Originally posted by Raidahl
View Post
F10/11 alustakeskustelua
Collapse
X
-
Vielä kiinnostais vanteiden leveydet ja et:t niin saa paremman verrokinOriginally posted by Makro86 View PostVertuksen 245/35-20 edessä ja takana 275/30-20 eli vakiorengastus. Suuntaus tehty sillain että autolla on hyvä ajaa eikä takarenkaatkaan enää kulu niin kuin bemareissa yleisesti
Olivat vaan tyytyväisiä kun kerrankin oli lippusia ja lappusia ja mistä näki että kaikki oli hoidettu asiallisesti muutoskatsastusta varten.
Täällä foorumilla sai melkein jo pientä pelkoa muutoskatsastuksesta mutta ei tietoakaan paniikista. Koko homma muistutti enemmän ja vähemmän normi katsastusta, ilman päästö mittausta. Kallishan se oli, onneks ei sitä 100euroa maksanut mitä yhdessä paikassa. Niin ja vielä 2v sitten muutoskatsastus maksoi 40-50e
Leave a comment:
-
Vertuksen 245/35-20 edessä ja takana 275/30-20 eli vakiorengastus. Suuntaus tehty sillain että autolla on hyvä ajaa eikä takarenkaatkaan enää kulu niin kuin bemareissa yleisestiOriginally posted by atcc View PostMillainen rengastus ja vanteet on kuvassa auton alla? Onko suuntaus tehty ohjearvoihin? Taitaa katsastusmies vaatia todistuksen jossa on ohjearvoissa :think
Olivat vaan tyytyväisiä kun kerrankin oli lippusia ja lappusia ja mistä näki että kaikki oli hoidettu asiallisesti muutoskatsastusta varten.
Täällä foorumilla sai melkein jo pientä pelkoa muutoskatsastuksesta mutta ei tietoakaan paniikista. Koko homma muistutti enemmän ja vähemmän normi katsastusta, ilman päästö mittausta. Kallishan se oli, onneks ei sitä 100euroa maksanut mitä yhdessä paikassa. Niin ja vielä 2v sitten muutoskatsastus maksoi 40-50e
Leave a comment:
-
Nyt tuli erikoinen ongelma, auto ilmoitti, että alustan säätö rajoitettu. No just, siltä se tuntuikin, ihan kuin ei iskareita olisi. Nyt sitä ei tule esiin enää, mutta auto on ihan tontissa. Potilas F11 2013 530 DA
Ekassa kuvassa siis auton nykyinen tila ja toisessa entinen. Mikä meni pieleen? Kiva olla mökillä ja auto tuossa kunnossa.
Leave a comment:
-
Millainen rengastus ja vanteet on kuvassa auton alla? Onko suuntaus tehty ohjearvoihin? Taitaa katsastusmies vaatia todistuksen jossa on ohjearvoissa :thinkOriginally posted by Makro86 View PostNoniin, nyt on auto sitten saatu eilen madallettua ja tänään muutoskatsastettua. Etupään jousien asennuksen lisäksi siis nelipyöräsuuntaus ja perän koodaus. Edestä on -25mm ja takaa -20mm laskettu joka näyttä mielestäni hyvältä. Jos totta puhutaan niin ei tuota enempää voisikaan laskea että sillä voisi vielä ajaa "normaalisti"
Napakaari mitta oli ennen laittoa aika tarkkaan 390mm joka nurkassa ja siitä sitten edellä mainitut lukemat pois.
Kuulemma etupää saattaa vielä tuosta laskea -5mm ajan kanssa tai sitten ei. Hyvä että perä osaa mukautua siihen sitten jos tarvetta on
Kyseessä siis tämä sarja: Eibach Pro-Kit E10-20-022-05-20
Ja tältä se sitten näyttää:

Olen tyytyväinen, jotenkin tuntuu siltä että auton käytös parani/rauhottui jousien vaihdon myötä, ulkonäön lisäksi
Orkkis jousetkin olivat vielä hyvässä iskussa vaikka 152tkm mittarissa
Ehdottomasti suosittelen tätä, ainakin F11 omistajille
Niin ja korisarja on tulon päällä
Leave a comment:
-
Noniin, nyt on auto sitten saatu eilen madallettua ja tänään muutoskatsastettua. Etupään jousien asennuksen lisäksi siis nelipyöräsuuntaus ja perän koodaus. Edestä on -25mm ja takaa -20mm laskettu joka näyttä mielestäni hyvältä. Jos totta puhutaan niin ei tuota enempää voisikaan laskea että sillä voisi vielä ajaa "normaalisti"
Napakaari mitta oli ennen laittoa aika tarkkaan 390mm joka nurkassa ja siitä sitten edellä mainitut lukemat pois.
Kuulemma etupää saattaa vielä tuosta laskea -5mm ajan kanssa tai sitten ei. Hyvä että perä osaa mukautua siihen sitten jos tarvetta on
Kyseessä siis tämä sarja: Eibach Pro-Kit E10-20-022-05-20
Ja tältä se sitten näyttää:

Olen tyytyväinen, jotenkin tuntuu siltä että auton käytös parani/rauhottui jousien vaihdon myötä, ulkonäön lisäksi
Orkkis jousetkin olivat vielä hyvässä iskussa vaikka 152tkm mittarissa
Ehdottomasti suosittelen tätä, ainakin F11 omistajille
Niin ja korisarja on tulon päällä
Leave a comment:
-
Originally posted by nappe74 View PostAutoon vaihdettu jouset (H&R -35mm)
Vakio etu 392mm, taka 384mm
H&R etu 373mm, taka 366mm
Madallus siis vain n. 20mm
Olen pettynyt !!

EDIT: liekö viiveellä jouset hakee vielä ”paikkaansa” ja todellista madallusta, asennuksen ja mittauksen välissä oli vain 50km ja puoli tuntia...Noin 250 kilsaa ajettu jousien vaihdon jälkeen ja pudotus on edelleen millilleen sama kuin heti asennuksen jälkeen...Originally posted by nappe74 View PostJuu, kyllä tässä on pähkäilty että kuinka näin kävi... monesta tapauksesta lukenut että H&R jouset madaltaneet luvattua enemmän... miun tuurilla omalle kohdalle kävi sitten just päinvastoin !!
Tarttee vielä myöhemmin mitata uudelleen napamitat... mutta tuskin nuo enää tuosta tippuu...??
Lueskelin vastaavia kokemuksia ulkolaisilta sivuilta... jossain käskettiin malttaa odottaa n. 500 mailia että jouset löytää lopullisen korkeutensa...
Jostain luin että jouset madaltaa vakiokorkeutta vain noin m-sport korkeuteen.
Joku oli heittänyt myös ajatuksen ilmaan että voiko vakio iskarit jotenkin kannatella autoa korkeammalla mitä jouset??
Laitoin myyjäliikkeelle asiasta huomautuksen ja asia on käsittääkseni selvityksen alla mistä tämä mystinen liian pieni madallus voisi johtua.
Itse olen käynyt läpi jousien kaikki numerot ja kirjaimet ja niiden perusteella jouset ovat juuri tähän autoon oikeat !!
Onko kellään mitään ajatusta/mututuntua/kokemusta mikä voisi olla syynä??
Itse en jaksa uskoa millään että auto tuosta enää tippuu mihinkään kun milliäkään ei ole muutosta tullut reiluun viikkoon/250 kilsaan !!
Leave a comment:
-
Mittasin ne napamitat. Edessä ja takana aika tarkalleen 360mm.Originally posted by nappe74 View PostJuu, kyllä tässä on pähkäilty että kuinka näin kävi... monesta tapauksesta lukenut että H&R jouset madaltaneet luvattua enemmän... miun tuurilla omalle kohdalle kävi sitten just päinvastoin !!
Tarttee vielä myöhemmin mitata uudelleen napamitat... mutta tuskin nuo enää tuosta tippuu...??
- Antti -
Leave a comment:
-
Juu, kyllä tässä on pähkäilty että kuinka näin kävi... monesta tapauksesta lukenut että H&R jouset madaltaneet luvattua enemmän... miun tuurilla omalle kohdalle kävi sitten just päinvastoin !!Originally posted by Anzafin View PostHöh, onpa jännä. Minulla H&R:n 35mm setti madalsi keulaa varmaan neljä senttiä, ja takaa noin kolme. Tosin taitaa olla eri osanumero jousissa 550i xdriveen :think. Voin ottaa napamitat huomenna.
- Antti -
Leave a comment:
-
Höh, onpa jännä. Minulla H&R:n 35mm setti madalsi keulaa varmaan neljä senttiä, ja takaa noin kolme. Tosin taitaa olla eri osanumero jousissa 550i xdriveen :think. Voin ottaa napamitat huomenna.Originally posted by nappe74 View PostAutoon vaihdettu jouset (H&R -35mm)
Olen pettynyt !!

EDIT: liekö viiveellä jouset hakee vielä ”paikkaansa” ja todellista madallusta, asennuksen ja mittauksen välissä oli vain 50km ja puoli tuntia...
- Antti -
Leave a comment:
-
Typerältä kai tuo näyttäisi vielä matalempana - ainakin noilla vanteilla :think Minusta oikein passeli.Originally posted by nappe74 View PostAutoon vaihdettu jouset (H&R -35mm)
Olen pettynyt !!

EDIT: liekö viiveellä jouset hakee vielä ”paikkaansa” ja todellista madallusta, asennuksen ja mittauksen välissä oli vain 50km ja puoli tuntia...
Leave a comment:
-
Autoon vaihdettu jouset (H&R -35mm)
Olen pettynyt !!

EDIT: liekö viiveellä jouset hakee vielä ”paikkaansa” ja todellista madallusta, asennuksen ja mittauksen välissä oli vain 50km ja puoli tuntia...Last edited by nappe74; 24-05-2018, 19:10.
Leave a comment:
-
No eipä noita tosiaan sedaniin (4kpl setti) saa varmaan mistään ton halvemmalla, mä luulin että kyseessä farkku. Sorry, my bad.Originally posted by Istandam View PostMistäs porukka on näitä tilannut? Äkkiseltään 159e on halvin hinta ebaysta
https://www.ebay.com/itm/EIBACH-ProK...gAAOSwa~BYNaQ6
Saakos noita jostain vielä halvemmalla? Nelikkoon siis tulossa.
Leave a comment:
Leave a comment: