Sitten etsisin sellaisen missä on adaptive drive ja ddc. Vakio alusta aika pintakova ja löysä. Ainakin nelikossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by VilleP View PostJoo napit jos on niin on adaptive drive. Olen ollut siinä olettamassa on tuolloin on myös DDC. Korjatkaa jos olen väärässä.
Vain jos ei ole Sport Automaatti. Siinä on napit aina jokatapauksessa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Hölmö kysymys mutta.... Onko F10:ssä vakiona Servotronic (vm.2014, X-Drive)? Autossa on pelkkä EDC-alusta (223A) mutta Sport-asennon konfiguraatiossa ei ole ohjauksen osalta mitään mahdollisuutta säätää vastetta?
Jos Servotronic on lisävaruste niin onnistuuko sen retrofittaaminen softalla?
Mielestäni ohjaus tuntuu ihan samalta jokaisessa Driving Dynamic-moodissa.
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostVain jos ei ole Sport Automaatti. Siinä on napit aina jokatapauksessa.Last edited by skt; 12-01-2020, 21:43.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostSitten etsisin sellaisen missä on adaptive drive ja ddc. Vakio alusta aika pintakova ja löysä. Ainakin nelikossa.
Kauheahan se on mutkissa ajaa kun on tottunut napakkaan alustaan ja 3-sarjaan, mutta muuten kyllä erittäin mukavuuspainotteinen.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostSitten etsisin sellaisen missä on adaptive drive ja ddc. Vakio alusta aika pintakova ja löysä. Ainakin nelikossa.
Kiinnitin samaan huomiota kuin rizzo, tässä nyt sekoitetaan alustakokonaisuuden eri komponenttien toiminnat. Vaikka alustan hardwareosat olisivat kuinka pehmeitä tahansa niin sen tuntuman saa pilattua täysin esim. 20" RF-renkailla vanteineen (joiden yhteispaino liikkuu jo 30 kilon tietämillä).
Itselläni X-Drive M-Sport mikä yleisen tiedon mukaan omaa perusjouset ja hei onhan se semmoinen kiikku että ..... tosin tuntui täydellisen paskalta sikakovien/-painavien 245/45/18 talvikombinaatioidensa (a 26 kg.) kanssa ( eli tämä osa on se mikä saa sen tuntumaan 'pintakovalta' koska kova rengas ei anna yhtään myöden samalla kun korkea jousittamaton massa lähtee vertikaaliseen liikkeeseen hitaasti ja on koko ajan myöhässä ). Päivitin setin samaan tyyliin mitä ennenkin olen tehnyt teemalla nanon kapeampaa/kevyempää/järkevämmällä kantavuudella ( nyt 225/50/18 n. 21 kg. kokonaispaino) ja että menee hienosti ellei jopa vielä paremmin.
Sama study menossa 19" kesäsetin kanssa, näyttäisi siltä että sen kanssa saan vielä keveämmän etupään ( 225/45/19 kombo 19,9X kiloakun alkuperäiset ovat 26 kg. 245/40/19 ).
Last edited by TON-III; 13-01-2020, 08:24.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostEn tiedä onko näissä markkinakohtaisia eroavaisuuksia, mutta ulkomuistista muistelisin, että Servotronic on vakiona.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostEn ole ajanut F1X jossa olisi nuo varusteet, mutta omassa x-drivessä on vakioalusta ja löysä se kyllä on, muttei pintakova missään mielessä :think
Kauheahan se on mutkissa ajaa kun on tottunut napakkaan alustaan ja 3-sarjaan, mutta muuten kyllä erittäin mukavuuspainotteinen.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostEn tiedä nimityksistä, sen olen ymmärtänyt että nelareissa on hydraulinen ohjaustehostus.
Servotronicilla (E-sarjassa Active Steering) tarkoitetaan muuttuvavälityksistä ohjaustehostusta, joka nykyään toteutetaan joko täyssähköisesti tai sähköhydraulisesti.
Mitä tuohon servotroniciin tulee niin eikös se näissä jo ollut vakiona ja sitten oli tuo Integral Active Streering lisävarusteena mihin kuului myös kääntyvät takapyörät.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostHydraulinen ohjaustehostus on ollut 70-luvulta saakka autoissa.
Servotronicilla (E-sarjassa Active Steering) tarkoitetaan muuttuvavälityksistä ohjaustehostusta, joka nykyään toteutetaan joko täyssähköisesti tai sähköhydraulisesti.
Mitä tuohon servotroniciin tulee niin eikös se näissä jo ollut vakiona ja sitten oli tuo Integral Active Streering lisävarusteena mihin kuului myös kääntyvät takapyörät.
Servotronic lähinnä tekee ohjauksesta kevyemmän kaupunki/parkkipaikka pyörityksessä versus ilman ko varustetta oleva.E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
Comment