Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Tuollainenkin on tullut joskus rakenneltua.
    Oikeastaan käsittämättömän hyvin toimi Holsetilla - ja toimii se vieläkin, vaikkei enää mulla olekkaan.









    Ilmeisesti e320cdi ? W211 kopassa. Mitä tuosta irtosi holsetin avulla ja kun ei tyhmä noista osaa päälle päin sanoa mikä holsetti tuossa on.?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      Sellaisen vanhemman väyrysen kopassa kuusipyttyinen, joo.

      Holsetti oli kolmeviitonen, kiinteällä hukkaportilla.
      Ulkomitat on hirveät, muttei se nyt niin kummallinen muuten ollut.
      Aika pienillä siivillä se oli, en muista tarkkaan enää, mutta kompuran otto oli luokkaa 52milliä ja pakosiiven jättö 58milliä, eli aivan juuri niitä mittoja, mistä täälläkin puhutaan, mutta kyseessä vaan sata vuotta uudemmat ahtimet.
      Noita kolmeviitos Holsettajahan on hirmuinen määrä eri setupeilla, tämä oli varmaan melko lailla pienimmillä mahdollisilla siivillä.
      Lähelle 400 siitä lähti, olis lähtenyt enemmänkin, mutta liikaa rajoituksia ja puutteita itse rakennetussa ruiskutusjärjestelmässä, 1350bar järjestelmän muutin itse 1800bar systeemiksi.
      Tuolla setupillla ajoin kyllä aika runsaasti, varmaan se oli 50-100tuhatta, tykkäsin ja hyvin kulki ja oli hiljainen, kunnes painoi kaasun pohjaan, sitten hiljalleen alkava suihkukoneen ääni antoi ymmärtää, että alkais olla aika otta hyvä ote ratista, kori ja alusta ei oikein enää hallinnut sitä vääntöä, vaan vähän niin kuin tähtäämistä se ajo kaasupohjassa oli.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        Originally posted by tuikku View Post
        kunnes painoi kaasun pohjaan, sitten hiljalleen alkava suihkukoneen ääni antoi ymmärtää, että alkais olla aika otta hyvä ote ratista, kori ja alusta ei oikein enää hallinnut sitä vääntöä, vaan vähän niin kuin tähtäämistä se ajo kaasupohjassa oli.
        Sen takia siinä konepellissä on se tähtäin jotta pysytään tiellä :think
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • BmwPunisher
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 7629
          • Lemu

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Sen takia siinä konepellissä on se tähtäin jotta pysytään tiellä :think
          Hahah kuulostaa melko härskiltä mersulta!
          E70 X5 30d

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Sen takia siinä konepellissä on se tähtäin jotta pysytään tiellä :think
            ei ole.

            Taksi kuski otti kyytiin romanin ja lähtivät mersulla viilettämään kohti määränpäätä. Matkalla romani tiedusteli että mikä se tuo tuolla keulalla on tuommoinen tähtäimen näköinen?. Taksari mietti mielessään että nyt pitää vedättää romania oikein olan takaa ja sanoi -"se on tähtäin, katos kun otetaan mummo tähtäimeen...ja lähti posottamaan mummoa kohti mielessään toki väistää viimetingassa. ja väistikin....mutta kuului PAUM takaa ja perään romanin ääni, -"hei sei, ei tuost siun tähtäimest oo mihinkään, mie otin sen ovel".

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              Originally posted by BmwPunisher View Post
              Hahah kuulostaa melko härskiltä mersulta!
              No, ei se sitä ollut, vaikka se hyvin toimikin, niin kyllä siinä oli viivettä ja sen myötä ne liikkeet mukava rauhalliset, tosi helppo ja mukava ajaa kenen tahansa.
              Tämä nykyinen, vaikka on ~samat tehot, niin tuntuu huomattavasti rajumpiotteiselta, kun viivettä on taas tosi vähän.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • hatemi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 106
                • Jkl

                Muistan kerran olleeni Tuikun kanssa vanhemman Mersun kyydissä ja kuljettajan todenneen ettei laivan ruori ja muut ajo-ominaisuudet oikein enää vastaa auton tehoreserviä.
                Bemari on ajolleen varmasti huomattavasti topakampi ja muutenkin hallittavampi. Silti pitää varmasti olla skarppina että pysyy lapasessa varsinkin talvikelissä. Oma nelikkokin on aika hirveä ajettava liukkaalla.
                tdituning.fi

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by hatemi View Post
                  Oma nelikkokin on aika hirveä ajettava liukkaalla.

                  Johtuuko tämä siis tehosta, liiasta sellaisesta ?.

                  Itse en voi yhtyä, tosin vakio 25d nyt ei voimalla "puhku" mutta menee kyllä erinomaisesti mutkiin ja mutkista ulos täysin eleettömästi ilman ylimääräisiä ohjelmanumeroita. Kevyellä kaasun lisäyksellä kaikki avustimet kytkettynä antaa auton "luistaa" todella nätissä kaaressa mutkan läpi.

                  Comment

                  • hatemi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 106
                    • Jkl

                    Ei tehoa ole koskaan liikaa. Ehkä ongelma on enemmänkin sen vähän tehon hallittavuudesta. Kun turbo herää niin sitten mennään.
                    tdituning.fi

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by hatemi View Post
                      Ei tehoa ole koskaan liikaa. Ehkä ongelma on enemmänkin sen vähän tehon hallittavuudesta. Kun turbo herää niin sitten mennään.
                      Siis onko vakio vai viritetty ?.
                      Vakionahan näissä ahdin on hereilä jo joutokäynnillä ja nukahtaa 4000rpm kohdalla täysin....

                      Comment

                      • hatemi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 106
                        • Jkl

                        Mulla maksimisyötöt tulee välillä 4000-4500rpm Sportti päällä kun kiihdyttää niin käytännössä koko ajan ollaan maksimisyötön alueella. Kyseessä vanhempi 3.0TDI Audi.
                        tdituning.fi

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Rengastus vaikuttaa ajo-omituisuuksiin paljon.
                          Jos on todella runsaasti vääntöä, niin esim 17-tuumainen (nokialainen) talvirengas on liian luttero rungoltaan, ei voi mitään.
                          Lumella vielä menettelee, mutta sulalla asfaltilla - ei oikein kyllä tee yhtikäs mitään, pito huono ja renkaan runko liian pehmeä - vaihteistokaan ei pelaa kunnolla, vaan vaihdosta tulee helposti liian terävä ja heti on pito pois.
                          Ohitustilanteessa on vaikeaa, varovainen saa olla.
                          Joka vaihteella pyörittää tyhjää, kun vähänkään reilummin polkaisee.
                          No, kun on käytännössä uudet renkaat, niin ajan tämän pahimman ajan.

                          "Paras" talvirengas tehokkaaseen autoon nyt näyttää olevan se keskieuroopan kitka, joita täällä alahuuli rutussa katellaan, niissä on sulalla tiellä pitoa ja renkaan runko sopivan jäykkä, hyvä ja hiljainen ajaa, sellaisia mulla tuossa nyt kaksikin satsia odottaa, että kelit vähän paranee.
                          Lumella ja jäällä pito on huonompi, mutta sen kestää, kun sitten pitävällä alustalla voi normaalisti ajaa.

                          No, tämä ei kyllä liittynyt nyt ei ahtimiin, eikä virittelyyn mitenkään.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            Originally posted by tuikku View Post
                            .
                            Rengastus vaikuttaa ajo-omituisuuksiin paljon.

                            "Paras" talvirengas tehokkaaseen autoon nyt näyttää olevan se keskieuroopan kitka, joita täällä alahuuli rutussa katellaan, niissä on sulalla tiellä pitoa ja renkaan runko sopivan jäykkä, hyvä ja hiljainen ajaa, sellaisia mulla tuossa nyt kaksikin satsia odottaa, että kelit vähän paranee.
                            Lumella ja jäällä pito on huonompi, mutta sen kestää, kun sitten pitävällä alustalla voi normaalisti ajaa.

                            No, tämä ei kyllä liittynyt nyt ei ahtimiin, eikä virittelyyn mitenkään.
                            [Offtopic]
                            Joudun olemaan täysin eri mieltä noista kitkoista. Ajoin joulun alla 700km valtateitä Porsche Panamera S e-Hybridillä. Siinä oli alla 275/45/18 Nokian WR keski-Euroopan kitkat enkä ikinä ole pelännyt niin paljon pelännyt ajaa autolla enkä pidä tuota autoa vielä erityisen tehokkaanakaan.

                            Kaipasin itse kovasti nastarenkaita ja mahdollisimman kapeita.

                            [/offtopic]

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Ja toisinpäin, omassa Jaguarissa Misukan kitkat, joissa ainoana kitkana H-nopeusluokka ja on todella jämäkkä runko, ei oikeastaan eroa kesärenkaasta, tosin kokoa 245/45/18 mikä on muutenkin jäykkä, mutta kokeilin Nokian R:ää viikon ja vaihtui noihin, kuin yö ja päivä.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by hatemi View Post
                                Mulla maksimisyötöt tulee välillä 4000-4500rpm Sportti päällä kun kiihdyttää niin käytännössä koko ajan ollaan maksimisyötön alueella. Kyseessä vanhempi 3.0TDI Audi.
                                Paljonko siinä on teho ja vääntö?
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎