Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racediesel
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 248
    • porvoo

    morjensta
    no niin joku asia selvisi paremmin nimittäin tuo polttoaineensuihkutus ajankohta osimoilleen ja mitä tuo duraatio meinaa kun sitä aina hiplataan...isompi on parempi....suutin siis.

    tuo oli hyvä pointti että väärä suihkutusajankohta niin silloin sylinterinpaine voi olla liikaa syntyneen paineen sisällä pitämiseksi,sama bensapelissä.

    kiitos
    t:Pasi
    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
    BMW 330D-05 vakio 2005
    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      No niin, vanha mies on taas hämärissä duraatioo hiplaillu.

      Siekkisellä kävin vaihdattamassa vahvistetun laatikon.
      Samalla naplasin suutinkarttaan 10% lisää, jotta saataisiin oikeaa rasitusta laatikolle.
      Kokonaisruiskutus määrä on nyt varmaankin luokkaa 120mg/työtahti max väännön kohdalla.
      Hyvä määrä.
      Ahtoja 2,3bar.

      Laatikko toimii hyvin.
      Vääntö nyt todella siirtyy tiehen, myös isoilla vaihteilla.
      Ohittaessa huomaa eron selvimmin, nyt ei luistata, vaan kiihtyy, melkein kun manuaalilla kiihdyttäisi.
      Vaihdoton nopeat ja täsmälliset, ihan sivistyneet.
      Voin suositella, väännöllähän nämä pelaa, kun on niin kamalan pitkät välitykset ja nyt sitä voi näköjään laittaa, tykkään.
      Lähtee isollakin vaihteella todella eleettömästi, huono puoli tieten että sitä vääntöä pitää sitten olla, muuten on tuskallista odotella.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • hatemi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 106
        • Jkl

        Aletaan siis olemaan melko miehekkäissä vääntölukemissa. Minkäs verran tulee syöttöä huipputehon kohdilla?
        tdituning.fi

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          Originally posted by tuikku View Post
          .
          No niin, vanha mies on taas hämärissä duraatioo hiplaillu.

          Siekkisellä kävin vaihdattamassa vahvistetun laatikon.
          Samalla naplasin suutinkarttaan 10% lisää, jotta saataisiin oikeaa rasitusta laatikolle.
          Kokonaisruiskutus määrä on nyt varmaankin luokkaa 120mg/työtahti max väännön kohdalla.
          Hyvä määrä.
          Ahtoja 2,3bar.

          Laatikko toimii hyvin.
          Vääntö nyt todella siirtyy tiehen, myös isoilla vaihteilla.
          Ohittaessa huomaa eron selvimmin, nyt ei luistata, vaan kiihtyy, melkein kun manuaalilla kiihdyttäisi.
          Vaihdoton nopeat ja täsmälliset, ihan sivistyneet.
          Voin suositella, väännöllähän nämä pelaa, kun on niin kamalan pitkät välitykset ja nyt sitä voi näköjään laittaa, tykkään.
          Lähtee isollakin vaihteella todella eleettömästi, huono puoli tieten että sitä vääntöä pitää sitten olla, muuten on tuskallista odotella.
          Mielenkiinnolla penkkitulosta odotellessa
          Mitäs siekkinen teki turbiinille?
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • jp_olli
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 101
            • Kalajoki

            Hieno homma.
            Autoelektroniikan huoltoa
            Teho-optimointeja
            Varaosia pikselikorjauksiin
            www.sercap.fi
            044-0760422

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              Tänään pikkuisen testailin, kun laatikko oikeasti nyt pelaa.
              Ilmamassamittarin lukualue ylittyy noin 3600rpm kohdalla, siitä tulee vikailmoitus.
              Ohjelmassa syöttömäärä on silloin ihan hiukan vajaa 100mg, railpaine lähelle 1800bar.
              Railpaineen noston ja suutinkartan +10%,n jälkeen kokonaisruiskutusmääräksi arvioisin noin 115mg tässä kohden.
              Tämä antaa laskennallisesti vääntöä tuohon kohti vielä luokkaa 850nm.
              Max ruiskutusmäärähän tässä ei yli 120mg,n nousekkaan missää vaiheessa.
              Testerin kuvista näkee tarkemmat arvot, bossin kts.







              Reilulla 3800rpm ilmaa menee vielä melkein 1470mg/isku moottoriin ja railpaine 1800bar, syöttömäärä oli tuossa hiukan päälle 94mg, mutta valitettavasti siitä ei kännykkä halunnut kuvaa ottaa.
              Kokonaisruiskutusmäärä varovaisestikkin arvioiden nousee 110mg,n.
              Eli hyvin lähellä jo ollaan kaksinkertaisia syöttömääriä/tehoja/vääntöjä suhteessa vakio -ohjelmaan.
              Edelleenkin ainoa "oikea" muutos on ahtimen vaihto.


              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • racediesel
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 248
                • porvoo

                no niin.Tuikulla etenee jälleen.
                saat laatikon luiston siirrettyä takapyörään...
                nyt alkaa varmaan tulla jo parempia lukemia,koviin arvoihin olet jo syötöissä päässyt kun yön pimeydessä niihin duraatioihinkin olet joutunut jo kajoamaan..hyvä.
                miten saat eliminoitua ilmamäärämittarin tappiinmenosta tuon vikatilan pois?.
                jos laittaa 535d:n ilmamäärämittarin?,onnistuuko tuo?.
                kohta saadaan pyörivän rullan viivaa nähtäväksi.
                T Pasi
                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                BMW 330D-05 vakio 2005
                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                Comment

                • Mikko1979
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 65
                  • Siilinjärvi

                  No perkule, nyt taitaa pikkuhiljaa alkaa vehkeet pelaamaan. Hieno kuulla että laatikko pelaa Tuikulla nyt hienosti, ni tietää mitä odotella ku saadaan oma auto kasaan, muutokset mulla identiset mitä tuikulle tuli laatikkoon. Vielä jos saisi tuon kulkupuolen pelaamaan jotenkin, mut se nähdään sit ku saadaan auto kasaan. Muutoksia tulee pakoputkeen, välijäähdyttimeen, ahtoputkiin, ahtimeen, ja jotain PIENTÄ perus huoltoa.

                  Tuikku ilmeisesti olit käynyt hallilla vilkasemassa minunkin projektia samalla kun sait omaasi vahvistusta laatikko puoleen ??? Vieläkö tehdään muutoksia minun auton ohjelmaan vai mitkä oli sulla ajatukset.???:think
                  BMW E61 530 xd LCI 2007

                  Comment

                  • Mikko1979
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 65
                    • Siilinjärvi

                    [ATTACH]119839[/ATTACH] Tässä vähän projektikuvia omasta joka pikkasen räjähti käsiin ku alettiin perushuoltoa tekemään. Tarkoitus oli tehdä ihan perushuolto,siis kaikki öljyt, nesteet, suodattimet, hihnat, vesipumppu, termarit ja tarkastukset mitä nämä vaatii. samalla tuo kompuran putki tarkistaa ja lasikaton poistoputket putsailla.
                    Last edited by Mikko1979; 14-04-2014, 20:15.
                    BMW E61 530 xd LCI 2007

                    Comment

                    • Lallevihtinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 690
                      • Tampere

                      Mitäs näihin teidän laatikkoihin nyt on vahvistettu? Mitä moinen operaatio kustantaa, tonnin, kaks vai kolme?
                      sigpic
                      BMW E93 335i & BMW M550Dx
                      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                      Comment

                      • Mikko1979
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 65
                        • Siilinjärvi

                        Originally posted by Lallevihtinen View Post
                        Mitäs näihin teidän laatikkoihin nyt on vahvistettu? Mitä moinen operaatio kustantaa, tonnin, kaks vai kolme?
                        Siekkinen voi varmaan valaista asiaa enemmän että miten on vahvistettu ja paljon tulee maksamaan, mutta luulisin että laatikosta tulee tosi hyvä ja vahva. ja olen aina ollut sitä mieltä näistä työhommista että hyvästä kannattaa jotain maksaakkin

                        HYVÄ, HALPA, NOPEA näistä saat yleensä valita vain kaksi jos teetät työtä muilla ja haluat tulosta

                        Mikko
                        BMW E61 530 xd LCI 2007

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          Ihan mielenkiinnosta kyselin, en ole kiinaan laatikkoa lähettämässä vahvistettavaksi.
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • Mikko1979
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 65
                            • Siilinjärvi

                            Click image for larger version

Name:	DSC_0298.jpg
Views:	1
Size:	41.0 KB
ID:	4829276

                            sit huomattiin että onpa öljynen mosan kuskinpuolen etukulma ja alamuovien sisäpuoli, syy löytyy kuvasta, ahtoputkessa reikä, ja toinen syy etuperän pinjoninstefa fuskaa, onneks huomattiin nyt niin et tarvinnu perä kuivana ajella. siitä iso kiitos Terolle.


                            eli perushuoltoon sisältyi nyt jo etuperästefan vaihto ja ahtoputkien korjaus, tosin samanlaiset putket sinne ei tule...

                            Mikko
                            Last edited by Mikko1979; 14-04-2014, 21:53.
                            BMW E61 530 xd LCI 2007

                            Comment

                            • Mikko1979
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2011
                              • 65
                              • Siilinjärvi

                              Originally posted by Lallevihtinen View Post
                              Ihan mielenkiinnosta kyselin, en ole kiinaan laatikkoa lähettämässä vahvistettavaksi.
                              ok, Siekkinen kyl tekee nuo pois ihan suomessa ja hyvin, hyvä tiimi siellä ja uskosin hintatason olevan ihan ok.

                              Ja Tuikulle pisteet ku on jaksanu painia tämän ohjelmointi/päivityksen aiheen piirissä melkein taukoamatta ja lannistumatta, ja on sieltä aina joku kw/nm löytynytkin ponnistelujen tuloksena. Hienoa seurata ja lukea näitä ja jakaa ideoita.

                              Mikko
                              Last edited by Mikko1979; 14-04-2014, 21:37.
                              BMW E61 530 xd LCI 2007

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                Originally posted by racediesel View Post
                                ... miten saat eliminoitua ilmamäärämittarin tappiinmenosta tuon vikatilan pois?.
                                jos laittaa 535d:n ilmamäärämittarin?,onnistuuko tuo?.
                                ...
                                No, huomaan taas kerran, että tulee innostuksissaan paljasteltua oikeastaan vähän liikaakin näitä juttuja.
                                No mitäpä tuosta.
                                Ilmamassaongelman luulen jo ratkaisseeni, en ole vielä kuitenkaan kokeillut.
                                Aika varma kuitenkin olen.
                                Isompi maffi tieten auttaa pidemmälle .... ja helpottaa sitä imupuolta muutenkin.

                                Tuotatuota, luulisin että saan nyt juoksutettua sitä syöttömäärää, miten on tarvis.
                                Enpäs tässä vielä eilen muistanutkaan, että mulla olikin väännön rajoittimissa valmiina 92mg laitettuna neljään tonniin, jonka ajattelin siis paineen noston + suutinkartta lisäyksen kanssa riittävän neljän sadan syöttöihin.
                                Siihenhän tuo nyt näyttää ampuvan.

                                Syöttöjä itsessään on siis tarpeeksi.
                                Alempi "vikakuva" johtuu korkeasta pakolämmöstä, joten jotain tässä pitää nyt tehdä, ettei sula koko moottori.
                                Cooleri pitää ehdottomasti saada ja sitä kautta moottorin lämpökuormaa pienemmäksi ja palamisen hyötysuhdetta paremmaksi.
                                Ahtimen imuputken avarrusta pitää miettiä.
                                Sitten isompi downpaippi.
                                Ahdin nyt on, mitä on, sille ei voi mitään.
                                Pakosiiven virtaus ei taida millään neljän sadan rikkomiseen riittää.
                                Taitaa syötöt hukkua pakokaasujen poispuskentaan moottorista.
                                Mutta mitatahan tuo pitää.

                                On tuossa ohjelmassa kuitenkin vielä viilaamista muutenkin.
                                Sellaisia kohtia, jotka ei varsinaisesti minua miellytä yhtään, mutta tähän palaan nyt uskoisin syöttöjä saavani kuitenkin haluamallani tavalla ja savujakin.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎