Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa811
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 856
    • Pohojammaa

    Onhan se tietysti huoltovapaa, mutta onko muita syitä? paremmin virtaava?

    Briteissähän vanhempiin paljon ajettuihin ovat myös alkaneet vaihdella huoparullia vortexin tilalle. Näin tein itsekin.

    Vortexilla öljyä tuli ahtoputkiin kovilla pakkasilla, johtuuko sitten liian litkuista öljyistä vai tukkoisesta ilmansuodattimesta? Voisi koittaa vaihtaa takaisin tuohon vortexiin jos tosiaan johtui edellä mainituista. Mietinnässä myös vortex+catchcan ratkaisu.

    Originally posted by exautisti View Post
    Huoparulla kannattaa joka tapauksessa päivittää edes vortexiin

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1365
      • Lempäälä

      Enpähän mä pahemmin voi keskustelua jalostaa, mutta voin vinkata että


      pdf sivu 64/126 sisältää 3d-animoidun eri tilanteissa olevan tupla-ahdetun ratkaisun. Aika selventävä esitys.

      muutenkin pdf on aika tuhtia luettavaa tekniikasta kiinnostuneille, suosittelen
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Kiitos
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1365
          • Lempäälä

          olkaa hyvä. Lisää materiaalia pumppumiehille, määräsäätöventtiilistä höpinää :


          itse pumpusta ja akselivaihtojutuista, mitenkä ovat ratkaisseet :
          High-pressure common-rail injection technology has revolutionized the diesel industry. Over the last decade, it has allowed engine builders to run higher inject
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • arska86
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 309
            • Helsinki

            Originally posted by hatemi View Post
            Ei se ole tavatonta että ahtimen teossa menee joku vikaan. Tai akseli on alkuaankin viallinen. Muutenkin nuo AMG akselit on ongelmallisia siksi että niissä on vain yksi öljyrengas pakopuolella. Näistä on nykyään olemassa sellainenkin versio missä öljyrenkaita on kaksi.

            Onko tuon 2-renkaisen hankintapaikkoihin antaa mitään vinkkejä? Käyttämäni paja ei ollut kuullutkaan aiheesta.

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              En ehkä polttaisi ruutia tuohon ...
              Garrettin alkuperäisratkaisu aiheesta on varmaan mijoonissa autoissa käytössä tälläkin hetkellä ....
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • arska86
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 309
                • Helsinki

                No jotain pitää koittaa. Autossa on kaikki niinkuin kuuluukin, mutta ahdin työntää öljyä pakopuolelle ihan sukkana.

                Ahdin käytetty pajalla tarkistuksessa ja kuulemma ehjä. Vakioahdin tilalle, niin kaikki ongelmat häviää.

                Kuulemma softalla saisi öljynkulutuksen loppumaan säätämällä siipiä kiinni päin, mutta ne on matka-ajossa jo kiinni.

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  .
                  No jospa lopulta uskoisin ja yrittäisin auttaakkin, eikä vain vängätä vastaan.

                  Ahtimen tekijä on oikeassa siinä siipiasiassa.
                  Lopulta pakopaine tiivistää ja pitää öljyn poissa pakoputkesta.
                  Ahtimen siipien asennolla on väliä.
                  Pitäisi saada vissiin pikkuisen pakopainetta lisää.

                  Helppo ja varmasti tepsivä keino on tulevan öljymäärän rajoittaminen, siihen on (kuulalaakeriahtimille) tarkoitettuja suuttimiakin.
                  Luulisin että millinen reikä jo hyvin riittää, mutta kokeile, millä alkaa vaikuttamaan.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • hatemi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 106
                    • Jkl

                    Finturbolla pitäisi vielä löytyä niitä erimallisia akseleita.
                    tdituning.fi

                    Comment

                    • Juha65
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 35
                      • Tuusula

                      Itse vaihataisin öljyn paluuputken halkaisijaltaan isompaan:think

                      Omasta kokemuksesta (ei BMW) tein kilpakäyttöä varten keräyssäiliön ahtimen öljynpaluu putkeen, koska puski tosiaan imupuolelle öljyä (tässä tapauksessa) ja varustin vielä varmuuden vuoksi öljynpaluu pumpulla.
                      EX 17 kpl Bemareita
                      Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .
                        Huomaan vahingossa tilanneeni puimuriin uuden pakoputkiston.
                        Alkuputki taka-akselille asti 3,5" yhdellä Vibramin resonaattorilla, sekä joustopalalla. Loppuosa taka-akselin yli erikseen Marteliuksella teetätettyyn kammiovaimentimeen 3", sellaisena loppuun asti.
                        Toivottavasti loppuviikolla joku kasaa sen auton alle toimintaan.
                        No, asia nyt alkoi vaivaamaan kovin ja mukavahan tuo on tietää, vaikuttaako jotain.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          Originally posted by tuikku View Post
                          .
                          Huomaan vahingossa tilanneeni puimuriin uuden pakoputkiston.
                          Alkuputki taka-akselille asti 3,5" yhdellä Vibramin resonaattorilla, sekä joustopalalla. Loppuosa taka-akselin yli erikseen Marteliuksella teetätettyyn kammiovaimentimeen 3", sellaisena loppuun asti.
                          Toivottavasti loppuviikolla joku kasaa sen auton alle toimintaan.
                          No, asia nyt alkoi vaivaamaan kovin ja mukavahan tuo on tietää, vaikuttaako jotain.
                          Kaikkia sitä sattuu

                          No mä tiiän yhen innokkaan asentajan oulusta. Työn jälki on mitä sattuu ja muutenki kovin ihmeellinen kaveri
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            .
                            Sellainen tieto pyydettiin välittämään, että myös näihin uudempien X35 tuplaturbojen suurempaan ahtimeen on saatu sovitettua tämä sama pakosiipi kun mullakin on omassani.
                            Tämä siis käsittääkseni tarkoittaa juurikin 335d ja Lci 535d malleja.
                            Touhutonnin se taisi ainakin vielä toistaiseksi ProTurbolla maksaa.
                            Uudemman mallinen on kuulemma hankalampi tehdä.
                            No, vetoja kuitenkin tulee siihen malliin, että mahdollisuus särkeä jotain kallista kasvaa jo toiseen tai kolmanteen potenssiin ....
                            Pitää olla laitteet kunnossa ja järki päässä.
                            Nämä alkaa nimittäin oikeasti jo kulkemaan.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • Rieseli
                              Newbiemmer
                              • Mar 2004
                              • 10

                              M550d

                              Millaiset palikat M550d:ssä on tehtaalta lähtiessä ohjelmointia ajatellen?

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                .
                                Eipä ole minun kynsiini tuollaista vielä osunut.
                                Mutta eiköhän tuostakin lähde vähintäänkin se ++100hv, mitä muistakin useamman ahtimen malleista.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎