Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macman_lahti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2017
    • 290
    • Lahti

    Originally posted by Hörhö View Post
    F10/F11 530/535 xdrive hankinnassa; mitäs alusta/ohjausvaihtoehtoja näissä on?
    Oliko niin, että aktiiviohjausta ei saanut?
    Onko eri tehostinvaihtoehtoja?

    Muutamaa käynyt nyt koeajamassa, oli kyllä surkean tunnoton ja hidas vs E60 aktiiviohjaus.

    Samaten; alusta oli noissa molemmissa pehmeä ja kallisteli rajusti, toki iso auto mutta taas vertausta nykyiseen, jossa aktiivivakaajat.
    Onko edc-alusta selkeästi parempi?
    Onko näissä mitään sport-alustaa enää?

    Hiukan jäi pettynyt olo, ottaen huomioon rahasumman joka pitää lisätä E60 myynnin jälkeen
    Ohjauksen nopeuteen ei vaikuta eli se on hidas jatkossakin, mutta alustaan saa jämäkkyttä kun vaihtaa Eibachin -30mm kitin. Toinen mikä vaikuttaa yllättävän paljon on rengastus. Itsellä oli vakiot eli 17" 55 korkeat ja nyt vaihtui 19" 40 korkeaan niin siinäkin tuli yllättävän paljon tukevuutta lisää.
    -08 E60 LCI
    -13 F10 3.0 xDrive

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      Originally posted by macman_lahti View Post
      Ohjauksen nopeuteen ei vaikuta eli se on hidas jatkossakin, mutta alustaan saa jämäkkyttä kun vaihtaa Eibachin -30mm kitin. Toinen mikä vaikuttaa yllättävän paljon on rengastus. Itsellä oli vakiot eli 17" 55 korkeat ja nyt vaihtui 19" 40 korkeaan niin siinäkin tuli yllättävän paljon tukevuutta lisää.
      Joo, huomasin itekki ku omaan f11 535xi:n vaihdoin vanteet ja eibachit nii parani huomattavasti ajettavuus.

      Tämä auto on muuten myynnissä, että vink vink

      Comment

      • NRou
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 96
        • Helsinki




        Tämmöinen yksilö olisi tänään listalla, jota pitäisi käydä katsomassa. Trafilta tsekattu suomen pään historia ja autorecordsilta hommattu historia saksan/suomen ajalta. Merkinnät recordsilla aina 8/19 saakka.


        Kilometrejä mittarissa 233tkm.



        Jakolaatikon toiminta varmasti syynättävä tarkkaan ja myös piuhan päähän tarkoitus käydä tökkäämässä koeajon aikana.


        Tulisiko teillä mieleen yleisesti tai juuri tuosta yksilöstä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5258
          • Pirkkala

          Originally posted by NRou View Post
          https://www.nettiauto.com/bmw/530/12358681


          Tämmöinen yksilö olisi tänään listalla, jota pitäisi käydä katsomassa. Trafilta tsekattu suomen pään historia ja autorecordsilta hommattu historia saksan/suomen ajalta. Merkinnät recordsilla aina 8/19 saakka.


          Kilometrejä mittarissa 233tkm.



          Jakolaatikon toiminta varmasti syynättävä tarkkaan ja myös piuhan päähän tarkoitus käydä tökkäämässä koeajon aikana.


          Tulisiko teillä mieleen yleisesti tai juuri tuosta yksilöstä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?
          Reaktiotangon puslat, mutta ne nyt huomaa heti jos niissä on vikaa.
          Ilmajousia jos ei oo vaihdettu niin vuotaa noilla kilsoilla kyllä erittäin suurella todennäköisyydellä.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • NRou
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 96
            • Helsinki

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Reaktiotangon puslat, mutta ne nyt huomaa heti jos niissä on vikaa.
            Ilmajousia jos ei oo vaihdettu niin vuotaa noilla kilsoilla kyllä erittäin suurella todennäköisyydellä.
            Hyvältä yksilöltä vaikutti. Kaikki toimi ja vikakoodejakaan ei löytynyt kuin DPF osalta sekä etu-umpioiden huurtuminen, mutta nämä jää liikkeen hoidettavaksi ehtona kaupalle.

            Hiljainen, ei raksutuksia tai muita huomautuksia.
            Huoltohistoriasta muutama öljynvaihtoväli mennyt 30tkm pintaan, mutta säännöllisesti alle ja tarkasti. Suomen päässä tehty kampanjat EGR:lle, etuvetarit uusittu 202tkm. Jakolaatikon öljyt oli myös vaihdeltu muistaakseeni 2019 ja +-200tkm.

            Ilmoitin edellisenä päivänä liikkeeseen, että auton pitää olla ollut yön ulkona jotta pääsee tekemään kylmäkäynnistyksen ja tämäkin toteutui.
            Todella siisti ulkoa ja sisältä.

            Mahdollisten kauppojen jälkeen saa huoltotoimenpiteet vaihdelaatikon -ja moottoriöljyjen osalta. Moottoriöljyjen osalta väli pysyy +-10tkm nurkilla omassa käytössäni.
            N57T lymyilee, ei maalata piruja seinille, yksilöitähän nämä ovat.

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              Kysyn silläkin uhalla että vastaus on: käytä hakua.

              Mitä n47-koneisesta F11 kannattaa erityisesti tarkistaa? Jossain keskustelussa muistan lukeneen umpioiden kosteudesta. Jakoketju ainakin, automaattilaatikko vissiin luotettava?
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4981
                • Paimio

                Originally posted by mikron View Post
                Kysyn silläkin uhalla että vastaus on: käytä hakua.

                Mitä n47-koneisesta F11 kannattaa erityisesti tarkistaa? Jossain keskustelussa muistan lukeneen umpioiden kosteudesta. Jakoketju ainakin, automaattilaatikko vissiin luotettava?
                Joo ketju ehdottomasti syytä tarkistaa ja mieluiten sellainen mistä on jo vaihdettu sitten on hieman huolettomampaa ajelua edessä. Kunhan muistaa ettei tyhjäkäytä siitä se ketju ei tykkää.

                Vaihteisto on tuhat kertaa parempi kuin vanhempi 6hp niin kestävyydeltään kuin käytettävyydeltäänkin. Mutta öljyt toki tässäkin kannattaa vaihtaa ennemmin kuin myöhemmin.

                EGR-vikoja erilaisia näissä tuppaa olemaan joten niiden kanssa pelaamiseen saa varautua...ja pieni paloriskikin on aina olemassa kun kuumaa pakokaasua voi päästä imusarjaan suoraan.
                Eli tuon järjestelmän tarkastaisin kanssa heti ostamisen jälkeen ja kävisin läpi huolellisesti.

                N-sarjan tyyppivikoja ketjusta löytyy lisää.

                Jos on sellainen yksilö missä on 360 kamerajärjestelmä niin siinä tuppaa olemaan vikoja. Liittimet hapettuu...ja vissiin pelkkiä liittimiä ei saa vaan pitää koko kaapeli uusia.

                Tuo umpioiden kosteusongelma näissä F-sarjalaisissa on..itsellänikin kuskin puolen pikkuisen huurtuu pesun jälkeen. Täytynee paneutua asiaan keväämmällä.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • macman_lahti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2017
                  • 290
                  • Lahti

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Joo ketju ehdottomasti syytä tarkistaa ja mieluiten sellainen mistä on jo vaihdettu sitten on hieman huolettomampaa ajelua edessä. Kunhan muistaa ettei tyhjäkäytä siitä se ketju ei tykkää.

                  Vaihteisto on tuhat kertaa parempi kuin vanhempi 6hp niin kestävyydeltään kuin käytettävyydeltäänkin. Mutta öljyt toki tässäkin kannattaa vaihtaa ennemmin kuin myöhemmin.

                  EGR-vikoja erilaisia näissä tuppaa olemaan joten niiden kanssa pelaamiseen saa varautua...ja pieni paloriskikin on aina olemassa kun kuumaa pakokaasua voi päästä imusarjaan suoraan.
                  Eli tuon järjestelmän tarkastaisin kanssa heti ostamisen jälkeen ja kävisin läpi huolellisesti.

                  N-sarjan tyyppivikoja ketjusta löytyy lisää.

                  Jos on sellainen yksilö missä on 360 kamerajärjestelmä niin siinä tuppaa olemaan vikoja. Liittimet hapettuu...ja vissiin pelkkiä liittimiä ei saa vaan pitää koko kaapeli uusia.

                  Tuo umpioiden kosteusongelma näissä F-sarjalaisissa on..itsellänikin kuskin puolen pikkuisen huurtuu pesun jälkeen. Täytynee paneutua asiaan keväämmällä.
                  Tota ketjun vaihtoa alkaa saamaan nykyään ihan "kohtuullisen halvalla" joten en sen takia jättäisi ostamatta jos muuten löytää hyvän ja itselle mieleisen auton.
                  -08 E60 LCI
                  -13 F10 3.0 xDrive

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5258
                    • Pirkkala

                    Lopettakaa jo tuo n47 ketjusta puhuminen, se on oikeesti harvinainen vika.
                    Välillä kuuntelee kylmäkäynnistyksen että miltä kuulostaa niin ketju ei tee yllätystä
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • alpine3
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2010
                      • 1265
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Lopettakaa jo tuo n47 ketjusta puhuminen, se on oikeesti harvinainen vika.
                      Välillä kuuntelee kylmäkäynnistyksen että miltä kuulostaa niin ketju ei tee yllätystä
                      +1, lisäksi tuo ennakoiden vaihto jos ketju ei edes äännä mitenkään on rahojen kankkulan kaivoon heittämistä.
                      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        No mielipiteitä on monenlaisia, mutta en kyllä pidä mitenkään harvinaisena tuota ketjuvikaa N47:ssa. Tiedän lukuisia, joista on mennyt ketjupoikki. Enkä tarkoita mitään lukenut internetissä vaan tiedän auton/omistajan. Ketjuja myös menee ihan riittävästi vaihtoon.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4981
                          • Paimio

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          No mielipiteitä on monenlaisia, mutta en kyllä pidä mitenkään harvinaisena tuota ketjuvikaa N47:ssa. Tiedän lukuisia, joista on mennyt ketjupoikki. Enkä tarkoita mitään lukenut internetissä vaan tiedän auton/omistajan. Ketjuja myös menee ihan riittävästi vaihtoon.
                          Sama juttu. Itsekin tiedän muutaman tapauksen tuttavapiiristäkin. Toki nyt jo tietysti vähän vähenee nuo tapaukset kun paljon on ketjuja vaihdettu jo.
                          Taksimiehiltähän noita meni oikein urakalla silloin alkuaikoina kun tyhjäkäyttivät paljon...parhaimmillaan kolmekin kertaa ketju poikki samasta autosta.

                          On mielipide mikä hyvänsä niin kyllä turvallisempia ajokilometrejä varmasti on edessä jos ostaa auton missä ketju on vaihdettu lähiaikoina. Ja sitten kun vielä itse ajelee niin että välttää tyhjäkäyttämistä pitempiä aikoja.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            Availkaa uutta topikkia jos tarvetta.

                            Tonni täynnä joten suljetaan tämä.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎