Täällä menee 19" vakiokumilla sen 6.5 litraa sadalle comfort+ ajellessa, tankatusta mitattuna. Pelkkää valtatietä ja matkaa vähän yli rajoitusten. Webaston käyttö kompensoi aikalailla talvirajoituksista saadun kulutushyödyn.
Ecoprolla tuntus menevän 6 litraan, mutta ei sitä kaasuvastetta jaksa edes matka-ajossa.
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Veku: löysin halvimmillaan noita EDC pumppuja noin 450€ kipale, mitäs muuta siihe tarvitaan kun itse iskari? Suojakumi, laakeri?
Meinaan takapää kaipaa kohta vaihtoa, tärinät tulee läpi ja jäätyy talvellaa.. onhan noilla 223 ajettu.
F11? Onko EDC kaikissa farkuissa ja mistä löysit tuon hinnan?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Veku: löysin halvimmillaan noita EDC pumppuja noin 450€ kipale, mitäs muuta siihe tarvitaan kun itse iskari? Suojakumi, laakeri?
Meinaan takapää kaipaa kohta vaihtoa, tärinät tulee läpi ja jäätyy talvellaa.. onhan noilla 223 ajettu.
Suojakumit ainaski.
Mun 1200E hinta sis asennuksen bemarin huollossa ja nuo suojakumit ja viissiin vaatii koodauksen että uudet toimii.
Mulla menty 244tkm ja toinen ihan loppu kolisee ja pohjaa koko ajan.
Eilen vaihdoin x3 jossa kanssa tuo AD\DD alusta,kädet ristissä saa olla nyt
Keskikulutus 7-8l, riippuen vuodenajasta - tommosiin alle kuuden lukemiin ei mitään mahkuja jos vähänkään kaupunkia ajoissa. Ite olen aiemmilla autoillani päässyt suurin piirtein ilmotettuihin keskikulutuksiin omissa ajoissa, mutta bemari vie litran-pari ilmotettua enempi. Autossa saattaa olla kyllä jotakin pientä häikkää myös, mutta ei kannata pettyä jos meneekin ton 7-8 keskimäärin..
Toi 535/530 valinta taitaa mennä tunteella, järkihän sanoo tietty et 530 - ite ostin tommosen enkä edes harkinnut 535:tä. Mielestäni yhdessäkin ahtimessa riittävästi riskiä luotettavuudelle ja voimaa on meikälle riittävästi 530:ssa. Edukkaasti sit softalla se 300hepoa jos ei meinaa riittää.
Oiskohan noi lci:t vähävikasempia, omassani on ainaski ropaamista riittäny - mukavaa puuhaa, mutta käy lompakolle..
Katsoin ihan mielenkiinosta spritmonitor.de:stä löytyykö sieltä mitään statistiikkaa. Kyseessä nelivetomallit.
535:
530:
Tässä bemarin ilmoittamat kulutukset faceliftille, vannekoon pompatessa pykälää suuremmaksi yhdistetty kulutus näyttää nousevan pari desiä per tuuma. Toki renkaissakin on sitten käytännössä eroja eri merkkienkin kesken... Luulisi että runflateista eroon hankkiutuminen ei ainakaan nostaisi kulutusta...
Nelivedon tappioksi yhdistetyssä kulutuksessa näyttää tulevan 0,3-0,4l/100km. Tuplaturbon tappioksi taas noin 0,2l/100km yhdistetyssä ja kaupungissa vielä hiukan enemmän. Mahtaako maantiekulutuksien samankaltaisus taas sitten johtua siitä että tuossa 535d:ssä on hiukan harvempi välityksinen perä... :think
Bemarin kulutukset taitavat olle hiukan turhan optimistisia...
xdrivet sedaneina
Takatuupparit sedaneina:
Hiukan yllättäen myös se että auto on farkku kasvattaa kulutusta noin 0,3l/100km kautta linjan. :think
xdrivet farkkuina:
Jos välttämättä haluaa pikkukoneen, osaako joku sanoa kumpi mieluummin B47 vai N47?
Onko 518 nuhanen ja onko 525:n merkittävästi epäluotettampi toisella turbolla? 525d:ta löytyy paremmin semi vollina kuin kahta muuta konetta
Jos noista on pakko valita niin ehdottomasti sitten B47...siinä sentään ainakin yritetty parantaa jakopäätä vaikka edelleenkin vikoja kaiketi on ihan riittävästi mutta silti huomattavasti vähemmän kuin N47.
Jos noista on pakko valita niin ehdottomasti sitten B47...siinä sentään ainakin yritetty parantaa jakopäätä vaikka edelleenkin vikoja kaiketi on ihan riittävästi mutta silti huomattavasti vähemmän kuin N47.
Ai, jokos näistä B47:stakin on mennyt ketjuja? Vai tarkoititko EGR vikoja?
Jos välttämättä haluaa pikkukoneen, osaako joku sanoa kumpi mieluummin B47 vai N47?
Onko 518 nuhanen ja onko 525:n merkittävästi epäluotettampi toisella turbolla? 525d:ta löytyy paremmin semi vollina kuin kahta muuta konetta
525d:tä ei ole kuin N47-koneella. Kyllähän se toki mukavampi on kuin 520d. 518d:ssä on ollut joidenkin käyttäjien mielestä nihkeää toimintaa laatikon kanssa, kun ei ole tarpeeksi tehoa isolle autolle. Ei kai 520d mikään raketti ollut, joten 518d vielä vähemmän. T nimim: vaihdoin N47 520d -> N47 525d.
Comment