Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jsj75
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 80
    • Hyvinkää

    Muokkasin VW Amarokin viimasuojasta suojan puskurin alaritilään. Amarokin suojan korkeus on täsmälleen sama kun m-sportin puskurin alaritilä. Noin 10cm päästä pois ja muoto samaksi kun ennen lyhennystä niin istuu hyvin. Myös kiinnikkeet käy suoraan. Tein vain muutaman reiän lisää niin saa usealla kiinnikkeellä kiinni.


    Motonetistä saa pelkkiä kiinnikkeitä jos haluaa askerrella suojan vaikka telttapatjasta.
    http://www.motonet.fi/fi/varaosat/12...-vw/amarok-11- Tuotenumero: 40-1292

    Eihän nuo kiinnikkeet ja suoja mitkään kauniit ole mutta toimii ja on helppo ottaa pois ja laittaa takaisin.

    Eilen lämmöt hyvinkää nummela välillä 78 astetta ja kerran 80 astetta ilman suojaa ja tänään Jumbo (vantaa) hyvinkää välillä lämmöt 88-90 astetta suojan kanssa. Hyvinkään päässä pikku teillä kun kurvaili niin lämmöt 91 astetta eli tuo viimasuoja tuntuu toimivan.
    Munuaisten takaa löytyy kaihtimet eli koko keula on tukossa. Tuo Amarokin suoja oli jäänyt ylimääräiseksi joten siillä oli hyvä kokeilla mikä vaikutus sillä on lämpöihin.
    Tänään oli vielä kylmempi päivä eli noin 20 pakkasta.
    Last edited by Jsj75; 06-01-2017, 17:29. Reason: Lisätty tuotenumero
    G21 320da M-sport -22
    e61 530da M-sport -05

    Comment

    • jesse60
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 7
      • P-Pohjanmaa

      Olisiko täällä apuja tai tietoa seuraavaan outoon ongelmaan? Eli autona -04 530dA,ajettu reilu 300tkm, joka pitää hytin tosi vilpoisena pakkasella.

      Moottorin lämmöt pysyy ajossa 80-95. Autoon vaihdettu jo päätermari, egr termari ja vaihteiston öljynlauhutin. Mutta edelleen etenkin tasaisella ajolla alkaa hyttiin tuleen kylmää ilmaan vaikka lämmöt laittaisi täysille. Jos matkaajossa vaihtaa sporttivaihteelle alkaa tulemaan taas lämpöstä ilmaa (silleen että autossa tarkenee) tai jos ajaa kaupunkiajoa normaali vaihteella tulee myös lämmintä. Onko kenelläkään tämmöisestä kokemusta? :think

      Comment

      • asdteme
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 756
        • P-Savo

        Originally posted by jesse60 View Post
        Olisiko täällä apuja tai tietoa seuraavaan outoon ongelmaan? Eli autona -04 530dA,ajettu reilu 300tkm, joka pitää hytin tosi vilpoisena pakkasella.

        Moottorin lämmöt pysyy ajossa 80-95. Autoon vaihdettu jo päätermari, egr termari ja vaihteiston öljynlauhutin. Mutta edelleen etenkin tasaisella ajolla alkaa hyttiin tuleen kylmää ilmaan vaikka lämmöt laittaisi täysille. Jos matkaajossa vaihtaa sporttivaihteelle alkaa tulemaan taas lämpöstä ilmaa (silleen että autossa tarkenee) tai jos ajaa kaupunkiajoa normaali vaihteella tulee myös lämmintä. Onko kenelläkään tämmöisestä kokemusta? :think
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355550 Tuossa näyttäisi olevan saman ongelman kanssa painivia, kannattaa seurailla josko saisivat selville!
        better late than never

        E90 325i
        E30 M3
        E92 M3 Competition

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by jesse60 View Post
          Olisiko täällä apuja tai tietoa seuraavaan outoon ongelmaan? Eli autona -04 530dA,ajettu reilu 300tkm, joka pitää hytin tosi vilpoisena pakkasella.

          Moottorin lämmöt pysyy ajossa 80-95. Autoon vaihdettu jo päätermari, egr termari ja vaihteiston öljynlauhutin. Mutta edelleen etenkin tasaisella ajolla alkaa hyttiin tuleen kylmää ilmaan vaikka lämmöt laittaisi täysille. Jos matkaajossa vaihtaa sporttivaihteelle alkaa tulemaan taas lämpöstä ilmaa (silleen että autossa tarkenee) tai jos ajaa kaupunkiajoa normaali vaihteella tulee myös lämmintä. Onko kenelläkään tämmöisestä kokemusta? :think
          Toimiiko sähköinen kiertovesipumppu?
          Kuulostaisi ihan sen toimimattomuudesta aiheutuvalta vialta.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • MGT
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 360
            • Mynämäki-

            Originally posted by Clavurion View Post
            Riittää, kun jättää sen pienemmän elementin kokonaan pois, koska se toimii auetessa myös isomman elementin tukipintana.

            Eli onkos se sit niinku tuo numero 1 osa?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              Originally posted by MGT View Post
              Eli onkos se sit niinku tuo numero 1 osa?
              Kyllä.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Doni666
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 168
                • Kotka

                Näemmä koko EGR vesikierron voi jättää pois. Olen jo useamman kuukauden ajellut testimielessä tulpatulla EGR nestekierrolla enkä ole törmännyt ongelmiin. Auto lämpenee hyvin.
                1995 E38 740iAL
                1994 E38 740iA
                2004 E61 530d touring
                1989 Nissan 200SX S13
                1981 Datsun Sunny B310

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Originally posted by Doni666 View Post
                  Näemmä koko EGR vesikierron voi jättää pois. Olen jo useamman kuukauden ajellut testimielessä tulpatulla EGR nestekierrolla enkä ole törmännyt ongelmiin. Auto lämpenee hyvin.
                  EGR pitää sitten olla ohjelmallisesti pois pelistä. Jos EGR on normaalisti toiminnassa, niin blokkaamalla nestekierron EGR-jäähdytin ei varmaan ole pitkäikäinen.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • levis69
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 186
                    • Etelä-Savo

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    EGR pitää sitten olla ohjelmallisesti pois pelistä. Jos EGR on normaalisti toiminnassa, niin blokkaamalla nestekierron EGR-jäähdytin ei varmaan ole pitkäikäinen.
                    Mitähän tuo muovinen imusarja tuumaa jos pakokaasua ei jäähdytetä? :think
                    E63 M6

                    "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                    ex:
                    e21 323i
                    e30 316
                    e30 M3
                    e34 524td
                    e34 520i
                    e39 530da
                    e39 540i 6v.
                    E61 535d

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Originally posted by levis69 View Post
                      Mitähän tuo muovinen imusarja tuumaa jos pakokaasua ei jäähdytetä? :think
                      Sehän sekoittuu EGR-venttiilillä ahtoilmaan, joten imusarjan lämpötilaan minimaalinen vaikutus. Eihän kaikissa malleissa edes ole EGR-jäähdytystä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Doni666
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 168
                        • Kotka

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        EGR pitää sitten olla ohjelmallisesti pois pelistä. Jos EGR on normaalisti toiminnassa, niin blokkaamalla nestekierron EGR-jäähdytin ei varmaan ole pitkäikäinen.
                        Tietysti. Pakosarjan puolella on umpitiiviste ja alipainekellon letku on tulpattu. Ohjelmasta poistettu vikakoodit.
                        1995 E38 740iAL
                        1994 E38 740iA
                        2004 E61 530d touring
                        1989 Nissan 200SX S13
                        1981 Datsun Sunny B310

                        Comment

                        • disme
                          BTCF Member
                          • Dec 2015
                          • 69
                          • Tampere

                          Mennäviikolla nakkasin keulille isomman välijäähyn, jonka vuoksi munuaisten läppämekanismin joutui jättämään pois. EGR:n laippasin pakosarjan, sekä imusarjan päistä, sekä revin koko coolerin putkineen päivineen pois. Vedin paikoilleen jääneisiin letkulähtöihin pelkän väliputken.

                          Olisiko letkulähdöt ollut viisaampi tulpata, kuten useampi tekee? :think En vain ymmärrä mitä eroa rinnakkaisella letkuyhteellä olisi tulppaamiseen nähden.

                          Tehdyt toimenpiteet kuitenkin tekivät ennen niin lämpimästä autosta melkoisen jääkaapin, motariajoa 150km putkeen webasto päällä pikkupakkasessa ja lämmöt max. 56°C.

                          Aloitetaan vaihtamalla päätermari ja kokeilemalla ajoa myös vaihteiston lämmönvaihtimen letkuyhde suljettuna. Munuaisten taakse voinee talvikelissä asentaa myös ihan kiinteät kumimatot, tai muun virityksen.

                          Lähinnä kiinnostaa saako tuota päätermaria vaihdettua ilman että purkaa pohjamuoveja pois tuhannetta kertaa ja lorottaa ensin syylärinnurkasta nesteet pois? Ts. Saako päätermarille meneviä letkuja mistään pihdeillä ruttuun, vai tuleeko sieltä kaikki nesteet pihalle irroitettaessa?

                          Ja tarviiko järjestelmää ilmata vaihdon jälkeen jotenkin? :think

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Kyllä sieltä muistaaksein joku kuutisen litraa lorisee niitä nesteitä sen termarin poisoton yhteydessä, Ilmaaminen tapahtuu egr termarin päältä.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Doni666
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 168
                              • Kotka

                              Originally posted by disme View Post
                              Vedin paikoilleen jääneisiin letkulähtöihin pelkän väliputken.

                              Olisiko letkulähdöt ollut viisaampi tulpata, kuten useampi tekee? :think En vain ymmärrä mitä eroa rinnakkaisella letkuyhteellä olisi tulppaamiseen nähden.
                              Siis ohitit EGR-termostaatin suoralla putkella? Ei varmana lämpene auto enää.

                              Joko termostaatilla tai letkut tukittuna. Pitää ymmärtää miten järjestelmät toimii ennenkuin tekee muutoksia..
                              1995 E38 740iAL
                              1994 E38 740iA
                              2004 E61 530d touring
                              1989 Nissan 200SX S13
                              1981 Datsun Sunny B310

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by disme View Post
                                Vedin paikoilleen jääneisiin letkulähtöihin pelkän väliputken.

                                Olisiko letkulähdöt ollut viisaampi tulpata, kuten useampi tekee? :think En vain ymmärrä mitä eroa rinnakkaisella letkuyhteellä olisi tulppaamiseen nähden.
                                Tilannehan on nyt sama, kun EGR-termari olisi täysin auki. EGR-termarilta tuleva paluulinja menee suoraan vesipumpulle päätermarin ohi, kuten kennonkin paluu. Kun linja on auki, EGR-yhteeseen tulee jäähdyttimeltä alavesiletkun haarasta kaiken aikaa kylmää nestettä.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎