Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 348
    • Etelä-Pohjanmaa

    MajorDrake varoitti ilmiön mahdollisuudesta, mutta tosiaan mun B47 ei ole kertaakaan ilmoittanut mistään ja olen sillä lämmitellyt 2019 tammikuusta lähtien pienillä ja hieman isommilla pakkasilla.
    F11 LCI 520d -14
    F45 225xe -17
    Ex. E61 LCI 520d -08,
    Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

    Comment

    • Rey
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 73
      • Moon

      Tuleeko muuten LCI mallissakin vielä xdrive + adaptive drive yhdistelmän mukana hydraulinen ohjaustehostin? Riittääkö pelkkä neliveto ilman adaptive drivea? Vai onko kaikki LCI-mallit siirtyneet jo sähkömekaaniseen tehostukseen?
      Last edited by Rey; 15-11-2020, 19:34.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7520
        • Jyväshyvä

        Originally posted by Rey View Post
        Tuleeko muuten LCI mallissakin vielä xdrive + adaptive drive yhdistelmän mukana hydraulinen ohjaustehostin? Riittääkö pelkkä neliveto ilman adaptive drivea? Vai onko kaikki LCI-mallit siirtyneet jo sähkömekaaniseen tehostukseen?
        Kaikissa x-Drive malleissa on ainakin 6 koneen yhteydessä hydraulinen ohjaus...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • kp21121
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 240
          • Tampere

          Olen alustavasti tyytyväinen F10-ostokseeni. 14 vuotta ja 256500 km E34 525i:llä ajaneena autokuume lopulta iski ja ostin 2010 vuoden 523i:n. Kriteereinä oli turbottomuus, suora bensakutonen, nelivedottomuus, manuaali, sporttinahkapenkit ja ne myös sain.

          Sisustana Dakota/Oyster ja värinä Sophisto-grau brillant metallic. Nyt vain viimeistelen E34:stä myyntikuntoon öljyt vaihtamalla ja vahaamalla. Museoikään on liian pitkä aika (5 vuotta)

          Comment

          • Kaasari
            Newbiemmer
            • Aug 2005
            • 24
            • Rauma

            Ostohousut jalassa ja haussa f11 kolmelitrasella dieselillä. Yritin tätä ketjua selaamalla päästä itseni kanssa sopuun, että voiko ostaa pre lci mallin vai onko sen nyt oltava 2013 loppuvuoden tai uudempi. Voisko joku tietäjä tehdä topakan yhteenvedon asiasta? Kiitos.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2684
              • Tampere

              Originally posted by Kaasari View Post
              Ostohousut jalassa ja haussa f11 kolmelitrasella dieselillä. Yritin tätä ketjua selaamalla päästä itseni kanssa sopuun, että voiko ostaa pre lci mallin vai onko sen nyt oltava 2013 loppuvuoden tai uudempi. Voisko joku tietäjä tehdä topakan yhteenvedon asiasta? Kiitos.
              Mikään ei sinua varmasti estä hankkimasta pre-lci tai lci-versiota, mutta jos yleisesti kaikkien mallisarjojen kohdalla loppupään autoihin on tehty matkan varrella teknisiä parannuksia/korjauksia verrattuna alkupään autoihin, niin itse katselisin mieluummin loppupään autoja, joissa kulumaa ja ajoa on yleensä vähemmän. Et toki ole maininnut hankintabudjettia tms. valintaa rajaavia tekijöitä, kun autokin on kokonaisuus, jossa toisille merkitse moottori ja voimalinja eniten, joillekin lisävarusteet, ja useimmille molemmat em. kriteerit.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Kaasari
                Newbiemmer
                • Aug 2005
                • 24
                • Rauma

                Tuli ilmaistua itseä hieman turhan ympäripyöreästi. Haluaisin tietää nimen omaan teknisiin parannuksiin liittyviä eroja pre-lci ja lci mallien välillä. Tavoitteena olisi pystyä arvioimaan, onko parannukset niin merkittäviä, että jätän ostamatta vanhemman vaikka olisi varusteet ym. yksityiskohdat itseä miellyttävällä tasolla muuten vanhemmassa painoksessa.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7520
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Kaasari View Post
                  Tuli ilmaistua itseä hieman turhan ympäripyöreästi. Haluaisin tietää nimen omaan teknisiin parannuksiin liittyviä eroja pre-lci ja lci mallien välillä. Tavoitteena olisi pystyä arvioimaan, onko parannukset niin merkittäviä, että jätän ostamatta vanhemman vaikka olisi varusteet ym. yksityiskohdat itseä miellyttävällä tasolla muuten vanhemmassa painoksessa.
                  F1x sarjan päivitykset:
                  2012 malliin kone muuttui 53x malleissa, tehot 180vs. 190 kW ja 220 vs. 230 kW,
                  nelivedot on aina uudemmalla koneella.
                  525 muuttui 150 kW 3.0 -> 2.0 160 kW tuplaturboksi.
                  Uudemmat on parempia pl. 525d.
                  2015 malliin muttui 520d, uudempi B47 kone, parempi kuin vanhempi jossa ketjuongelmaa mutta turbot heikompia. 2016 malliin korjattiin B47 koneen öljypohjan murtumisongelma, 2015 malleihin sen voi joutua päivittämään uudempaan osaan.

                  2013 malliin n. 9/2012 tuli digitaalimittaristo lisävarusteeksi ja pro navi muttui CIC -> NTB.

                  LCI mallit 7/2013 alkaen, neliveto tuli 520d malliin tarjolle, samalla myös 518d.
                  naviin kirjoitusrulla, navin kehykset uudemman malliset, puskurit erit (ei M-sport), valot uudemmat, adaptiivisiin kaukovaloavustimella tuli väistelevät valot, LED ajovalot lisävarusteeksi, Xenonit vakioksi.
                  Sisustaan mm. verhoiluun uudistuksia, M-sportin ratti päivittyi.

                  AD-blue tuli nelivetoihin ainakin 6 pyttyisiin LCI mallein (ei M550d).

                  Kestossa ei ole ongelmia uudemmissa muutoin kuin AD-Bluen tuomien harmien takia.

                  EGR-lauhduttimen ongelma tkoskee kaikkia dieseleitä, pääsääntöisesti ne menee tehtana piikkiin vaikkei autossa olisikaan kamppanjaa jos vuotaa nestettä. Ohitusputken pakokaasuvuotoja on kaikissa malleissa pienessä määrin eikä ne yleensä mene tehtaan piikkiin.

                  Nelivedoissa on etuvetari ongelmia ja jakolaatikon öljyt kannattaa vaihdella, pieni riski on koko jakolaatikon rikkoitumiseen.

                  Siinäpä lyhykäiseisti mitä näin yhdeltä istumalta tuli mieleen...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • kp21121
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 240
                    • Tampere

                    ^Kiitos mielenkiintoisesta historiikista tuon perusteella ei tarvitse murehtia 2010 vuoden mallin alkukantaisuudestakaan. Ylipäätään taisi olla hyvä veto ostaa F10 E60:n sijaan, lieneekö vähemmän sähkövikoja yms.

                    Comment

                    • Kaasari
                      Newbiemmer
                      • Aug 2005
                      • 24
                      • Rauma

                      Kiitoksia vastauksesta. Nuo ulkoiset päivitykset olikin tiedossa ja tuosta yhteenvedosta päätellen ei siis ole mitään varsinaista teknistä syytä karttaa pre-lci mallejakaan, kun ei kerran mitään mainittavaa nouse esille.

                      Pari 535d malliakin näyttäis olevan tyrkyllä takavedolla aika kiinnostavasti.

                      Comment

                      • Kesäromu
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2011
                        • 228
                        • Espoo

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        F1x sarjan päivitykset:
                        ...
                        EGR-lauhduttimen ongelma tkoskee kaikkia dieseleitä, pääsääntöisesti ne menee tehtana piikkiin vaikkei autossa olisikaan kamppanjaa jos vuotaa nestettä. Ohitusputken pakokaasuvuotoja on kaikissa malleissa pienessä määrin eikä ne yleensä mene tehtaan piikkiin.
                        ...
                        Tuossa meidän autossamme (F10 -11 520d) haisee ajoittain käry esim valoihin pydähdyttäessä. Olisiko tuossa kirjoittamassasi mahdollinen syy...? Mitenkä tuo olisi tarkistettavissa?
                        F10 -11
                        E21 315 -83

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by Kesäromu View Post
                          Tuossa meidän autossamme (F10 -11 520d) haisee ajoittain käry esim valoihin pydähdyttäessä. Olisiko tuossa kirjoittamassasi mahdollinen syy...? Mitenkä tuo olisi tarkistettavissa?
                          Merkkihuolto katsoo,taisi olla joku kamppis.
                          Omaan vaihdettiin molemmat kamppiksena cooler ja egr
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Kesäromu
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 228
                            • Espoo

                            Originally posted by veku View Post
                            Merkkihuolto katsoo,taisi olla joku kamppis.
                            Omaan vaihdettiin molemmat kamppiksena cooler ja egr
                            Joo, soittelin sinne loppuviikosta ja sanoivat että tuohon on tehty aiemmin kamppis, ja nyt jos katsotaan uudelleen eikä vika olekaan siinä, tulee kustannukset tietty itselle
                            No, purin tuota pikaisesti auki jotta pääsi näkemään mistä mahdollisesti vuotaa ja mitä.

                            Suuttimien seutu oli kuiva. Sen sijaan tuossa kuvassa ympyröidyn kohdan alueella oli mustaa öljymönjää joka haisi just sille mikä kabiinissa ajoittain lemuaa, meinaan kun tuohon tippuu öljyä kuumalle niin haiseehan se. Kuvan nuoli osoittaa kohtaa joka oli aivan märkä öljystä, sormet mahtui jus tuonne alapuolelle kokeilemaan. Mikäs tuo musta suorakulmainen osa tuossa on, joku huohotussysteemikö? Oikeestaan koko matkalta tuo osa tuossa pakosarjan yläpuolella oli märkä enempi tai vähempi.

                            Kuskin puoli oli muuten kuiva lukuunottamatta aivan pientä öljy(?)läikkää kopan takaosassa tulipellin lähellä. Enempää en nyt tänään ehdi tuota purkamaan koska työt. Vuotaisiko tuossa nyt sitten se venttiilikopan tiiviste?
                            Attached Files
                            Last edited by Kesäromu; 23-11-2020, 00:55.
                            F10 -11
                            E21 315 -83

                            Comment

                            • skt
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 348
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Originally posted by Kaasari View Post
                              Kiitoksia vastauksesta. Nuo ulkoiset päivitykset olikin tiedossa ja tuosta yhteenvedosta päätellen ei siis ole mitään varsinaista teknistä syytä karttaa pre-lci mallejakaan, kun ei kerran mitään mainittavaa nouse esille.

                              Pari 535d malliakin näyttäis olevan tyrkyllä takavedolla aika kiinnostavasti.
                              Majorin viestin tiivistäisin näin:
                              520 LCI B47 koneella
                              525 ennen 2012. Tais olla 2012 - loppuun asti N47:lla.
                              53Xt ehkä optimaalinen NBT:n tulon jälkeen ennen LCI:n mukana tulleita Ad-Blue-vermeitä, etenkin jos on nelivetoa hankkimassa.
                              Last edited by skt; 22-11-2020, 17:45.
                              F11 LCI 520d -14
                              F45 225xe -17
                              Ex. E61 LCI 520d -08,
                              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                              Comment

                              • Kesäromu
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2011
                                • 228
                                • Espoo

                                Originally posted by Kesäromu View Post
                                Joo, soittelin sinne loppuviikosta ja sanoivat että tuohon on tehty aiemmin kamppis, ja nyt jos katsotaan uudelleen eikä vika olekaan siinä, tulee kustannukset tietty itselle
                                No, purin tuota pikaisesti auki jotta pääsi näkemään mistä mahdollisesti vuotaa ja mitä.

                                Suuttimien seutu oli kuiva. Sen sijaan tuossa kuvassa ympyröidyn kohdan alueella oli mustaa öljymönjää joka haisi just sille mikä kabiinissa ajoittain lemuaa, meinaan kun tuohon tippuu öljyä kuumalle niin haiseehan se. Kuvan nuoli osoittaa kohtaa joka oli aivan märkä öljystä, sormet mahtui jus tuonne alapuolelle kokeilemaan. Mikäs tuo musta suorakulmainen osa tuossa on, joku huohotussysteemikö? Oikeestaan koko matkalta tuo osa tuossa pakosarjan yläpuolella oli märkä enempi tai vähempi.

                                Kuskin puoli oli muuten kuiva lukuunottamatta aivan pientä öljy(?)läikkää kopan takaosassa tulipellin lähellä. Enempää en nyt tänään ehdi tuota purkamaan koska työt. Vuotaisiko tuossa nyt sitten se venttiilikopan tiiviste?
                                Itse vastaten: No venakopan tiivistehän siinä vuoti. Varsinkin pakosarjan puoleinen takakulma. Nappasin tänään auki kun oli enempi aikaa, täytyy huomenna laittaa kasaan uusilla tiivisteillä. Suuttimet lähtivät yhtä lukuunottamatta kivuttomasti irti, yhtä sai vähän houkutella. Sen varressa oli aika paljon töhnää ja hapettumaa tms.nuo lienee hyvä hioa kevyesti pois ennen takaisin asennusta? Ajattelin uusia myös kaikkien suuttimien tiivisteet.
                                F10 -11
                                E21 315 -83

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎