Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Näihin uudempiin ei vissiin ihan vielä pääse käsiksi.
    Kissavesalan kanssa juteltiin aiheesta..

    Onko mahdollista saada +400\n 800 tästä nykyisestä jos dpf paikoilla ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      Ei ihan vielä.
      Näyttäisi kehitys menevän siihen suuntaan kaapeleissa nyt, että uusissakin saattaisi irtoecujen kanssa puuhastelu jäädä (onneksi) poikkeen.

      Eiköhän, sellainen kolmanneksen lisäys mahdollisuushan näissä näyttäisi olevan.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        Originally posted by tuikku View Post
        Sellainenkin villi ajatus tuli päähän, että onkos kukaan tietoinen pakoventtiilien jousista ja niiden jäykkyyksistä ?
        On. Himpun yli 10 kg.
        ---

        Comment

        • Masse2b
          Newbiemmer
          • Jun 2011
          • 23
          • Pohjoinen

          Originally posted by tuikku View Post
          Tai syöttö tiellä toteutuu, mutta rullilla ei, savu tukisi tätä.
          Olisiko nyt viimeinkin aika käyttää auto siellä Oulun tekun penkissä(rototest), että saat varmistuksen tälle asialle? Tai en minä tiedä onko siitä hyötyä, mutta voidaan sulkea ainakin renkaiden "tekijä" pois..kait.

          Comment

          • elreino
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 90
            • s-joki

            siinähän ilmeisesti on suutin karttassa 1600/100
            menisikö rail kartassa 3000rpm kohdalla yli tuo 1600 paine
            aattelin vaan että kuinka se impa sitten tuon ymmärtää syöttömääränä
            Last edited by elreino; 15-10-2014, 05:08.

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1995
              • Tampere

              Originally posted by veku
              Näihin uudempiin ei vissiin ihan vielä pääse käsiksi.
              Kissavesalan kanssa juteltiin aiheesta..
              Puhuitteko nyt Testo:sta vai mistä ? Ihan uusimpia ecuja en ole lisännyt, kun kukaan niitä ei ole pyytänyt, mutta se on helppo homma. Konvertoidaan .PRG -> .BIV tiedostoksi.


              Originally posted by böntti View Post
              Ootko esimerkiksi Testolla katsellut railipaineen/ruiskutusmäärän ja ilmamassan pyyntiä vs toteutunutta?
              Niin, sen verran vielä että Test-O:n loggausominaisuudet tiedostoon saattaisi kiinnostaa myös, ja se että nämä .csv tiedostot saa suoraan avattua ilmaisessa megalogviewerissä, mutta liekö sitten liian vaikea käyttää ? Test-O käyttää EDIABAS:ta, eli se pitää olla asennettuna ja .PRG:t yms. kunnossa. Voisin kuvitella että aika "herkullista" dataa saisi tutkittavaksi, kun ottaisi logia esim. kun auto on penkissä.

              Sen verran vielä tähän liittyen, että jostain DDE3 lähtien voi ecu:ltä pyytää haluamiaan yksittäisiä ns. messwerte- arvoja, joita esim. DDE6:ssä on luokkaa useita satoja. Nämä taulukot löytää tool32:lla ko. ecu:n alta nimellä 'betriebswtab' tai 'messwertetab'. Tässä on se etu, että voi pyytää 10 arvoa kerrallaan eculta, joka nopeuttaa login tarkkuutta huomattavasti, kun normaalisti INPA pyytää vain yhtä arvoa.

              Olen Testoon tehnyt mahdollisuuden valita näistä taulukkoarvoista halutut arvot, jotka ohjelma kysyy ecu:lta. Käytännössä tätä varten pitää itse tehdä uusi ecu-kohtainen tiedosto, joissa on lueteltu halutut parametrit tästä 'betriebswtab' tai 'messwertetab' taulukosta.

              Esim. racediesel on tehnyt DDE6:lle loistavat "custom job":it ja mittaristonäytö, joista löytyy kuulemma kaikki tarpeelliset arvot loggausta varten.
              Last edited by pheno; 15-10-2014, 10:38.

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                .
                Kyllä se tuossa taitaa nyt olla näillä (vakio-) osilla.
                En taida enempää tehoa näillä osilla saada ulos.
                Pikkuisen yläpää parani vielä, olen lähes tyytyväinen.
                Vääntökäyrä ok

                Täytyypi osia vaihtaa.


                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • jp_olli
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 101
                  • Kalajoki

                  Hyvältä näyttää, kyllä se uusi sata- ja tuhatluku osienvaihdon jälkeen koittaa.

                  Mulla on nyt sulle vara-ahdin kun oma projekti loppui hetkellisen järkiintymisen myötä.
                  Autoelektroniikan huoltoa
                  Teho-optimointeja
                  Varaosia pikselikorjauksiin
                  www.sercap.fi
                  044-0760422

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by tuikku View Post
                    .
                    Kyllä se tuossa taitaa nyt olla näillä (vakio-) osilla.
                    En taida enempää tehoa näillä osilla saada ulos.
                    Pikkuisen yläpää parani vielä, olen lähes tyytyväinen.
                    Vääntökäyrä ok

                    Täytyypi osia vaihtaa.





                    Suuttimet kun vaihtaa niin luulisi sieltä irtoavan lisää potkua?
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • AiM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 247
                      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                      Originally posted by tuikku View Post
                      .
                      Kyllä se tuossa taitaa nyt olla näillä (vakio-) osilla.
                      En taida enempää tehoa näillä osilla saada ulos.
                      Pikkuisen yläpää parani vielä, olen lähes tyytyväinen.
                      Vääntökäyrä ok

                      Täytyypi osia vaihtaa.
                      Mistäs ajattelit aloittaa osien vaihtamisen? Paljonko pakopaine? :think
                      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                      454hp/850Nm
                      100-200kmh@9,98s
                      0-200kmh@15,35s
                      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                      1 mile 259kmh

                      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                      Project target;
                      +500hp/+1000Nm
                      100-200kmh@<9s
                      0-200kmh@<14s
                      1/4 mile <12s@19xkmh
                      1 mile +270kmh

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        Originally posted by AiM View Post
                        Mistäs ajattelit aloittaa osien vaihtamisen? Paljonko pakopaine? :think

                        Suuttimista, ahdin ei ole vielä tullut.
                        Pakopainetta en ole mitannut.

                        Kiitos linkistä, tuttu mies.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Nonniii, suuttimet vaihtui.
                          Testipenkin mukaan syöttömäärä nousi vakio ruiskutus ajalla 120=>143mg.
                          Jotain kumminkin.

                          Eipä tuo ainakaan tunnu huonommalta, savuja ei enää nähnyt, kun oli pimeää ja mitään testausta en vielä halunnut tehdä kun keli on mitä on ja hiukan huolettaa alussa että mitenkä se polttoaine pysyy putkien oikealla puolella.
                          Haluaisin uskoa, että käytös terävöityi, mutta voi olla ihan luulojakin.

                          Varmaan täytyy sinne ohenmäelle koettaa jossain kohden raahata luunsa.
                          Ensin vähän ajoa, että pysyykö enää nipussakaan.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • hatemi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 106
                            • Jkl

                            Kyllähän noissa on ihan selvä ero. Selviääpähän mihin tuo ahdin piisaa.

                            Pitäisiköhän lähettää yksi Audin suutin kanssa mitattavaksi. Selviäisi sitten niidenkin todelliset tuotot.
                            tdituning.fi

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9156
                              • Oulu

                              Vaihtuiko pelkät x35d kärjet, vai koko suuttimet?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Vaihtuiko pelkät x35d kärjet, vai koko suuttimet?
                                Juu, entisiin runkoihin.

                                Muutos varsinaisessa mekaanisessa toiminnassa on niin pieni, että vaikka muutin vain suutinkartan ohjelmasta oikeaksi, niin karkeampaa käyntiääntä lukuun ottamatta ei muuta negatiivista näytä olevan.
                                Ei savuta, eikä kärytä puolilämpimänäkään, mikä on monesti tyhjäkäynnillä se hankalin paikka.
                                Laiskuus iski, kun käynnin korjauskartat näytti niin samanlaisilta, en edes ennakkoihin koskenut, kun ajattelin että on nyt niin vähän aikaisella että kokeilen ensin.

                                Ruiskutusmäärä korjattu samaksi, jotta suuttimen ero oikeasti tulisi esiin.
                                Ei muita muutoksia.

                                Toivoisin sellaista muutosta, että ohjelman pyyntö ja mekaanisesti toteutunut ruiskutusmäärä lähentyisi toisiaan kierroksilla.
                                Ensi tuntuma jotenkin viittaisi siihen, mutta vasta mittaushan se kertoo oikean mallin ...
                                Kaasun vaste parani entisestään, mukavasti pukkaa selkään vielä satasen jälkeenkin, kun laatikko tökkää pienemmän vaihteen ja veto alkaa. Vaihto on kyllä todella nopea ja täsmällinen.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎