Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #91
    Originally posted by tinkemaster View Post
    Noniin, omalta kohdalta ongelma poistui laatikkoremontissa.
    Niin mitä maksoi? Koko homma avaimet käteen 2300€
    Suosittelen, nyt tuntuu kuin olisi aivan uusi auto alla
    Paljonko autolla on ajettu? Maksoiko liike mukisematta?

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • tinkemaster
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 35

      #92
      Ajettu tasan 200tkm. Liike maksoi 8vkon väännön jälkeen 1100€ minä loput. Dieselauton vaihdelaatikon kestoikä ennakkopäätöksen mukaan on 300tkm, joten sen mukaan liike korvasi.
      -11 F11 525D

      Comment

      • jokes911
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 875
        • Espoo

        #93
        Missäs tuon verran maksoi? Turbiinin vaihdon takia on kuitenkin pitänyt laatikko tiputtaa alas. Saitko osien hinnasta erittelyä? Kiinnostais mitä tuo venttiilikoneisto maksaa.
        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
        2022 X3 Charged Edition Msport
        1999 Honda CBR 900 SC33
        2009 Husqvarna SMR 510
        2017 KTM EXCF 350

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #94
          Originally posted by jokes911 View Post
          Missäs tuon verran maksoi? Turbiinin vaihdon takia on kuitenkin pitänyt laatikko tiputtaa alas. Saitko osien hinnasta erittelyä? Kiinnostais mitä tuo venttiilikoneisto maksaa.
          Eihän sitä yleensä ole tarpeen vaihtaa kun korjauskin on mahdollinen.

          Comment

          • jokes911
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 875
            • Espoo

            #95
            Originally posted by WSE1 View Post
            Eihän sitä yleensä ole tarpeen vaihtaa kun korjauskin on mahdollinen.
            Totta mutta kyselinkin juuri tuota uuden hintaa jos kokonaislaskua ei ollut kuin 2300 niin aika halpaa on täytynyt osien olla. Vai oliko hinta 2300 + 1100eur?

            Jos tuon venakoneiston korjaa Sonaxin korjausosille niin kannattaako solenoidit vaihtaa samalla? Olenko ymmärtänyt oikein että Sonaxilla olis kaksi eri korjaussarjaa eli mallia paremmat männät jotka on plug & play ja sitten sarja jossa venakoneistoa joutuu työstämään ylikokoon?

            Lisätään nyt vielä yksi kysymys. Mitäs tuolla venakoneiston tiivistyksellä tarkoitetaan? Onko blokin ja vaihteiston rungon välissä tiiviste?
            Last edited by jokes911; 11-01-2015, 20:40. Reason: Lisäys
            2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
            2022 X3 Charged Edition Msport
            1999 Honda CBR 900 SC33
            2009 Husqvarna SMR 510
            2017 KTM EXCF 350

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #96
              En lukenut koko ketjua läpi mutta äkkiseltään minunkin autossa oireet ovat samat kuin muutamalla muulla:

              Pintakaasulla ajaessa kierrokset humpaa ja auto sitä myötä vähän (nopeus heittelee). Noin 1500rpm tasossa kun ajelee niin kierrokset heittelee 300-400rpm verran. Mielestäni ylöspäin, ei alaspäin, ja näin ollen auto välissä kiihtyy vaikka painaa kaasua koko ajan saman verran. En ole huomannut tuota kuin ajaessa kaupunkinopeuksilla.

              Kalliskin remontti?

              Humpaaminen ei siis ole mitään isoa mutta lienee merkki siitä että myöhemmin ongelmia luvassa? Nyt viimeistään saa unohtaa lastuttamisen.
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #97
                Originally posted by jokes911 View Post
                Totta mutta kyselinkin juuri tuota uuden hintaa jos kokonaislaskua ei ollut kuin 2300 niin aika halpaa on täytynyt osien olla. Vai oliko hinta 2300 + 1100eur?

                Jos tuon venakoneiston korjaa Sonaxin korjausosille niin kannattaako solenoidit vaihtaa samalla? Olenko ymmärtänyt oikein että Sonaxilla olis kaksi eri korjaussarjaa eli mallia paremmat männät jotka on plug & play ja sitten sarja jossa venakoneistoa joutuu työstämään ylikokoon?

                Lisätään nyt vielä yksi kysymys. Mitäs tuolla venakoneiston tiivistyksellä tarkoitetaan? Onko blokin ja vaihteiston rungon välissä tiiviste?
                Solenoidit voi puhdistaa tai uusia, tarpeen mukaan tai jos budjetti sallii. Virta-arvot näkee testerillä joten toimivuutta voi arvioida sen perusteella.
                Sonnaxin perus repair kit sisältää lähinnä tiivisteitä ja uudet paineentasaajat solenoidien jälkeisiin hydrauliikkapiirehin. Ylikokomäntiä työkaluineen löytyy muutamiin tyypillisiin kohteisiin ja ne vaihdetaan tarvittaessa, alipainetestauksen arvojen perusteella.
                Venttiilikoneistossa /mekatroniikassa on välitiivisteenä peltilevy johon on vulkanoitu tiivistepinta, tämä tulisi aina uusia, haasteen muodostaa se että levyjä on useita erilaisia ja levyn mallia on vaikeaa laatikkoa avaamatta päätellä (muutaman levyvaihtoehdon haarukkaan kyllä pääsee).
                Myös mekatroniikan ja laatikon rungon välissä on tiivisteet, 1 suorakaide ja 4 pyöreää / ~ovaalia uudemmassa laatikossa. Nämä tulisi aina uusia. Myös johtoliittimen o rekaat tai koko liitinrunko sekä öljypohja tai vähintään sen tiiviste (jos esim pohja on vaihdettu hiljattain öljynvaihdon yhteydessä)tulee aina uusia. Peltipohjaan uusitaan luonnollisesti pelkkä tiiviste.

                Comment

                • Jamo64
                  Newbiemmer
                  • Oct 2006
                  • 18
                  • Uusikaupunki

                  #98
                  Täällä oli samaa vikaa että laatikko nyki koko ajan kun kierrokset olivat 1500. No siihen vaihdettiin koko venttiili koniesto uuteen Ei mitään vaikutusta. No sit meni hermot ja tilasin saksasta 70 tuhatta ajetun laatikon tilalle. Nyt on toiminut muutaman kuukauden kuin junan vessa. Eli siinä vanhassa laatikossa turbiinin lukko luisti välillä piti ja välillä ei. Täällä olisi tarjolla noin 3000 kilometriä ajettu ventiilikoneisto.

                  Comment

                  • Hjördis
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 174
                    • Kirkkonummi

                    #99
                    Originally posted by Jamo64 View Post
                    Täällä oli samaa vikaa että laatikko nyki koko ajan kun kierrokset olivat 1500. No siihen vaihdettiin koko venttiili koniesto uuteen Ei mitään vaikutusta. No sit meni hermot ja tilasin saksasta 70 tuhatta ajetun laatikon tilalle. Nyt on toiminut muutaman kuukauden kuin junan vessa. Eli siinä vanhassa laatikossa turbiinin lukko luisti välillä piti ja välillä ei. Täällä olisi tarjolla noin 3000 kilometriä ajettu ventiilikoneisto.
                    Sisälsikö uusi ventiilikoneisto uudet solenoidit, vai laitettiinko vanhat takaisin uuteen koneistoon? Asiantuntijan mukaan juuri lukitussolenoidi on usein perimmäinen syy humppausongelmiin (huonosti käyttäytyvä solenoid kuluttaa lukituspiiriä joka kuluttaa lukituksen kitkapinnat).

                    Comment

                    • Jamo64
                      Newbiemmer
                      • Oct 2006
                      • 18
                      • Uusikaupunki

                      Siihen tuli uusi mekatronikka kokonansa.

                      Comment

                      • Tofu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 515
                        • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                        Auto E60 535d -06

                        Omassa oon hiljattain huomannut "humppaamista". Eli se tapahtuu noin 1200-1250rpm kohdalla ja heiluu tuonne n.1400rpm:ään. Olen huomannut tätä tapahtuvan vain "kovemmalla" pakkasella n. -15 asteesta ylöspäin. Kun kelit on nollassa, niin mun mielestä tuota efektiä ei tule.

                        Koneen lämmöt n.70astetta samaisella n. -15 asteen pakkasella.
                        Nolla kelillä lämmöt saattaa olla välilä normaalit 90 astettakin. Välillä kyllä vähemmänkin

                        (EGR termari poistettu kokonaan, DPF poistettu)

                        Sellainen tuli mielee, kun tätä esiintyy pakkasilla, että voisiko laatikon lämmönvaihdin olla rikki ja kylmä laatikko käyttäytyy humppaavasti?

                        Linkissä vielä video tuosta, miten auto käyttäytyy tuolla kierrosalueella.



                        Kun vaihtaa 5 vaihteelle ja kierrokset nousee, niin humppaaminen loppuu.
                        F01 730d -13

                        Comment

                        • wiikki
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 76
                          • Kirkkonummi

                          Ongelma helpottanut

                          Auto on 535d vm. 2005 ja ajoa takana tällä hetkellä n 175tkm. Kierrosluvun heiluminen alkoi melkein heti auton ostamisen jälkeen (tai en sitä ainakaan koeajoilla huomannut). Tämän säikeen lukemisen perusteella otin yhteyttä pariin asiaan erikoistuneeseen korjaamoon ja päädyin viemään kärryn Autogeariin Jokioisille. Tarkoitus oli ensin asentaa zip kit ja jos se ei vielä auta, niin myös turbiini.

                          Harmillisen sattuman johdosta turbiinia ei sitten ollutkaan paikalla kun remppaa tehtiin, joten sain auton takaisin zip kitin asennuksen jälkeen. Se oli vain pahentanut oireita. Eilen autoon vaihdettiin turbiini ja nyt näyttäisi olevan pitkälti kunnossa.

                          Ilmamassamittari on näyttänyt "pending" tilassa olevaa virhekoodia. Kuinka kallis osa on kyseessä? Onko vaihto helppo tehdä itse?

                          Autogear myös mainitsi, että auton keskivaiheilla pakoputkistossa olevan anturin johdot ovat rispaantuneet. Mikä anturi on kyseessä?
                          Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
                          Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by wiikki View Post
                            Auto on 535d vm. 2005 ja ajoa takana tällä hetkellä n 175tkm. Kierrosluvun heiluminen alkoi melkein heti auton ostamisen jälkeen (tai en sitä ainakaan koeajoilla huomannut). Tämän säikeen lukemisen perusteella otin yhteyttä pariin asiaan erikoistuneeseen korjaamoon ja päädyin viemään kärryn Autogeariin Jokioisille. Tarkoitus oli ensin asentaa zip kit ja jos se ei vielä auta, niin myös turbiini.

                            Harmillisen sattuman johdosta turbiinia ei sitten ollutkaan paikalla kun remppaa tehtiin, joten sain auton takaisin zip kitin asennuksen jälkeen. Se oli vain pahentanut oireita. Eilen autoon vaihdettiin turbiini ja nyt näyttäisi olevan pitkälti kunnossa.

                            Ilmamassamittari on näyttänyt "pending" tilassa olevaa virhekoodia. Kuinka kallis osa on kyseessä? Onko vaihto helppo tehdä itse?

                            Autogear myös mainitsi, että auton keskivaiheilla pakoputkistossa olevan anturin johdot ovat rispaantuneet. Mikä anturi on kyseessä?
                            Dpf keskellä autoa.

                            Massamittari taitaa olla reilun satasen. Pending taitaa tarkottaa odottamista? otahan töpseli irti puhdista ja laita takasin?
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Pending on juuri odottamista eli vika on havaittu, mutta ei ole vielä muodostunut vikakoodiksi. Aikansa kun vika toistuu syttyy valo (ei aina kun riippuu koodista) ja koodi siirtyy pending-tilasta oikeaksi vikakoodiksi.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Tofu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 515
                                • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                                Originally posted by Tofu View Post
                                Auto E60 535d -06

                                Omassa oon hiljattain huomannut "humppaamista". Eli se tapahtuu noin 1200-1250rpm kohdalla ja heiluu tuonne n.1400rpm:ään. Olen huomannut tätä tapahtuvan vain "kovemmalla" pakkasella n. -15 asteesta ylöspäin. Kun kelit on nollassa, niin mun mielestä tuota efektiä ei tule.

                                Koneen lämmöt n.70astetta samaisella n. -15 asteen pakkasella.
                                Nolla kelillä lämmöt saattaa olla välilä normaalit 90 astettakin. Välillä kyllä vähemmänkin

                                (EGR termari poistettu kokonaan, DPF poistettu)

                                Sellainen tuli mielee, kun tätä esiintyy pakkasilla, että voisiko laatikon lämmönvaihdin olla rikki ja kylmä laatikko käyttäytyy humppaavasti?

                                Linkissä vielä video tuosta, miten auto käyttäytyy tuolla kierrosalueella.



                                Kun vaihtaa 5 vaihteelle ja kierrokset nousee, niin humppaaminen loppuu.
                                Eilen ajeli n 400km ja humppamista ei ollut. Eilenhän oli 2-5 astetta lämmintä. Ja salavalikon kautta katottuna lämmöt n 90 astetta. Kiinostais se että voiko esim laatikon liian pieni lämpötila vaikuttaa tuohon humppaamiseen?
                                F01 730d -13

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎