Originally posted by tinkemaster
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 535d nykiminen vm.06.
Collapse
X
-
Missäs tuon verran maksoi? Turbiinin vaihdon takia on kuitenkin pitänyt laatikko tiputtaa alas. Saitko osien hinnasta erittelyä? Kiinnostais mitä tuo venttiilikoneisto maksaa.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEihän sitä yleensä ole tarpeen vaihtaa kun korjauskin on mahdollinen.
Jos tuon venakoneiston korjaa Sonaxin korjausosille niin kannattaako solenoidit vaihtaa samalla? Olenko ymmärtänyt oikein että Sonaxilla olis kaksi eri korjaussarjaa eli mallia paremmat männät jotka on plug & play ja sitten sarja jossa venakoneistoa joutuu työstämään ylikokoon?
Lisätään nyt vielä yksi kysymys. Mitäs tuolla venakoneiston tiivistyksellä tarkoitetaan? Onko blokin ja vaihteiston rungon välissä tiiviste?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
En lukenut koko ketjua läpi mutta äkkiseltään minunkin autossa oireet ovat samat kuin muutamalla muulla:
Pintakaasulla ajaessa kierrokset humpaa ja auto sitä myötä vähän (nopeus heittelee). Noin 1500rpm tasossa kun ajelee niin kierrokset heittelee 300-400rpm verran. Mielestäni ylöspäin, ei alaspäin, ja näin ollen auto välissä kiihtyy vaikka painaa kaasua koko ajan saman verran. En ole huomannut tuota kuin ajaessa kaupunkinopeuksilla.
Kalliskin remontti?
Humpaaminen ei siis ole mitään isoa mutta lienee merkki siitä että myöhemmin ongelmia luvassa? Nyt viimeistään saa unohtaa lastuttamisen.
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostTotta mutta kyselinkin juuri tuota uuden hintaa jos kokonaislaskua ei ollut kuin 2300 niin aika halpaa on täytynyt osien olla. Vai oliko hinta 2300 + 1100eur?
Jos tuon venakoneiston korjaa Sonaxin korjausosille niin kannattaako solenoidit vaihtaa samalla? Olenko ymmärtänyt oikein että Sonaxilla olis kaksi eri korjaussarjaa eli mallia paremmat männät jotka on plug & play ja sitten sarja jossa venakoneistoa joutuu työstämään ylikokoon?
Lisätään nyt vielä yksi kysymys. Mitäs tuolla venakoneiston tiivistyksellä tarkoitetaan? Onko blokin ja vaihteiston rungon välissä tiiviste?
Sonnaxin perus repair kit sisältää lähinnä tiivisteitä ja uudet paineentasaajat solenoidien jälkeisiin hydrauliikkapiirehin. Ylikokomäntiä työkaluineen löytyy muutamiin tyypillisiin kohteisiin ja ne vaihdetaan tarvittaessa, alipainetestauksen arvojen perusteella.
Venttiilikoneistossa /mekatroniikassa on välitiivisteenä peltilevy johon on vulkanoitu tiivistepinta, tämä tulisi aina uusia, haasteen muodostaa se että levyjä on useita erilaisia ja levyn mallia on vaikeaa laatikkoa avaamatta päätellä (muutaman levyvaihtoehdon haarukkaan kyllä pääsee).
Myös mekatroniikan ja laatikon rungon välissä on tiivisteet, 1 suorakaide ja 4 pyöreää / ~ovaalia uudemmassa laatikossa. Nämä tulisi aina uusia. Myös johtoliittimen o rekaat tai koko liitinrunko sekä öljypohja tai vähintään sen tiiviste (jos esim pohja on vaihdettu hiljattain öljynvaihdon yhteydessä)tulee aina uusia. Peltipohjaan uusitaan luonnollisesti pelkkä tiiviste.
Comment
-
-
Täällä oli samaa vikaa että laatikko nyki koko ajan kun kierrokset olivat 1500. No siihen vaihdettiin koko venttiili koniesto uuteen Ei mitään vaikutusta. No sit meni hermot ja tilasin saksasta 70 tuhatta ajetun laatikon tilalle. Nyt on toiminut muutaman kuukauden kuin junan vessa. Eli siinä vanhassa laatikossa turbiinin lukko luisti välillä piti ja välillä ei. Täällä olisi tarjolla noin 3000 kilometriä ajettu ventiilikoneisto.
Comment
-
-
Originally posted by Jamo64 View PostTäällä oli samaa vikaa että laatikko nyki koko ajan kun kierrokset olivat 1500. No siihen vaihdettiin koko venttiili koniesto uuteen Ei mitään vaikutusta. No sit meni hermot ja tilasin saksasta 70 tuhatta ajetun laatikon tilalle. Nyt on toiminut muutaman kuukauden kuin junan vessa. Eli siinä vanhassa laatikossa turbiinin lukko luisti välillä piti ja välillä ei. Täällä olisi tarjolla noin 3000 kilometriä ajettu ventiilikoneisto.
Comment
-
-
Auto E60 535d -06
Omassa oon hiljattain huomannut "humppaamista". Eli se tapahtuu noin 1200-1250rpm kohdalla ja heiluu tuonne n.1400rpm:ään. Olen huomannut tätä tapahtuvan vain "kovemmalla" pakkasella n. -15 asteesta ylöspäin. Kun kelit on nollassa, niin mun mielestä tuota efektiä ei tule.
Koneen lämmöt n.70astetta samaisella n. -15 asteen pakkasella.
Nolla kelillä lämmöt saattaa olla välilä normaalit 90 astettakin. Välillä kyllä vähemmänkin
(EGR termari poistettu kokonaan, DPF poistettu)
Sellainen tuli mielee, kun tätä esiintyy pakkasilla, että voisiko laatikon lämmönvaihdin olla rikki ja kylmä laatikko käyttäytyy humppaavasti?
Linkissä vielä video tuosta, miten auto käyttäytyy tuolla kierrosalueella.
Kun vaihtaa 5 vaihteelle ja kierrokset nousee, niin humppaaminen loppuu.F01 730d -13
Comment
-
-
Ongelma helpottanut
Auto on 535d vm. 2005 ja ajoa takana tällä hetkellä n 175tkm. Kierrosluvun heiluminen alkoi melkein heti auton ostamisen jälkeen (tai en sitä ainakaan koeajoilla huomannut). Tämän säikeen lukemisen perusteella otin yhteyttä pariin asiaan erikoistuneeseen korjaamoon ja päädyin viemään kärryn Autogeariin Jokioisille. Tarkoitus oli ensin asentaa zip kit ja jos se ei vielä auta, niin myös turbiini.
Harmillisen sattuman johdosta turbiinia ei sitten ollutkaan paikalla kun remppaa tehtiin, joten sain auton takaisin zip kitin asennuksen jälkeen. Se oli vain pahentanut oireita. Eilen autoon vaihdettiin turbiini ja nyt näyttäisi olevan pitkälti kunnossa.
Ilmamassamittari on näyttänyt "pending" tilassa olevaa virhekoodia. Kuinka kallis osa on kyseessä? Onko vaihto helppo tehdä itse?
Autogear myös mainitsi, että auton keskivaiheilla pakoputkistossa olevan anturin johdot ovat rispaantuneet. Mikä anturi on kyseessä?Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie
Comment
-
-
Originally posted by wiikki View PostAuto on 535d vm. 2005 ja ajoa takana tällä hetkellä n 175tkm. Kierrosluvun heiluminen alkoi melkein heti auton ostamisen jälkeen (tai en sitä ainakaan koeajoilla huomannut). Tämän säikeen lukemisen perusteella otin yhteyttä pariin asiaan erikoistuneeseen korjaamoon ja päädyin viemään kärryn Autogeariin Jokioisille. Tarkoitus oli ensin asentaa zip kit ja jos se ei vielä auta, niin myös turbiini.
Harmillisen sattuman johdosta turbiinia ei sitten ollutkaan paikalla kun remppaa tehtiin, joten sain auton takaisin zip kitin asennuksen jälkeen. Se oli vain pahentanut oireita. Eilen autoon vaihdettiin turbiini ja nyt näyttäisi olevan pitkälti kunnossa.
Ilmamassamittari on näyttänyt "pending" tilassa olevaa virhekoodia. Kuinka kallis osa on kyseessä? Onko vaihto helppo tehdä itse?
Autogear myös mainitsi, että auton keskivaiheilla pakoputkistossa olevan anturin johdot ovat rispaantuneet. Mikä anturi on kyseessä?
Massamittari taitaa olla reilun satasen. Pending taitaa tarkottaa odottamista? otahan töpseli irti puhdista ja laita takasin?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Pending on juuri odottamista eli vika on havaittu, mutta ei ole vielä muodostunut vikakoodiksi. Aikansa kun vika toistuu syttyy valo (ei aina kun riippuu koodista) ja koodi siirtyy pending-tilasta oikeaksi vikakoodiksi.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostAuto E60 535d -06
Omassa oon hiljattain huomannut "humppaamista". Eli se tapahtuu noin 1200-1250rpm kohdalla ja heiluu tuonne n.1400rpm:ään. Olen huomannut tätä tapahtuvan vain "kovemmalla" pakkasella n. -15 asteesta ylöspäin. Kun kelit on nollassa, niin mun mielestä tuota efektiä ei tule.
Koneen lämmöt n.70astetta samaisella n. -15 asteen pakkasella.
Nolla kelillä lämmöt saattaa olla välilä normaalit 90 astettakin. Välillä kyllä vähemmänkin
(EGR termari poistettu kokonaan, DPF poistettu)
Sellainen tuli mielee, kun tätä esiintyy pakkasilla, että voisiko laatikon lämmönvaihdin olla rikki ja kylmä laatikko käyttäytyy humppaavasti?
Linkissä vielä video tuosta, miten auto käyttäytyy tuolla kierrosalueella.
Kun vaihtaa 5 vaihteelle ja kierrokset nousee, niin humppaaminen loppuu.F01 730d -13
Comment
-
Comment