LCI mittaristossa se kierrosrajoitin ei muutu lämpöjen mukaan.
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
Tämäpä hyvä tietää, luulin jo että mittaristossa vikaaOriginally posted by Clavurion View PostLCI mittaristossa se kierrosrajoitin ei muutu lämpöjen mukaan.
Pre Lci:ssä se liikku tosiaan lämpöjen mukana niin ajattelin että näissä myös.
Comment
-
Sain lämmöt max 79 asteeseen kun ajoin isolla tiellä, heti kun palasi nurkka-ajoon niin laski 75 asteeseen. Eli termarit vaihtoon vain, entä muuta?Originally posted by revote View PostNyt kovemmilla pakkasilla näytti min 6 viivaa. Mutta pitääpä katsoa ensin lämmöt, en ole vielä sitä kerennyt tekemään. Mutta jotain feelua on, viime talvena lämpesi nopeammin ja lämpimämmäksi.
Comment
-
Jos on automaatti eikä termarien vaihdon jälkeenkään nosta lämpöjä kunnolla niin lämmönvaihdin vaihtoon kanssa.Originally posted by revote View PostSain lämmöt max 79 asteeseen kun ajoin isolla tiellä, heti kun palasi nurkka-ajoon niin laski 75 asteeseen. Eli termarit vaihtoon vain, entä muuta?
Comment
-
Tein pienen tausta tutkimuksen viivoista. Mittarisrosta siis
alussa viivoja oli 18 ja kone 31 astetta. 9 viivaa kun lämpöä oli 69 astetta. 8 viivaa lämmöt 71 ja 7 viivaa lämmöt 86. Veikkaampa siis että meikä mandariinilla dpf poltto on varmaankin 6 tai 5 viivaa?
E61 2006 530d m-sport
Comment
-
Juuri näin. Ei kannata ehjiä osia vaihtaa. Oikeita letkuja tukkimalla voi selvittää, mikä ternareista falskaa. Voi toki olla kaikki rikkikin. Tosin jos noin hyvin lämmöt nousee (!), niin ehkäpä vain esim. EGR-termari on rikki.Originally posted by jeppe56 View PostPistä Revote syylärin alareununasta lämmönvaihtimelle lähtevä letku piheillä tukkoon, niin näät onko termarit vai tuo lämmönvaihdin rikki.
Ja sitten: nämä termarit voi kestää tunnista muutamaan vuoteen. Tuuripeliä.
Comment
-
En teikä mandariinista tiedä, mutta se asteikko on erilainen 535d:ssä ja 530d:ssä.Originally posted by bore^ View PostTein pienen tausta tutkimuksen viivoista. Mittarisrosta siis
alussa viivoja oli 18 ja kone 31 astetta. 9 viivaa kun lämpöä oli 69 astetta. 8 viivaa lämmöt 71 ja 7 viivaa lämmöt 86. Veikkaampa siis että meikä mandariinilla dpf poltto on varmaankin 6 tai 5 viivaa?
Mulla 530d ja joskus salavalikosta seurasin lämpöjä ja 75 asteen jälkeen ei viivoja enää hävinnyt, kone lämpeni vielä 85 asti.
Comment
-
Mulla on vähän huono laitella letkuja tukkoon yms, kun ei ole nostureita joilla pääsee kunnolla auton alle. Eikä ole tallia. Joko sokkona suoriltaan osaa vaihtoon ihan pajalla, tai he testaa ja vaihtavat osia sen jälkeen.Originally posted by Vesa View PostJuuri näin. Ei kannata ehjiä osia vaihtaa. Oikeita letkuja tukkimalla voi selvittää, mikä ternareista falskaa. Voi toki olla kaikki rikkikin. Tosin jos noin hyvin lämmöt nousee (!), niin ehkäpä vain esim. EGR-termari on rikki.
Ja sitten: nämä termarit voi kestää tunnista muutamaan vuoteen. Tuuripeliä.
Minkä hintainen tuo lämmönvaihdin on?
Comment
-
Eli jos tuo letku pihditettynä lämmöt pysyvät ennallaan niin lämmönvaihdin on rikki? Vai toisinpäin?Originally posted by jeppe56 View Post188€ tuo lämmönvaihdin, löytyy hyllystä. Sen letkun saa konehuoneen puolelta pihditettyä.
Olisiko jotain kuvaa heittää, että tietäis oikean letkun pihtiä kiinni?
Comment
-
Letkun kun laitat pihdellä kiinni termarin ollessa rikki, niin lämmöt nousee nopeammin oikeaan lämpötilaan. Tämä sillä oletuksella, että ainoastaan se termari on rikki.Originally posted by revote View PostEli jos tuo letku pihditettynä lämmöt pysyvät ennallaan niin lämmönvaihdin on rikki? Vai toisinpäin?
Olisiko jotain kuvaa heittää, että tietäis oikean letkun pihtiä kiinni?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Viikko sitten vaihdeltiin laatikon lämmönvaihdin, taisi olla kolmas kerta kun tuo vaihdettiin 2v sisällä. No nyt lämmöt n.92, mutta saa nähdä miten kauan tämä riemu kestää.
Mikähän tuon aina rikkoo, en jaksa uskoa että nuo osat olisi niin huonolaatuisia että ihan siitä syystä eivät kestä 6kk pidempään. Ja vika on aina nimenomaan tuossa lämmönvaihtimessa, no nyt viimeisellä kerralla oli myös päätermari sökö, mutta muuten muissa termareissa ei ole ollut ongelmia.
Comment
-
Omaan pirssiin edellinen omistaja vaihtanu 3 vuotta sitten kaikki termarit ja vielä rokkaa niinku pitääkin......(kop kop).
Nyt vaan tuli mieleen, kun on letkulämppärin asennus ja jäähdytinnesteiden vaihto edessä, että saapa nähä....lueskellu näistä lämpöongelmista ja jotku epäilee, että nesteetki saattaa rikkoa termarit...E61 525dA preLCI -2007
VW Typ2 -1967
Ex. E46 328ia touring
Comment
-
En muista enää. Katso osanumero ja hinta GP:n sivuilta, saat osviittaa. Pielmeierin hinta on aina halvempi kuin GP:Originally posted by revote View PostOliko minkälaisissa hinnoissa?
Kohta alkaa pakkaset ja tämä topic aktivoituu entisestään
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
Comment