Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
-
-
Sain varsin hyvän vaihtotarjouksen tähän autoon: http://www.nettiauto.com/bmw/520/8445447
Lähtökohtaisesti pätevän oloinen, varsinkin kun marmoritiskin takaa ovat myymässä. Ja ymmärtääkseni nyt uudemmalla B47D20 moottorilla, jonka ongelmia ei ainakaan vielä ole nettiin ilmennyt? Tässäkin ketjussa aika vähän käsitelty moottori. EGR:stä joku mainitsi.
Kyseinen ajoneuvo on vanha taksi, jolla on Helsingin päässä rullattu tuo 210tkm. Varmasti nyt monestakin asiasta riippuu mikä on auton kunto. Tietysti Helsinki ei ole autolle se paras ympäristö yleensäkään.
Lienee kuitenkin aihetta käydä katsomassa. Ei kilsatkaan sinällään pelota mikäli auto on siisti. Siistille pidolle se myös tulisi.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by rville View PostManuaalista haaveilevan kannattaa testata kärryä jossa on automaatti, aktiivivakkari ja autohold. Ei tarvi olla järin montaa autoa jonossa kun alkaa tuo yhdistelmä jo tuntumaan mukavalta.
Maantiellä tuo on omasta mielestä jopa rasittava, kun saavutat jonon ja aktiivivakkari hidastaa. huomaat jossakin vaiheessa ajavasi 65km/h 80-alueella. Normivakkarilla sen huomaa heti, ohitat ja palautat muistista takaisin ennalta asetetun nopeuden.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostTuo on varmasti hyvä varuste jos ajelee paljon kaupungissa ja kehäruuhkissa.
Maantiellä tuo on omasta mielestä jopa rasittava, kun saavutat jonon ja aktiivivakkari hidastaa. huomaat jossakin vaiheessa ajavasi 65km/h 80-alueella. Normivakkarilla sen huomaa heti, ohitat ja palautat muistista takaisin ennalta asetetun nopeuden.Last edited by Havis; 01-01-2017, 11:54."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostTuo on varmasti hyvä varuste jos ajelee paljon kaupungissa ja kehäruuhkissa.
Maantiellä tuo on omasta mielestä jopa rasittava, kun saavutat jonon ja aktiivivakkari hidastaa. huomaat jossakin vaiheessa ajavasi 65km/h 80-alueella. Normivakkarilla sen huomaa heti, ohitat ja palautat muistista takaisin ennalta asetetun nopeuden.
Miten muistelelen että aktiivivakkarin sai jotenkin nappia pitkään painamalla käyttääntymään kuin perus vakkari.
Tuo on vaan niin helppo..auto hidastaa kuten yllä kirjoitat, mutta hetihän voi ohittaa kun tilanne sen sallii ja asetus pysyy päällä.
Normi vakkarissa taas hidastus jarrulla tai vakkari pois ja ohitus sen jälkeen yksi\kaksi painallusta että saa aiemmin olleen vauhdin päälle...laiskalle\minulle siis jees varusteF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMiten muistelelen että aktiivivakkarin sai jotenkin nappia pitkään painamalla käyttääntymään kuin perus vakkari.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJuuri näin. Painamalla pitkään sitä etäisyydenmuutosnappia.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostEi sinällään liity mihinkään, mutta ihan uteliaisuutta kysyn, missä tilanteessa millään vehkeellä ajetaan alle 1000rpm?? Jotenki kun miettii että heti lähdön jälkeen kierroksia on kuitenkin helposti millä vaihteella ja nopeudella vaan vähintään se 1200-1400? Noin niinkuin yhtään jos kiekkamittaria on seurannut...?
Toinen on edellä kuvattu ohitustilanne, tiukemmissa paikoissa vanhemmilla automaateilla tuli melkein aina varmuudeksi valittua se S-mode, että kone muistaa kiertää tarpeeksi ohituskaistalle siirryttäessä, joka aina on ylämäkeen. Manuaalilla pienempää silmään ja kaasua.
Mutta kuten sanottu, nämä ovat pieniä makuasioita. Maantieajossa automaattia ei tarvitse, kaikkialla muualla se vain lisää mukavuutta. Suosittelen.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostVielä kun se muistaisi sen viimeisen asetuksen auton sammutuksen ja käynnistyksen yhteydessä....Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by rville View PostManuaalista haaveilevan kannattaa testata kärryä jossa on automaatti, aktiivivakkari ja autohold. Ei tarvi olla järin montaa autoa jonossa kun alkaa tuo yhdistelmä jo tuntumaan mukavalta.
Onpa naurettavaa jos ei muka saa, kyllä se iso diesel jaksaa vääntää sieltä alempaakin jos vakkari hidastaa.
En tiedä onko F1x muuttunu toi dieseleiden luonne jotenkin radikaalisti kun kaikki vaihtaa vaihdetta reilusti pienempään ja vedättelee "rajoittajalle"...
Vanhemmissa vehkeissä kun on nimenomaan se vika automaateissa että ne vedättää liian korkeille kierroksille jossa se diesel ei yksinkertaisesti vedä enään ja siitä tulee suuri suorituskyvyn heikkous manuaaliin nähden.
Kun manuaalilla saa pidettyä sen optimi vääntöalueen siinä missä haluaa ja automaatti vedättää tappiin asti (paitsi tietenkin niillä läpillä)
Sen takia monen automaatin suorituskykykin (0-100kmh kiihtyvyys) yllättävän vähän paranee esim. ohjelmoinnin yhteydessä kun automaatti vedättää huonolle vetoalueelle, tosin luulisi sen ongelman olevan korjattu jo näin uusissa autoissa??Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEikö manuaaliin muka saa aktiivivakkaria??
Onpa naurettavaa jos ei muka saa, kyllä se iso diesel jaksaa vääntää sieltä alempaakin jos vakkari hidastaa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostSain varsin hyvän vaihtotarjouksen tähän autoon: http://www.nettiauto.com/bmw/520/8445447
Lähtökohtaisesti pätevän oloinen, varsinkin kun marmoritiskin takaa ovat myymässä. Ja ymmärtääkseni nyt uudemmalla B47D20 moottorilla, jonka ongelmia ei ainakaan vielä ole nettiin ilmennyt? Tässäkin ketjussa aika vähän käsitelty moottori. EGR:stä joku mainitsi.
Kyseinen ajoneuvo on vanha taksi, jolla on Helsingin päässä rullattu tuo 210tkm. Varmasti nyt monestakin asiasta riippuu mikä on auton kunto. Tietysti Helsinki ei ole autolle se paras ympäristö yleensäkään.
Lienee kuitenkin aihetta käydä katsomassa. Ei kilsatkaan sinällään pelota mikäli auto on siisti. Siistille pidolle se myös tulisi.
Tai mitä erityisesti koeajolla kannattaa nyt tässä mallisarjassa ottaa huomioon?Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostOnko kellään tähän moottorityyppiin liittyvää kommentointia? Tai muuta huomioitavaa? Asia saattaa edetä koeajoon ja ehkä siitä eteenpäinkin piakkoin.
Tai mitä erityisesti koeajolla kannattaa nyt tässä mallisarjassa ottaa huomioon?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNo jakopäätä ainakin kannattaa kuunnella kyllä näissäkin vielä murheita voi olla varsinkin jos on taksikäytöstä sehän on näille täyttä murhaa.
Vielä katkeaa kuulemma vm15 kaksilitraisissa ketjut 140tkm oli ajettu, ei juurikaan pyöritetty tyhjäkäyntiä (jos tätä tarkoitettu taksikäytöllä)BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
Comment