Onko näissä alkupään 535d:ssä ollut jotain pakosarjan halkeilua? Näissähän on jo valurautanen, mutta halkeileeko silti? Meinaan hajua tulee kabiiniin ja senverran konepeltiä nostamalla paikallistin savun ja noen olevan turbojen välissä jossain? egr:n ympäristö oli noeton. On senverran ahdas väli ettei näe, ja kysyn ensin, että onko ollut jotain tiettyä vikaa, etten suinpäin ala purkamaan.
Yhden 535d pakosarjan olen vaihtanut halkeaman takia. Mukava homma
Onko näissä alkupään 535d:ssä ollut jotain pakosarjan halkeilua? Näissähän on jo valurautanen, mutta halkeileeko silti? Meinaan hajua tulee kabiiniin ja senverran konepeltiä nostamalla paikallistin savun ja noen olevan turbojen välissä jossain? egr:n ympäristö oli noeton. On senverran ahdas väli ettei näe, ja kysyn ensin, että onko ollut jotain tiettyä vikaa, etten suinpäin ala purkamaan.
Potilaana pre-LCI e61(4/06) jossa parkit(angel eyes) pimeinä molemmin puolin ja tästä tuli korjauskehoitus katsastuksessa(jonka loppuunsaattamisella olisi vähän kiire). Toiselle puolelle rinkuloihin saatiin taas valo palamaan uuden(OEM) parkkilampun vaihdolla. Onneksi varaosalikkeessä oli vain yksi valo heijastimineen ja kantoineen sillä hetkellä, oten otin sen ja suunnittelin hommaavani toisen muualta. Kun sitten umpiot irroitin ja huomasinkin, että tuo parkkivalo on luvattoman helppo modifioida niin, että siihen pystyy vaihtamaan pelkän polttimon, laitoin toiselle puolelle vanhaan parkkivaloon uuden 20w polttimon. Kuitenkaan tuonne kuskin puolelle ei valoa parkkeihin tullut. Kokeilin sitten ristiin myöskin apukuskin puolella edelleen hyvin toimivaa OEM lamppua, josta ei myöskään valoa kuskin puolella tule. Toisaalta modifioimani parkkivalo uudella, joskin hieman alkuperäistä tehokkaamalla polttinolla toimii apukuskin puolella hyvin.
Viittaako selvästi johinkin tyyppivikaan? Vikakoodit pitäisi saada kiireesti ainakin luetettua(Jyväskylän diagnosoijat haloo! Mutta mielessä kävi että voiko lamppujen sähköt mennä ristiin niin että molemmille puolille olisi oma sulake? Takakontin reunalokerossa oleva sulakekartta jossa pelkkiä kuvasymboleita on mielestäni aivan luokaton. Löytyykö joltakin parempaa (tekstiversio) sulakekarttaa?
Lisäys: Autossa on adaptiiviset xenonit mutten selvästi ole koko omistus aikana huomannut valojen liikkuvan sivusuunnassa(liikehän on aika pieni adaptiivisuuden toimiessakin). Parkkipolttimoiksi siis laitoin nyt ihan normaalia halogeenia.
Itselläni oli vastaava ongelma, mutta apukuskinpuolella. Taisi olla melkein 2 vuotta pimeänä ja rupesin miettimään mistä saan katsatukseen virrat siksi aikaa ja rupesin purkamaan umpiolle tulevaa liittimen johtosarjaa ja siellä oli enkelille tuleva virtajohto poikki noin 10cm päässä liittimestä. Pika korjaus ja toiminut vuoden.
Merkkiliikkessä tekivät sen diagnoosin mitä ounastelinkin heidän tekevän: valomoduuli rikki. Tarjous vaihdosta n. 650e sis. osan, työt ja moduulin koodauksen. Ei nyt aivan viitsisi yhden palamattoman, originaalinakin ainoastaan hennon kusenkeltaisena loistavan rinkulan vuoksi viitsisi lähteä moista vaihtamaan. Erityisesti kun olen käsittänyt että tuo voi olla vain lukossa eikä koko moduuli ole välttämättä rikki niin kuin testeri sanoo.
Eli jatkohoitovaihtoehdot: 0) Uusi moduuli merkkiliikkeestä ja koodaus ja mahd.lisää.ihmettelyä sen jälkeen(ei toistaiseksi toteutuskelpoinen vaihtoehto) 1) uusi moduuli jostain mahd.edullisesti (mistä?) ja koodaus 2)käytetty toimiva moduuli jostain + koodaus 3) yritys avata lukitus, onnistumistodennäköisyys epävarma ja moduuli voi silti olla viallinen 4) asian unohtaminen ja joku väliaikainen patentti virran saamiseksi parkkipolttimolle katsastusta varten.
Menee kimurantiksi, mikä muuten ei haittaisi mutta asialla hieman hoppu. Yksi erittäin suuri kysymysmerkki on eri valomoduuleiden yhteensopivuus. Noita näyttäisi olevan valtavasti eri varaosanumeroilla. Pitääkö olla täsmälleen sama varaosanro jos moduulia vaihtaa toiseen? Vaihtoehtojen ja niistö muodostuvien variaatioiden määrä on valtava. Esim. onko väliä sedan vs.touring, bensa vs diesel, xenonit kurviominaisuudella ja tätä ilman jne.jne. 3/2005 näyttäisi tulleen joku muutos moduuleihin ja samoin 9/2006 jolloin ilm.tuli LM2. Sekavaa on...
Yksi vaihtoehto on myös tilata tuo mahdollisesti rikkinäinen moduuli vaikka Pielmeieriltä runkonumeron perusteella. Sitten vaihdella moduuli ja koodauttaa jollain taitavalla sepällä. Todennäköisesti aika paljon halvempi, kun Suomen merkkiliikkeestä ostettuna.
Voidaanhan me jokupäivä tuota kokeilla,
tosin joku vois antaa vinkkiä mistä RG:ssä sen voi purkaa ettei mene puolta päivää sen etsintään. Jostain valomoduulin alta mutta mistä sieltä?
Merkkiliikkessä tekivät sen diagnoosin mitä ounastelinkin heidän tekevän: valomoduuli rikki. Tarjous vaihdosta n. 650e sis. osan, työt ja moduulin koodauksen. Ei nyt aivan viitsisi yhden palamattoman, originaalinakin ainoastaan hennon kusenkeltaisena loistavan rinkulan vuoksi viitsisi lähteä moista vaihtamaan. Erityisesti kun olen käsittänyt että tuo voi olla vain lukossa eikä koko moduuli ole välttämättä rikki niin kuin testeri sanoo.
Eli jatkohoitovaihtoehdot: 0) Uusi moduuli merkkiliikkeestä ja koodaus ja mahd.lisää.ihmettelyä sen jälkeen(ei toistaiseksi toteutuskelpoinen vaihtoehto) 1) uusi moduuli jostain mahd.edullisesti (mistä?) ja koodaus 2)käytetty toimiva moduuli jostain + koodaus 3) yritys avata lukitus, onnistumistodennäköisyys epävarma ja moduuli voi silti olla viallinen 4) asian unohtaminen ja joku väliaikainen patentti virran saamiseksi parkkipolttimolle katsastusta varten.
Menee kimurantiksi, mikä muuten ei haittaisi mutta asialla hieman hoppu. Yksi erittäin suuri kysymysmerkki on eri valomoduuleiden yhteensopivuus. Noita näyttäisi olevan valtavasti eri varaosanumeroilla. Pitääkö olla täsmälleen sama varaosanro jos moduulia vaihtaa toiseen? Vaihtoehtojen ja niistö muodostuvien variaatioiden määrä on valtava. Esim. onko väliä sedan vs.touring, bensa vs diesel, xenonit kurviominaisuudella ja tätä ilman jne.jne. 3/2005 näyttäisi tulleen joku muutos moduuleihin ja samoin 9/2006 jolloin ilm.tuli LM2. Sekavaa on...
Minulla on levyasema ruvennut temppuilemaan;navi pyytää joka käynnistyksellä navi dvd:tä,mutta asema ei ota sisään mitään levyä,vaikka kuinka yrittäisi työntää.
Välillä myös koko vehje pimenee ja käynnistyy hetken kuluttua uudelleen,esim parkki tutkan käynnistyttyä..
Tuo on siis sellainen yhden levyaseman versio. Onkohan jollain kokemusta tuommosesta? Auto on e60 lci business navilla.
Eikö tosiaan kukaan osaa auttaa,jos tuon voisi vaikka jotenkin nollata tai jotain,on meinaa ärsyttävä vika
Voidaanhan me jokupäivä tuota kokeilla,
tosin joku vois antaa vinkkiä mistä RG:ssä sen voi purkaa ettei mene puolta päivää sen etsintään. Jostain valomoduulin alta mutta mistä sieltä?
Ei onnistu istalla lähellekkään aina. Siihen en osaa vastata millon menee totaalisen jumiin mutta se ista sanoo että replace light module jos se ei osaa sitä avata. Toolilla tuon saa toki siltiki auki. Soita Major ku homma käsillä niin kerron miten tapahtuu.
Voidaanhan me jokupäivä tuota kokeilla,
tosin joku vois antaa vinkkiä mistä RG:ssä sen voi purkaa ettei mene puolta päivää sen etsintään. Jostain valomoduulin alta mutta mistä sieltä?
Ei sille varmaan omaa proseduuria ole,vaan löytyy jostain vikakoodin testplanista tms.
Nyt alkaa jo huolestuttaa. Koska asialla omassa tapauksessani on vähän kiire, ajattelin merkkiliikkessä käyttää mutta eivätkö siis ilmeisesti sielläkään välttämättä saa tuota lukitusta avattua. Luulin itse että tuo olisi ihan simppeli homma. No, jos joku asia aivan varma niin se, että laskun osaavat kirjoittaa :think
Voidaanhan me jokupäivä tuota kokeilla,
tosin joku vois antaa vinkkiä mistä RG:ssä sen voi purkaa ettei mene puolta päivää sen etsintään. Jostain valomoduulin alta mutta mistä sieltä?
Nyt alkaa jo huolestuttaa. Koska asialla omassa tapauksessani on vähän kiire, ajattelin merkkiliikkessä käyttää mutta eivätkö siis ilmeisesti sielläkään välttämättä saa tuota lukitusta avattua. Luulin itse että tuo olisi ihan simppeli homma. No, jos joku asia aivan varma niin se, että laskun osaavat kirjoittaa :think
Mitäs eroa on merkkiliikeen istalla ja esim. rg 3.44.30 versiolla?
jos molemmat on ista/d?
Kysy joltakin viisaammalta (mutta ilmeisesti niissä jtn.eroja on)
Lähinnä sitä ajattelin,että onnistuuko rheigoldilla poikkeuksetta,koska merkkiliikkeessä ei.
Leave a comment: