Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nappe74
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 2846
    • South Carelia

    Originally posted by Jpa80 View Post
    Oliko nyt niin, että tuota 525d:ta on olemassa sekä 6-, että 4-pyttyisenä? Ja 2011 etiäpäin olisi vain vajaasylinteristä mallia?
    Joo, näin sain itsekin vasta varmistuksen... ilmeisesti 2012 muuttui 525 nelimukiseksi... :think
    G30 530e xDrive A M-Sport -20

    ex-Bimmerit:
    F10 525dA xDrive M-Sport -13
    E21 316 -80
    E91 330xdA M-Sport -06
    E53 X5 3.0iA Sport -04
    E91 335xiA M-Sport -08
    E60 530iA M-Sport -06
    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
    E91 320d -06
    E39 530iAT M-Sport -01
    E36 328iA -96
    E39 528iA -96
    E36 325i -92

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by Jpa80 View Post
      Oliko nyt niin, että tuota 525d:ta on olemassa sekä 6-, että 4-pyttyisenä? Ja 2011 etiäpäin olisi vain vajaasylinteristä mallia?
      Jep..muuttui jossain vaiheessa 4 mukiseksi
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Jpa80
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 133
        • Pirkanmaa

        Mites nuo 6-sylinteriset, onko niissä samanlaiset läpät imusarjassa kuin e60/61? Ja onko mallien välillä eroa tuossa, vanhemmassa kopassahan 525d:ssa ei läppiä tainnut olla, vaan 30/35 pelkästään?

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7538
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Jpa80 View Post
          Mites nuo 6-sylinteriset, onko niissä samanlaiset läpät imusarjassa kuin e60/61? Ja onko mallien välillä eroa tuossa, vanhemmassa kopassahan 525d:ssa ei läppiä tainnut olla, vaan 30/35 pelkästään?
          M ja N-sarjan koneilla ei ole juurikaan mitään tekemistä keskenään,
          kone on kokonaan suunniteltu uusiksi ja tuskin kovin montaa osaa käy suoraan keskenään.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7538
            • Jyväshyvä

            Originally posted by veku View Post
            Jep..muuttui jossain vaiheessa 4 mukiseksi
            xDrivet on aina 2 litraisia, 8/2011 tehtiin viimeiset 3 litraiset...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              Mitenkäs 5-sarjan active-hybridit? Onko tekniikassa murheita? Hinnat ja varusteet Saksassa kohdallaan, taitaa suomen tuontiverot vaan olla korkeasta Suomi-hinnasta johtuen liikaa. Onko heittää arviota verosta tuolla 149grammalla?

              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1011
                • Vantaa

                Originally posted by 205/65-15H View Post
                Mitenkäs 5-sarjan active-hybridit? Onko tekniikassa murheita? Hinnat ja varusteet Saksassa kohdallaan, taitaa suomen tuontiverot vaan olla korkeasta Suomi-hinnasta johtuen liikaa. Onko heittää arviota verosta tuolla 149grammalla?

                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...er=1&fnai=prev
                Aika harvinaisia nuo activehybridit euroopassa, kolmonen ja vitonen jakaa saman tekniikan. Nimerkillä äteritsi ollut jo useamman vuoden kolmonen ja on kehunut ja hyvin toiminut suomessa.
                Jenkeissä noita aika paljon ja aasiassa. Ulkomaan foorumeita lukiessa kaikki kehuu. Tehokkaampi kuin normi 335/535i ja pienemmällä kulutuksella sekä päästöillä, eli hyvä suomen verotusta ajatellen.
                Oman activehybrid 3 käyn hakemassa parin viikon sisään, kerron sitten lisää . Hyvin ainakin kulkee f30 korissa
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  Missä vaiheessa näihin äffäläisiin tuli EDC alusta vakiovarusteeksi? Tai ainakin näin olen ymmärtänyt että DD/AD on lisävaruste edelleen uudemmissakin mutta EDC eli iskareiden säädettävyys olisi vakio...:think
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    Ei kyllä EDC eli dynamic drive ole ollut koskaan vakio.
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5061
                      • Paimio

                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Ei kyllä EDC eli dynamic drive ole ollut koskaan vakio.
                      Ei EDC ole Dynamic Drive...EDC on Electric Damper Control kuten edellä todettiinkin...Dynamic Drive on hydraulinen kallistuksen vakain...

                      Mutta ei kait kumpikaan ole vakiovaruste näissä ollut missään vaiheessa.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 527
                        • Satakunta

                        Joo ei EDC, eli viralliselta nimeltään DDC, tullut missään vaiheessa vakioksi.

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Ei EDC ole Dynamic Drive...EDC on Electric Damper Control kuten edellä todettiinkin...Dynamic Drive on hydraulinen kallistuksen vakain...

                          Mutta ei kait kumpikaan ole vakiovaruste näissä ollut missään vaiheessa.
                          Jep näin , brainfart.

                          Ei vakkarikamaa , mutta muuttui must-have kamaksi mulle.
                          Alkaa olla hankalaa enää luopua varusteista mihin on tottunut... ja kun on melkein täyteen lastattu niin..
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • Juhutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 633
                            • Tampere

                            Originally posted by Jusamies View Post
                            Tasaista tärinää se on, ei ilmene siis mitään epätasaista käyntiä. Tärinä vaan yllätti 6-sylinterisen tärinättömän käynnin jälkeen. Ei siitä vetotavasta tosiaan näillä keleillä mitään iloa ole, mutta ehkä se talvi sieltä vielä tulee, että voi jotenkin itselle perustella ne puuttuvat sylinterit.
                            Autokuumeessa kävin katsomassa erästä Joensuussa myynnissä ollutta 3-litran kutosella varustettua riisselivitosta. Se kyllä järisteli tyhjäkäynnillä erityisesti. Muuta en tuosta tiedä, mutta vikahan se selkeästi oli, eli varmaankin kannattaa olla tuon kanssa tarkkana ostaessa.

                            Noista nelivedoista kun oli puhetta, niin juuri tänään mietin että mihin sitä oikeasti tarvitsee? Tilaustahan sille on kun täälläkin moni haluaa nimen omaan neljästä kulmasta raapivan yksilön. Jos vetää kärryä talvella tai asuu syrjäseudulla nyppylän alla, niin onhan se vaatimus. Tietysti kivempihan se on kuin vajaavetoinen.
                            Skoda.

                            ex.
                            e63 645ci
                            e38 730iA
                            e36 325i

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2328
                              • Uusimaa

                              Originally posted by Juhutti View Post
                              Noista nelivedoista kun oli puhetta, niin juuri tänään mietin että mihin sitä oikeasti tarvitsee?
                              BMW:n tapauksessa nelivedon suurin hyöty tulee huomattavasti paremmassa ajovakaudessa ja suuntavakavuudessa. ts. neliveto on paljon tunteettomampi tieurille.

                              Varsinkin E60:n tapauksessa ero takavedon ja nelivedon välillä on mielestäni todella suuri etenkin em. uraherkkyydessä. F-mallien tapauksessa ero on pienempi, mutta aivan selvä kuitenkin.

                              Tämä oli itselläni oikeastaan ainoa syy x-driven ostoon.
                              BMW G30 545e M-Sport

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              • Juhutti
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 633
                                • Tampere

                                Originally posted by JKK View Post
                                BMW:n tapauksessa nelivedon suurin hyöty tulee huomattavasti paremmassa ajovakaudessa ja suuntavakavuudessa. ts. neliveto on paljon tunteettomampi tieurille.
                                Onko tosiaan näin? Kiitos kommentista! En ole nelivetoisella ajellut kuin muilla merkeillä, joten tämä täytyy kyllä todeta. Suuntavakaus ja lisäksi tärinättömyys ovat kyllä ainakin omalta osalta ihan ykkösasioita autoa ostettaessa.
                                Skoda.

                                ex.
                                e63 645ci
                                e38 730iA
                                e36 325i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎