Olihan tuolla vahvistamisella hyvä hinta, kun huvikseni sen kysyin. Toki muutos alkuperäiseen on kuulemma aika merkittävä. Vahvistuksen hinta "avaimet käteen" on 3500e.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tuikku View Post.
Muutaman tuhannen olen nyt vahvistetulla laatikollakin ajanut.
Se toimii kyllä erittäin hyvin.
Voima siirtyy tehokkaasti takarenkaille jo heti lähdöstä alkaen.
Vaihtohetki siirtyy loogisesti kaasupolkimen asennon mukaisesti aina suuremmille kierroksille.
Luistoa ei oikeastaan ole ollenkaan, vaan tuntuma eri vaihteilla on kun manuaalilla kiihdyttäisi.
Vaihtohetken kaasupohjassakin olen ohjelmasta saanut tippumaan neljään tonniin, kun aikaisemmin turhaan kierrätti liian pitkälle ja usein sitten vaihtokaan ei sitten mennyt ihan lankulle.
Vaihteistoon olen erittäin tyytyväinen nyt, vääntöä ei tarvi rajoittaa ja kuitenkin kaikki pelaa hienosti.
Pelkän ohjelmoinnin jälkeen, coolerin vaihdon yhteydessä oikeastaan tämä vaihteiston vahvistus pitäisi tehdä.
Ahtimen vaihdosta ei oikein täyttä hyötyä muuten saa, vakiona vaihteisto sen verran vähän vääntöä näyttää kestävän.
Varsinaisesti en vahvistusta kehtaa suositella, kun aavistan sen olevan kohtuu arvokasta - no, vauhti maksaa....
Tämän on Siekkinen tehnyt.
Millä kierroksella muuten täyskaasu kiihdytyksellä vaihtaa ilman ohjelman napluuta isompaa???
Pysyy ilmeisesti paremmin vetoalueella ku vaihtaa aikasemmin isompaa.
Hienoa että joku jaksaa taistella näiden ohjelma yms. kanssa kyseisten koneiden kanssaBMW E61 530 xd LCI 2007
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostOlihan tuolla vahvistamisella hyvä hinta, kun huvikseni sen kysyin. Toki muutos alkuperäiseen on kuulemma aika merkittävä. Vahvistuksen hinta "avaimet käteen" on 3500e.
Silloin se olisi perusteltua kun halvimmillaan sen ~2500€ maksaa laatikon täysremontti...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kaikki on niin suhteellista...
RS6 audin vaihteistoa vahvistetaan ja laitetaan n.6000€ hintaan Suomessa, että ei tuo edellä mainittu ole kyllä paha minusta, vaikka eri autoista onkin kyse.
Omaan projektiin tuli vaihteistolle vähän vajaa 3500€ hintaa, kun laskee: laatikko, osat/öljyt, työ, rahti edes-/takas- ja quaife (etuveto).
Moni on pitänyt kalliina, mutta mitä iloa on tehosta, jos auton voimansiirrossa tai moottorissa on pullonkauloja, jotka estää sen että tehoja ei pysty käyttämään, kuin murto-osaa...ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View Post... Moni on pitänyt kalliina, mutta mitä iloa on tehosta, jos auton voimansiirrossa tai moottorissa on pullonkauloja, jotka estää sen että tehoja ei pysty käyttämään, kuin murto-osaa...
Liikuttavissa määrin samaa mieltä...
Kun laatikon saa hyvin pelaamaan, niin koko autosta paljastuu aivan eri luonne.
Vääntöhän se on näiden "juttu".
Minulle oli alun perin vähän yllätys se, miten loppupelissä helposti vaihteiston saa kyykkyyn, kun oikeastaan uskoin, niin kuin varmaan kovin moni muukin täällä, että tämä zf,fä kestää "mitä vaan".
Täyskaasulla on pyrkinyt kierrättämään väh 4500rpm, ennen kuin alkoi vaihtamaan.
Nyt vaihtaa hyvin loogisesti kaasupolkimen asennon mukaisesti, eli voi itse määrätä, käyttääkö vääntöä, vai kierroksia.
Kolmevarttikaasu on jonkinlainen raja, jonka jälkeen vaihtamisen kierrosluku selvästi nousee.
Kickdaunia vasten kun painaa kaasua, niin tasan neljässä tonnissa vaihtaa, aivan kaasupohjassa pikkuisen jälkeen.
Savuttaa ikävä kyllä välillä 3500-4000rpm, ei niin hirveästi, mutta selvästi kuitenkin.
Itsellä on kuulovaurio(kin), mutta toisten mielestä kuuluu ahtovuotoa - no haluan uskoa tähän.
Toivottavasti parempi coolerikin auttaa, samoin downpaippi.
Savua lukuun ottamatta ollaan nyt aika lähellä sitä, mitä haluan.
Loppupenkitys tulee lopputöiden jälkeen.
Jos ei savu kierroksilla muuten lopu, niin vähennän syöttöjä.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
no nyt auto nipussa, mutta ongelmaa pukkaa, herjailee ongelmaa polttoaine puolella, no siirto/esipaine pumppu tankkiin vaihdettu, mutta ongelma ei häviä,
lämpimällä kelillä ja/tai tyhjemmällä tankilla herjaa herkemmin, tietokoneen kanssa ajellessa huomataan että ajon alussa kaikki toimii suurinpiirtein oikein mutta ku ajamista jatkaa niin polttoaineen lämpötila nousee jopa yli 50 asteen ulkolämpötilan ollessa noin 15-20 astetta
ja toinen asia että rail paine ei nouse kunnolla 1800 bar vaikka pyynti olis siellä, ja sit ku kunnolla vedättää niin herjaa ku jää alle 1600 bar, eli puuhastelu jatkuu,
1. olisko jo korkeapainepumppu kulunut vaihtokuntoon/kunnostettavaksi asti ja/tai piezo suuttimet vuotaa (175000 km) ??
2. polttoainelinjasto liian pienehkö??
3. onko näissä polttoaineen esilämmitintä, (jumittaako) ??
4. polttoaineen jäähdytyksen rakentaminen ??
onko muilla samantyyppisiä ongelmia ollu ???
ps. remontin yhteydessä ku auto pajalla seiso niin hävis molempien avaimien keskuslukituksenohjaus, eli ovet ei aukea ku avaimella kääntämällä jolloin keskuslukitus kyllä pelaa, ja auto kyllä lähtee käyntiin normaalisti, tosin heittää penkin johonkin vanhaan muisti asentoon ku survoo avaimen koloon ja painaa nappia. eikä anna asettaa uutta penkin asentoa vaan joka kerta menee samaan asentoon. eli onko auto unohtanut avaimen vai onko sieltä nyt joku muu häikkä esim. takaluukun piuhoissa/tai hapettunut jotain.
Näihin jos joku kehtaa kommentoida ja auttaa, niin suur kiitos hänelle..BMW E61 530 xd LCI 2007
Comment
-
-
Originally posted by Mikko1979 View Postno nyt auto nipussa, mutta ongelmaa pukkaa, herjailee ongelmaa polttoaine puolella, no siirto/esipaine pumppu tankkiin vaihdettu, mutta ongelma ei häviä,
lämpimällä kelillä ja/tai tyhjemmällä tankilla herjaa herkemmin, tietokoneen kanssa ajellessa huomataan että ajon alussa kaikki toimii suurinpiirtein oikein mutta ku ajamista jatkaa niin polttoaineen lämpötila nousee jopa yli 50 asteen ulkolämpötilan ollessa noin 15-20 astetta
ja toinen asia että rail paine ei nouse kunnolla 1800 bar vaikka pyynti olis siellä, ja sit ku kunnolla vedättää niin herjaa ku jää alle 1600 bar, eli puuhastelu jatkuu,
1. olisko jo korkeapainepumppu kulunut vaihtokuntoon/kunnostettavaksi asti ja/tai piezo suuttimet vuotaa (175000 km) ??
2. polttoainelinjasto liian pienehkö??
3. onko näissä polttoaineen esilämmitintä, (jumittaako) ??
4. polttoaineen jäähdytyksen rakentaminen ??
onko muilla samantyyppisiä ongelmia ollu ???
ps. remontin yhteydessä ku auto pajalla seiso niin hävis molempien avaimien keskuslukituksenohjaus, eli ovet ei aukea ku avaimella kääntämällä jolloin keskuslukitus kyllä pelaa, ja auto kyllä lähtee käyntiin normaalisti, tosin heittää penkin johonkin vanhaan muisti asentoon ku survoo avaimen koloon ja painaa nappia. eikä anna asettaa uutta penkin asentoa vaan joka kerta menee samaan asentoon. eli onko auto unohtanut avaimen vai onko sieltä nyt joku muu häikkä esim. takaluukun piuhoissa/tai hapettunut jotain.
Näihin jos joku kehtaa kommentoida ja auttaa, niin suur kiitos hänelle..
Onko suuttimista katottu ohivuotoja? Korkeapainepumpullekkin jonkulainen testi proseduuri bmw testereissä on olemassa.
Onko autossasi comfort access? Jos ei niin koita naittaa avaimet uudelleen autolle. Ohjeita löytyy kyllä. Jos ei auta niin Vikakoodin luvulla kannattaa alottaa.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
.
Kun polttoaine lämpiää tietyn lämpötilan ylitse, siitä saatavan tehon määrä moottorissa huononee.
Muistaakseni ohjelmassa oleva "perustilanne tai oletustaso" vastaa 30 asteista polttoainetta.
Jotta haluttu suorituskyky saavutettaisiin, lisää tai korjaa ohjelma ruiskutusmäärää vastaamaan ko "perustasoa".
Jos ja kun polttoainejärjestelmässä olevat puutteet aiheuttavat tilanteen, jossa halutun paineen saavuttaminen aluperinkin on vaikeaa, romahduttaa polttoaineen lämpiämisen mukanaan tuomat lisävaivat tilanteen.
Lämpimämpää polttoainetta tarvitaan määrällisesti enemmän ja sen pumppaaminen korkeaan paineeseen on haastavampaa.
Tietyissä autoissa vastuskikkailulla juuri tämän polttoaineen lämpötiedon suhteen saadaan lisätehoakin.
Tähän vaivaan on kyllä helppo ja toimiva ratkaisu, mutta se ei taida Mikkoa miellyttää, nimittäin syöttömäärän pienentäminen.
Voisikko joku, joka olisi harjaantuneempi varaosakatalookin käyttäjä, katsoa onko 530/535 polttoainelinjastossa eroja ja mikä tärkeintä, onko se siirtopumpun ohjainboxi sama kummassakin.
Rasitustilanteessa määränsäätäjälle tulevan polttoaineen "esipaine" olisi hyvä tieto ja se ero jos sitä on.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Siirtopumpun boksi näyttää olevan sama lähes kaikissa 2000luvun bemareissa sekä diesel että bensa.
Polttoaine linjat tankilta keulaan kaikissa dieseleissä samat ja putket konehuoneessa samat 530d/xd ja facelift 530d/535d
Ohjainboksi:
Softassa tietysti eroa nuissa on, mutta miten lienee vaikkuttais jos esim 530d purkin softais vastaamaan 535d purkkiaLast edited by Kissvesala; 15-06-2014, 20:52.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
No jos ensin rakennetaan polttoaineen jäähdytys, jotta saadaan polttoaineen lämpötila pysymään kurissa, ja varmistellaan korkeapainepumpun kunto, ja että ei suuttimissa ole liikaa ohivuotoja........ym polttoainepuolelta mitä vois parantaa
Jos näillä ei asetu niin sitten kai se on vaan uskottava että raja kulkee siinä ja pudotettava syöttöjä sen verran että saadaan auto pelaamaan normaalisti.
Ps. Jos joku tietää keinon miten tästä päästään eteenpäin niin otan tiedon mielihyvin vastaan, auto siis on 530xd 2007 lci.
Penkkiin vien heti kun saadaan toimimaan ilman herjojaBMW E61 530 xd LCI 2007
Comment
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostNo jos ensin rakennetaan polttoaineen jäähdytys, jotta saadaan polttoaineen lämpötila pysymään kurissa, ja varmistellaan korkeapainepumpun kunto, ja että ei suuttimissa ole liikaa ohivuotoja........ym polttoainepuolelta mitä vois parantaa
Jos näillä ei asetu niin sitten kai se on vaan uskottava että raja kulkee siinä ja pudotettava syöttöjä sen verran että saadaan auto pelaamaan normaalisti.
Ps. Jos joku tietää keinon miten tästä päästään eteenpäin niin otan tiedon mielihyvin vastaan, auto siis on 530xd 2007 lci.
Penkkiin vien heti kun saadaan toimimaan ilman herjoja
Mittaa paluu vuoto paine. Kuuluisi olla piezo versiossa n. 10bar luokkaa ennen tuota rajoitinta.
Arvausta viasta
Eli voisiko olla mahdollista jotta tuo osa nro 12 kiinteästi oleva rajoitin / suodatin olisi sen verta tukossa jotta riittävä paluu kierto MÄÄRÄLLISESTI ei toteudu ?
ja tulihan tankin pumpun vaihdossa KAIKKI letkut varmasti kiinni. tyhjeneekö molemmilta puolen tankit ? Näissä M57 N ja TU 2 koneissa polttoaineen jäähdytys hoidetaan tankissa olevan polttoaineen määrän ja sitä kautta tapahtuvan polttoaineen hullunkierto virtauksen avulla__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
.
Uskoisin että vaivana tässäkin on nimenomaan polttoaineen siirtokapasiteetin loppuminen, tai tietysti liian suuri syöttömäärä - mutta ei puhuta siitä nyt.
Minulla täysin sama vaiva viittasi delivery pumppuun, eli juuri tuohon tankissa olevaan.
Uskoisin ettei Mikollakaan varsinainen vikakoodi tule railpaineen alituksesta, vaikka siitä syystä sammuu, tai menee vikatilaan.
Vaan herja koskee tuota pumppua.
Omassani vian olosuhdetiedoista näki että määränsäätäjä oli aina aivan auki, eikä paine railputkessa kuitenkaan riittänyt => vikatila.
Siis selvä riittävyysongelma.
Itselläni ratkesi pumpun ja yhden suuttimen vaihdolla.
Minulla on omani nyt pelannut, mutta Mikolla on enemmän syöttöjä, kun tuo Murolan tekemä ahdin on omaani parempi ja mahdollistaisi vieläkin suuremmat syötöt, kunhan vaan polttoainejärjestelmään saisi lisäsyöttömahdollisuuden tai -kapasiteettia rakennettua.
Näkisikkö jostain kätevästi, että onko sen syöttöpumpun siirtopaine korkeampi uudemmissa ja tehokkaammissa malleissa, tai yleensä edes jotain informaatiota aiheesta ?
Jos esim 535,ssä pumpun ohjainboxin koodaus on eri softanumerolla, niin sekin olisi hyvä vihje, kun tuskimpa tehokkaampaan versioon on ainaskaan pienempituottoista softaa ajateltu.
Ja jos ja kun nyt osat on samat, niin mahdollinen polttoaineen siirtokapasiteetin lisäys on voitu toteuttaa ainoastaan max siirtopainetta nostamalla.
Pelkäämpä että nyt täytyy jotain uutta taas hoksata jotta polttoaineen siirto-ongelma ratkeaa.
Helpoin ratkaisu tieten siltä kantilta olisi, että olisikin joku hiukan "viallinen" osa, joka kuitenkin nippa nappa mukana sinnittelee...
Se vaihtamalla sitten kokoasian saa maton alle piiloon.
Mutta oikeasti, syöttömäärät on nyt jo aika suuret, jossainhan ne rajatkin aina vastaan tulee.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.Näkisikkö jostain kätevästi, että onko sen syöttöpumpun siirtopaine korkeampi uudemmissa ja tehokkaammissa malleissa, tai yleensä edes jotain informaatiota aiheesta ?
Jos esim 535,ssä pumpun ohjainboxin koodaus on eri softanumerolla, niin sekin olisi hyvä vihje, kun tuskimpa tehokkaampaan versioon on ainaskaan pienempituottoista softaa ajateltu.
Ja jos ja kun nyt osat on samat, niin mahdollinen polttoaineen siirtokapasiteetin lisäys on voitu toteuttaa ainoastaan max siirtopainetta nostamalla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment