Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2297
    • Vantaa

    Sitten etsisin sellaisen missä on adaptive drive ja ddc. Vakio alusta aika pintakova ja löysä. Ainakin nelikossa.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      Mistä tietää onko autossa tuo DDC? Muuta kuin varustelistasta.
      Vaihdekepin vieressä oleva säädin on ilmeisesti tämä Adaptive Drive, vai?

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2297
        • Vantaa

        Joo napit jos on niin on adaptive drive. Olen ollut siinä olettamassa on tuolloin on myös DDC. Korjatkaa jos olen väärässä.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5061
          • Paimio

          Originally posted by VilleP View Post
          Joo napit jos on niin on adaptive drive. Olen ollut siinä olettamassa on tuolloin on myös DDC. Korjatkaa jos olen väärässä.

          Vain jos ei ole Sport Automaatti. Siinä on napit aina jokatapauksessa.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            Hölmö kysymys mutta.... Onko F10:ssä vakiona Servotronic (vm.2014, X-Drive)? Autossa on pelkkä EDC-alusta (223A) mutta Sport-asennon konfiguraatiossa ei ole ohjauksen osalta mitään mahdollisuutta säätää vastetta?

            Jos Servotronic on lisävaruste niin onnistuuko sen retrofittaaminen softalla?

            Mielestäni ohjaus tuntuu ihan samalta jokaisessa Driving Dynamic-moodissa.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • skt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 348
              • Etelä-Pohjanmaa

              Originally posted by TheRipper View Post
              Vain jos ei ole Sport Automaatti. Siinä on napit aina jokatapauksessa.
              Luulen, että mulla on ihan tavis LCI 520, tavisautomaatilla, jossa on napit (jos puhutaan niistä Eco, Comfort ja Sport-napeista). Jos ei ole ominaisuuksia, ei säädä alustaa, lähinnä huomaan eron vaihteiden vaihdoissa ja Eco Pro:lla kytkee vapaalle, kun ottaa kaasun pois. Napit taitas tulla myös varusteen S4U2A Eco pro:n mukana.
              Last edited by skt; 12-01-2020, 21:43.
              F11 LCI 520d -14
              F45 225xe -17
              Ex. E61 LCI 520d -08,
              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2297
                • Vantaa

                Eli varustelista on ainoa mistä näkee onko DDS. En servotronicista tiedä mutta hieman vaikuttaa ajotila ohjauksen jäykkyyteen. Aavistuksen tuli eroa lisää kun vaihtoi ohjausakselin loppupötkön uuteen. Mutta ero comfort ja sport asetuksella aika nimellinen.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Originally posted by VilleP View Post
                  Sitten etsisin sellaisen missä on adaptive drive ja ddc. Vakio alusta aika pintakova ja löysä. Ainakin nelikossa.
                  En ole ajanut F1X jossa olisi nuo varusteet, mutta omassa x-drivessä on vakioalusta ja löysä se kyllä on, muttei pintakova missään mielessä :think

                  Kauheahan se on mutkissa ajaa kun on tottunut napakkaan alustaan ja 3-sarjaan, mutta muuten kyllä erittäin mukavuuspainotteinen.

                  Comment

                  • TON-III
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2018
                    • 480
                    • Turku

                    Originally posted by VilleP View Post
                    Sitten etsisin sellaisen missä on adaptive drive ja ddc. Vakio alusta aika pintakova ja löysä. Ainakin nelikossa.

                    Kiinnitin samaan huomiota kuin rizzo, tässä nyt sekoitetaan alustakokonaisuuden eri komponenttien toiminnat. Vaikka alustan hardwareosat olisivat kuinka pehmeitä tahansa niin sen tuntuman saa pilattua täysin esim. 20" RF-renkailla vanteineen (joiden yhteispaino liikkuu jo 30 kilon tietämillä).

                    Itselläni X-Drive M-Sport mikä yleisen tiedon mukaan omaa perusjouset ja hei onhan se semmoinen kiikku että ..... tosin tuntui täydellisen paskalta sikakovien/-painavien 245/45/18 talvikombinaatioidensa (a 26 kg.) kanssa ( eli tämä osa on se mikä saa sen tuntumaan 'pintakovalta' koska kova rengas ei anna yhtään myöden samalla kun korkea jousittamaton massa lähtee vertikaaliseen liikkeeseen hitaasti ja on koko ajan myöhässä ). Päivitin setin samaan tyyliin mitä ennenkin olen tehnyt teemalla nanon kapeampaa/kevyempää/järkevämmällä kantavuudella ( nyt 225/50/18 n. 21 kg. kokonaispaino) ja että menee hienosti ellei jopa vielä paremmin.

                    Sama study menossa 19" kesäsetin kanssa, näyttäisi siltä että sen kanssa saan vielä keveämmän etupään ( 225/45/19 kombo 19,9X kiloa kun alkuperäiset ovat 26 kg. 245/40/19 ).
                    Last edited by TON-III; 13-01-2020, 08:24.
                    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                    Comment

                    • Juh4
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 5452
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by JKK View Post
                      Hölmö kysymys mutta.... Onko F10:ssä vakiona Servotronic (vm.2014, X-Drive)?
                      En tiedä onko näissä markkinakohtaisia eroavaisuuksia, mutta ulkomuistista muistelisin, että Servotronic on vakiona.
                      -Official member of BTCF-Sauna team-

                      Comment

                      • Sisäänajettu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2018
                        • 506
                        • Helsinki

                        Originally posted by Juh4 View Post
                        En tiedä onko näissä markkinakohtaisia eroavaisuuksia, mutta ulkomuistista muistelisin, että Servotronic on vakiona.
                        Itsellä ainakin on huomattavissa, että auton ohjaus muuttuu eri nopeuksissa ja ehkä hieman eri ajo modeissa :think Varustelistassa ei ole mainintaa kuitenkaan tästä servotronicista, eli olettaisin sen olevan vakiovaruste...

                        BMW i3 60Ah REx -14
                        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2297
                          • Vantaa

                          Originally posted by rizzo View Post
                          En ole ajanut F1X jossa olisi nuo varusteet, mutta omassa x-drivessä on vakioalusta ja löysä se kyllä on, muttei pintakova missään mielessä :think

                          Kauheahan se on mutkissa ajaa kun on tottunut napakkaan alustaan ja 3-sarjaan, mutta muuten kyllä erittäin mukavuuspainotteinen.
                          Nyt kun muistelen niin autossa taisi olla 18" rf kumit orkkis vanteilla, eli tuo rf selittänee pintakovuutta. Mutta melkoinen citroen oli kyllä muuten. Varsinkin kun tottunut jäykillä alustoilla ajamaan.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • TON-III
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2018
                            • 480
                            • Turku

                            Originally posted by Juh4 View Post
                            En tiedä onko näissä markkinakohtaisia eroavaisuuksia, mutta ulkomuistista muistelisin, että Servotronic on vakiona.
                            En tiedä nimityksistä, sen olen ymmärtänyt että nelareissa on hydraulinen ohjaustehostus.
                            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5061
                              • Paimio

                              Originally posted by TON-III View Post
                              En tiedä nimityksistä, sen olen ymmärtänyt että nelareissa on hydraulinen ohjaustehostus.
                              Hydraulinen ohjaustehostus on ollut 70-luvulta saakka autoissa.

                              Servotronicilla (E-sarjassa Active Steering) tarkoitetaan muuttuvavälityksistä ohjaustehostusta, joka nykyään toteutetaan joko täyssähköisesti tai sähköhydraulisesti.

                              Mitä tuohon servotroniciin tulee niin eikös se näissä jo ollut vakiona ja sitten oli tuo Integral Active Streering lisävarusteena mihin kuului myös kääntyvät takapyörät.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • rikuh1
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 520
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Hydraulinen ohjaustehostus on ollut 70-luvulta saakka autoissa.

                                Servotronicilla (E-sarjassa Active Steering) tarkoitetaan muuttuvavälityksistä ohjaustehostusta, joka nykyään toteutetaan joko täyssähköisesti tai sähköhydraulisesti.

                                Mitä tuohon servotroniciin tulee niin eikös se näissä jo ollut vakiona ja sitten oli tuo Integral Active Streering lisävarusteena mihin kuului myös kääntyvät takapyörät.
                                Niin, siis servotronic on ollut kautta aikaen muuttuva tehostuksellinen vaihtoehto ohjaus, osassa malleja vakiona jo. Active steeringit on sitten niitä muuttuva välityksellisiä ohjauksia, ja F sarjassa sisältää lähes poikkeuksetta myös kääntyvät takapyörät.

                                Servotronic lähinnä tekee ohjauksesta kevyemmän kaupunki/parkkipaikka pyörityksessä versus ilman ko varustetta oleva.
                                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                                RikunAutofix.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎