Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • levis69
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 186
    • Etelä-Savo

Näihin lämpö ongelmiin on vain yksi hyvä lääke... Käyttäkää alkuperäisiä termostaatteja (BEHR) !! Tarvike malleilla tilataan vain lisää ongelmia.
    Hinta ero muutama kymppi joten pidän erittäin viisaana sijoituksena.

Omassa (535D) oli ostohetkellä lämmöt tyyliin 70 ja kyselin edelliseltä omistajalta niin oli 6 kk sitten uusinut termarit tarvikkeilla ja tuloksena tukkeutunut DPF.... Onneksi pesulla saatiin DPF elvytettyä.. Nyt orkkis termarit ja ei mitään ongelmia lämpöjen tai DPF:n kanssa vaikka on Tuikun ohjelma..
    E63 M6

"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

ex:
    e21 323i
    e30 316
    e30 M3
    e34 524td
    e34 520i
    e39 530da
    e39 540i 6v.
    E61 535d

Comment

• Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10036
      • KVLA

Originally posted by levis69 View Post
      Näihin lämpö ongelmiin on vain yksi hyvä lääke... Käyttäkää alkuperäisiä termostaatteja (BEHR) !! Tarvike malleilla tilataan vain lisää ongelmia.
      Hinta ero muutama kymppi joten pidän erittäin viisaana sijoituksena.
      No ei kuitenkaan ihan näin. Jos viitsit lukaista näitä termari topiikkeja...

Comment

• levis69
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 186
        • Etelä-Savo

Originally posted by Heguli 31 View Post
        No ei kuitenkaan ihan näin. Jos viitsit lukaista näitä termari topiikkeja...
        Oletko sitä mieltä että olen väärässä?
        Vai eikö alkuperäinen olekkaan paras vaihtoehto?
        Jos parempia on saatavilla niin mielellään otan tiedon vastaan.

Ja olen lukenut olen koska painiskelin ihan saman ongelman kanssa..... Ja minulla ei ole ollut ongelmia enää kun laitoin orkkis termarit.. Voihan se olla sattumaakin. Aika näyttää.. Oman mielipiteeni perustan kuitenkin omiin kokemuksiini!
        Yli 30 tkm menty ilman termari ongelmia..
        Last edited by levis69; 30-12-2016, 23:18.
        E63 M6

ex:
        e21 323i
        e30 316
        e30 M3
        e34 524td
        e34 520i
        e39 530da
        e39 540i 6v.
        E61 535d

Comment

• asdteme
          BTCF Member
          • Mar 2015
          • 756
          • P-Savo

Ja olen lukenut olen koska painiskelin ihan saman ongelman kanssa..... Ja minulla ei ole ollut ongelmia enää kun laitoin orkkis termarit.. Voihan se olla sattumaakin. Aika näyttää.. Oman mielipiteeni perustan kuitenkin omiin kokemuksiini!
          Tällä orggis termari kesti kuukauden, 800km eli ei nuo tarvike termostaatit ainoastaan ole susia. Niinkuin monessa ketjussa jo todettu, osa kestää päivän, osa kestää vuosia. Toiset taas ajanut tarviketermostaatilla vuosia joten kyllä tämä on arpapeliä. Ole tyytyväinen että sinulle on sattunut toimiva termari. Nimimerkillä kolmas termostaatti neljään kuukauteen.
          better late than never

E90 325i
          E30 M3
          E92 M3 Competition

Comment

• levis69
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 186
            • Etelä-Savo

Originally posted by asdteme View Post
            Tällä orggis termari kesti kuukauden, 800km eli ei nuo tarvike termostaatit ainoastaan ole susia. Niinkuin monessa ketjussa jo todettu, osa kestää päivän, osa kestää vuosia. Toiset taas ajanut tarviketermostaatilla vuosia joten kyllä tämä on arpapeliä. Ole tyytyväinen että sinulle on sattunut toimiva termari. Nimimerkillä kolmas termostaatti neljään kuukauteen.
            No sulla on käyny kyllä huono mäihä...
            E63 M6

ex:
            e21 323i
            e30 316
            e30 M3
            e34 524td
            e34 520i
            e39 530da
            e39 540i 6v.
            E61 535d

Comment

• Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10036
              • KVLA

Kuten kirjoitin,niin kannattaa lukaista täälläkin foorumilla kirjoitettua juttua noista "orkkis termareista". Eli niitäkin on hajonnut ihan samalla tavalla,kuin tarvike sellaisia. Ollut rikki jopa heti asennuksen jälkeen. Kuten tarvike termareitakin. Olisiko mm. ainakin nick "Tapi" muistaakseni noista aikoinaan kirjoitellut. Ja oli joitain muitakin. Eli samaa paskaa tuntuu olevan kaikki. Tuurilla saat hyvin toimivat ja kestävät termarit. OEM tai tarvikkeena.

Se miksi noista tarviketermareiden hajoamisesta kirjoitellaan enemmin,johtuu siitä,että oem osia ei tod.näköisesti asenneta kuin murto osa tarvikkeiden määrästä. Se on toki huomioitava,että niitä paskimpia ja tuntemattomia termarimerkkejä ei kannata tietenkään harrastaa. Tämähän pätee kaikkiin autojen tarvike valmistajien osiin.

Ja kun kirjoittelet "omista kokemuksista",niin yksi asennettu termarisetti ei kerro vielä mitään. Onhan noita tarvike termareitakin asennettu ja on toiminut noita sinun kilometrejäsi pidempään. Joten yhden termarisarjan "kokemuksella" en suuria johtopäätöksiä vielä vetelisi. Suuntaan tai
              toiseen.

PS. Omassa kulkineessa on osittain tarviketermarit. Koneessa Behr ja EGR:ssä on Gates ja sitten oem sellainen vaihteiston öljyille.
              Last edited by Heguli 31; 01-01-2017, 11:45.

Comment

• mynni
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 159

näyttäs behr termareissa olevan eroa, behr:n laatikossa oleva tehty italiassa ja on samallainen kuin muutkin tarvike termarit, BMW laatikossa oleva erillaisella jousella ja kuoressakin eroa
                ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
                ex: e46 316 touring -02
                ex: e39 523i -96
                ex: e36 325i coupe avus edition -94
                ex. e28 520i -85
                ex. e21 316/2.0 -77

Comment

• Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17522
                  • Turku

Originally posted by mynni View Post
                  näyttäs behr termareissa olevan eroa, behr:n laatikossa oleva tehty italiassa ja on samallainen kuin muutkin tarvike termarit, BMW laatikossa oleva erillaisella jousella ja kuoressakin eroa
                  Oho, onko sulla kuvaa laittaa?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2717
                    • Tampere

näyttäs behr termareissa olevan eroa... ....BMW laatikossa oleva erillaisella jousella ja kuoressakin eroa
                    Mielenkiintoinen havainto. Näitä vertailuja tarvittaisiin useampia, jotta voisi vakuuttua, että esim. BEHR valmistaa samoihin moottoreihin nk. "Original BMW" että "tarvikelaatuisia" tuotteita. Tässä tapauksessa "merkkiosa" tarkoittaisi todennäköisesti pitkäikäisempää tuotetta.

Vastaavia pohdintojahan on tehty lukuisa määrä muidenkin "kulutusosien" kohdalla, kuten tukivarret, puslat, suodattimet, monentyyppiset tiivisteet, jne.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

Comment

• Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10036
                      • KVLA

Laita kuvia...

Comment

• revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

KL-Varaosissa on vain yksi termari, mistä saapi EGR-termarin?

Ja onko tämä nyt sitten tarvike vai orggis?

| Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

Comment

• Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

Tuli tuosta egr termostaatista mieleen, että onko sen vikaantuminen todistetusti kuinka yleistä? Tänään vaihtelin omaan möhköön sellaisen, eikä mitään vaikutusta lämpöihin. Edelleen n. 75-77 astetta lämmöt.
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

Comment

• -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

Originally posted by JaniLap View Post
                            Tässä tapauksessa "merkkiosa" tarkoittaisi todennäköisesti pitkäikäisempää tuotetta.
                            Ei näinkään. Omat kokemukset muutamasta merkkilliikkeen tiskiltä ostetuista orkkistermareista on että kestivät päivän tai muutaman lämmitys/jäähtymiskerran. Olen myös ostanut samasta paikasta joskus sellaisenkin joka on ollut kunnossa vielä kuuakusienkin jälkeen.

Tarvikkeista vastaavan vaihtelevat kokemukset. KL myi ainakin viime talvena vielä tarviketta.

Olen olettanut varaosatakuun (merkkiliikkeessä 2v) kannattavan näissä juuri siksi koska todennäköisyys saada toimimaton termostaatti on kovin suuri mutta ei sekään auta kun merkkiliike diagnosoi auton itse ja toteaa kaiken olevan kunnossa vaikka kuinka yrität olla asiassa eri mieltä. (Saivat oman autoni lämpenemään viime keväänä 0-kelissä 75 asteeseen mutta itse en saanut samaa tapahtumaan liikennerajoituksia noudattaen.. Sanoivat myös että salavalikoista ei kannata mitään katsoa kun niitä ei ole tarkoitettu katsottaviksi ja siksi on ihan sama mitä siellä lukee).
                            ---

Comment

• Jpa80
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 133
                              • Pirkanmaa

Originally posted by Fabsu View Post
                              Tuli tuosta egr termostaatista mieleen, että onko sen vikaantuminen todistetusti kuinka yleistä? Tänään vaihtelin omaan möhköön sellaisen, eikä mitään vaikutusta lämpöihin. Edelleen n. 75-77 astetta lämmöt.
                              Mulla ei oo ainakaan koskaan ollut vika tuossa egr-termarissa, vaan aina laatikon lämmönvaihtimessa tai päätermarissa. Tosin en tiedä onko mulla koko egr-termarilla mitään virkaa, kun koko egr on softaamisen yhteydessä jotenkin ohjelmallisesti käsittääkseni poistettu käytöstä.

Comment

• Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17522
                                • Turku

Originally posted by revote View Post
                                mistä saapi EGR-termarin?
                                Kuten aiemmin kirjoitin, vaikka Motonetista.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎