tuolla topiikin alussa on lappu.
Käytännössä sama, että onko hiukkassuodatin paikoillaan, vai ei.
Kunnossa pitää olla.
Niin monesti olen näissä arvuutteluissa pettynyt, etten kehtaa kiihdytellä nyt ollenkaan.
Käytän penkissä ja tulee mitä tulee.
Itseasiassa ei ole nyt tarkoituskaan mitään yyperyli tulosta saadakkaan, vaan vertailukelpoinen mukavan tehon antava lappu, sellainen jonka voi tarvittaessa tehdä kenelle tahansa sitten uudestaan.
Siksi se pitää tulla oikeastaan savutta sellaisella syöttömäärällä ja ohjelmalla, jossa kaikki on tiedossa ja hallinnassa.
Hyvä toimivuus on kuitenkin se pääasia.
Ja mielummin laitan niitä lisäsyöttöjä sitten jollekkin toiselle.
Imusarjan käytinkin jo irti vähän etu ajassa.
Hehkuyksikön vaihto oli yllätyksekseni hankalampi työ, kun imusarja.
Läpät oli ihan kunnossa, joten jätin paikoilleen, alipaineletkun vaan katkaisin ja tukin.
... Kakkanen oli ...CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
Imusarjan irrotuksesta näyttääkin tulevan ihan ruttiinijuttu.
Teen nyt jotain varmaan väärin, tai en uskalla vaan riittävän tiukkaan kiriä suutinputkia - vuotivat vieläkin.
No, yritin taas uudestaan.
Imusarja irtoaakin toisella kerralla jo melkoisen näppärästi - pahoin pelkään että liiankin tutuksi tulee homma.
Oikein tutulta alkaa tuntumaan tämä juttu, niin se on ollut aina aikaisemminkin että ne asiat, jotka etukäteen mietityttää ja jännittääkin, meneekin ok ja suksi alkaa tökkimään ihan sellaisissa perus asioissa, joita pitää ihan itsestään selviöinä - mutta nekin pitää saada toimimaan.
No, jospa se siitä korjaantuu, kunhan hintoihinsa ensin tulee.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Eikös noista piezo vehkeistä lähde vähän enemmän kun vanhemmista...?
Originally posted by tuikku View PostVakiosta luokkaa 300/700 ohjelmalla lähtee kutakuinkin ilman mitään sen kummempia tuprutteluja, kuten tuolla topiikin alussa on lappu.
Käytännössä sama, että onko hiukkassuodatin paikoillaan, vai ei.
Kunnossa pitää olla.
Niin monesti olen näissä arvuutteluissa pettynyt, etten kehtaa kiihdytellä nyt ollenkaan.
Käytän penkissä ja tulee mitä tulee.
Itseasiassa ei ole nyt tarkoituskaan mitään yyperyli tulosta saadakkaan, vaan vertailukelpoinen mukavan tehon antava lappu, sellainen jonka voi tarvittaessa tehdä kenelle tahansa sitten uudestaan.
Siksi se pitää tulla oikeastaan savutta sellaisella syöttömäärällä ja ohjelmalla, jossa kaikki on tiedossa ja hallinnassa.
Hyvä toimivuus on kuitenkin se pääasia.
Ja mielummin laitan niitä lisäsyöttöjä sitten jollekkin toiselle.
Imusarjan käytinkin jo irti vähän etu ajassa.
Hehkuyksikön vaihto oli yllätyksekseni hankalampi työ, kun imusarja.
Läpät oli ihan kunnossa, joten jätin paikoilleen, alipaineletkun vaan katkaisin ja tukin.
... Kakkanen oli ...-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
[QUOTE=tuikku;3219486].
Imusarjan irrotuksesta näyttääkin tulevan ihan ruttiinijuttu.
Teen nyt jotain varmaan väärin, tai en uskalla vaan riittävän tiukkaan kiriä suutinputkia - vuotivat vieläkin.
QUOTE]
Hmmm. Kunhan arvailen !! Olisikohan se suuttimen rungossa oleva ns. kaksoisnippa johon suihkuputki asennetaan löystynyt rungosta. Pari vastaavaa tapausta suutin huoltojen yhteydessä tullut esiin joissa kaksoisnippa rungosta löysällä. Kertaalleen löystynyttä nippaa EI periaatteessa voi ilman uutta tiiviste prikkaa kiriä paikoilleen. nipankiristys runkoon 40Nm__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment