Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urquattro
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 4
    • Pyhis

    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Molempi parempi
    Strokerpumppu vai jostain Ivecosta?

    ProTurbo "tuikku resepti" ahdin toi yllättävästi työntöä lisää keskirekisteriinki huomattavasti nousseiden vetävien kierrosten lisäksi... keveämpi billet siipi?

    Kesäkelejä odotellessa.
    Lisää ruokaa... Onko pumppupuoli/ tuotto salaisuus?

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Originally posted by Urquattro View Post
      Strokerpumppu vai jostain Ivecosta?

      ProTurbo "tuikku resepti" ahdin toi yllättävästi työntöä lisää keskirekisteriinki huomattavasti nousseiden vetävien kierrosten lisäksi... keveämpi billet siipi?

      Kesäkelejä odotellessa.
      Lisää ruokaa... Onko pumppupuoli/ tuotto salaisuus?

      Pumppu mahtaa vielä olla pelkästään mallia toimiva
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Uuden nokka-akselin pumppuun saa Ajtecin Antilta, joka on perehtynyt asiaan.
        Suosittelen, ketään muuta en oikein kehtaisi suositellakkaan.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Urquattro
          Newbiemmer
          • Sep 2013
          • 4
          • Pyhis

          Aj Antti ja Tuikku...miehistä parhaat

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            Originally posted by tuikku View Post
            .
            Taas mennään ...
            Iloa ei sitten kestänytkään kovin pitkään taasen.
            Syötönlisäyksen jälkeen turbiini sanoi sopimuksensa irti.
            Ihan kuvainnollisestikin, ei enää lukitu, luistaa vaan.
            Uusi on jo tilattu, mutta vähän aikaa varmaan taas menee.
            Koettelee ...

            Hyvin luisteli auto kesäkumeillakin, niinkauan kun luisto oli vaan renkaassa.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • makeclick
              BTCF Member
              • Mar 2005
              • 268
              • Turku

              Modasitko pumpun säätöventtiilin ennen kun vaihdoit nokka-akselin? Ymmärtääkseni ton venttiilin modaamisellakin sais jonkun verran tuottoa lisää?
              Harrastepaholainen 335d:
              Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
              Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 840
                • Espoo

                Originally posted by makeclick View Post
                Modasitko pumpun säätöventtiilin ennen kun vaihdoit nokka-akselin? Ymmärtääkseni ton venttiilin modaamisellakin sais jonkun verran tuottoa lisää?
                Ei ole tarvista. Modatulla pumpulla riittää tuotto +700hv saakka. Loppuu aika monta muuta asiaa kesken ennen pumpun tuottoa.
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                • makeclick
                  BTCF Member
                  • Mar 2005
                  • 268
                  • Turku

                  Originally posted by ///THe View Post
                  Ei ole tarvista. Modatulla pumpulla riittää tuotto +700hv saakka. Loppuu aika monta muuta asiaa kesken ennen pumpun tuottoa.


                  eli AJ:lta akseli, vai onko salasta tietoa? Voi laittaa PM:ään jos on . Modaus on tehty kuitenkin tähän 90L/h mallin cp3 pumppuun?
                  Harrastepaholainen 335d:
                  Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                  Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .
                    Mitähän venttiiliä tarkoitat.
                    Määränsäädin riittää, ei tarvi tehdä mitään.
                    Pumpun sisäistä painetta nostavaan venttiiliinkään ei hyövää koskea näissä, kun se paine ei nouse, se on se tankkipumpun tuottama paine, lisäpainetta tulee ainoastaan niissä malleissa, joissa on mekaaninen "lisäpumppu" integroituna.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • makeclick
                      BTCF Member
                      • Mar 2005
                      • 268
                      • Turku

                      Originally posted by tuikku View Post
                      .
                      Mitähän venttiiliä tarkoitat.
                      Määränsäädin riittää, ei tarvi tehdä mitään.
                      Pumpun sisäistä painetta nostavaan venttiiliinkään ei hyövää koskea näissä, kun se paine ei nouse, se on se tankkipumpun tuottama paine, lisäpainetta tulee ainoastaan niissä malleissa, joissa on mekaaninen "lisäpumppu" integroituna.
                      Niin, tuo määrän säädin (Pumpun flow-control valve). Hyvä jos se riittää
                      Harrastepaholainen 335d:
                      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                      Comment

                      • jkela
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 17
                        • Suomi

                        Tuikun reseptillä tuloksia

                        Täällä ilmoittautuu yksi Tuikun & Pro-Turbon reseptillä pre-facelift 535d:n miltei onnistuneesti virittänyt

                        Heti alkuun pitää kiittää Tuikun ja Pro-Turbon pioneerihenkistä suunnittelua vakioturbon hengityksen ja tuoton parantamiseksi. Lisäksi kiitokset menee AJ-Techin porukalle ja siinä samassa Jusulle mekaanisesta ja ohjelmointitoteutuksesta.

                        Lähtökohtana oli yli 300tkm rullattu E61, johon oli asennettu Mishimoton mallistosta välijäähdytin ja billet siivillä varustetut vakiokoteloiset turbot ja AJ:n ohjelma vuoden takaa. Pakopuolella täysin vakio putkisto katti ja dpf poistettuna. Tällä setillä dynotettiin 403hv 2015 keväällä.

                        Toteutunut muokkaus sisälsi vain Tuikun reseptillä muokatun isomman turbon, imuilmaputken laajennuksen sekä uuden ohjelman. Lopputulema: 488hv@4400rpm ja 840Nm@4000rpm. Vääntö jäi vaisuhkoksi ja laatikkoystävälliseksi mutta sitä tulee tasaisesti paristatonnista ylöspäin ja tehoakin on vielä 460hv 4800 kierroksella.
                        https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0V5qXGF1oE3S8

                        Tässä kohtaa rail-pumppu hyytyy, mutta myös suuttimet ovat viittä vaille täysillä (1,3 ms syöttöä 4400rpm). Rail pumppumodiakin yritettin, mutta sanailen siitä lisää myöhemmin.

                        Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.

                        Jos joku ei voi omaa turboa luovuttaa huoltoon seisomaan, multa löytyy iso, sekä pikkuturbo (+ aika läjä muuta M57 moottoriroinaa) edullisesti

                        -j
                        Last edited by jkela; 13-04-2016, 18:28. Reason: Dynolappu

                        Comment

                        • AiM
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 247
                          • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                          Originally posted by jkela View Post
                          Täällä ilmoittautuu yksi Tuikun & Pro-Turbon reseptillä pre-facelift 535d:n miltei onnistuneesti virittänyt

                          Heti alkuun pitää kiittää Tuikun ja Pro-Turbon pioneerihenkistä suunnittelua vakioturbon hengityksen ja tuoton parantamiseksi. Lisäksi kiitokset menee AJ-Techin porukalle ja siinä samassa Jusulle mekaanisesta ja ohjelmointitoteutuksesta.

                          Lähtökohtana oli yli 300tkm rullattu E61, johon oli asennettu Mishimoton mallistosta välijäähdytin ja billet siivillä varustetut vakiokoteloiset turbot ja AJ:n ohjelma vuoden takaa. Pakopuolella täysin vakio putkisto katti ja dpf poistettuna. Tällä setillä dynotettiin 403hv 2015 keväällä.

                          Toteutunut muokkaus sisälsi vain Tuikun reseptillä muokatun isomman turbon, imuilmaputken laajennuksen sekä uuden ohjelman. Lopputulema: 488hv@4400rpm ja 840Nm@4000rpm. Vääntö jäi vaisuhkoksi ja laatikkoystävälliseksi mutta sitä tulee tasaisesti paristatonnista ylöspäin ja tehoakin on vielä 460hv 4800 kierroksella.
                          https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0V5qXGF1oE3S8

                          Tässä kohtaa rail-pumppu hyytyy, mutta myös suuttimet ovat viittä vaille täysillä (1,3 ms syöttöä 4400rpm). Rail pumppumodiakin yritettin, mutta sanailen siitä lisää myöhemmin.

                          Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.

                          Jos joku ei voi omaa turboa luovuttaa huoltoon seisomaan, multa löytyy iso, sekä pikkuturbo (+ aika läjä muuta M57 moottoriroinaa) edullisesti

                          -j
                          Koskas saadaan 100-200kmh aikaa Racelogicin Performance Boxilla mitattuna?
                          BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                          454hp/850Nm
                          100-200kmh@9,98s
                          0-200kmh@15,35s
                          1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                          1 mile 259kmh

                          BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                          Project target;
                          +500hp/+1000Nm
                          100-200kmh@<9s
                          0-200kmh@<14s
                          1/4 mile <12s@19xkmh
                          1 mile +270kmh

                          Comment

                          • racediesel
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 248
                            • porvoo

                            moi
                            ekat vedot on purkissa mutta purkin datan purku menee viikonloppuun luultavasti kun on noita töitäkin..
                            T:Pasi
                            Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                            Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                            Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                            Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                            Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                            BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                            BMW 330D-05 vakio 2005
                            BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                            BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                            BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                            Comment

                            • jkela
                              BTCF Member
                              • Mar 2013
                              • 17
                              • Suomi

                              Nojuu. Pari yritystä tuli käytyä tekemässä viikonlopun kosteassa kelissä. Lukkoperästä huolimatta meinaa luistoneston valo vilkkasta vielä toisellakin sadalla... Taitolaji tämäkin kai.

                              Kahdesta vedosta sain Performance boxin logeista poimittua seuraavat vaatimattomat ajat:
                              80-120: 2,9s
                              100-160: 5,79s
                              100-200: 11,82s

                              Täytyy palata asiaan, jahka oppia karttuu ja kelit lämpenee.

                              Kiitos Pasille boxin lainasta.

                              -j

                              Comment

                              • Hakkapeliitta
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2014
                                • 552
                                • P-Sawo

                                Originally posted by jkela View Post

                                Summa summaarum siis, välijäähy, Tuikun resepti turbolle, putken tyhjennys, imuputkimodi ja ohjelma = helppo resepti viidensadan tietämille. Tehkää perässä ;-) Pro-Turbolla on osia varastossa (pre-fl ja facelift / 335d malleihin), joten ei pitäsi kestää muokkaus kauaa.



                                Uuh. Mitä tälle modille tulee hintaa kokonaisuutena jollei ite tee mitään muuta kuin maksaa?

                                annetaan BMW-osaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎