Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • btcf777
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 33
    • NA

    Hetken aikaa E61 meseen vaihtaneena ajattelin siirtyä takasin bemariin.


    G31 mietin, mutta tuo F11 myös mielessä. Onko F11 loppupään autoissa laatueroja alkupäähän verrattuna? vm2014 -> 518 kiisseli tai 520 ja ehkä neliveto kiikarissa. 2014 kun silloin ilmeisesti 2-litran kone vaihtui 190hv ongelmattomaan?

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7520
      • Jyväshyvä

      2 litran kone vaihtui vasta loppuvuodesta 2014, 2015 malliin 520d:n kohdalla uuden koneen teho on 140 kW ja vanhemman 135W...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1071
        • Espoo

        Originally posted by MajorDrake View Post
        2 litran kone vaihtui vasta loppuvuodesta 2014, 2015 malliin 520d:n kohdalla uuden koneen teho on 140 kW ja vanhemman 135W...
        Ja taisi olla niin, että vaihtui nimenomaan malleihin 518d ja 520d. Kaksilitrainen 525d jatkoi F-korissa loppuun asti vanhalla N47-myllyllä.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Yritin löytää sopivaa aiempaa otsikkoa käsitellä X-Driven rengastusta, löysin Antin vanhan kommentin ja jatkan siitä:

          'Nooo, ehkä tämä sama kuvio edessä ja takana on vain yksi pikkujuttu muiden seassa. Ajan takaa lähinnä tällaista (kun nelivedosta puhutaan):
          1) Kovasti aina laskeskellaan että saadaan melkeinpä millilleen sama vierintäkehä ja kokonaishalkaisija eteen ja taakse. Ok, järkevää.
          2) Mutta jos vaihdetaan vain toinen pari renkaita (esim. taakse kuten tässä sinulla tilanne), niin vaikka olisikin valittu valmiiksi jo "oikea", eturengasta vastaava rengaskoko, niin myös seuraavat seikat vaikuttavat, ja ne tulisi minusta huomioida:
          - eturenkaat ovat enemmän tai vähemmän kuluneet kuin uudet takarenkaat --> eroa kokonaishalkaisijassa
          - jos eturenkaat ovat eri merkkiset ja/tai malliset, ja eri kuviolla kuin uudet takaset, on todennäköistä että kokonaishalkaisijassa on eroa, vaikka laskennallinen kokonaishalkaisija olisikin sama'


          Itse olen ollut hieman huolissani jakoboxistani vaikka alla onkin listojen mukaan passelit renkaat ( etu 225/45 ja taka 255/40) sillä mitalla katsoen takavanteen ulkoreuna kelluu n. 6 milliä etuvannetta korkeammalla ( tuo kertaa kaksi ja kertaa 3,14 niin tulee kehäpituudessa melkoinen poikkeama ....) mutta tosiaan kehään vaikuttaa moni asia.

          Itse hokasin että takavanteeni ovat n. asteen enemmän listassa, tämä tekee ainakin lepotilassa sen tilanteen että 9,5" takavanteen sisäreuna onkin n. 5 mm. matalammalla kuin ulkoreuna, onko jakolaatikkoni nyt turvassa vai ei ?
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2160
            • Vantaa

            Eikös tätä puitu jo aijemmin?
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • TON-III
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2018
              • 480
              • Turku

              Juup mutta silloin ainakin minulta jäi huomioimatta tuo mahdollinen takapään isomman camperin vaikutus reaaliseen kehäpituuteen. Kääntäen nyt kun mittaan tuon takarenkaan ulkoreunan saan liian ison arvon koska takavanne on lintassa.
              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2160
                • Vantaa

                Ajelet vaan ja kerrot miten kävi
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • ekaBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 427
                  • Oulu

                  Jos Inpalla katsoo renkaiden pyörimisnopeuksia niin voiko sen perusteella olla varma että renkaat ovat sopivat 4vedon kannalta? Kuinka tarkasti noiden pitää näyttää samoja lukemia?
                  F11 530d xDrive 09/16
                  Ex E60 530d xDrive A 10/08
                  Ex E60 520dA 09/08 liisari
                  Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                  Ex Opel Kadett 1.6 -89

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7520
                    • Jyväshyvä

                    Joka tapauksessa on parempi että takana on ne korkeammat renkaat kun toisinpäin, tällöin jakolaatikko on normaaliajossa avoinna ja veto menee enimmäkseen taakse, jos tilanne on toisinpäin niin vetoa menee kokoajan eteen kun etupää pyörii hitaammin kuin takapaa ja se kuluttaa sitä jakolaatikkoa...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • TON-III
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2018
                      • 480
                      • Turku

                      No hyvä jos näin, muistaakseni se alkuperäinen suositussetti (245/40 ja 275/35) yhdistelmähän on juuri toisinpäin.
                      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                      Comment

                      • kakkoskuski
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2015
                        • 83
                        • Rauma

                        Huomenna pitäis palata bemareihin ja mennä toteuttamaan jo sovitut kaupat F11 520d xd kulkineesta vuosimallia -15, eli LCI ja sillä uudemmalla (paremmalla?) 190hp koneella, n.160tkm ajettu. Tässä yksilössä on nätti ruskea nahkasisusta sporttipenkeillä, muuten taitaa olla aika karvalakkimalli.

                        Muutama kysymys on jo herännyt:
                        -Onko tässä uudemmassa 2-litrasessa dieselissä samat EGR murheet kuin vanhoissa?
                        -Jakoketjusta ei vissiin tarvitse kovasti huolta kantaa?
                        -Onko suosituksia firmasta/tekijästä Turun-Porin seudulla Webaston asennutukseen? Tässä ei ole mitään lämppäriä ja aikomus olisi asentaa kaukokäyttöinen Webasto.

                        Innolla odotan jo huomista auton vaihtoa.

                        Comment

                        • skt
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 348
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          Originally posted by kakkoskuski View Post
                          Muutama kysymys on jo herännyt:
                          -Onko tässä uudemmassa 2-litrasessa dieselissä samat EGR-murheet?
                          On ainakin osittain. Ainakin mulla tarkistivat päivämäärän osalle ja vaihtoivat. LCI B47 2014 lopusta.
                          F11 LCI 520d -14
                          F45 225xe -17
                          Ex. E61 LCI 520d -08,
                          Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                          Comment

                          • kakkoskuski
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2015
                            • 83
                            • Rauma

                            Kiitos tiedosta! Taidan siis ensi töikseni olla merkkihuoltoon yhteydessä ja kysyä tuosta EGR kampanjasta.

                            Tätä muuten saa alkaa heti korjaamaankin. Kävin koeajolla kuntotarkastuksessa ja löytyihän sieltä rikkinäinen etuvetarin suojakumi ja väljä pallonivel etummaisesta alatukivarresta. Päästiin myyjän kanssa aika hyvään yhteisymmärrykseen hinnasta kun sovittiin että noiden korjaus jää minulle.

                            Uudet Lemförderin tukivarret tilasin jo molemmille puolille ja vetariin vaihdetaan ainakin ensihätään pelkkä suojakumi kun ei ainakaan vielä äännä.

                            Edit: Kaupat tehty. Soitin merkkikorjaamolle ja kertoivat EGR-jäähdyttimen olevan vaihdettu mun autoon tämän vuoden helmikuussa.
                            Webaston asennusta vielä selvittelen. Ei tunnu olevan tähän malliin mikään "hinnat alkaen" homma.
                            Last edited by kakkoskuski; 30-10-2020, 12:59.

                            Comment

                            • skt
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 348
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Webaston asennusta vielä selvittelen. Ei tunnu olevan tähän malliin mikään "hinnat alkaen" homma.
                              Näihin saa tehokkaan lohkolämmittimen, jos sulla mahdollisuus tolppaan ja Webasto tuntuu kalliilta. Edellisessä E61:ssa oli säteilijä, joka auttoi vähän, mutta kuulosti kylmältä. F11 B47 lohkolämmittimellä käy pehmeästi heti startista.
                              F11 LCI 520d -14
                              F45 225xe -17
                              Ex. E61 LCI 520d -08,
                              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                              Comment

                              • kakkoskuski
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2015
                                • 83
                                • Rauma

                                Kotona on lämmin talli joten johtomallisen lämmittimen käyttötarve jäisi aika marginaaliseksi. Lähinnä lämmittimelle olisi tarvetta näin matkatyöläisenä työkämpän ja työpaikan parkissa joissa ei kummassakaan ole tolppamahdollisuutta. Toki se johtolämppäri olisi loistava juttu Lapin reissussa mökin pihasta lähdettäessä kovana pakkasaamuna.

                                Voiko näihin siis asentaa ongelmitta perinteisen Defan lohkolämppäri sarjan? Eikä tule lämmityksen jälkeisessä käynnistyksessä moottorin vikavaloja tai muita ongelmia joista Webaston asennuksia kysellessä olen kuullut?

                                Asensitko tai asennutitko skt lohkolämppärin itse vai oliko se jo autossa kun sen ostit? Hintatieto kiinnostaisi, pitänee maanantaina soitella lisää pajoja läpi.

                                Sanovat että moottoria ei voi esilämmittää ilman erillistä "Cold Start Kit" -lisäosaa, joka nostaa Webaston asennuksen kokonaishintaa noin 350€.

                                Tähän mennessä paras tarjous mitä olen saanut kaukokäyttöisestä Webastosta asennettuna Cold start kitteineen on 2750€ ja asentaja sanoi vielä tutkivansa asiaa ennen kuin sovitaan mitään sitovaa.

                                Toisesta paikasta tarjottiin pelkän sisätilan lämmittävää Webastoa (4kw) hintaan 2600€ ja myös moottorin lämmittävää (5kw, cold start kit) 3400€.

                                Merkkiliikkeen vastauksessa mainittiin hinta-arvioksi 3500-4000€. Ei mainintaa lämpiääkö myös moottori vai pelkkä sisätila, vaikka sitä kyllä kysyin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎