MajorDrake varoitti ilmiön mahdollisuudesta, mutta tosiaan mun B47 ei ole kertaakaan ilmoittanut mistään ja olen sillä lämmitellyt 2019 tammikuusta lähtien pienillä ja hieman isommilla pakkasilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Rey View PostTuleeko muuten LCI mallissakin vielä xdrive + adaptive drive yhdistelmän mukana hydraulinen ohjaustehostin? Riittääkö pelkkä neliveto ilman adaptive drivea? Vai onko kaikki LCI-mallit siirtyneet jo sähkömekaaniseen tehostukseen?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Olen alustavasti tyytyväinen F10-ostokseeni. 14 vuotta ja 256500 km E34 525i:llä ajaneena autokuume lopulta iski ja ostin 2010 vuoden 523i:n. Kriteereinä oli turbottomuus, suora bensakutonen, nelivedottomuus, manuaali, sporttinahkapenkit ja ne myös sain.
Sisustana Dakota/Oyster ja värinä Sophisto-grau brillant metallic. Nyt vain viimeistelen E34:stä myyntikuntoon öljyt vaihtamalla ja vahaamalla. Museoikään on liian pitkä aika (5 vuotta)
Comment
-
-
Originally posted by Kaasari View PostOstohousut jalassa ja haussa f11 kolmelitrasella dieselillä. Yritin tätä ketjua selaamalla päästä itseni kanssa sopuun, että voiko ostaa pre lci mallin vai onko sen nyt oltava 2013 loppuvuoden tai uudempi. Voisko joku tietäjä tehdä topakan yhteenvedon asiasta? Kiitos.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Tuli ilmaistua itseä hieman turhan ympäripyöreästi. Haluaisin tietää nimen omaan teknisiin parannuksiin liittyviä eroja pre-lci ja lci mallien välillä. Tavoitteena olisi pystyä arvioimaan, onko parannukset niin merkittäviä, että jätän ostamatta vanhemman vaikka olisi varusteet ym. yksityiskohdat itseä miellyttävällä tasolla muuten vanhemmassa painoksessa.
Comment
-
-
Originally posted by Kaasari View PostTuli ilmaistua itseä hieman turhan ympäripyöreästi. Haluaisin tietää nimen omaan teknisiin parannuksiin liittyviä eroja pre-lci ja lci mallien välillä. Tavoitteena olisi pystyä arvioimaan, onko parannukset niin merkittäviä, että jätän ostamatta vanhemman vaikka olisi varusteet ym. yksityiskohdat itseä miellyttävällä tasolla muuten vanhemmassa painoksessa.
2012 malliin kone muuttui 53x malleissa, tehot 180vs. 190 kW ja 220 vs. 230 kW,
nelivedot on aina uudemmalla koneella.
525 muuttui 150 kW 3.0 -> 2.0 160 kW tuplaturboksi.
Uudemmat on parempia pl. 525d.
2015 malliin muttui 520d, uudempi B47 kone, parempi kuin vanhempi jossa ketjuongelmaa mutta turbot heikompia. 2016 malliin korjattiin B47 koneen öljypohjan murtumisongelma, 2015 malleihin sen voi joutua päivittämään uudempaan osaan.
2013 malliin n. 9/2012 tuli digitaalimittaristo lisävarusteeksi ja pro navi muttui CIC -> NTB.
LCI mallit 7/2013 alkaen, neliveto tuli 520d malliin tarjolle, samalla myös 518d.
naviin kirjoitusrulla, navin kehykset uudemman malliset, puskurit erit (ei M-sport), valot uudemmat, adaptiivisiin kaukovaloavustimella tuli väistelevät valot, LED ajovalot lisävarusteeksi, Xenonit vakioksi.
Sisustaan mm. verhoiluun uudistuksia, M-sportin ratti päivittyi.
AD-blue tuli nelivetoihin ainakin 6 pyttyisiin LCI mallein (ei M550d).
Kestossa ei ole ongelmia uudemmissa muutoin kuin AD-Bluen tuomien harmien takia.
EGR-lauhduttimen ongelma tkoskee kaikkia dieseleitä, pääsääntöisesti ne menee tehtana piikkiin vaikkei autossa olisikaan kamppanjaa jos vuotaa nestettä. Ohitusputken pakokaasuvuotoja on kaikissa malleissa pienessä määrin eikä ne yleensä mene tehtaan piikkiin.
Nelivedoissa on etuvetari ongelmia ja jakolaatikon öljyt kannattaa vaihdella, pieni riski on koko jakolaatikon rikkoitumiseen.
Siinäpä lyhykäiseisti mitä näin yhdeltä istumalta tuli mieleen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksesta. Nuo ulkoiset päivitykset olikin tiedossa ja tuosta yhteenvedosta päätellen ei siis ole mitään varsinaista teknistä syytä karttaa pre-lci mallejakaan, kun ei kerran mitään mainittavaa nouse esille.
Pari 535d malliakin näyttäis olevan tyrkyllä takavedolla aika kiinnostavasti.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostF1x sarjan päivitykset:
...
EGR-lauhduttimen ongelma tkoskee kaikkia dieseleitä, pääsääntöisesti ne menee tehtana piikkiin vaikkei autossa olisikaan kamppanjaa jos vuotaa nestettä. Ohitusputken pakokaasuvuotoja on kaikissa malleissa pienessä määrin eikä ne yleensä mene tehtaan piikkiin.
...F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
-
Originally posted by Kesäromu View PostTuossa meidän autossamme (F10 -11 520d) haisee ajoittain käry esim valoihin pydähdyttäessä. Olisiko tuossa kirjoittamassasi mahdollinen syy...? Mitenkä tuo olisi tarkistettavissa?
Omaan vaihdettiin molemmat kamppiksena cooler ja egrF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMerkkihuolto katsoo,taisi olla joku kamppis.
Omaan vaihdettiin molemmat kamppiksena cooler ja egr
No, purin tuota pikaisesti auki jotta pääsi näkemään mistä mahdollisesti vuotaa ja mitä.
Suuttimien seutu oli kuiva. Sen sijaan tuossa kuvassa ympyröidyn kohdan alueella oli mustaa öljymönjää joka haisi just sille mikä kabiinissa ajoittain lemuaa, meinaan kun tuohon tippuu öljyä kuumalle niin haiseehan se. Kuvan nuoli osoittaa kohtaa joka oli aivan märkä öljystä, sormet mahtui jus tuonne alapuolelle kokeilemaan. Mikäs tuo musta suorakulmainen osa tuossa on, joku huohotussysteemikö? Oikeestaan koko matkalta tuo osa tuossa pakosarjan yläpuolella oli märkä enempi tai vähempi.
Kuskin puoli oli muuten kuiva lukuunottamatta aivan pientä öljy(?)läikkää kopan takaosassa tulipellin lähellä. Enempää en nyt tänään ehdi tuota purkamaan koska työt. Vuotaisiko tuossa nyt sitten se venttiilikopan tiiviste?Last edited by Kesäromu; 23-11-2020, 00:55.F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
-
Originally posted by Kaasari View PostKiitoksia vastauksesta. Nuo ulkoiset päivitykset olikin tiedossa ja tuosta yhteenvedosta päätellen ei siis ole mitään varsinaista teknistä syytä karttaa pre-lci mallejakaan, kun ei kerran mitään mainittavaa nouse esille.
Pari 535d malliakin näyttäis olevan tyrkyllä takavedolla aika kiinnostavasti.
520 LCI B47 koneella
525 ennen 2012. Tais olla 2012 - loppuun asti N47:lla.
53Xt ehkä optimaalinen NBT:n tulon jälkeen ennen LCI:n mukana tulleita Ad-Blue-vermeitä, etenkin jos on nelivetoa hankkimassa.Last edited by skt; 22-11-2020, 17:45.
Comment
-
-
Originally posted by Kesäromu View PostJoo, soittelin sinne loppuviikosta ja sanoivat että tuohon on tehty aiemmin kamppis, ja nyt jos katsotaan uudelleen eikä vika olekaan siinä, tulee kustannukset tietty itselle
No, purin tuota pikaisesti auki jotta pääsi näkemään mistä mahdollisesti vuotaa ja mitä.
Suuttimien seutu oli kuiva. Sen sijaan tuossa kuvassa ympyröidyn kohdan alueella oli mustaa öljymönjää joka haisi just sille mikä kabiinissa ajoittain lemuaa, meinaan kun tuohon tippuu öljyä kuumalle niin haiseehan se. Kuvan nuoli osoittaa kohtaa joka oli aivan märkä öljystä, sormet mahtui jus tuonne alapuolelle kokeilemaan. Mikäs tuo musta suorakulmainen osa tuossa on, joku huohotussysteemikö? Oikeestaan koko matkalta tuo osa tuossa pakosarjan yläpuolella oli märkä enempi tai vähempi.
Kuskin puoli oli muuten kuiva lukuunottamatta aivan pientä öljy(?)läikkää kopan takaosassa tulipellin lähellä. Enempää en nyt tänään ehdi tuota purkamaan koska työt. Vuotaisiko tuossa nyt sitten se venttiilikopan tiiviste?F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
Comment