Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Atom
    BTCF Member
    • Dec 2014
    • 102
    • Mäntsälä

    Originally posted by TJJ View Post
    Joo, oliko siinä joku 6 sekunnin viive tms.? Sitä ilmeisesti ei saa koodauksella muutettua. Tuossa olisi hyvä jos siihen olisi tehty joku systeemi millä voisi pakottaa sen pysymään pidempään manuaalipuolella, esim. jos pitäisi down-läppää pitkään pohjassa ja up-läpällä menisi taas automaatille.
    Joo ihmettelin tuota samaa. 6 sekuntia ei varmaan ole paljoa pielessä. Sinällää järkevää että vaihtaa taas isommalle, mutta itse ainakin olen tottunut ajamaan hetken pienemmällä vaihteella puskurissa ennen ohitusta.
    G21 330e xDrive M-sport


    Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

    Uudenmaan Moottorioptimointi
    +358407496923

    Comment

    • rville
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 290
      • Pori

      Manuaalista haaveilevan kannattaa testata kärryä jossa on automaatti, aktiivivakkari ja autohold. Ei tarvi olla järin montaa autoa jonossa kun alkaa tuo yhdistelmä jo tuntumaan mukavalta.
      Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

      Comment

      • Juhutti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 633
        • Tampere

        Sain varsin hyvän vaihtotarjouksen tähän autoon: http://www.nettiauto.com/bmw/520/8445447

        Lähtökohtaisesti pätevän oloinen, varsinkin kun marmoritiskin takaa ovat myymässä. Ja ymmärtääkseni nyt uudemmalla B47D20 moottorilla, jonka ongelmia ei ainakaan vielä ole nettiin ilmennyt? Tässäkin ketjussa aika vähän käsitelty moottori. EGR:stä joku mainitsi.

        Kyseinen ajoneuvo on vanha taksi, jolla on Helsingin päässä rullattu tuo 210tkm. Varmasti nyt monestakin asiasta riippuu mikä on auton kunto. Tietysti Helsinki ei ole autolle se paras ympäristö yleensäkään.

        Lienee kuitenkin aihetta käydä katsomassa. Ei kilsatkaan sinällään pelota mikäli auto on siisti. Siistille pidolle se myös tulisi.
        Skoda.

        ex.
        e63 645ci
        e38 730iA
        e36 325i

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3096

          Originally posted by rville View Post
          Manuaalista haaveilevan kannattaa testata kärryä jossa on automaatti, aktiivivakkari ja autohold. Ei tarvi olla järin montaa autoa jonossa kun alkaa tuo yhdistelmä jo tuntumaan mukavalta.
          Tuo on varmasti hyvä varuste jos ajelee paljon kaupungissa ja kehäruuhkissa.
          Maantiellä tuo on omasta mielestä jopa rasittava, kun saavutat jonon ja aktiivivakkari hidastaa. huomaat jossakin vaiheessa ajavasi 65km/h 80-alueella. Normivakkarilla sen huomaa heti, ohitat ja palautat muistista takaisin ennalta asetetun nopeuden.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            Originally posted by poke View Post
            Tuo on varmasti hyvä varuste jos ajelee paljon kaupungissa ja kehäruuhkissa.
            Maantiellä tuo on omasta mielestä jopa rasittava, kun saavutat jonon ja aktiivivakkari hidastaa. huomaat jossakin vaiheessa ajavasi 65km/h 80-alueella. Normivakkarilla sen huomaa heti, ohitat ja palautat muistista takaisin ennalta asetetun nopeuden.
            No onpa aika kaukaa haettu "ongelma". Että aktiivivakkari tekee kuskista sokean idiootin joka ei osaa itse enää päättää eikä tehdä mitään?
            Last edited by Havis; 01-01-2017, 11:54.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by poke View Post
              Tuo on varmasti hyvä varuste jos ajelee paljon kaupungissa ja kehäruuhkissa.
              Maantiellä tuo on omasta mielestä jopa rasittava, kun saavutat jonon ja aktiivivakkari hidastaa. huomaat jossakin vaiheessa ajavasi 65km/h 80-alueella. Normivakkarilla sen huomaa heti, ohitat ja palautat muistista takaisin ennalta asetetun nopeuden.
              On se täällä maallakin loistava keksintö

              Miten muistelelen että aktiivivakkarin sai jotenkin nappia pitkään painamalla käyttääntymään kuin perus vakkari.

              Tuo on vaan niin helppo..auto hidastaa kuten yllä kirjoitat, mutta hetihän voi ohittaa kun tilanne sen sallii ja asetus pysyy päällä.
              Normi vakkarissa taas hidastus jarrulla tai vakkari pois ja ohitus sen jälkeen yksi\kaksi painallusta että saa aiemmin olleen vauhdin päälle...laiskalle\minulle siis jees varuste
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17509
                • Turku

                Originally posted by veku View Post
                Miten muistelelen että aktiivivakkarin sai jotenkin nappia pitkään painamalla käyttääntymään kuin perus vakkari.
                Juuri näin. Painamalla pitkään sitä etäisyydenmuutosnappia.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2314
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Laku View Post
                  Juuri näin. Painamalla pitkään sitä etäisyydenmuutosnappia.
                  Vielä kun se muistaisi sen viimeisen asetuksen auton sammutuksen ja käynnistyksen yhteydessä....
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2542
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by HV530XD View Post
                    Ei sinällään liity mihinkään, mutta ihan uteliaisuutta kysyn, missä tilanteessa millään vehkeellä ajetaan alle 1000rpm?? Jotenki kun miettii että heti lähdön jälkeen kierroksia on kuitenkin helposti millä vaihteella ja nopeudella vaan vähintään se 1200-1400? Noin niinkuin yhtään jos kiekkamittaria on seurannut...?
                    Ei ajeta, mutta lähdetään liikkeelle. Manuaali-320i jaksaa vetää hyvin joutokäynniltä, joka on joka tapauksessa alle 1000rpm. Siitä tuo pieni ero automaattiin -> "kuminauha".

                    Toinen on edellä kuvattu ohitustilanne, tiukemmissa paikoissa vanhemmilla automaateilla tuli melkein aina varmuudeksi valittua se S-mode, että kone muistaa kiertää tarpeeksi ohituskaistalle siirryttäessä, joka aina on ylämäkeen. Manuaalilla pienempää silmään ja kaasua.

                    Mutta kuten sanottu, nämä ovat pieniä makuasioita. Maantieajossa automaattia ei tarvitse, kaikkialla muualla se vain lisää mukavuutta. Suosittelen.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      Originally posted by JKK View Post
                      Vielä kun se muistaisi sen viimeisen asetuksen auton sammutuksen ja käynnistyksen yhteydessä....
                      Ei muista, mutta oletusaletuksen voi koodata. Itselläni koodattu lähimmäksi mahdolliseksi.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by rville View Post
                        Manuaalista haaveilevan kannattaa testata kärryä jossa on automaatti, aktiivivakkari ja autohold. Ei tarvi olla järin montaa autoa jonossa kun alkaa tuo yhdistelmä jo tuntumaan mukavalta.
                        Eikö manuaaliin muka saa aktiivivakkaria??

                        Onpa naurettavaa jos ei muka saa, kyllä se iso diesel jaksaa vääntää sieltä alempaakin jos vakkari hidastaa.

                        En tiedä onko F1x muuttunu toi dieseleiden luonne jotenkin radikaalisti kun kaikki vaihtaa vaihdetta reilusti pienempään ja vedättelee "rajoittajalle"...

                        Vanhemmissa vehkeissä kun on nimenomaan se vika automaateissa että ne vedättää liian korkeille kierroksille jossa se diesel ei yksinkertaisesti vedä enään ja siitä tulee suuri suorituskyvyn heikkous manuaaliin nähden.
                        Kun manuaalilla saa pidettyä sen optimi vääntöalueen siinä missä haluaa ja automaatti vedättää tappiin asti (paitsi tietenkin niillä läpillä)
                        Sen takia monen automaatin suorituskykykin (0-100kmh kiihtyvyys) yllättävän vähän paranee esim. ohjelmoinnin yhteydessä kun automaatti vedättää huonolle vetoalueelle, tosin luulisi sen ongelman olevan korjattu jo näin uusissa autoissa??
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4986
                          • Paimio

                          Originally posted by makkis View Post
                          Eikö manuaaliin muka saa aktiivivakkaria??

                          Onpa naurettavaa jos ei muka saa, kyllä se iso diesel jaksaa vääntää sieltä alempaakin jos vakkari hidastaa.
                          Eipä taida mihinkään muuhunkan merkkiin saada...eiköhän ole ihan turvallisuussyistä.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Juhutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 633
                            • Tampere

                            Originally posted by Juhutti View Post
                            Sain varsin hyvän vaihtotarjouksen tähän autoon: http://www.nettiauto.com/bmw/520/8445447

                            Lähtökohtaisesti pätevän oloinen, varsinkin kun marmoritiskin takaa ovat myymässä. Ja ymmärtääkseni nyt uudemmalla B47D20 moottorilla, jonka ongelmia ei ainakaan vielä ole nettiin ilmennyt? Tässäkin ketjussa aika vähän käsitelty moottori. EGR:stä joku mainitsi.

                            Kyseinen ajoneuvo on vanha taksi, jolla on Helsingin päässä rullattu tuo 210tkm. Varmasti nyt monestakin asiasta riippuu mikä on auton kunto. Tietysti Helsinki ei ole autolle se paras ympäristö yleensäkään.

                            Lienee kuitenkin aihetta käydä katsomassa. Ei kilsatkaan sinällään pelota mikäli auto on siisti. Siistille pidolle se myös tulisi.
                            Onko kellään tähän moottorityyppiin liittyvää kommentointia? Tai muuta huomioitavaa? Asia saattaa edetä koeajoon ja ehkä siitä eteenpäinkin piakkoin.

                            Tai mitä erityisesti koeajolla kannattaa nyt tässä mallisarjassa ottaa huomioon?
                            Skoda.

                            ex.
                            e63 645ci
                            e38 730iA
                            e36 325i

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4986
                              • Paimio

                              Originally posted by Juhutti View Post
                              Onko kellään tähän moottorityyppiin liittyvää kommentointia? Tai muuta huomioitavaa? Asia saattaa edetä koeajoon ja ehkä siitä eteenpäinkin piakkoin.

                              Tai mitä erityisesti koeajolla kannattaa nyt tässä mallisarjassa ottaa huomioon?
                              No jakopäätä ainakin kannattaa kuunnella kyllä näissäkin vielä murheita voi olla varsinkin jos on taksikäytöstä sehän on näille täyttä murhaa.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • pexodus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1577
                                • Leppävirta/Oravikoski

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                No jakopäätä ainakin kannattaa kuunnella kyllä näissäkin vielä murheita voi olla varsinkin jos on taksikäytöstä sehän on näille täyttä murhaa.
                                Ostaa kolmelitraisen, näissä katkeaa äänettömästi niin ei tartte kuin ajella vaan

                                Vielä katkeaa kuulemma vm15 kaksilitraisissa ketjut 140tkm oli ajettu, ei juurikaan pyöritetty tyhjäkäyntiä (jos tätä tarkoitettu taksikäytöllä)
                                BMW F11 LCI 530da x-drive
                                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎